Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 197 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 3926
    Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    De fungerer nok bra til slikt bruk. Hva brukte du til å dempe kassen med?

A.
    Jeg brukte dempematerialet som jeg plukket ut av originalhøyttalerne, det lignet veldig på glava isolasjon i struktur og fasthet.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Limer den nest siste veggen til ene ht.kassen.

#2 er til siste tilpassnings fasen. Bestemte meg for å prøve forskjellig dempemateriel i kassen slik at kasseresonansen blir til et minimum.

Noen bilder fra byggingen så langt, De grønne platene er laget for å få myke overganger i kassen og for å "lede" luften til slavekammeret, og stive av kassen noe:

Vedlegg 46078

Vedlegg 46079

Vedlegg 46080

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kreativt arbeide Bjørn, synes designet var pent også jeg. Hva slags farge er planen for disse kassene ? Kommer du til å tette kassen med epoxy eller slikt?

Spennende prosjekt og post bilder så ofte du kan, virkelig moro å se folk lage noe eget og spes når resultatet blir så fint også.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Kreativt arbeide Bjørn, synes designet var pent også jeg. Hva slags farge er planen for disse kassene ? Kommer du til å tette kassen med epoxy eller slikt?

Spennende prosjekt og post bilder så ofte du kan, virkelig moro å se folk lage noe eget og spes når resultatet blir så fint også.

Takker.

De blir sort blanke, med aluminiums detaljer bak og på ene siden av kassene. Det jeg ikke er sikker på enda er hvordan eller hva jeg skal lage høyttalerstativene av. Det blir en vurdeing jeg må gjøre noe med veldig snart, tenkte å dra inn til en jernvarehandel å se på delepris osv.

Ellers blir det en utsettelse på jobbingen på høyttalerene en stund framover, men poster info når jeg har gjort noe mere på de.

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert å kjøpe noen stativer, de har en del fine på Surround.no - Høyttaler spesialisten som ikke koster all verden. Er det noe du har tenkt på ?

Surround.no - Høyttaler spesialisten

Nok å plukke i her som ikke koster skjorta som sagt, verdt en titt i hvertfall mener jeg da.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert å kjøpe noen stativer, de har en del fine på Surround.no - Høyttaler spesialisten som ikke koster all verden. Er det noe du har tenkt på ?

Surround.no - Høyttaler spesialisten

Nok å plukke i her som ikke koster skjorta som sagt, verdt en titt i hvertfall mener jeg da.

Fine priser her, men de har ikke det jeg trenger. Jeg må ha noen som kan skrues fast på baksiden av høyttalerene. Noe ala disse:

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobbet en del på DIY høyttalerene i dag.

For første gang ble de testet med mening. Fullstendig tett kasse og tunet med skillevegg og diffusorer. Isolasjon med blanding av Rockwool og vorte-skumgummi jeg ikke husker navnet på nå. Kasseresonansen ble på et minimum, og detaljerikdomen ble bra, det eneste som ikke ble helt etter min smak er mellomtonen, den ble noe tilbaktrukken mens bassen sitter som den skal. De går ned til ca 35Hz, og nominel impedanse på Ca 7ohm. Må ta noe mere nøyaktig målinger før jeg tør å komme med noe eksakte tall. De må også testes i kinoen for å høre hvordan de spiller med en bedre elektronik før jeg bestemmer meg for å gjøre noe med filterene.

Bilder skal jeg ta i morgen når limet til skillevegg og diffusorer har tørket.

Deler til stativene skal jeg hente i morgen, de blir med sandfyllte søyler for å få tyngden og stabiliteten på de. Også de blir lakkert i sort og en høyde på 50cm.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg kommet i sluttfasen på den ene høyttaleren, og den andre er godt på vei. Har spakklet og slipet litt på den første av de to høyttalerene, og begynt å lage stativene de skal stå på. Den dobble front platen på nr 2 er til liming nå, og ferdig tørket i morgen. Kanksje blir det tid til profil kappet på den i morgen!?..

Noen bilder så langt:

Vedlegg 46557

Vedlegg 46558

Vedlegg 46559

Vedlegg 46560

Vedlegg 46561

Vedlegg 46562

Vedlegg 46563

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snasent godt arbeide her gitt, keep up the good work Bjørn.

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut dette!
    men hva skjedde med den alu reia?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Ser veldig bra ut dette!
    men hva skjedde med den alu reia?
    Måtte sette på blankinger på¨alle åpninger under pussingen. Terminal platen er fortsatt av aluminium, og stativene blir av lakket aluminium.

Edit: Du tenkte kanskje på alu som er inni kassen? De er der fortsatt, du ser de så vidt oppe og nede bakerst i kassen med Rockwool bakom og vanlig dempemateriell forran.

Mere kommer senere.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snasent godt arbeide her gitt, keep up the good work Bjørn.
    Takk Raymond. Begynner som smått å se "slutten" på prosjektet nå. Tenkte jeg skulle høre med Einar om han vil låne et øre til disse i hannes oppsett når de har fått noen timer på seg til innspilling.

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært veldig gøy. Kansje teste dem opp mot et par stativhøyttalere i 10-15k klassen for å se hvor mye man har igjen for arbeidet? Det som er interessant med selvbygg er om man får delefiltret til å matche elementer og kasse på en fornuftig måte. Vil du tune noe på dette i ettertid, eller er elementer og filter en ferdigløsning?
    Imponerende byggekvalitet. Hva veier kassene??
    Hvilke SEAS elementer er det du skal bruke forresten?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det hadde vært veldig gøy. Kansje teste dem opp mot et par stativhøyttalere i 10-15k klassen for å se hvor mye man har igjen for arbeidet? Det som er interessant med selvbygg er om man får delefiltret til å matche elementer og kasse på en fornuftig måte. Vil du tune noe på dette i ettertid, eller er elementer og filter en ferdigløsning?
    Imponerende byggekvalitet. Hva veier kassene??
    Hvilke SEAS elementer er det du skal bruke forresten?

Filterene er tilpasset elementene, men i en litt anerledes kasse. Jeg valgte å dele min i to, og bruke slave-element i bass delen av kassen ( Volum i kassen til bass-port løsning ). Så langt har det fungert som det var tenkt, men som jeg skrev tidligere ang mellomtonen som er litt tilbaketrukken i forhold til smaken min (Elektroniken som de ble spillt med er også slapp på mellomtonen ). Før jeg begynner med filter tuning så vil jeg la de bli innspilt før jeg moder filter.
    En kasse veier kanskje 10kg, kan veie en i dag når jeg kommer på jobb..

Kanskje greit å ta en test som du nevner der, for å få et perspektiv på ting.

Elementer:

http://www.mamut.net/dynabel/se_4890...-p_-_h1224.pdf

http://www.mamut.net/dynabel/se_1830...fc_-_h0881.pdf

http://www.mamut.net/dynabel/se_3610...8r_-_h9944.pdf

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskrudd..

Litt iritert over hjemmekinos tester.
    Endelig fikk jeg mulighet til å teste Pioneer BDP-LX91 i egen kino. Forventningene var STORE etter å ha lest testen som bladet hjemmekino utførte. De mente LX91 er beste kjøpet blant de tre high end spillerene de testet, jeg må bare si: Det kan umulig stemme!? Etter en hel dag med test og sammenligning etter husk fra Samsung BDP-1400 og Pioneer BDP-LX51 så må jeg bare understreke følgende. At det er STORT hopp opp til LX91 fra 51 og 1400 lydmessig er bare tull. 51 til 91 er ikke noe merkbar forskjell på lyden, og det med å kjøre alt i DTS hd Tru hd osv er heller ikke noe vesentlig forskjkel mellom disse spillerene. Jeg som jakter på lydnirvana klarer ikke og forsvare det store pris hoppet opp til en slik spiller fra de rimeligere modelene. At pioneer setter en slik pris på produkt som dette henger ikke på greip etter min mening. I forhold til LX-51 så var dynamiken på LX-91 ikke noe serlig bedre heller.. :cry: Mulig de bare har fokusert på bildet!?

Men forde som ikke tenker på det store hoppet opp på lyden, får seg en god overraskelse på bildet. Her er det et hav av tilpassningsmuligheter og skreddersying. Her merket jeg mere smell i bildet med farger og kontraster i god kvalitet.

Jeg som har Benq W9000 føler ikke det behovet på bildet siden, så for min del er ikke LX-91 et "must have".

Noen som har noe sammenfallende erfaringer? Eller er jeg svært kritisk, og forventer for mye av en spiller i denne prisklassen?

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg. Å bruke 20k for en BD spiller er alt for mye penger hvis det ikke bli MYE bedre lyd og bilde.

Ta kontakt med Hjemmekino og spør direkte det du skriver nå. Mulig at det er noe de har gjort/brukt (eller ikke gjort) som gjør en stor forskjell. De bør klare å forklare seg og hjelpe deg med dette.

Får du ikke bedre lyd så anbefaler deg å levere tilbake spilleren og forsette med LX51

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være en dårlig erfaring da med en så dyr spiller, men da ville jeg nesten gjort som Jerome sier altså. Om det er da mulig og heller brukt pengene på noe tweaks til anlegget, veldig synd at ting til den prisklassen ikke gir mere av seg. Håper du evt får returnert den rett og slett, virker som det er bare merke du betaler dyre dommer for her i hvertfall. Når man går så høyt i prisklasse burde det være en del mer å hente ut av lyden i hvertfall, bildet pleier som regel å ikke være så mye forskjell. Kjedelig dette her da og håper du finner en god egenskap med denne spillern, om du ikke bare bytter tilbake til Lx51 da.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De mener vel bedre lyd på de analoge utgangene vil jeg tro? Digitalt er vel digitalt?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuft! Har vært borte en liten stund, så har ikke fått fulgt så mye med. Ser bra ut

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    De mener vel bedre lyd på de analoge utgangene vil jeg tro? Digitalt er vel digitalt?

De skriver om det analoge også ja. Men det er forskjell på digitale utganger også. Når jeg gikk fra 1400 til 51, så merket jeg at 51 plukket opp mere detaljer i lyden, og lydmønstret forandret seg via HDMI.

Testet de analoge 5.1 utgangene også, de var flat og kjedelig i lyden, nesten som jeg satt og gjespet i forhold.

Det jeg mener: Jeg synes ikke dette er high end, her virker det som de bare skummer fløten og ikke benytter det store potensialet som ligger i BD.

A.

Side 96 av 197 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •