Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000! + Alcons CR1! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 25 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 488
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Blir nok en hel del pynting med kosten da det har blitt en hel del riper i listverk og på vegger og tak. Men det må man vel bare regne med.
    Det må man regne med. Men man slipper jo en del kjedelig maskering, da.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fengsel og fengsel? Min tanker går mer og mer i retning av denne sangen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh-heh-heh :-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fuging

:-D akryl sprekker m aldring kost påeg en bedre elastisk fuge masse

og sjakle gips lagene ett lag tak en vegg tak vegg så det ikke blir en rett gjennom gang

snekker

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg allerede brukt akryl en hel del steder så den båten har gått for meg. Har riktig nok kostet på meg Sikaflex noen steder som er litt kritiske.

Tenkte jeg skulle døpe om navnet til Spoonfeedme's Hjemmekinoasyl!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo svært bra ut det her.

Angående løsningen på gulvet er det samme opplegget jeg fikk for selv. Er det noen grunn til at du ikke brukte rundlist mellom planke i gulv og vegg?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen var rett og slett at jeg ikke hadde nok rundlist/bunnfyliingslist til å rekke helt rundt. Derfor ble kantavstiverne lagt litt ut fra veggen og benyttet lydtrinnsplate som bunnfyllingslist.Tror ikke det er noe særlig forskjell på de alternativene vi har brukt hverken lydmessig eller stabilitetsmessig for gulvet.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, gulvet vil nok avstives nok for det. Rundlisten brukes som regel fordi den er effektiv for hindring av vibrasjoner. Uansett, det har nok ikke så mye å si. Langt viktigere er det at sponplatene ikke er lagt slik at de er i kontakt med veggene.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel si at dette er en liten milepæl i byggingen. Nå er alle listene på plass! Det gjenstår en del flekking med sparkel i noen sår og skruehull samt pyntestrøk på listverk og fóringer. Dessverre ble det en hel del flekker på vegger og tak fra byggingen som jeg prøvde å vaske vekk. Som forventet ble det masse skjolder i jotaplasten med den matthetsgraden jeg har. Må vel belage meg på at man må rulle over vegger og tak også.

Kjøpte meg et hyllesystem fra Biltema som glir fint inn i veggfargen. Ble litt forfjamset over er den store graden av hellning på knektene. Veldig rart at det er så ute av vater...

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1121-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1122-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1123-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1138-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1140-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1142-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1128-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nesten ferdig rom til jul da! Kan dessverre ikke skryte på meg det samme...

Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Kjøpte meg et hyllesystem fra Biltema som glir fint inn i veggfargen. Ble litt forfjamset over er den store graden av hellning på knektene. Veldig rart at det er så ute av vater...
    Tror de skal vær sånn, slik at de blir mer i vater når de får litt belastning. Prøv å "heng" litt på den og se om den ikke retter seg ut.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut!

Kjenner at jeg ble litt misunnelig nå, for det har ikke skjedd mye i mitt rom oppe i alle juleforberedelsene.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Får se om jeg kan få de knektene litt mer i vater når tiden er inne for lyskanonen. Blir mye småpusling med maling fremover. Må se å få sprayet ventilene til ventilasjonen og kontrollboksen til gulvvarmen også. Har ikke noe særlig fri før 2. januar så det blir vel ikke gjort veldig mye her heller. Teppet ligger klart til å legges av en malerkompis som har peilig på det.

Har bestemt meg for å gå for stikkontakter i Elko-pluss serien. De har nå påveggsbokser hvor man kan plassere de innfeldte kontaktene. Man får vanlige og hjørnebokser med plass til 2 stk enkeltkontakter (evt. 3xeurokontakt, eller netverkskontakt) og avlange bokser med plass til 3 stk. Jeg tror jeg skal gå for 4x3boks fremme hvor jeg skal ha en datakontakt og en trippeleurostikk i tillegg til vanlige stikker. 2x2bokser på langvegg, 1x2boks til høyre for dør, 2x2hjørneboks i hvert hjørne bak og 1x3boks i midten bak. Alt føres i sort så det tror jeg blir bra. Fant ingen andre løsninger i sort.

ELKO Plus

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Dette ser jo meget bra ut. Bra fargevalg også. Her er det vel ingen som kommer inn heller Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo skikkelig bra dette her :-)
    Nå mangler bare en Denon 10*170W... ;-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at den er i full jobb hjemme hos deg . Håper at Earthquaken ikke lar seg be to ganger om å levere de samme kreftene. Mangler bare DENON AVP-A1HDA, JVC DLA-HD750, Dreamscreen Cineseat x2 rader, lerret, 2 SVS-tuber og en del kabler så er jeg i mål med det meste av utstyret... Velkommen til demo i 2036!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er permitert siden i sommer pga fornying av hele huset, men når batcave i kjelleren er ferdig skal den i full jobb igjen. :-) Ser ingen grunn til å bytte ut den nei. :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått på lister på utsiden av dør og rammeverket på plattingen er ferdig. Boret hull i vegg for å få inn strømkurs #2 samt nettverkskabel og styring av gulvvarme.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1270-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1271-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1273-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1276-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering. Har sprayet ferdig plastlukene til ventilasjonen, alarmsensoren og gulvarmekontrolleren. Jeg fjernet spjeldet som satt i ventilasjonslukene da jeg vil ha fri luftstrøm og den ene måtte jeg kutte da den krasjet i z-kassetten. Vet ikke helt hvor fint det ble med den kontrolleren og sensoren. Tror jeg må ta en touch-up med sprittusj der.

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1285-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1286-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1289-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1293-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1294-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1295-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1296-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1298-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1299-jpg

Spoonfeedme's Hjemmekino - Rullestilaslerretramme HD 2000!  + Alcons CR1!-cimg1306-jpg

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder veggene har de blitt malt enda en gang p.g.a. smuss og flekker fra montering og diverse. Matthetsgraden gjør den dessverre svært sårbar for berøring. Det ble litt nyanseforskjeller på dette strøket da jeg fikk noen mørkere felter så veggene må feies over enda en gang. Kanskje like greit da touch-up'en på listverk gav nok en tilgrising. Jeg gikk imidlertid tom for 02 hvitmaling til å spe ut den sorte med så jeg benyttet meg av noen pøser med 07 vanlije og en annen lys 10 maling jeg hadde stående. Hva matthetsgraden havner på nå vet jeg ikke men fargen blir litt mørkere grå og med litt mer glans tenker jeg.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nødvendig å fylle tomrommet i plattingen. Kan jeg får ressonanser i den kassa hvis jeg ikke gjør det?

Side 10 av 25 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •