Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000! + Alcons CR1! - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 25 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 488
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    2 meter høyde på stoffet er helt passe og jeg tror det leveres kantsydd så det blir en enkel affære.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satser på at jeg kan henge stoffet opp rett fra rullen i hele lengder langs veggen. Hvis det skulle vise seg at jeg er tjent med noen nakne vegger kan jeg bare dele opp lengdene i etterkant.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til AVshop i helgen for å mase på min ordre. Jeg hadde muligheten tidligere i sommer å motta Procurve V4 106" lerretet men jeg tenkte det ikke var noe vits ettersom jeg måtte vente på lerretet. Det ser nå ut til at jeg kan komme til å angre på. De svarte meg at rammen nå er utsolgt og er tatt av nettbutikken. Det vil ta måneder før ny leveranse dukker opp. Jeg ville vel kanskje ha kontaktet kunden og spurt om han ville motta den siste før status blir utsolgt? Har fortsatt et lite håp om at de kan ha holdt av en på lageret alikevel. Ellers må jeg gå for 120" og da blir det trangt for SVS PC13-Ultra.

Frustrert jeg? Tja litt...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet den totale bredden fra ytterkant til ytterkant på 120" V4 Procurverammelerretet?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du fått tak i alu-skinnene & klypene? Planlegger du en brett på molton, slik at skinnene og klypene ikke vises?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skinnene har jeg kjøpt på Jysk og klypene er fra Kirsch. Jeg henger vel bare stoffet så langt opp at det dekker klyper og skinner. Det passer også med en av breddene molton leveres i.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om 106" Procurve V4 ikke var å finne på lageret. Det var en mulighet for at et eksemplar var holdt av til meg og skulle sendes sammen med Ultra HD lerretet. Da blir det en 120" ramme istedet da det var 1 igjen på lager... Når duken dukker opp vites ikke.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt med vanskelig levering, men blir utrolig flott hos deg ser det ut til.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Jeg får bare smøre meg med tålmodighet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten sitere meg selv...:

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det er gode nyheter - hvis det viser seg å stemme da. Når det gjelder disse lerretene kan man jo aldri være sikker...
    Synes det er mye rot med AVShop og deres lerreter. Spesielt ille for de av oss som handle der...

---

På den lyse side for oss med Synology / PCH-combo: Synology har DSM2.2 (firmwaren) i beta og jeg installerte denne i går. DSM2.2 støtter DLNA, noe som betyr at den kan fungere som en media server også for filer som .ts, .m2ts, .flac osv osv. I går satt jeg endelig og flippet gjennom diverse BD-rips med full HD (lyd og bilde) på PCH'en, med data servert rett fra en Synology NAS, uten diverse hack eller via en PC som mellomledd. Jeg er i en tidlig HD-streame-fase (og grønn som GG), men det er lys i tunnelen!

Og nå som jeg har begynt å teste har jeg lært at jeg må rippe 40% av alle BD-platene mine på nytt pga at TrueHD-platene måtte gjøres på en annen måte...:???:

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man innstallere ny FW uten at innholdet på diskene blir slettet? Jeg må vel oppgradere min Synology etterhvert også da.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Kan man innstallere ny FW uten at innholdet på diskene blir slettet? Jeg må vel oppgradere min Synology etterhvert også da.
    Ja. FW ligger vel ikke på diskene?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg initialiserte min så måtte jeg sette inn diskene for noe skulle skje mener jeg å huske. Jeg kom ikke inn på interfacen før jeg hadde gjort det. Trodde den reserverte et lite område på diskene til noe av dette. Men jeg er nok grønnere enn deg Rune. Mener å ha lest i en eller annen manual at det er anbefalt å ta backup av data ved oppgradering av FW, men at det skal gå greit. Jeg har ikke plass til å parkere dataene noe annet sted så jeg får bare satse på at det går bra. Tror ikke jeg tar sjanse på en beta så jeg får vente litt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Når jeg initialiserte min så måtte jeg sette inn diskene for noe skulle skje mener jeg å huske. Jeg kom ikke inn på interfacen før jeg hadde gjort det. Trodde den reserverte et lite område på diskene til noe av dette. Men jeg er nok grønnere enn deg Rune. Mener å ha lest i en eller annen manual at det er anbefalt å ta backup av data ved oppgradering av FW, men at det skal gå greit. Jeg har ikke plass til å parkere dataene noe annet sted så jeg får bare satse på at det går bra. Tror ikke jeg tar sjanse på en beta så jeg får vente litt.
    FW er vel nesten per def ikke lagret på disker, men i ROM eller i flash-minne. Grunnen til at du blir anbefalt å ta backup er vel i tilfelle det går i dass. Da har du jo ikke lenger noen NAS å lese diskene med...

Ellers får du se å komme igang med testing av PCH/Synology og BD-rips. Det virker jo som det bare er oss to som er åpne om vår legning rundt dette her på forumet ;-)

Betaen virker veldig stabil, men jeg skjønner din skepsis. Mener de kommer med en RC rundt den 25 august som skal være relativt godt luseplukket. Du får ta det da.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har mine JBL 8340A ankommet. Ved siden av høytaleren ligger et komplett 2-delt brakettsett som fester 8340 til veggen. En monteres på høytaleren og en på veggen og de glir i hverandre slik de ligger på bildet. Heldigvis kan man tvinge brakettene inn i hverandre sideveis, ellers hadde det ikke vært mulig å montere de høyt på veggen.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1839-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1843-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1846-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1849-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig! Smeller du dem opp med det samme, eller venter du på noe?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer nok til å skru de opp i løpet av uken. Fikk opp en før jeg dro på jobb i natt. Den så litt stor og malplassert ut der den hang alene halveis ut i døråpningen. Jeg regner med at det ser en hel del bedre ut når det henger molton på veggen. Plasseringen på surroundhøytalerne blir ikke akkurat helt optimal med den døra på feil sted og bakerste rekke klint oppi bakkanalene.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen videre er å koble inn forforsterkeren Onkyo PR SC-886 og Earthquaken på de så fort som mulig slik at jeg kan spille de inn før resten av utstyret kommer. Det er kanskje ikke noe hastverk ettersom jeg nå har gjort meg raka fant på dette her. 8340 har visst en ganske slem diskant som må temmes i en 50-100 timer mener jeg Lygren tipset om i sin tråd.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått montert opp alle fire surroundhøytalerne. Dør og vinduer gir vel ikke helt optimal plassering av høytalerne men jeg får håpe det blir ok. Med romkorreksjon så kommer jeg vel i mål. Vanskelig å ta bilder med mitt kompaktkamera men jeg prøver:

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1851-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1857-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1859-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1865-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1871-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1875-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1877-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1878-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt i tvil om hvor jeg skal plassere fronthøytalerne i bredden. Det er vel bare å plassere de helt ut mot sidevegg innenfor de 265 cm som duken dekker? Da blir det litt over 40 cm fra veggen til siden av høytalerne.

Side 19 av 25 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •