Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 197 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 3926
    Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hallo ambiance.. Er det noe fremgang med diy stuehøytalerne dine eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har alt dem har gitt ut på mp3 men cd'er skal det inn mere av her, er av den typen som liker ting best på en sølvplate så det er det ikke noe å si på.

Har hørt igjennom en del av det fra før så det er mye bra, er i farta så det er ikke noe problem.
    Du er slik du og,ja Liker selv best å ha sølvskivene. Og en god CD-spiller er heller ikke å forakte. Det meste som kommer fra Porcupine Tree, Blackfield, no man osv, er gode innspillinger, ofte produsert og mixa av SW selv.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Hallo ambiance.. Er det noe fremgang med diy stuehøytalerne dine eller?

oui..

I dag fikk jeg de siste delefilter komponentene, og håper jeg i helgen skal få mulighjet til å handle noen MDF plater slik at det bare å begynne å streke opp og kappe til.

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Du er slik du og,ja Liker selv best å ha sølvskivene. Og en god CD-spiller er heller ikke å forakte. Det meste som kommer fra Porcupine Tree, Blackfield, no man osv, er gode innspillinger, ofte produsert og mixa av SW selv.
    Jeg er nok den mannen som liker sølvplaten best ja, selv liker jeg min Marantz spiller til det formålet så det er det ikke noe å si på. Han herr Wilson er helt rå, han har miksa Damnation platen til Opeth så mannen har mange jern i ilden.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nesten så jeg glemte helt å bestille terminaler til høyttalerene mine.

Etter litt leting fant jeg den som passet mitt behov. Disse kan det monteres spade/banan eller rett og slett skru lederen i klem. De er med isolatorer slik at de kan monteres på en aluminiums blokk om ønskelig.. Og det er det.

Platen som skal stå bak på høyttaleren blir laget av 2024 T6 aluminium. Da denne leder strøm/spenning meget godt er jeg avhengi av god isolasjons evne hvor terminalene skal skrues fast til aluminiumen. 4 Stk bestilt.

Hentet forresten resten av delefilter komponentene i dag, og søndagen blir første bygge dag.

Vedlegg 45522

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok den mannen som liker sølvplaten best ja, selv liker jeg min Marantz spiller til det formålet så det er det ikke noe å si på. Han herr Wilson er helt rå, han har miksa Damnation platen til Opeth så mannen har mange jern i ilden.
    Må si meg hjertens enig med deg. Jeg har også vært heldig og funnet meg en spiller jeg er kjempefornøyd med, en Holfi Xandra LE.
    Man kan jo oppsummere: Han har PT, med ny plate på vei, han har no-man som kom med ny plate i fjor, han har Insurgentes. Opeth, Anja Garbarek, Bass Communion, Blackfield er jo annet han sysler med. Ennå er det vel noen andre småting han driver med og, så han ligger i alle fall ikke på latsiden. Meldte meg forresten inn i ROABP her om dagen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ambiance: Nå skal jeg slutte å bruke tråden din til OT, beklager

Følger med på denna tråden, alltid spennende å se hva som skjer her. Ser det er selvbygg på gang, blir spennende det her.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ambiance: Nå skal jeg slutte å bruke tråden din til OT, beklager

Følger med på denna tråden, alltid spennende å se hva som skjer her. Ser det er selvbygg på gang, blir spennende det her.

Synes det bare er morro med slikt. Spesielt når det er noe som intereserer meg også!

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag ble første kuttet tatt ifølge med DIY høyttalerene.. Men dog ikke på noe MDF, men aluminum. Det er på disse at høyttalerterminalene skal festes. Blir ikke mulighet for bi-amping eller bi-wiering på dette paret.

Bestilte høyttaler filt og pegs som skal holde rammen med filt til høyttaleren. Filten synes jeg er mest passende i sort og ikke noen andre farger. Kunne velge mellom alle slag fra gul, rød, blå, grå, lilla osv.. Tenkes det blir en smule "harry" med de andre fargene kontra sort?

Vedlegg 45619

Vedlegg 45620

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT igjen...

Du liker A perfect circle sier du, har du hørt britiske bandet Anathema? De har sinnsykt mye bra musikk, sjekk innom youtube og hør litt der.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT igjen...

Du liker A perfect circle sier du, har du hørt britiske bandet Anathema? De har sinnsykt mye bra musikk, sjekk innom youtube og hør litt der.

Definitivt likende musikk. Variasjon i hver sang slik at det ikke blir den samme monotone "lyden" hele veien. Noe spesielt album som er bedre en de andre?

A.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    I dag ble første kuttet tatt ifølge med DIY høyttalerene.. Men dog ikke på noe MDF, men aluminum. Det er på disse at høyttalerterminalene skal festes. Blir ikke mulighet for bi-amping eller bi-wiering på dette paret.

Bestilte høyttaler filt og pegs som skal holde rammen med filt til høyttaleren. Filten synes jeg er mest passende i sort og ikke noen andre farger. Kunne velge mellom alle slag fra gul, rød, blå, grå, lilla osv.. Tenkes det blir en smule "harry" med de andre fargene kontra sort?

Vedlegg 45619

Vedlegg 45620

A.
    HøyttalerFILT? Jeg håper ikke du skal kle frontstofframmen med filt? Høyttalerfilt er gjerne tykkere enn høyttalerfrontstoff og brukes gjerne for å kle utsiden av kassen dersom man vil ha en tekstiltrukket kasse.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    HøyttalerFILT? Jeg håper ikke du skal kle frontstofframmen med filt? Høyttalerfilt er gjerne tykkere enn høyttalerfrontstoff og brukes gjerne for å kle utsiden av kassen dersom man vil ha en tekstiltrukket kasse.
    Nope.. Dette er beregnet til bruk av front grillen. Tynt og lett formelig nermest transparent.

A.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forventer grundig dokumentasjon både skriftlig og visuelt her!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, her må det legges ut bilder

OT igjen:

Anathema er fin musikk. Noen som har hørt Katatonia? Vært borti flere som synes det blir litt kjett pga Renkses montone vokal, men musikken og vokal passer perfekt sammen. Og bør egentlig høres uansett om en misliker montone elementer.Var jo faktisk Renkse som introduserte PT for Åkerfeldt og Opeth.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg forventer grundig dokumentasjon både skriftlig og visuelt her!

Mere bilder kommer underveis av selve byggingen. Idag er planen å få loddet noe på filterene og gjøre ferdig terminal platene.. Blir morro.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, her må det legges ut bilder

OT igjen:

Anathema er fin musikk. Noen som har hørt Katatonia? Vært borti flere som synes det blir litt kjett pga Renkses montone vokal, men musikken og vokal passer perfekt sammen. Og bør egentlig høres uansett om en misliker montone elementer.Var jo faktisk Renkse som introduserte PT for Åkerfeldt og Opeth.

Tror jeg youtubet de en gang før... Men skal sjekke de en gang til. Heller mere mot prog-rock musikk selv. Men ikke noe alt for tungt heller ikke for mye "Final count down" stil.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble tre stk cd og en dvd bestilt:
    Katatonia: Katatonia
    Anathema: Alternative 4 & The Silent Enigma (CD+DVD)

Må jo sjekkes ut på skikkelig vis.

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Da ble tre stk cd og en dvd bestilt:
    Katatonia: Katatonia
    Anathema: Alternative 4 & The Silent Enigma (CD+DVD)

Må jo sjekkes ut på skikkelig vis.

A.
    Oi, skal si det går fort i svingene her Bjørn, Anathema har veldig "doom" aktig musikk som My Dying Bride osv. De er bare litt mykere for å si det sånn, når du kommer til mange av disse rolige partiene så er det mye bra her altså. Det er skikkelig slappe av musikk til tider, vokalene flyter og passer utmerket til musikken. Du kan ta låta Everwake der en dame som synger, så er det til å få gåsehud av.

Anathema:

YouTube - Anathema everwake - Anathema everwake (Deilig låt med en kjempe flott kvinnelig stemme)
    YouTube - Anathema - Are You There (god låt dette også, men de har mere fart i andre sanger)
    YouTube - panic/anathema (Denne kicker synes jeg)
    YouTube - Anathema - Fragile Dreams - Denne kicker bra også....

Amorphis:

YouTube - Amorphis - House Of Sleep
    YouTube - Amorphis - The Smoke

Sirenia:

YouTube - Amorphis - The Smoke
    YouTube - Sirenia - The Other Side

Annet:

YouTube - Echoes Of Eternity - Voices In A Dream
    YouTube - PAIN - Follow Me feat. Anette Olzon (Nightwish)
    YouTube - Avantasia - Lost In Space

Dette er også noe å sjekke ut, om du er int i denne stilen så er det mye godt her inne.

Om du har Spotify kan du sjekke ut det meste der, kjempe bra program som har masse god musikk du kan streame rett fra nett.

Spotify – A world of music. Instant, simple and free (selve progget)
    Lakka.se -Invite får du der med å slenge inn mailen din) Sjekk ut og se hva du synes, alle album og låter er 160 OGG filer og det er noe bedre enn det man får presentert ellers fra nettet via streaming.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra her Roger Waters. Glerder meg til CDène kommer i posten, da skal jeg bonkre meg ned med musikk og relax.

A.

Side 93 av 197 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •