Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000! + Alcons CR1! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 25 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 488
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Er det nødvendig å fylle tomrommet i plattingen. Kan jeg får ressonanser i den kassa hvis jeg ikke gjør det?

ja, det vil du fort vekk kunne få. Jeg vet at Homecinema og Mor10 har fylt sine hhv. med billige (kasserte) dyner og glava for å fylle de opp. Høre med gjerne med de hva for erfaringer de har gjort seg.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vel kanskje ikke det noe å lure på. Jeg får samle inn familiens godt brukte dyner og stappe de i hulrommene. Det blir vel godt nok.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er plattingen ferdig kledd med OSB-gulvplater som er limt og skrudd. Får vel lagt teppe på gulv og denne i løpet av helgen. Tror jeg skal montere 2 håndtak på hver side for denne rakkeren har blitt tung.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1310-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1314-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1322-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at til å være en byggetråd for et hjemmekinorom vil denne tråden nå foreta seg en interessant ny retning innenfor temaet. Alle listene mine ble malt i går og var glatte og fine. Vinduene stod på gløtt over natten for utlufting og tørking. I dag var det klart for et nytt strøk på veggene og jeg til min store forundring får se et rart fenomén på både taklister og listene rundt dør/vinduer. Det har oppstått masse tydelige riper rundt hele på listverket. Bilder sier jo ofte mer en tusen ord så her kommer det en serie:

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1372-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1373-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1374-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1375-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1377-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1378-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1379-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1381-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1382-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1383-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1384-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1385-jpg

Jeg vil gjerne utfordre dere som er innom denne tråden til å finne en naturlig forklaring på dette fenoménet. Døra til rommet har vært lukket hele natten til jeg gikk inn der i dag.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vinduet på gløtt Da har du fått inn flaggermus på jakt etter en batcave... ;-)

Nåja: Er det riper som er innsunket i malingen, eller er det fargesjateringer i malingen?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som om man har tatt en liten spiker og rispet forsiktig nedover og bortover mange av listene. Det er liksom bare emaljen på malingen som er brutt.

Be afraid! Be very afraid...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt opplagt pøbler som har kommet seg inn i rommet via vinduene. Du burde ha sikret dem bedre!

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ingen riper å antyde på tak eller vegger og det er kanskje litt rart når det er så mye ellers?

Det får jo være grenser for hvor tynne folk kan være da som kommer seg mellom de gitterne? Tror jammen jeg må ta meg en telefon til Margit Sandemo!

Ulempen med å ha lydisolert skrekkens kammer er kanskje at ingen vil høre meg skrike...

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ingen riper å antyde på tak eller vegger og det er kanskje litt rart når det er så mye ellers?

Det får jo være grenser for hvor tynne folk kan være da som kommer seg mellom de gitterne? Tror jammen jeg må ta meg en telefon til Margit Sandemo!

Ulempen med å ha lydisolert skrekkens kammer er kanskje at ingen vil høre meg skrike...

Hehe.. Syns det heller ser ut som om treverket har sugd til seg malingen, ser ut som om de "ripene" følger årene i treverket?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er liksom helt andre slags riper enn det. Litt sånn skrapemerker. Har jo vurdert den muligheten at jeg har klart å tiltrekke meg en liten flaggermus som desperat har prøvd å komme seg ut igjen. I tilfelle må jeg vel ta det som et kompliment at "batcaven" er godkjent... Nei, jeg klarer ikke å se noen god forklaring på dette.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du drar fingrene over malingen der merkene er - føles det ut som den er ru? Kommer det av noe støv når du gjør det?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle merkene er av samme veldig overfladisk type som liksom akkurat har ripet opp hinnen på malingen. Man kjenner jo ripene med fingeren men får ikke noe synlig støv på fingeren. Alle ripene er på listene rundt døra og vinduene samt på taklistene over vinduene. Alle gulvlistene var uten merker.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1387-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1388-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1393-jpg

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På meg virker det som om malingen har krakelert med mønster tilsvarende penselsstrøkene.

Hva slags underlag er det under malingen? Maling/heftegrunn eller bart treverk?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er to lag med tynnet maling med white spirirt og deretter 2 lag på toppen før listene ble satt opp og malt igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har hatt besøk av et katteskinn.....

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha vært en katt med helt spesielle egenskaper. Skulle likt å ha sett den katta...

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha vært en katt med helt spesielle egenskaper. Skulle likt å ha sett den katta...
    Holder meg lengst mulig unna den katt som hadde klart de i taket iallefall.. :-P
    Merkelige greier. Får se hvordan det ser ut i morgen da?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Do you belive in ghosts . . .

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    If there's somethin' strange in your neighborhood
    Who ya gonna call (ghostbusters)
    If it's somethin' weird an it won't look good
    Who ya gonna call (ghostbusters)

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig greier dette. blir spennede å høre om du finner ut av det. Fint podie du har bygget deg forresten, der ut til å bli en knallkino!:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 11 av 25 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine