Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 197 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 3926
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Åssen høytalere er planen denne gangen mr. ambiance? Prisklasse?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har øyne åpne for de fleste høyttalere fra 0-6000 på brukt børsen. Problemet er at i disse prisklasser føler jeg at en må ta tekniske data med en klype salt. Mange produsenter som oppgir 92-97 db følsomhet + frekvens respons fra 25-400000 Hz.

Denne for eks:

- RC-50 Tower Speaker - Specifications

- Audio Pro Wigo 160 Flyttesalg | FINN torget

Osv.

A.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Jeg har øyne åpne for de fleste høyttalere fra 0-6000 på brukt børsen. Problemet er at i disse prisklasser føler jeg at en må ta tekniske data med en klype salt. Mange produsenter som oppgir 92-97 db følsomhet + frekvens respons fra 25-400000 Hz.

Denne for eks:

- RC-50 Tower Speaker - Specifications

- Audio Pro Wigo 160 Flyttesalg | FINN torget

Osv.
    Synes ikke noen av de du lenker til her har høy nok følsomhet for en 12W forsterker.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Synes ikke noen av de du lenker til her har høy nok følsomhet for en 12W forsterker.
    Stemmer. Men påenget var: Selv om de oppgir 92db som følsomhet, så er de vel neppe det. Fant et par KSP 400 på nettet, de kunne vært noe men der spørs det om mor godtar størelsen og utseende. :???: Men de spiller ok, selv om de kan mangle noe på mellomtone.

A.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KSP400 burde kunne funke. Devilej og Andreas21 har jo (hatt) disse høyttalerene i kinosammenheng og kan sikkert kvittere for egenskapene.

De er dog ikke så diskre som de andre alternativene og blir vel fort litt ruvende i stua? Dersom du ender opp med et system til - hva tror du sjangsen er for at det vil bli arena for utbytting, testing og investeringer fremover (selv om det muligens ikke er intensjonen per i dag)?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    KSP400 burde kunne funke. Devilej og Andreas21 har jo (hatt) disse høyttalerene i kinosammenheng og kan sikkert kvittere for egenskapene.

De er dog ikke så diskre som de andre alternativene og blir vel fort litt ruvende i stua? Dersom du ender opp med et system til - hva tror du sjangsen er for at det vil bli arena for utbytting, testing og investeringer fremover (selv om det muligens ikke er intensjonen per i dag)?

Hmm.. Det kan være muligheter for utbygging senere ja. Men i dag så blir det å få lyd som man kan leve med en stund uten å bli lei av å lytte litt med noe volume i stuen. Mor går nok ikke god for KSP 400.

Husker du hvordan testen på disse var?

A.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ZU spillte dynamisk, hurtig og artig. De var dog veldig vanskelige å plassere korrekt og hadde en litt rar løsning med bassporten i bunnen, som jeg aldri fikk til å virke 100% i mitt lille rom.

En ting er sikkert, de spiller opp til dans rett fra hodetelefonutgangen (omtrent) de trenger ikke mye effekt for å spille høyt. Dersom det matches med kvalitetsuttyr har jeg ingen problemer med å tro at de kan spille veldig overbevisende.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Det kan være muligheter for utbygging senere ja. Men i dag så blir det å få lyd som man kan leve med en stund uten å bli lei av å lytte litt med noe volume i stuen. Mor går nok ikke god for KSP 400.

Husker du hvordan testen på disse var?

A.
    Disse fikk vel bra test omtale om jeg ikke husker feil:roll:

Kastet alle gammle hifi blader da jeg flyttet så får ikke sjekket (et krav fra min bedre halvdel):evil:

Edit: Ola kom vist i forkjøpet

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    t
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    ZU spillte dynamisk, hurtig og artig. De var dog veldig vanskelige å plassere korrekt og hadde en litt rar løsning med bassporten i bunnen, som jeg aldri fikk til å virke 100% i mitt lille rom.

En ting er sikkert, de spiller opp til dans rett fra hodetelefonutgangen (omtrent) de trenger ikke mye effekt for å spille høyt. Dersom det matches med kvalitetsuttyr har jeg ingen problemer med å tro at de kan spille veldig overbevisende.

For kr 12000 burde dette være et ok Kjøp for denne typen høyttaler?

Ellers fortsetter Ambiance i kjent stil når det kommer til nye varer fra de forskjellige forhandlere. Fikk Stereo benken i dag, og der manglet det bein, dør og benk-sidene. Det skulle komme to kolli for å komplettere denne benken, men det viste ikke de som sendte benken??

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers fortsetter Ambiance i kjent stil når det kommer til nye varer fra de forskjellige forhandlere. Fikk Stereo benken i dag, og der manglet det bein, dør og benk-sidene. Det skulle komme to kolli for å komplettere denne benken, men det viste ikke de som sendte benken??
    Er de ikke noe ekstra du må betale for? :wink:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Er de ikke noe ekstra du må betale for? :wink:

Hehe.. håper ikke det. Fikk de forresten levert i dag ved 1730 tiden, og nå er benken ferdig montert, og tatt i bruk.

I morgen hentes den nye forsterkeren, men får ikke brukt den før høyttalerene er på plass. Jeg må bare smøre meg med tålmodighet i denne sammenhengen.

A.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For kr 12000 burde dette være et ok Kjøp for denne typen høyttaler?

A.
    Absolutt!
    Forutsatt at man har plass til de og er villig til å leke en del med plasseringen. Etter min erfaring har de behov for rimelig med avstand i mellom høyttalerene for å produsere okay holografi, gjerne med litt tow-in. Når man da i tillegg tar med i beregningen at avstanden til bakveggen er avgjørende da hele bunnen av de er åpen og fungerer som bassport som tunes i forhold til avstanden til gulvet via de justerbare føttene, så har man en del faktorer man må beherske for å få de til å spille 100%. Men attacken, tempoet og mellombassen i disse høyttalerene er prima vare i forhold til bruktprisen. Dersom du skulle handle de vil jeg tro de kan stå lenge og nyte godt av oppgraderinger av det tilknyttede utstyret.

Dersom du kontakter Spade, Counterpointer, Akto eller Kenti kan de helt sikkert fylle på med sine erfaringer. Så vidt jeg husker ble de veldig godt mottatt som fsurroundoppsett hos hjemmekino når de ble testet. "Dynamikkens Mestere" eller tilsvarende mener jeg de ble kalt.

- Ola

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ligger det tester på Druid fra både L&B, Hjemmekino, Fidelity og 6moons. Så har du litt å lese på. Bruktprisen på de er det i allefall ikke noe å si på, de koster nærmere 30K nye.

Selv har jeg faktisk ikke hørt Druid selv, men har jo Zu Presence. De er så lettdrevne at man kan spille til øra blør med den minste integrerte forsterkeren til Marantz.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Ola & Kent.

Jeg har sendt eieren en mail. Venter spent på svar fra han, og håper det går i boks... Bør vel vise bilder til frøken av disse elsk eller hat høyttaleren før en handler... Eller??

Med tvbenken på plass, så er det ikke så mye plass på sidene for høyttalere. På det trangeste er det bare 35cm å gå på mellom benken og veggen, kanskje dumt å skvise Druid mellom der mtp lyden?.

A.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

uhm..ehm.._Offtåpikk

teite kommentarer burde aldri bli skrevet , det er vi jamnfør enige om , men når det uheldigvis skjer en sein nattetime burde enn nesten få lov å slette sitt eget innlegg ?
    'searching'

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som skulle falle seg inn har jeg ett par RF-52 stående
    de går kansje ikke inn under WAF eller frekvens område du er ute etter
    (34hz-23khz +/-3db) men de er lett drevende :wink:

Troeen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    som skulle falle seg inn har jeg ett par RF-52 stående
    de går kansje ikke inn under WAF eller frekvens område du er ute etter
    (34hz-23khz +/-3db) men de er lett drevende :wink:

Troeen

Hmm.. det er dene derre WAFèn som spiller inn litt ja.

Testet Yaqin på 8871, og det var ikke på samme nivå som EAR Yoshinoen nei. Men til prisen spillte den overraskende bra.

En ny utfordring kommer i lyset, og det er litt bruming fra trafoene, men det var store forskjeller på de forskjellige høyttalerene. For å få et høyttaler par til denne, så må jeg nok teste de nye høyttalerene før en eventuell handel.
    Morsom utfordring, men skal ikke legge all verden i det. :roll:

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr Ambiance hat fått æren av å være med i første Nr av et nytt blad som omhandler hjemmekino og hifi. Intevjuet i denne sammenhengen var merer rettet mot meg som person, og selvfølgelig litt utstyrs snakk og historie.

Utgivelsen av bladet er ikke før i februar.

Mere info kommer senere.

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr Ambiance hat fått æren av å være med i første Nr av et nytt blad som omhandler hjemmekino og hifi. Intevjuet i denne sammenhengen var merer rettet mot meg som person, og selvfølgelig litt utstyrs snakk og historie.

Utgivelsen av bladet er ikke før i februar.

Mere info kommer senere.

A.
    Kan ikke skjønne at de vil skrive om kinoen din Bjørn, det er jo en av norges sprekeste kinoer. Det blir se og hør neste. Grattis, du har en kongekino som få kan måle seg med, den er bare helt super.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! Gratulerer

Side 89 av 197 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •