Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000! + Alcons CR1! - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 25 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 488
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I dag kom valpene!

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1966-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noe for seg å sette de på de medfølgende putene de sto på i esken eller alternativt den myke gummimatten jeg har liggende. Jeg tenker på å minimere vibrasjoner til gulv og vegger.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1969-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1974-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jo litt kaotisk ut med alle de stygge kablene men jeg tror dette kan bli bra når alt blir dekket til.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1976-jpg

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der blir nok rimelig fett.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se lovende ut selvom denne Procurve V4 rammen sammen med Ultra HD-duken 120" har kostet meg mange timer og mye bry. Slik ser det imidlertid ut med når lerretet henger på "plass". Det problematiske hjørnet ser bedre ut enn jeg fryktet på bildesiden.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1988-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg2025-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høyre hjørnet på rammen har en liten glipp som jeg antar at jeg ikke ser i mørket. Ellers får jeg stappe litt stoff inn der. Litt dårlig sammenføyning og det var ikke mulig å få den bedre.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde på forhånd testet at rammen passet på festene før jeg satte på duken. Det som skjedde etter at duken var montert var at den satt så stramt at avstanden mellom øvre og nedre bjelke var vesentlig redusert og at rammen ikke lot seg henge på festene lenger. Øvre bjelke hadde blitt bøyd ned og jeg fikk ikke hektet den på da den krasjet i taket når den skulle opp i hakkene. Så da var det fram med metallborr for å senke jernstagene. En liten smell igjen...
    Jeg får ikke festet bunnhakket pga nevnte reduserte avstand så jeg har laget provisoriske fjærfester. Jeg skal gjøre et førsøk med tvinger i topphakkene for å få rammen litt lenger ned i hakket. Kanskje jeg får festet det skikkelig i bunn da.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1989-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1992-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg2008-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg2010-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg2015-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg2021-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som har hatt så store problemer med denne kombinasjonen av ramme og lerret?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner det begynner å koke i toppen bare av å lese om problemene dine. Jeg vurderer DreamScreen selv, men begynner å lure nå...

Men det kan jo være at du har vært mega-uheldig da. Du har i alle fall min sympati - om ikke annet...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har V3 og har ikke hatt noe problemer. V4 er det jo en del mer kurve på, men vet ikke om dette har noe å si.
    Fiffige løsninger btw...kommer til å bli knall dette her..hadde 2 x Ultra før. Jeg smilte når jeg så hva du hadde dratt inn i kåk De spiller sykt dypt...en kompis av meg mente han ble kvalm en gang vi guffet på skikkelig :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt seint inn i denne tråden, men jeg hadde også større problemer med å få festet vanlig AcousticHD på en flat V2-ramme. Siste plastpluggen måtte jeg bare droppe i frykt for å enten ødelegge a) fingre, b) lerret eller c) ramme. Det er heldigvis ikke synlig fra framsiden.

Tror de godt kunne sydd Acoustic-dukene 1% større.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg kjenner det begynner å koke i toppen bare av å lese om problemene dine. Jeg vurderer DreamScreen selv, men begynner å lure nå...

Men det kan jo være at du har vært mega-uheldig da. Du har i alle fall min sympati - om ikke annet...
    Med V2-duken så blir det sikkert mye bedre. Det ser jo forsåvidt greit ut nå. En liten svart kant i nedre venstre hjørne kan vel ignoreres og glippen i rammen i nedre venstre hjørnet også. Litt surt med kvalitetsfølelsen når festepunktene til rammen blir så jalla. Tror jeg venter på V2-versjonen enn å presse rammen på plass i nedre festebrakett. Er litt redd for varig deformering i rammen slik at V2- versjonen blir for slakk. AVShop bare beklager og skylder på at duken er for liten. De problemene duken har overført til rammen som har blitt degenerert pga all håndteringen må jeg visst ta på min egen kappe sammen med alle arbeidstimene.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli moro når jeg får ridd av problemene og testet litt subber og slikt. Hvorfor kvittet du deg med disse da SannaX?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tips om hvilke(n) projektor(er) som best er tilpasset kastelengde på ca. 4,5 m? JVC's grisedyre saker ser ut til å være spot on i følge kælkisen på projector central. Sony's modeller av de jeg kan finne der ser ut til å være litt mer problematiske. BenQ også. LCD er ikke aktuelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Skal bli moro når jeg får ridd av problemene og testet litt subber og slikt. Hvorfor kvittet du deg med disse da SannaX?
    Hadde andre planer for rommet. Har akkurat fått inn ny transparent duk til lerretet, og tanken er å kunne flytte subbene nærmere midten med senteren midt i. Det gikk ikke med Ultraene av naturlige høydegrunner. Lagde meg to kasser a 260L med JBL's 2245H elementer som passer innunder. Da får jeg også frigjort hjørnene for senere plassering av hornhøytalere jeg holder på med

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare finne meg en billig "venteprojektor" brukt nå. Drømmen er jo en av JVC-modellene men de koster flesk. Synd at 8720 ikke passer inn mht til kasteavstanden på ca. 4,5 m.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nesten litt lei meg av å høre om problemene dine med duken. Jeg har planer om samme størrelse, så gruer meg litt. Er det slik at det er den akustiske duken som er problemet? AVShop selger V4 med buet lerret her:
    AVshop.no / DreamScreen V4 ProCurve HD 16:9 265cm / 120"

Blir det samme problem på den, eller er det først når man går for akustisk at problemet dukker opp? Eller har trådstarter rett og slett vært veldig uheldig?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter meg bekjent er det nok den akustiske duken som er problemet. Jeg har testet 2 eksemplarer av den og vet om en til med 106" som hadde samme problem. Men V2 av den skal visst bøte på det. Skal du ikke ha akustisk duk er det nok bare å bestille, ellers hadde jeg ventet til over nyåret slik at du kan få med V2.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet litt med subbene helt ukalibrert. Har dessverre støtt på et problem jeg har fryktet nemlig vibrasjoner. Langt nede i Hz'ene med høyt lydtrykk får jeg en del vibrasjonslyder. Spesielt på sånne "warble" (er det riktig utrykk?) lyder. Er usikker på akkurat hva som dirrer bak lerretet. Det er jo så mange ting der om kan resonnere. Det kan være rammen som dirrer litt ettersom jeg ikke får festet den skikkelig nede. Jeg åpnet også Onkyo prosessoren får å se etter potensielle kilder. Der fant jeg en bred, tynn flatkabel som kunne klapre mot en komponent. Regner med at lydtrykket kan bevege den så jeg bøyde den litt vekk. Forferdelig irriterende for en som liker knalltøff bass i kjelleren dette. Får se om det hjelper.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo godt å høre (for min del). Ja, hvis det stemmer at V2 vil bli mer elastisk, så hjelper nok det på. Vurderte akustisk duk en stund, men har delvis bestemt meg for vanlig slik at jeg får lengst mulig avstand fra lerret til sweetspot.

Jeg kommer til å vente med å kjøpe lerret til kinoen begynner å bli ferdig. Har akkurat begynt å bygge hus, så det går fort en god stund. Har forresten kjøpt samme høyttalere som du har. Var herlig å få dem i hus

Er det kun PJ som gjenstår av utstyr for deg nå? Blir spennende å se sluttresultatet ditt.

Side 22 av 25 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •