Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000! + Alcons CR1! - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 25 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 488
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nå gått til innkjøp av en Synology DS509+ NAS. Den skal servere media til det kablede nettverket i huset. Har en Popcorn Hour 110-A som venter på å komme i vigør når nettverkskablene er ferdig lagt. Det blir vel handlet inn et par mediaspillere til etterhvert samt en Linn Majik DS (eller Akurate) til stereoen i stua.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1803-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey grattis!

Jeg har noe i likheten (bare litt mer amatørmodell):

NAS'en fungerer som et skudd (satt opp i RAID5 med 3x1TB disker for øyeblikket), men jeg sliter litt med å få PCH'en (har samme som deg) til å "se" .m2ts/.ts-filer som ligger på NAS'en. Jeg har imidlertid ikke kommet så langt i detektivarbeidet pga ferie (og ikke minst mangel på HD-hardware å kjøre PCH'en på :-)).

Hvis noen som leser dette kjører BD-rips som ligger på en Synology NAS med en PCH-A110 så er jeg svært interessert.

Skal bli interessant å dele erfaringer etter vært!

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Var svært i tvil om jeg skulle prioritere denne før annet utstyr i kinoen. Siden diverse rippearbeid er så tidkrevende, landet jeg først på denne. Dens viktigste oppgave blir å lagre CD-samlinga digitalt i Flacformatet. Rippet på riktig måte med EAC tar det litt tid. Jeg må innrømme at jeg er helt noob på NAS men hittil har det gått på skinner. Den er innstallert med 5 x 2TB WD Green og 1 ekstra disk liggger klar dersom en feiler. Den brukte "bare" ca. 12 timer på å verifisere alle områdene på diskene og bygge opp Raid 5. Jeg mappet den som en nettverksdisk og den dukker da opp i windows explorer som en hvilken som helst disk. Problemene dukker vel opp etterhvert når forskjellige enheter skal lese fra NAS over nettverket. Jeg bare håper jeg slipper å innstallere serverprogramvare på den som potensielt kan krasje NAS'en. DS509+ skal i utgangspunktet ha det meste innebygget men jeg får ta utfordringene når de kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med fancy NAS! Jeg har selv både Synology og QNAP og begge fungerer utmerket, bruker de dog bare til musikk og ikke film. Når det gjelder ripping av CDer prøvde jeg også først EAC men gikk ganske fort over til dbPoweramp hvor jeg nå ripper til både FLAC og MP3 i samme operasjon. FLAC til NAS og MP3 til diverse bærbare MP3-spillere.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og leker med tanken å lime scene molton i taket. Hva bruker man som lim? Vanlig tapetlim?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Sitter og leker med tanken å lime scene molton i taket. Hva bruker man som lim? Vanlig tapetlim?
    Spray-lim er vel mye brukt, men jeg er er ingen ekspert på dette.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må finne en metode som ikke gjør at jeg griser ned møbler og diverse. Skal kjøpe meg en rull med 2 meter bred scene molton. Å klistre denne bredden bortover taket kan jo være litt pes. Bør vel kanskje smøre inn taket med et lim og rulle stoffet bortover noe som kanskje er en tremannsoperasjon?
    Litt teit å ha gjort så mye jobb med taket for så og ende med en løsning som kunne vært lagt rett på sparkelen. Fordelene med med molton i taket er vel at jeg får en liten akustisk gevinst, litt bedre bilde og en hardcore batcave. I tillegg slipper det å bli merker i taket etter folk som subber borti med hodet ved på- og avstigning fra bakre rad.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Grattis med fancy NAS! Jeg har selv både Synology og QNAP og begge fungerer utmerket, bruker de dog bare til musikk og ikke film. Når det gjelder ripping av CDer prøvde jeg også først EAC men gikk ganske fort over til dbPoweramp hvor jeg nå ripper til både FLAC og MP3 i samme operasjon. FLAC til NAS og MP3 til diverse bærbare MP3-spillere.
    Er det flere faktorer enn mp3 rippingen som gjorde at du gikk over til dbPoweramp. Etter hva jeg klarer å lese meg til på nettet er EAC det programmet som må til for å sikre 100 % korrekt ripping.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må finne en metode som ikke gjør at jeg griser ned møbler og diverse. Skal kjøpe meg en rull med 2 meter bred scene molton. Å klistre denne bredden bortover taket kan jo være litt pes. Bør vel kanskje smøre inn taket med et lim og rulle stoffet bortover noe som kanskje er en tremannsoperasjon?
    Litt teit å ha gjort så mye jobb med taket for så og ende med en løsning som kunne vært lagt rett på sparkelen. Fordelene med med molton i taket er vel at jeg får en liten akustisk gevinst, litt bedre bilde og en hardcore batcave. I tillegg slipper det å bli merker i taket etter folk som subber borti med hodet ved på- og avstigning fra bakre rad.
    Har du vurdert å lage noe slikt som jeg skal - et rameverkt med molton som du kan skru opp og ned? Jeg skal bruke 48 mm rammeverk for å på plass til dempemateriale, men i ditt tilfelle er kanskje takhøyden kritisk? Da kan du jo rett og slett bruke plater(*) kledd i molton som du i ro og mak kan "kline" molton på et annet sted og ta med inn og skru opp.

(*) Platene bør jo være av et billig og lett materiale. Jeg tenkte først på spon, men det er vel unødvendig tungt?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke jeg tør å ofre en millimeter til av høyden så rammeverk blir vanskelig. Jeg må nok enten velge å tapetsere eller la taket forbli slik det er.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gått på en smell og bestilt 7 stk JBL 8340A og en liten Onkyo PR-SC886 surroundprosessor. Måtte min samboer spare livet mitt, når hun kommer hjem, og fru Fortuna holde meg i arbeid.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte hell og lykke følge deg på de 7 hav

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke på de 7 hav så ihvertfall i 7 kanaler (+2 subber som antagelig vil være de siste spikerne i kista i tillegg til projektoren og alt det andre jeg mangler hahaha).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke på de 7 hav så ihvertfall i 7 kanaler (+2 subber som antagelig vil være de siste spikerne i kista i tillegg til projektoren og alt det andre jeg mangler hahaha).
    Hehe - ja, det var et dårlig ordspill i 7 kanaler fra min side...

Det skal bli spennende å se hvordan det blir til slutt - og om du blir halshugget...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på telefon med Daniel fra AVshop i dag og det ryktes om at jeg kan motta min DreamScreen V4 ProCurve HD 16:9 230cm ramme med Acoustic ultraHD duken i løpet av 3 uker. Da har jeg ventet i et halvt år og det er lenge spesielt når man forhåndsbetaler. Det er jo forsåvidt ikke AVshop sin skyld at den kinesiske produsenten har hatt problemer med produksjonen og leveringstiden. Jeg er egentlig bare veldig glad vi har en så fantastisk god nettbutikk for hjemmekino som AVShop. Uten den hadde jeg definitivt endt opp med kjipere løsninger spesielt på lerretsiden.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er gode nyheter - hvis det viser seg å stemme da. Når det gjelder disse lerretene kan man jo aldri være sikker....

Men er de klare om 3 uker er det veldig bra. Skal jo ha noe veldig likt selv.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og lurer på om jeg etterhvert skal begynne å titte etter en brukt "venteprojektor". Skal egentlig ha en projektor i sjiktet JVC 350 - 750, men har nok ikke råd til det den dagen rommet står helt ferdig uten lyskanon. Jeg har tenkt litt på å kjøpe en BenQ 8720 som kan vikariere mens det dukker opp en kontrast/sortnivå konge i Full HD brukt. Hadde en 8720 før og den var fantastisk bra selv om den kun har 720p oppløsning. Det finnes kanskje andre gode vikarer i samme prisklasse?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det er gode nyheter - hvis det viser seg å stemme da. Når det gjelder disse lerretene kan man jo aldri være sikker....

Men er de klare om 3 uker er det veldig bra. Skal jo ha noe veldig likt selv.
    De skal visst forsøke å få en flyforsendelse nå på eksisterende ordre, mens nye partier vil komme med båt. Da kunne det gå noen måneder mente han på...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens jeg venter på levering av preampen og høytalerne i neste uke har jeg begynt å pusle med opphenget til scene molton. Har skrudd opp aluminiumsskinner rundt hele og 2 stk i døråpningen. Foran døra vil det henge to folder med molton for ekstra lyddemping. Jeg satser på at skinnene vil bli fullstendig kamuflert av stoffet slik at jeg ikke trenger å overflatebehandle de. Et kjappt anslag har jeg kalkulert minimum 40 løpemeter (2 m bredde) med scene molton som skal henge i folder rundt hele rommet. Det blir ca. 24 kg med molton. Jeg får vel kjøpe meg en 60 m rull og prøve å slide inn så mye jeg klarer utover 40 m. Når jeg klapper i hendene nå får jeg en skikkelig "ekko-snert" på diskanten og det er jo krise så her må kilovis med stoff opp på veggene!

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1815-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1817-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1818-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1820-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1823-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1824-jpg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du store, DET var mange klyper. Tipper du er sår i fingertuppen når du er ferdig med å henge de opp.

Skal du (eller noen andre i husstanden ) sy inn kant på stoffet eller er 2 meters høyde passe? Eller blir det flere x antall høyder á 2 m bredde?

Side 18 av 25 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •