Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 197 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 3926
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg har testet ganske mye fram og tilbake med disse pluggene (jeg har de naturligvis selv) på min ASR, største Hegel-riggen og Onkyos 905 med forskjellige høyttalere. Og det er ganske stor forskjell med og uten, såpass stor forskjell at jeg holdt på å bytte ut signalkablene mine (kjører nå XLR, som har noe lavere utgangsspenning, i tillegg til at jeg kan justere dette på ASRen). Med disse pluggene i signalveien får man kort fortalt mer og noe mindre definert bass i tillegg til at toppen sløres noe. Du mister også litt av luftigheten i oppover, selv om den største forskjellen oppleves i bassen.

Edit; omformulering
    Er du skribent i hjemmekino sier du? Hvorfor er den hjemmesiden helt død, litt kjedelig at ikke den kan være på likt nivå med lyd og bilde. Eller skal den være sånn?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å prøve en DAC fra AudioNote? De funker bra.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet ganske mye fram og tilbake med disse pluggene (jeg har de naturligvis selv) på min ASR, største Hegel-riggen og Onkyos 905 med forskjellige høyttalere. Og det er ganske stor forskjell med og uten, såpass stor forskjell at jeg holdt på å bytte ut signalkablene mine (kjører nå XLR, som har noe lavere utgangsspenning, i tillegg til at jeg kan justere dette på ASRen). Med disse pluggene i signalveien får man kort fortalt mer og noe mindre definert bass i tillegg til at toppen sløres noe. Du mister også litt av luftigheten i oppover, selv om den største forskjellen oppleves i bassen.

Det samme har jeg opplevd hjemme hos meg, så jeg har gått over til å kjøre XLR. Vet at Balsam også opplevde at de glattet ut lyden litt på hans VR4SR.

Jeg ble overasket over hvordan YBA slet med sliberanter hos deg, så jeg koblet opp CDP400 på Avantiene så fort jeg kom hjem. Som vi mistenkte oppførte den seg helt eksemplarisk i mitt oppsett. På låta HIV med Ingenting er toppene nesten ulidelig ssssete, men det var bare så vidt det var antydning selv på høyt volum. Sammenlignet med CD-1 er CDP400 litt snillere i nedre mellomtone, hvilket var det vi hørte hos deg også. Rakk ikke å kjøre noen direkte sammenligning i bassen, så det får jeg ta når jeg kommer hjem fra London neste helg. (Ligger nå på senga på et hotell ved Gatwick Airport og drikker Baileys )
    Skal sammenligne spillerene på AP Avanti 5, Focal 1027, Martin Logan Purity og Gemme Katana. Det burde gi en god ide om hvordan disse fungerer mot hverandre i flere oppsett.
    Man kan ikke få sagt det ofte nok. Matching er alt i et oppsett.........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Hva med å prøve en DAC fra AudioNote? De funker bra.
    Greit å ha et drivverk også
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit; omformulering
    Kan ha noe med div utstyr det blit testet på, men når vi kjørte pink noise opp til 71 db med og uten de pluggene så fikk ikke vi noe aha opplevelse ved bytte. XLR er noe jeg kommer til å vurdere hos meg også. Kjøre full balansert ved CD lytting, og bare XLR til Pass lab ved DVD spillig.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg skrev tidligere hva du ville ende opp med av cd spiller i fremtiden, tok jeg feil? Det som er med han devil gutten er at han vet hva som er bra, han er en kar med sans for detaljer...

Det var en veldig bra test av spillerne du har prøvd, du har ikke jobbet som anleggstester noen sted eller?

Devilej er en god peilepinne på hvordan ting kan fungere sammen, han har tilgjengjeld testet en del også. Han er en jeg rådfører meg med endel når ting skal til vurdering. Han har alltid stillt opp hos meg. En avkompis med gode fordeler.

Noe enleggtester er jeg nok ikke, det er stort sett av egeninteresse jeg gjør dette. Greit å ha en form for dagbok.

A.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Kan ha noe med div utstyr det blit testet på, men når vi kjørte pink noise opp til 71 db med og uten de pluggene så fikk ikke vi noe aha opplevelse ved bytte. XLR er noe jeg kommer til å vurdere hos meg også. Kjøre full balansert ved CD lytting, og bare XLR til Pass lab ved DVD spillig.

A.
    At dere ikke fikk noen lydmessige aha-opplevelser hvis det er basert på pink noise kan jeg jo forstå Man må selvfølgelig også kjenne utstyret rundt relativt godt før man kan peke ut en slik forskjell, noe jeg antar du gjør med ditt eget utstyr. Men møtet med cd-spillerne var vel det første.

Roger Waters: Enig der. Det kommer til å skje ting etterhvert

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At dere ikke fikk noen lydmessige aha-opplevelser hvis det er basert på pink noise kan jeg jo forstå Man må selvfølgelig også kjenne utstyret rundt relativt godt før man kan peke ut en slik forskjell, noe jeg antar du gjør med ditt eget utstyr. Men møtet med cd-spillerne var vel det første.

Roger Waters: Enig der. Det kommer til å skje ting etterhvert
    Pink noise var bare for å få likt lydnivå ut over høyttalerene. Selve testen var selvfølgelig med de nevnte sangene. Dette for at lyden ut ikke skal være noe anerledes for hver setting eller med og uten plugger.På denne måten fikk vi ikke inntrykk av tilsløring, men ved et uhel glemte vi å "kalibrere" volumet opp til 71db før bytting, og da virket det som alt var tammere, og vi fant fort ut hvorfor. Lydnivået var lavere.
    Møtet med alle disse spillerene var det første, og kjennskapen til Ayon CD1 håper jeg skal bli meget bedre om en stund.

Et fenomen som kan forekomme ved for høy inngans spenning er mere diskant og tildels overdøvet bass + selvfølgelig total forvrenging på alt.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte av CD spiller i kinoen.

Nå ser det ut som det blir bytting av cd spiller. Hvis alt går etter planen får jeg den nye på Hifi messen Horten. Noe som jeg gleder meg til begge deler, messe og spiller.

Jeg kan jo for "moro skyld" la noen tippe hva som som tar over staffetpinnen her. Forslag?

A.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut som det blir bytting av cd spiller. Hvis alt går etter planen får jeg den nye på Hifi messen Horten. Noe som jeg gleder meg til begge deler, messe og spiller.

Jeg kan jo for "moro skyld" la noen tippe hva som som tar over staffetpinnen her. Forslag?

A.
    Så spennende du gjør det for oss...

Ayon CD1 håper jeg en gang skal få råd til å kjøpe, denne beviser atter en gang at rør er den beste matchen til Be diskanten til Usher. Den blir bløtere og fokuset blir dratt vekk fra det forstyrende element, og rettet mot de herlige detaljene som bor i berylium diskant. Kanskje jeg ikke vil savne SA11-S1 så mye lengre da?

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A.

Ayon CD3.....!!!!!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ola er nok inne på noe der.

Selvfølgelig en CD3 vill dratt dette til en helt annen liga Atle, men CD1 gjør også det her hos meg. :twisted:

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Så spennende du gjør det for oss...

Hehe... :lol:

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny, lekker cd spiller ambiance

CD-3 er en av spillerne jeg kommer til å teste ut, når jeg får CDP4A ut av hus!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må jeg snart få høre på oppsettet ditt igjen Bjørn. Det er mye spennende som har kommet inn siden sist.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må jeg snart få høre på oppsettet ditt igjen Bjørn. Det er mye spennende som har kommet inn siden sist.

Jeg er med tanke på demo her hos meg. Men det blir nok kuldegrader før jeg tar til disse steg.
    Det hadde vært morsomt å høre om du kunne trivdes med dette som hifi oppsett?

Jeg føler på at jeg ikke har vært hos deg å hørt på oppsettet ditt, du har jo gjort en del heftige oppgraderinger i det siste.
    Har planer om noen demo runder ila vinteren. Så jeg får følge med på forum siden din om du legger ut noe innvitasjoner.
    Kan se ut til at Hanspf er første mann ut denne sesongen som jeg kan være med på demo hos.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Gratulerer med ny, lekker cd spiller ambiance

CD-3 er en av spillerne jeg kommer til å teste ut, når jeg får CDP4A ut av hus!

Takker.

CD3 har nok mest sannsynlig blitt kjøpt inn hos meg hadde økonomien tilatt det, den kommer i sølv utførelse den også noe som nærmest er et krav hos meg. Har ikke testet den selv, men jeg fikk en bite liten demo av den hos Akto for en stund siden. Den gjordet ikke noe galt på avantgardene hannes, og dynamikk fra en annen verden.

A.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil komme hit så hadde det vært hyggelig. Jeg trodde ikke det var grovt nok kaliber her til at det skulle være av interesse for så mange, men det er hyggelig å høre. Det spiller anerledes enn mye annet i alle fall. På godt og vondt.

Vi får sørge for å få til en skvett med noe godt og god tid ved neste korsvei.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil komme hit så hadde det vært hyggelig. Jeg trodde ikke det var grovt nok kaliber her til at det skulle være av interesse for så mange, men det er hyggelig å høre. Det spiller anerledes enn mye annet i alle fall. På godt og vondt.

Vi får sørge for å få til en skvett med noe godt og god tid ved neste korsvei.

Høres ut som en plan. Kaffe med trønderfløte!? :twisted:
    Da er jo jeg der på et blunk.

A.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.

CD3 har nok mest sannsynlig blitt kjøpt inn hos meg hadde økonomien tilatt det, den kommer i sølv utførelse den også noe som nærmest er et krav hos meg. Har ikke testet den selv, men jeg fikk en bite liten demo av den hos Akto for en stund siden. Den gjordet ikke noe galt på avantgardene hannes, og dynamikk fra en annen verden.

A.
    Jeg burde vel også hatt den i sølv, siden forsterkersettet mitt er i sølv. Men den er bare så usannsynlig lekker i svart, så viss det skulle blitt en CD3 på meg blir den nok bestilt i svart finish.

CD3 skal opp til test mot en 3-4 andre aktuelle kanditater når den tiden er inne, så det skal bli spennede og se hva jeg kommer frem til! Du må hvertfall nyte tiden fremover med Ayon i hus

Side 76 av 197 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •