Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 197 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 3926
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Tydelig at du er en sann audiofil, du husker en mengde lytteinntrykk på et ekstremt vidt spekter av utstyr, men navnet på de? Det er vel for mye forlangt. NAD har jo aldri slitt med brum i sitt flerkanalsutstyr...

Ambiance: Hva er du ute etter å for-bedre/andre i lydbildet foruten å fjerne støyen?

Er ikke av de som kjøper det første jeg kommer over jeg skjønner du..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Tanken har streifet meg. :evil: hehe

Blir ikke noe ny elektronik, men kanskje noen høyttalere??
    Du mo sjekke PM din

A.
    Sendte deg et svar på mailen din idag :wink:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelige greier, men på den positive siden blir det jo desto bedre når ting omsider faller på plass =)

Rommet ser om ikke annet strøkent ut, trass i litt akustiske skavanker. Men tviler på at de blir værende så lenge hvis du "feilsøker" i samme tempo som du bygger ;-)

Godspeed!

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matching kan være forskjellen mellom himmel og *******. Jeg ville definitivt prøvd å bytte ut enten elektronikk eller høytalere med noe som har en mer fyldig lydsignatur.

Selv opplevde jeg samme problemet da jeg hadde AVI S21 (integrert forsterker) sammen med QLN 604 MK II høytalere. Veldig dårlig bass og mellomtone. Det ble noe bedre da jeg flyttet lytteposisjon nær bakvegg. Likevel var det langt fra bra. Da jeg byttet ut forsterkeren med EC AW100 + Pioneer 915 (som er en relativt dårlig forforsterker. Mye å gå på her) så ble QLN-høytalerne forvandlet til noen av de råeste rocke-høytalerne jeg har hørt. Masse trøkk, bass så det holdt og samtidig totalt uten booming. Eneste grunnen til at jeg ikke har dem fremdeles er en metallisk diskant. På den annen side matchet EC/915-komboen dårlig med Tannoy M4 høytalerne som hadde vært ok sammen med AVI. G-h sine BEL passet også dårlig (bare boom boom)....

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har du sett. Gamle Eriks hjemsted blir sensurert

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Sendte deg et svar på mailen din idag :wink:

Hehe.. Takk.

Tviler på at det faller i god jord her.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Matching kan være forskjellen mellom himmel og *******. Jeg ville definitivt prøvd å bytte ut enten elektronikk eller høytalere med noe som har en mer fyldig lydsignatur.

Selv opplevde jeg samme problemet da jeg hadde AVI S21 (integrert forsterker) sammen med QLN 604 MK II høytalere. Veldig dårlig bass og mellomtone. Det ble noe bedre da jeg flyttet lytteposisjon nær bakvegg. Likevel var det langt fra bra. Da jeg byttet ut forsterkeren med EC AW100 + Pioneer 915 (som er en relativt dårlig forforsterker. Mye å gå på her) så ble QLN-høytalerne forvandlet til noen av de råeste rocke-høytalerne jeg har hørt. Masse trøkk, bass så det holdt og samtidig totalt uten booming. Eneste grunnen til at jeg ikke har dem fremdeles er en metallisk diskant. På den annen side matchet EC/915-komboen dårlig med Tannoy M4 høytalerne som hadde vært ok sammen med AVI. G-h sine BEL passet også dårlig (bare boom boom)....

Fant noe GND feil på lysbryter som står på en annen kurs..?? skulle ikke være mulig, feilen flytter seg igjenom en kurs til en annen, så gjennom nettfilteret. Spørs om nettfilteret funker som det skal.
    Men det er en lav bruming i RMB1095, får høre hva Rotel sier om det etter en mail jeg sente de.
    Når det gjelder acusticen, hjalp det mye med vegg til vegg teppe. Snakket med Acustic tuning ( Frode ) i Trondheim å de skal hjelpe meg med resten av tuningen.

Blir vel ordnings, takk til Globe.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Kjedelige greier, men på den positive siden blir det jo desto bedre når ting omsider faller på plass =)

Rommet ser om ikke annet strøkent ut, trass i litt akustiske skavanker. Men tviler på at de blir værende så lenge hvis du "feilsøker" i samme tempo som du bygger ;-)

Godspeed!
    Phuu..
    Nå begynner jeg å puste lettere ut, vegg til vegg teppet gjorde underverker, litt flytting på sofaen å litt annen vinkling på høyttalerene kom VR4-jr frem slik som jeg husket de.
    Litt mere demping av rommet blir det vel nermest opptimalt. Måtte se på bilder av den gammle kinoen for å sammenligne plasseringer og mål. Det var til hjelp.

Vedlegg 18163

slik som det er i kinoen min nå, er det mere luft rundt høyttalerene.

Vedlegg 18164

Takk for fin komentar også.
    Når alt er på plass skal jeg legge ut flere bilder.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er kinoen oppe å går.

Alt av elektronik og høyttalere på plass, og lyden er som jeg synes den bør være.
    Fikk hjelp av sla01 til å tune inn alle tre subene, nesten umulig å gjøre det alene.
    Det som ikke er på plass enda er to stoler å en fot-pall, men det kommer etter hvert som økonomies tilsier det.

Selvfølgelig røyk budsjette med tusenlapper, alt arbeide som elektrikerene og blikkenslagerene gjorde overskred med tilsammen 16000kr i forhold til pris overslaget jeg fikk fra de enkelte.

Alt i alt er jeg fornøyd med lyden, bildet og utseende på rommet.

Vedlegg 18198

Vedlegg 18199

Vedlegg 18200

Vedlegg 18201

Vedlegg 18202

A.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser utrolig stilig ut dette. Virkelig et balansert rom å se til. Grattis så mye, her blir det mange kosetimer skjønner jeg. Virkelig bra jobba du!!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Ser utrolig stilig ut dette. Virkelig et balansert rom å se til. Grattis så mye, her blir det mange kosetimer skjønner jeg. Virkelig bra jobba du!!

Jo takk skal du ha for gode tips, komentarer og hjelp.
    Skal få hjelp av acustik tuning til tweeking av rommet.
    Når det er gjort så er det neste prosjekt... Det blir vel bare rør.

Ear Yoshino V20 og Yung son moon harbor samt Sonus faber.

Vedlegg 18229

Vedlegg 18230

Vedlegg 18231

Vedlegg 18232

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Meget meget lekkert det du har fått til her! ...og utstyret får oss til å sikle

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt at du har begynt å få det til og at du begynner å bli fornøyd ambiance! Resultatet er jo særdeles flott! Gratulerer!

Stereoen din er det heller ikke noe å si på Griselekker :-D
    Hvor har du kjøpt den integrerte rørforsterkeren hen? Den virket veldig interresant! Hvor mye ligger den på?

Btw: Er ikke bakht dine litt langt bak? Så det ikke før nå, og mener dem skal være like bakt lytteren, på siden, litt over hodehøyde med en viss vinkel. Ikke kritisk ment, men hadde jo vært kjekt om du hadde fått det enda bedre!?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker kino på alle måter!
    Kunne godt tenkt meg noen litt lysere bilder, og bilder som viser sitteposisjonen i rommet, men dårlige bilder gjør ikke dette til en dårlig kino.

Jeg er faktisk uenig med deg, Labbetuss. Jeg opplever det sjelden som noen fordel at bakhøyttalerne er nære. Grunnen er at jeg da i mindre grad opplever et helhetlig lydbilde fordi det blir så åpenbart hvor bakhøyttalerne er plassert. Så lenge delay er fornuftig justert i surroundprosessoren mener jeg at bakhøyttalerne gjerne kan være et godt stykke unna. Men de bør ofte ikke være lenger unna enn fronthøyttalerne, fordi mange surroundreceivere enten ikke støtter dette eller fordi det da blir lagt delay på frontene i forhold til bakhøyttalerne (noe som kan tulle til lipsync, tilfører unødig prosessering etc.)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Meget meget lekkert det du har fått til her! ...og utstyret får oss til å sikle

Takk Rolf.

Det blir jo meget bra prosjektet ditt også, følger med vettu.

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder bakhøttalerene er min erfaring den samme somm Roffe. Om man ikke har dem helt opp i bakhodet spiller alle effekter med mer rom. F.eks fly som kommer bakfra bruker tid på å passere deg og det høres mer riktig ut. Dette er det jeg savner mest i egen kino. Skulle hatt minst 2 meter fra sofa til bakvegg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Kjekt at du har begynt å få det til og at du begynner å bli fornøyd ambiance! Resultatet er jo særdeles flott! Gratulerer!

Stereoen din er det heller ikke noe å si på Griselekker :-D
    Hvor har du kjøpt den integrerte rørforsterkeren hen? Den virket veldig interresant! Hvor mye ligger den på?

Btw: Er ikke bakht dine litt langt bak? Så det ikke før nå, og mener dem skal være like bakt lytteren, på siden, litt over hodehøyde med en viss vinkel. Ikke kritisk ment, men hadde jo vært kjekt om du hadde fått det enda bedre!?

Takk Labbetus.
    Føler nå at alt arbeide begynner å betale seg.

Den rørforsterkeren er 20års jubileums modellen til ear yoshino og Tim De Paravachini. Begrenset antall laget av denne.
    Denne er en oppgradert model, med sølv ledninger og Panasonic potmeter, hadde en ny pris på kr51000.

Når det gjelder bak ht så er de ikke så langt bak som det ser ut for på bilder. Måtte legge ut nye bilder i dag, mange som lurte på sweetspot.

A.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du

sett.. dette ble utrolig lekkert.. Rett og slett!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Lekker kino på alle måter!
    Kunne godt tenkt meg noen litt lysere bilder, og bilder som viser sitteposisjonen i rommet, men dårlige bilder gjør ikke dette til en dårlig kino.

Jeg er faktisk uenig med deg, Labbetuss. Jeg opplever det sjelden som noen fordel at bakhøyttalerne er nære. Grunnen er at jeg da i mindre grad opplever et helhetlig lydbilde fordi det blir så åpenbart hvor bakhøyttalerne er plassert. Så lenge delay er fornuftig justert i surroundprosessoren mener jeg at bakhøyttalerne gjerne kan være et godt stykke unna. Men de bør ofte ikke være lenger unna enn fronthøyttalerne, fordi mange surroundreceivere enten ikke støtter dette eller fordi det da blir lagt delay på frontene i forhold til bakhøyttalerne (noe som kan tulle til lipsync, tilfører unødig prosessering etc.)

Hmm.. er bildene fortsatt mørke?
    Når jeg leger de inn på min hjemmekino ser de helt ok ut, får fram detaljer og nyanser som er helt ok. Får se om jeg får tatt et nytt sett med bilder. :-?

Bak ht mine er ca 1,5m - 1,8m unna lytte possisjon. Har ingen problem med rom følelse eller plassering av lyden, tror heller ikke det ville vært noe problem om de var lengre unna. Det er jo som du sier, bare justere delay.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    sett.. dette ble utrolig lekkert.. Rett og slett!!

Takk HoJ. :-D

Side 9 av 197 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •