Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 95 av 197 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Montasje lim blir hard. Men Tech7 er mye mere kraftig og vis du legger tynt skikt på begge flatene du skal sette sammen og fuger innvendig vil det ikke bli fleksibelt.

Må ta seg tid til rekreasjon.
    Fint! For jeg har fem tuber Tech7 liggende fra kinobyggingen her. Da er det nok fornuftig å bruke opp noe av det før det går ut på dato.

Du sitter vel i kinoen med laptopen på fanget mens du hører på musikk nå da!? Flott rom du har satt igang!

A.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Montasje lim blir hard. Men Tech7 er mye mere kraftig og vis du legger tynt skikt på begge flatene du skal sette sammen og fuger innvendig vil det ikke bli fleksibelt.

Må ta seg tid til rekreasjon.
    Jeg pleier å ha på en ganske tykk stripe Casco CascoSet Extra montasjelim. Det er noe mer lettflytende enn Biltemas snekkerlim (som er ganske tykt til snekkerlim å være), og når man setter tvinger på dette, så flyter det ut til et tynt skikt som tyter ut på sidene. Det som tyter ut inne i kassa kan man stryke ut med fingrene, noe som gir en tett og forseglende fuge. Det er riktig at når man får limskiktet tynt nok så er det ikke fleksibelt, men den indre fugen vil fortsatt være lett elastisk også etter herding, noe jeg bare ser på som positivt, siden den ikke sprekker opp. Skulle man ha noen ujevnheter i flatene som limes sammen vil man få tettet dette når utgangspunktet er en tykk limstripe.

Hva slags lim er Tech7?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Du sitter vel i kinoen med laptopen på fanget mens du hører på musikk nå da!? Flott rom du har satt igang!

A.
    Hehe,nei jeg satt nok ikke der... var hos min kjære og monterte noen lister,hun har en leilighet som skal selges nå. Det er heller ikke noe lyd nede i kinoen ennå...men håper kanskje det kan bli det iløpe av helgen

Venter i spenning på hvordan høytalerene dine blir tilslutt, har du tenkt på en liten sub til dem?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hva slags lim er Tech7?
    Det er et meget kraftig montasje lim,som er fleksibelt... Kan nok best definere det som en mellomting mellom montasjelim og sikaflex, alt etter hvor tykt du legger det. Er faktisk meget vanlig og bruke det på skuddsikert glass,da det er meget kraftig og seigt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,nei jeg satt nok ikke der... var hos min kjære og monterte noen lister,hun har en leilighet som skal selges nå. Det er heller ikke noe lyd nede i kinoen ennå...men håper kanskje det kan bli det iløpe av helgen

Venter i spenning på hvordan høytalerene dine blir tilslutt, har du tenkt på en liten sub til dem?

Blir ikke noe sub denne omgang, men har planer om å lage de litt kombi høyttaler, slik at ved enkle grep kan jeg få de til bass/mellomtone monitorer og bygge subkasser som matcher utseende og kan stå under disse ala XTZ systemet.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur på jobben i dag og jobbet på høyttalerene. Fikk terminert og isolert med krympestrømpe på element siden av filterene. Fikk itilegg mulighet til å lime to frontplatene sammen med hvit Tec7. Får se om jeg får mulighet i morgen til å forsette med prosjektet, da er det kassen som skal limes i alle sider bortsett fra en. Etter det begynner kasse tuningen.

Vedlegg 45910

Vedlegg 45911

Vedlegg 45912

Vedlegg 45913

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakka en del med Scic før vi kom til deg den lørdagen, han nevnte om man hadde rimeligere høytalere så kunne man få en forbedret lyd med å smøre epoxy som man bruker på bil inne i kassa. Dette ga et bedre resultat på lydsiden, så vet ikke om du har tenkt på noe slikt under konsruksjonen av dine høytalere. Det var bare å smøre dette utover alle skjøter inni kassa, så ble det bedre og det var testa ut også. Artig å se fremgangen i dette her i hvertfall, er kassene ferdig kit eller har du kappet og stått i?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg snakka en del med Scic før vi kom til deg den lørdagen, han nevnte om man hadde rimeligere høytalere så kunne man få en forbedret lyd med å smøre epoxy som man bruker på bil inne i kassa. Dette ga et bedre resultat på lydsiden, så vet ikke om du har tenkt på noe slikt under konsruksjonen av dine høytalere. Det var bare å smøre dette utover alle skjøter inni kassa, så ble det bedre og det var testa ut også. Artig å se fremgangen i dette her i hvertfall, er kassene ferdig kit eller har du kappet og stått i?

Det er mulig jeg blir å gjøre noe slikt, har en del EPOXY liggende også, kanskje bare smøre det på innsiden som en form for avstiver.

Alt på kassen er selv kapp, og bruker en gammel privat byggmester sag som står på jobben. Kjekt med tilgang til slikt utstyr også.. 8) Ikke bare flyutstyr som er der.

Ellers sitter jeg å hører på noen demoplater som kom i posten , mye jeg ikke har hørt før, og det beste sparer jeg til slutt. Kan du tenke deg hva det er? :twisted:

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig jeg blir å gjøre noe slikt, har en del EPOXY liggende også, kanskje bare smøre det på innsiden som en form for avstiver.

Alt på kassen er selv kapp, og bruker en gammel privat byggmester sag som står på jobben. Kjekt med tilgang til slikt utstyr også.. 8) Ikke bare flyutstyr som er der.

Ellers sitter jeg å hører på noen demoplater som kom i posten , mye jeg ikke har hørt før, og det beste sparer jeg til slutt. Kan du tenke deg hva det er? :twisted:

A.
    Det skal være bra å bruke epoxy til det formålet, så det kan jo bli en markant forskjell da. Alt som er "gratis" er jo verdt å prøve så lenge det gir resultater vet du. Virker veldig lovende allerede og det er moro å se på slikt prosjekt fra sidelinjen, bare fortsett med å legge ut bilder...

Når det kommer til disse demoplatene så har jeg valgt å lage dem litt annerledes enn mye annet, synes at det er greit med musikk som folk liker og ikke en masse ukjent referanse materiale. Dette er noe for enhver smak og bruk dem gjerne til demoplater når du har folk hos deg, her er det basert litt på for enhver smak og det kan bli greit til tider.

Det må vel bli rock pakka det da?

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg snakket om var "noise killer" som de bruker i bilen for å bli kvitt resonans i stålet. Ble mye brukt i bilstereo sammenheng tidligere.

Hadde en kammerat som brukte det innvendig i Infinity Kappa SM 155 for en del år siden, med meget godt resultat. Høyttaler kassen ble helt død, og bassen ble utrolig mye strammere. Det ga et veldig bra resultat til en veldig billig penge.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være bra å bruke epoxy til det formålet, så det kan jo bli en markant forskjell da. Alt som er "gratis" er jo verdt å prøve så lenge det gir resultater vet du. Virker veldig lovende allerede og det er moro å se på slikt prosjekt fra sidelinjen, bare fortsett med å legge ut bilder...

Når det kommer til disse demoplatene så har jeg valgt å lage dem litt annerledes enn mye annet, synes at det er greit med musikk som folk liker og ikke en masse ukjent referanse materiale. Dette er noe for enhver smak og bruk dem gjerne til demoplater når du har folk hos deg, her er det basert litt på for enhver smak og det kan bli greit til tider.

Det må vel bli rock pakka det da?

Det skal prøves med og uten Epoxy.

Den siste platen blir P.T.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scic
    Det jeg snakket om var "noise killer" som de bruker i bilen for å bli kvitt resonans i stålet. Ble mye brukt i bilstereo sammenheng tidligere.

Hadde en kammerat som brukte det innvendig i Infinity Kappa SM 155 for en del år siden, med meget godt resultat. Høyttaler kassen ble helt død, og bassen ble utrolig mye strammere. Det ga et veldig bra resultat til en veldig billig penge.

Noise killer var det Epoxy som ble brukt eller noe silikon baserte greier?

A.

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noise killer var det Epoxy som ble brukt eller noe silikon baserte greier?

A.

Man får kjøpt det i bilstereo butikker. En stor greie å gjøre hvis man har en høyttaler med et billig kabinett. Kan godt snakke med noen bilstereofolk hvis du lurer noe mer på det.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scic
    Man får kjøpt det i bilstereo butikker. En stor greie å gjøre hvis man har en høyttaler med et billig kabinett. Kan godt snakke med noen bilstereofolk hvis du lurer noe mer på det.
    Tror det skal gå greit å bruke bare Tec7. Det blir ikke 1mm tykk fuge en gang mellom plate bitene. Fikk såpass godt klem under liming at det ser ut som om bitene ligger helt inntil hverandre, da kan det ikke være så mye som flekser under spilling!?

A.

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det tror jeg ikke skal bli noe som helst problem har du brukt skruer i tillegg?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Neida, det tror jeg ikke skal bli noe som helst problem har du brukt skruer i tillegg?

Skruer er i bruk ja, men ikke under lime prossesen da de kan begrense sammenføyningen av platene. De blir satt i når alt er tørt.

A.

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg brukte selvborende skruer som ikke har gjenger fra hodet og ned ca 20 mm, det fungerer veldig bra synes jeg. Man får skviset platene skikkelig sammen med sånne.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Ok, jeg brukte selvborende skruer som ikke har gjenger fra hodet og ned ca 20 mm, det fungerer veldig bra synes jeg. Man får skviset platene skikkelig sammen med sånne.

De fungerer nok bra til slikt bruk. Hva brukte du til å dempe kassen med?

A.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

Epoxy brukes forsatt det og som never selv for få det stiver(mer dødt)
    en orginalt.
    Scic never med det med Noise killer. og det finnes andre merker også til lavere pris en Noise killer

eks på side du kan se på €€ Velkommen til Installbay.no €€ og installbay
    biltema, bilexstra med flere har også dempe utstyr,

men jeg ville ha testet med litt sånn i kassen
    Biltema Norge
    31-604 art.nr på biltema.no
    sammen med Epoxy

Erik

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var kasse#2 kappet og klargjort for det meste. Må skjære hull til elementer og fin pusse på noen kutt.
    Ellers er guider/avstivere som skal stå i hjørnene i kassen kappet og trimmet til begge kassene, og diffusorer er klar til kapping. Skal få tatt bilder ved neste anledning.

A.

Side 95 av 197 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •