Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000! + Alcons CR1! - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 25 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 488
    Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg synst at da er merkelig at du har så masse støy på din forsterker. Min er heil stille. Det er jo samme forsterker, det er bare 2 ekstra moduler i din..

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det er litt rart. Beistet er så brutalt tungt at jeg nok skal prøve å leve med det. Orker ikke å dra den med til Oslo ihvertfall i første omgang. Er vel kanskje variasjoner i produksjonen som gjør forskjell mellom enhetene.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Jeg synes også det er litt rart. Beistet er så brutalt tungt at jeg nok skal prøve å leve med det. Orker ikke å dra den med til Oslo ihvertfall i første omgang. Er vel kanskje variasjoner i produksjonen som gjør forskjell mellom enhetene.
    Det er vell sikkert variasjonar ja. Ser i Earthquake tråden at det er fleire som har trafostøy på forsterkerane sine. Da er ikkje kjekt å flytta på den nei...

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det skjedd noe nytt i kinoen din? Jeg har lest nesten alle innleggene her nå, og dette ser virkelig spennende ut. Jeg har akkurat begynt å bygge hus, og der skal jeg selvfølgelig ha et kinorom. Jeg vurderer å gå for JBL 8340, samme som du har, derfor er jeg nysgjerrig på hva du synes om disse? Jeg leste at du synes det var klar og fin dialog. Har du gjort deg opp noen andre erfaringer med dem? Begrenset hvor mye du har testet hvis du ikke har fått duken din enda.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter fortsatt på en duk og projektor for at jeg skal kunne begynne testingen. Dialogen var veldig klar og fin uten at jeg har testet på filmmatriale enda (Sveriges Radio surroundspor). Merket at jeg ble ganske lyttetrett av noen timer med relativt høyt nivå. 8340 er nok relativt spisse i toppen, men jeg forventer at det blir bedre etter innspilling. Videre håper jeg på et løft etter at gardinene er på plass. Hyggelig at du har orket å slite deg gjennom tråden min. Jeg skal komme med betrakninger når jeg omsider får ting på plass.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke akkurat så mange som bygger hjemmekino med JBL 8340, så når jeg fant noen som skulle bruke det så måtte jeg jo lese gjennom innleggene Synes det er veldig moro å lese andres planer. Da får jeg inspirasjon selv til å gjøre forandringer og legge til detaljer.

Jeg er spent på hvor spisse de er. De skal gi det jeg mener er riktig kinolyd, men vet om andre som synes at hornhøyttalere blir for spist på toppen. Det blir en smaksak.

Blir spennende å høre når du får testet litt mer. Når forventer du å ha duk/PJ i hus?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Ikke lest gjennom alt, men prøvd med balanserte kabler? Det fjernet støy på min effekt (annet merke, men dog)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Det er jo ikke akkurat så mange som bygger hjemmekino med JBL 8340, så når jeg fant noen som skulle bruke det så måtte jeg jo lese gjennom innleggene Synes det er veldig moro å lese andres planer. Da får jeg inspirasjon selv til å gjøre forandringer og legge til detaljer.

Jeg er spent på hvor spisse de er. De skal gi det jeg mener er riktig kinolyd, men vet om andre som synes at hornhøyttalere blir for spist på toppen. Det blir en smaksak.

Blir spennende å høre når du får testet litt mer. Når forventer du å ha duk/PJ i hus?
    Duken skulle ha kommet i helgen men dukket aldri opp så her har jeg nok gått på en smell...igjen... Får ringe Atlas og evt. AVshop i morgen. Når det gjelder projektor så vant jeg en auksjon på en glimrende BenQ 8720 som jeg hadde tenkt til å bruke inntil jeg får råd til en 1080p referanseprojektor. Sendte auksjonisten en mail uten å få svar så der gikk jeg kanskje på smell nummer to? Tid har jeg dessverre mye mer av enn penger for tiden så det kan risikere å ta litt tid.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Ikke lest gjennom alt, men prøvd med balanserte kabler? Det fjernet støy på min effekt (annet merke, men dog)
    Jeg har demontert hele dekslet og dratt til alle skruer så vibrasjon er ikke problemet. Den durer like mye med og uten tilkoblinger. Det er en svær trafo så jeg får bare leve med det. Det skal nok gå bra. Jeg kunne ha klart meg med en mye mindre sak etter at jeg forandret høytalervalget...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duk # 1 var alt for liten. Duk # 2 er for liten. Vi snakker 120" Accoustic Ultra-HD duk fra Dreamscreen som forsøkes montert på ProCurve V4 rammen.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1933-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1937-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1938-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1939-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Går dette da?

Er det noen som har troen på at jeg får skjøvet plastknottene helt ut til siden og kommer i mål? Alternativet er at den revner i stagposen slik man kan se antydninger til i forrige post.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1940-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1941-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1942-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1945-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1946-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1948-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mildt sagt frustrert...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det normalt at det er så ugjevn og bølgete kant mellom svart og sølv/hvit ?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke normalt at jeg må få min samboer til å ta benpress mot rammen for å huke på og at jeg må bruke jekker for i det hele tatt ha sjans på å få huket på festene. Den forrige duken var mindre og der var det ikke mulig. Denne har jeg nå 95% på. Hvordan den grå siden som bildet skal vises på vil se ut etter basketaket kan bli spennende. Ender vel med at noe spjærer eller at knottene spretter opp vel... sigh...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...disse dukene er håndsydd, og når det samtidig er såpass lite strekk i den vevede overflaten skal det ikke mye til før en får litt trøbbel... V2-versjonen har jeg testet en prototype av i dag, og den er laget av et langt mer fleksibelt materiale (2x ekstra tykke ultraHD-lag).

Når det gjelder hjørnene tipper jeg du ikke vil se mye "feil" selv om du ikke får strammet de 100%, men at det ikke passer helt og holdent er selvsagt ikke helt i vater.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper AVShop legger om til V2 fortest mulig for makan til slit uten å komme i mål har jeg ikke vært borti. Skal vel klare å leve med det ene hjørnet inntil V2 kommer. Den blir vel en drøm å "kneppe" på hvis det er stretch i duken?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får akkurat så vidt plassert 2 stk SVS PC13-Ultra sylindersubber helt inne i hjørnene i front ved siden/bak lerretrammen. Kan jeg med god tro bestille meg 2 slike og forvente å kunne få et godt resultat/kalibrere meg til det med den plasseringen. Eller er det slik at jeg kan få problemer her? Jeg vil jo veldig gjerne ha de vekk bak lerretet slik at det ser bra ut og har vel egentlig ikke så mye plass ellers til de.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kampen var hard og ingen av oss visste hvem som skulle komme ut av det med livet i behold. Selv med hjelp av samboer viste oppgaven seg for stor. De siste cm på siden spjæret i et siste krafttak. Utmattet og og fortvilet lå vi igjen på slagmarken...

Det ser ut til at jeg ikke klarte å strekke duken helt ned forbi "vinduet" i rammen. Så nede i hjørnet vil det bli en liten usymmetri. Foldene i duken prøvde jeg å kure så godt jeg kunne med en fjær jeg bøyde til.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1953-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1956-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1957-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1960-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1961-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1962-jpg

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med dette er grunnlag for reklamasjon på duken du har kjøpt?
    Skal da ikke være så sinnsykt tungt å stramme den på plass??

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er duk nummer 2 som jeg prøver. Jeg vet ikke om det er 120" varianten som er spesielt vanskelig. Dette er jo ikke holdbart så jeg må nok kontakte AVshop til uka. Fikk jo en mail om at V2-versjonen vil man få gratis når den kommer så jeg får vel bruke dette lerretet inntil det kommer.

Side 21 av 25 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •