Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000! + Alcons CR1! - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 25 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 488
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har plassert 2 stk SVS PC-13 bak et akkustisk lerret i front. Jeg har store problemer med lydkanselleringer i front. Fremme ved lerretet er det svært lite bass og og problemet fortsetter bakover i rommet og det er fortsatt lite bass ved første sitterad. 1 meter mot bakvegg ved bakerste rad på et podie, er bassen ganske bra. Først sto subbene i front i hjørnene, så har jeg plassert de 50 cm inn fra hjørnene, uten at det gjorde noen forskjell. Det utgjør heller ingen forskjell om jeg åpner døra på midten av sideveggen mht til bassgjengivelsen.

Så til mitt spørsmål:
    Hva skjer om jeg plasserer 2 stk PC-13 Ultra bak i rommet i tillegg til de som står i front? Hva vil det i teorien skje? Har prøvd å kalibrere men klarer ikke å oppnå bedre resultat med mine begrensede evner på området. Har planer om å dempe rommet betydelig med Rockwool akustikkplater etterhvert når jeg får råd

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg2333-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg2331-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jaggu lenge siden sist. Har hatt et mislykket prosjekt med Rockwool med tilhørende kløe med mer. Rommet mitt er for lite til at jeg kan behandle det akustisk for å temme mine 2 PC-13 ultra. Jeg må enten bytte subber eller kalibrere de så godt det lar seg gjøre og fjerne den dypeste bassen.
    Derimot har det skjedd noe annet som kanskje kan være av interesse for forumet. Ihvertfall for de som liker merkelige valg og løsninger. Følg med på de neste postene for å se bildene av min nye og helt revolusjonerende lerretramme levert av Stigesenteret. Jeg kaller den Rullestilaslerretramme HD 2000!

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått til innkjøp av et rullestilas som skal fungere som høytalerpodie/lerretramme. Han fyren jeg kjøpte den av syntes det var en såpass merkelig bruk av stilaset at han gav meg 25% rabatt...
    Ellers fikk jeg mange merkelige blikk og spørsmål rundt formålet.

Observante øyne kan se 3 småfrekke Alcons CR1 som har lurt seg inn i stilaset...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På de neste bildene ser man hvordan jeg har boret hull i stilaset og satt inn metallringer for feste av duken i åpningen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når både lerret og stilas har blitt utstyrt med metallringer gjenstår det kun å feste duken i åpningen med strips. Lerretet har jernstenger i kantene som drar duken jevn når jeg strammer rundt med stripsene.
    Voila! Så har man et høytalerpodie/lerretramme all in one (øh?) Etter dette gjenstår det kun å maskere rundt med svart duk...

[/img]http://avforum.no/forum/attachments/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer/86504d1325330146-spoonfeedmes-hjemmekino-rullestilaslerretramme-hd-2000-alcons-cr1-cimg2701.jpg[/img]

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilaset er spent fast mot taket ved hjelp av skruføttene nederst. Staget bak er også bindt fast slik at ikke konstruksjonen skal knirke eller avgi ulyder ved vibrasjon.
    Et problem ved første test var at de tomme aluminiumsrørene sang med noe sinnsykt. Dette løste jeg med å fylle de med små isoporkuler som brukes til å fylle Sacco-sekker med. Dette løste problemet 100 %. Jeg måtte også fylle staget bak med isoporkuler.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en utrolig fix løsning

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En løsning i alle DIY'eres hjerte det stilaset Dritspennende valg av høytalere...du må være den første her inne jeg har sett som har de. Det skulle jeg likt å legge øre til.
    Btw: kunne du gjort bildene litt mindre?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så lenge siden jeg har postet bilder så jeg gikk på en smell. Skal se om jeg kan justere de litt. Tror kanskje jeg er den første som også bruker stilas til dette formålet i hjemmekinosammenheng. Jeg må si at det fungerte veldig bra!

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ihvertfall fikset på størrelsen på bildene. Beklager den glippen. Gleder meg til å kalibrere inn Alcons CR1 og teste de skikkelig. Tror jeg skal få et bra løft fra de tre JBL 8340 jeg hadde hengende på veggen i front.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kostet stillaset? Og hvor forhandles det?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte det på stigesenteret for 6788 kr med 25 % rabatt. Det er jo ikke spesielt mye dyrere enn en god lerretramme...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Nå var det lettere å få inntrykk
    Meget spennende med Alcon. Har du hørt de før eller kjøpte du blindt? Minner jo veldig om en annen diskant som etterhvert blir brukt i en del kinoer her på forumet den der.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflott løsning! Du får ikke noe mer solid enn dette her. Likte veldig godt at det hele er flyttbart og relativt lett å demontere hvis det skulle bli nødvendig. Morsomt at isoporkuler måtte til for å dempe ringing fra rørene...

Skal sjekke ut de høyttalerne, så proffe ut, med opphengsører (?). Skal de evt henges opp, slik at de kommer midt i lerretet?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg passer det utmerket at de står på plattingen da kommer høytaleren i riktig høyde. Opphengsørene er der vel fordi man skal ha mulighet for å henge de fra tak.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er delene som stilaset består av for de som er interessert i det:

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-stigesenteret-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Supert! Nå var det lettere å få inntrykk
    Meget spennende med Alcon. Har du hørt de før eller kjøpte du blindt? Minner jo veldig om en annen diskant som etterhvert blir brukt i en del kinoer her på forumet den der.
    Jeg kjøpte høytalerne blindt. Er de gode nok for Coluseum og filmstudioer så holder de vel for meg også . Hadde egentlig tenkt til å gå for JBL 3678 men de var ikke på lager så...

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende og artig prosjket Hva fikk deg til å gå vekk fra JBL 8340?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Jeg kjøpte høytalerne blindt. Er de gode nok for Coluseum og filmstudioer så holder de vel for meg også . Hadde egentlig tenkt til å gå for JBL 3678 men de var ikke på lager så...
    Skulle anta at det holder for de aller fleste de der Har du fått hørt noe på de enda? Hva bruker du som bakhøytalere..Alcon etterhvert der også?
    Edit; På Alcons egne sider: It is recommended for up to 100 seat theatres, screening rooms, board-rooms, etc.

Hehe...herlig med headroom

Side 24 av 25 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •