Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 197 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da blir det CD spiller test i cinema Ambiance lørdag den 06.09.08.

Div kandidater skal til pers.

Ikke helt uventet skal denne:

Og

Og

Og

Usher CD1

Heldigvis så er det slik at gode gammle kjente bringer disse til meg. Scic og Devilej tar turen hit med utstyret, og Sound planet stiller som alltid opp. Takk Rune.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør man med en litt plagsom Pass Lab som lyser i mot deg under film?

Blender igjen slik:

Vedlegg 37382

Vedlegg 37383

Vedlegg 37384

A.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ambiance! Nå er høsten her, og ser du er godt igang med aktiviseringen på hjemmekinofronten Lenge siden jeg har vært her, men ser at du har gått til anskaffelse av nytt beist; Pass Lab! Lekkert, tror dette er like rått som det ser ut!

Fin løsning på den irriterende bakgrunnsbelysningen! Hjemmesnekkret, men lekkert! Ganske snodig at en ikke kan deaktivere den dioden som lyser der, men det er kanskje en maks show-off faktor på den forsterkeren som egentlig hører hjemme i stereo oppsett? Da forstår jeg iallefall hvorfor det er der Er ikke alltid like praktisk som du sier med strobebelysning i hjemmekinoen, hehe.

Uansett, gratulerer med nytt utstyr når du enn kjøpte dette Godt å være iallefall delvis tilbake!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig fin den der Pass labben din, åssen trøkker den i på kinoen din. Får Usher puste eller hva?

Nå er min profil ferdig også, endelig med noen bilder og slikt. Hva synes du maestro? Jeg er ikke noe maestro men jobber på saken til et godt resultat med det jeg har, savner mer kroner til å ta den "siste" finansieringen da men. Det kommer med tid og stunder i hvertfall, kjempe flott det du har i hus i hvertfall. Alltid vær spennende å se hva du har foretatt deg, det er sykt bra resultat hva du har prøvd på i kinoen din. Good as it gets....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hei Ambiance! Nå er høsten her, og ser du er godt igang med aktiviseringen på hjemmekinofronten Lenge siden jeg har vært her, men ser at du har gått til anskaffelse av nytt beist; Pass Lab! Lekkert, tror dette er like rått som det ser ut!

Fin løsning på den irriterende bakgrunnsbelysningen! Hjemmesnekkret, men lekkert! Ganske snodig at en ikke kan deaktivere den dioden som lyser der, men det er kanskje en maks show-off faktor på den forsterkeren som egentlig hører hjemme i stereo oppsett? Da forstår jeg iallefall hvorfor det er der Er ikke alltid like praktisk som du sier med strobebelysning i hjemmekinoen, hehe.

Uansett, gratulerer med nytt utstyr når du enn kjøpte dette Godt å være iallefall delvis tilbake!
    Ja den hører hjemme i et stereo oppsett, men i og med nedleggelse av for-rommet måtte jeg gå for en kombiløsning. Derfor har jeg Pass Lab på frontene, Vincent til bak kanaler, og Acoustic Reality til senter kanal.
    På kino fronten er jeg ferdig... Stortsett. Venter en god Blu ray spiller ila vinteren for å ta over for BDP-1400, ikke helt fornøyd, men den gjør en ok jobb.

Stereo fronten så håper jeg på en fin og god avgjørelse i morgen når vi skal ha CD-spiller test. Masse fra Soundplanet kommer. Spennende.

Selvfølgelig stor takk for gratulasjoner. Det var en lang prosess å finne denne forsterkeren. Angrer ikke på kjøpet. MUSIKALSK.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Skikkelig fin den der Pass labben din, åssen trøkker den i på kinoen din. Får Usher puste eller hva?

Nå er min profil ferdig også, endelig med noen bilder og slikt. Hva synes du maestro? Jeg er ikke noe maestro men jobber på saken til et godt resultat med det jeg har, savner mer kroner til å ta den "siste" finansieringen da men. Det kommer med tid og stunder i hvertfall, kjempe flott det du har i hus i hvertfall. Alltid vær spennende å se hva du har foretatt deg, det er sykt bra resultat hva du har prøvd på i kinoen din. Good as it gets....

Usher puster fritt.

Snadder skinnsalong hos deg, og liker alle detaljer rundt oppsettet med bilder og effekter. Ser ut til du har en sak for Pink Floyd og ROGER WATERS. Q-sound sitter?

Jeg må ta meg tid til å lese igjennom historien din. Får ikke tid i kveld. Men det kommer. Leste så vidt igjennom for en stund tilbake, men ble aldri helt ferdig.

Ha en fin AVkveld.

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Usher puster fritt.

Snadder skinnsalong hos deg, og liker alle detaljer rundt oppsettet med bilder og effekter. Ser ut til du har en sak for Pink Floyd og ROGER WATERS. Q-sound sitter?

Jeg må ta meg tid til å lese igjennom historien din. Får ikke tid i kveld. Men det kommer. Leste så vidt igjennom for en stund tilbake, men ble aldri helt ferdig.

Ha en fin AVkveld.

A.
    Vet ikke om Qsound sitter helt enda, jeg savner en kraftigere effekt for å dra høytalerne opp bra bunnen og til topp. Er noe med rommet som kan virke så lyden kan falle bort litt, men dette rommet er ikke det beste musikkrommet for å si det sånn. Jeg bor i en liten leilighet så mulighetene er ikke som mangt. Vil si jeg kunne trengt noe demping her, men med tiden skal jeg flytte fra denne "brakka" til noe større. Så jeg vil tro at ting bedrer seg over tid, målet mitt er bare å ha utstyret som kan matches 100%. Da det kommer til profilen har jeg prøvd å forme det beste ut av det jeg kan, kommer noen fler bilder med tiden og litt forbedringer.

Du og devil er avforum brødre, dere tenker likt. Dvs kjempe fine rom og detaljer som er helt supre. Respekt, håper du kommer sterkere tilbake med cdspiller test her. Den ser jeg frem til så jeg kanskje treffer deg på Horten messa, skal en tur over fjorden til den tid. Gleder meg for jeg har aldri sett så mye fett på ett sted før..... I'll be there!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om Qsound sitter helt enda, jeg savner en kraftigere effekt for å dra høytalerne opp bra bunnen og til topp. Er noe med rommet som kan virke så lyden kan falle bort litt, men dette rommet er ikke det beste musikkrommet for å si det sånn. Jeg bor i en liten leilighet så mulighetene er ikke som mangt. Vil si jeg kunne trengt noe demping her, men med tiden skal jeg flytte fra denne "brakka" til noe større. Så jeg vil tro at ting bedrer seg over tid, målet mitt er bare å ha utstyret som kan matches 100%. Da det kommer til profilen har jeg prøvd å forme det beste ut av det jeg kan, kommer noen fler bilder med tiden og litt forbedringer.

Du og devil er avforum brødre, dere tenker likt. Dvs kjempe fine rom og detaljer som er helt supre. Respekt, håper du kommer sterkere tilbake med cdspiller test her. Den ser jeg frem til så jeg kanskje treffer deg på Horten messa, skal en tur over fjorden til den tid. Gleder meg for jeg har aldri sett så mye fett på ett sted før..... I'll be there!

Ahh.. sån ja. Et tipps. Ser det er en som selger dempe plater på bruktbørsen her. Han skal ikke ha så mye for de. Prøvd de ut på første refleksjon punktet?

Leting etter en match er faktisk litt morsomt, så lenge det ikke tar så lang tid at det blir frusturerende, og 100% skal litt til å treffe, men det er ikke umulig.

Lykke til på jakten der.

Skal selvfølgelig på messen i Horten. Regner med jeg drar inn på lørdagen. Tenkte jeg skulle være litt innpåsliten på stand til Soundplanet ( Einar skal jobbe der )

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh.. sån ja. Et tipps. Ser det er en som selger dempe plater på bruktbørsen her. Han skal ikke ha så mye for de. Prøvd de ut på første refleksjon punktet?

Leting etter en match er faktisk litt morsomt, så lenge det ikke tar så lang tid at det blir frusturerende, og 100% skal litt til å treffe, men det er ikke umulig.

Lykke til på jakten der.

Skal selvfølgelig på messen i Horten. Regner med jeg drar inn på lørdagen. Tenkte jeg skulle være litt innpåsliten på stand til Soundplanet ( Einar skal jobbe der )

A.
    Jeg har antydning til noe bra så jeg tror en sterkere effekt vil klare å blidgjøre meg litt ekstra, skal ikke så mye til i hvertfall for å si det sånn. Det er bare å vente til mulighetene byr seg for oppgradering, så blir det nok rock n roll i casa del waters. Når det kommer til akustikktiltak i heimen er jeg grønn, vet ikke helt åssen jeg skal prøve meg frem på slikt. Det er få rom i dag som er egnet for lytting egentlig, masse rare former på rom som gjør lyden rett og slett kjedelig. Men jeg lever i troen vet du, så det blir nok bra her engang også. I dag har du og devil cd spiller test ja, lykke til i hvertfall og det var meget fete produkter du skal teste ut. Funker ikke en av disse eller fler, funker ikke noe. State of the art!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har antydning til noe bra så jeg tror en sterkere effekt vil klare å blidgjøre meg litt ekstra, skal ikke så mye til i hvertfall for å si det sånn. Det er bare å vente til mulighetene byr seg for oppgradering, så blir det nok rock n roll i casa del waters. Når det kommer til akustikktiltak i heimen er jeg grønn, vet ikke helt åssen jeg skal prøve meg frem på slikt. Det er få rom i dag som er egnet for lytting egentlig, masse rare former på rom som gjør lyden rett og slett kjedelig. Men jeg lever i troen vet du, så det blir nok bra her engang også. I dag har du og devil cd spiller test ja, lykke til i hvertfall og det var meget fete produkter du skal teste ut. Funker ikke en av disse eller fler, funker ikke noe. State of the art!

Som det ser ut på bildene så har bare en høyttaler sidevegg og den andre ikke. Dette kan skape ubalanse i lydbildet, og det kan påvirke Q-sound og stereo perspektivet. Med demping på sidevegg som er nært høyttaleren kan du fremme effekten av Q-sound og stereo + jevne ut sibilanter fra denne høyttaleren. Teste?

Må nok følge med på hva du tenker på og ender opp med av effekttrinn!? Slikt er morsomt.

For min del ble utfallet i dag noe overraskende mtp tester som andre avforum medlemer har erfart, dette er noe jeg skal komme tilbake til. Men ikke i dag da jeg har besøk.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD spiller Test og mini demo.

Som jeg skrev til "Roger Moore" så vil jeg i morgen eller noe komme tilbake ang utfallet av CD spiller testen vår.

Men jeg må takke Scic og Devilej for all hjelp av bæring logistic og ører under denne testen.

Devilej, Scic og meg var samkjørte ang formeninger og vurderinger fra denne testen, og om noen av de skulle komme meg i forkjøpet med noen ord så er vi nok enige om det som blir skrevet.

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det ser ut på bildene så har bare en høyttaler sidevegg og den andre ikke. Dette kan skape ubalanse i lydbildet, og det kan påvirke Q-sound og stereo perspektivet. Med demping på sidevegg som er nært høyttaleren kan du fremme effekten av Q-sound og stereo + jevne ut sibilanter fra denne høyttaleren. Teste?

Må nok følge med på hva du tenker på og ender opp med av effekttrinn!? Slikt er morsomt.

For min del ble utfallet i dag noe overraskende mtp tester som andre avforum medlemer har erfart, dette er noe jeg skal komme tilbake til. Men ikke i dag da jeg har besøk.

A.

Hva kan jeg bruke som midlertidig demping der da? Det er to effekter som jeg har hatt i tankene, ene er Parasound NC2250 og Vincent SP331. Det heller mest over på Parasounden med tanke på hva jeg har av forforsterker, men villle vært moro å prøvd ut den andre også. Men vi får se når pengene og oppgraderingsmontsteret har å by på.

Ellers håper jeg du finner deg en cd spiller du liker, gutta som er på besøk hos deg har flotte saker og du ender nok opp med AYON.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan jeg bruke som midlertidig demping der da? Det er to effekter som jeg har hatt i tankene, ene er Parasound NC2250 og Vincent SP331. Det heller mest over på Parasounden med tanke på hva jeg har av forforsterker, men villle vært moro å prøvd ut den andre også. Men vi får se når pengene og oppgraderingsmontsteret har å by på.

Ellers håper jeg du finner deg en cd spiller du liker, gutta som er på besøk hos deg har flotte saker og du ender nok opp med AYON.
    Har du noen skumgummi madrasser og dekke veggen med fra gulv til tak? Når du setter deg i sweetspot, skal du forestille deg hvor refleksjonene fra høyttaler elementene lyd bølger treffer veggen. Et godt stykke forran og bak dette omerådet bør madrassene dekke.

De to forsterker kanditaene dine er noe forskjellige lydsignaturer på. Min høyeste anbefaling er å teste de i eget oppsett før en handel.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et lite sammendrag.

Scic, Devilej & meg har nå i seks timer testet CD spillere, og mellom slagene lekt oss litt med kino. I hovedsak var formålet å finne noe jeg kunne trives med som en god musikk formidler i kinoen. Siden jeg solgte unna alt av elektronik i kinoen for å starte på ny frisk så har jeg angret på salget av Maranz SA11-S1. Denne var oppgjenom tidene det drivverket/spilleren som BE diskanten trivdes best med.

Testen her skulle også by på noen utfordringer selv om Pass Lab og Halcro har snillet den harde og til tider krasse diskanten på Usher 8871.
    Jeg har ved flere anledninger kontaktet personer som har hatt produkter i sitt private oppsett som kunne falle i smak, og noen gode tips på forum siden min der i blant Usher CD1 & 7 forde Usher + Usher må jo være en perfekt Match.
    Kandidatene i denne testen var ikke mange, men de var sterke. Alle hadde sine gode og ikke alt for gode sider, men også i to vidt forskjellige pris klasser. YBA YC201 og Usher CD1 i en klasse. Ayon CD1 og YBA CDP400 i en annen klasse. For å få dette til å være en troverdig test, så kjørte vi pink noise fra alle spillere ved spiller bytte slik at volumet var likt på alle. Vi la oss på 71db som et referanse volume.

Test materiellet var:
    -Infected mushrom for å finne ut mellom bass og bass på de forskjellige.
    -Bliss Kisses for å finne ut hvor de forskjellige var med tanke på sibilanter.
    -Ole Paus Som en storm for å teste bredde og sammenføying av lydbildet fra yterkanter mot senter og noen Q-sound effekter.
    -Johnny Cash Hurt for å få en vis ide på dynamik og håndtering av nedre mellomtone.

YBA YC201 & Usher CD1.
    Disse skulle vise seg på infected mushrom å være noe lik i bass omerådet selv om YBA hadde mere punch i bassen, og Usher med mer fyllde og å en tendens til å dra bassen litt lengre ut i tid. Når vi nå skulle bevege oss ut i det som bruker å være den sikre død til BE med sangen kisses fra Bliss så ble ikke resultatet helt uventet. Kvinne vokalen er så hard i toppen at verken CD1 eller YC skulle klare å håndtere denne damens ssssssèr, selv om YC kom best ut av det mellom disse to kandidatene så er det akurat i det spisseste laget for mine ører. En annen ting som ble bemerket er YC egenskap til å flette lyden mere sømløst i mitten av høyttalerene, og miste fokus på høyre og venstre kanal. Koret til Ole Paus var åpenbart bredere å større på YC, og Ole hadde noe mere wisky røst samtidig som det virket som han hadde mere luft i lungene som skulle ut under sangen. Krikeorgelet klarte liksom ikke å komme seg helt bak lytte posisjon på noen av de spillerene her, men lengst bak kom det på YC. Johnny var ikke en kar som skulle temmes heller, på slutten av sangen når vokal og musikk øker i inntensitet å man sitter å venter på at gammern bare skal falle over å bli liggende er det bare en hes og rufsette stemme som vedvarer. CD1 på denne sangen håndterte Johnny på en behagelig måte, det virket som om Johnny fikk litt hjelp til å holde tonen stabil å fin uten å falle i knestående.
    Verken YBA YC201 eller Usher CD1 er en virkelig god match til resten av oppsetett mitt, men hadde jeg skullet valgt mellom disse to hadde YC201 stått sterkest i kurs. Den byr på mere dynamik, mere fyllde på nedre mellom tone og mere snert over bassen.

YBA CDP400 & Ayon CD1.
    Her snakker vi om et helt annet nivå på generel ytelse og prestanda kontra kildene på forgje testen selvfølgelig kan man se det på prislappen også, men nevnes bare for å få en forståelse at disse to utlukkende blir sammenlignet mot hverandre og ikke på kryss mellom disse fire spillerene. Her var det en ting jeg savnet på CDP400, den har ikke balanserte utganger og dette i motsettning til CD1 som hadde single ended og balanserte utganger?

Infected mushrom med deres dype bass fikk et enormt punch å driv med CDP som kilde, rocke foten ville begynne å trampe med her, og det var morsomt å la seg bli revet med på denne typen musikk, overgangen fra dyp bass til mellom bass var sømløst og stram. Cd1 fikk en bløtere bass dog ikke grøtete bass som kunne ødelegge forventningene.
    Så var det denne damens harde topper igjen da, og det var her rør magien skulle komme til sin rett, vi satt alle framover lente å ventet på hennes skjerende og ikke fullt så behagelige vokaler, men har varte angrepspossisjon i noen sekunder og vi lente oss tilbake. Det var fortsatt tendenser til å slippe Sène løs men ikke så til digrader som andre spillere har gjort og som CDP gjorde en del krassere.
    Før jeg skal gå inn på neste låt med Ole paus, så må en ting nevnes og det er ugangs spenningen på CD1 ligger på 5v og på CDP ligger den rett rundt 2v, mange recivere klarer ikke å takle denne høye spenningen og vil forvrenge på de høyeste peakene på div opptak. Halcro justerer dynamik range automatisk slik at ved satte db på volume kontrolen skal det være likt volume ut til lytter. Her feilet den en gang mens vi hørte på koret til Ole Paus og fikk en flerre lyd i venstre diskanten, det skjedde ikke før eller etter denne gangen. Men skulle noe slikt forekome på andre recivere så er det bare å montere dempe plugger på CD1 utgangene. Og det gjordet vi for å sammenligne om det er forskjell på lyd kvaliteten med og uten.. Det var det heldigvis ikke.
    Så var det sangen "som en storm" da. CDP gjorde en formidabel jobb her en bedre sammenføying mellom høyre å venstre høyttaler i mitten har jeg ikke hørt før, til og med Einar som satt på siden av sweetspot måtte komentere dette under sangen. Her var det da ikke mulig å høre hvor den ene høyttaleren endte og den andre tok over. Koret kom lengre inn i rommet, og vi ble omgitt av lyd. Det berømte kirke orgelet bare forsvant fra fronten og bak sweetspot. Denne spiller stort, luftig og "romslig". Dette lover bra, inn med Cash få mannen til å synge med full åpning. Her begynte han endelig å bygge seg opp til klimaks i sangen og vi var spente på det vanskelig partiet her. Desverre falt CDP noe igjennom på oppsette mitt mens CD1 bare lekte seg igjennom med full kontrol, her virket det som CD1 sto bak Johnny å strøk han på ryggen men i motsettning til CDP hvor det hørtes ut som om han skulle få et hoste anfall å gå i kne stående.

Her klarte jeg nok en gang å bli overrasket av hvor stor betydning matching igjennom hele oppsettet har. Den største overraskelsen var at vi alle trodde CDP skulle være testens vinner i mitt oppsett pga roligere sibilanter. Hvorfor det ble slik er enda et lite mysterium, men Usher CP har flere ganger bevist det motsatte av forventningene og anbefalingene fra andre. CD1 var ikke så stram i bassen som CDP, men den fikk Usherenes overgang fra mellom bass til bass så si sømløst. CD1 nedre mellomtone ga Cash mere fyllde og rusten stemme, og satte Marantz SA11-S1 til skame.
    Noen onder og noen goder fra begge kandidatene og noen alt for stor utfordring var det ikke å kåre denne testens vinner.

Ayon CD1 håper jeg en gang skal få råd til å kjøpe, denne beviser atter en gang at rør er den beste matchen til Be diskanten til Usher. Den blir bløtere og fokuset blir dratt vekk fra det forstyrende element, og rettet mot de herlige detaljene som bor i berylium diskant. Kanskje jeg ikke vil savne SA11-S1 så mye lengre da?

A.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende saker dette . CD-1 er en skikkelig Eyecandy iallefall :P. Testet den nye Camebridge C840 cdspillern da ? Syns den er helt fantastisk jeg. Selv om den ser ut so en "dritt" i forhold . Men prisen til 9k er jo knall. Burde sjekke den ut iallefall .

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Spennende saker dette . CD-1 er en skikkelig Eyecandy iallefall :P. Testet den nye Camebridge C840 cdspillern da ? Syns den er helt fantastisk jeg. Selv om den ser ut so en "dritt" i forhold . Men prisen til 9k er jo knall. Burde sjekke den ut iallefall .

Camebridge har jeg desverre vært fordomsfull å ikke hatt i hus. Har hørt en del forsterkere fra Camebridge og de har ikke vekket min interesse så alt for mye. Kanskje man skulle ta lærdom og ikke være så fordomsfull, og teste en gang?

A.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-Johnny Cash "Empire of dirt" for å få en vis ide på dynamik og håndtering av nedre mellomtone.
    Sikker på at du ikke tenker på låta "Hurt"?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Sikker på at du ikke tenker på låta "Hurt"?

Den er det. Takk skal du ha.

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev tidligere hva du ville ende opp med av cd spiller i fremtiden, tok jeg feil? Det som er med han devil gutten er at han vet hva som er bra, han er en kar med sans for detaljer...

Det var en veldig bra test av spillerne du har prøvd, du har ikke jobbet som anleggstester noen sted eller?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men skulle noe slikt forekome på andre recivere så er det bare å montere dempe plugger på CD1 utgangene. Og det gjordet vi for å sammenligne om det er forskjell på lyd kvaliteten med og uten.. Det var de heldigvis ikke.
    Jeg har testet ganske mye fram og tilbake med disse pluggene (jeg har de naturligvis selv) på min ASR, største Hegel-riggen og Onkyos 905 med forskjellige høyttalere. Og det er ganske stor forskjell med og uten, såpass stor forskjell at jeg holdt på å bytte ut signalkablene mine (kjører nå XLR, som har noe lavere utgangsspenning, i tillegg til at jeg kan justere dette på ASRen). Med disse pluggene i signalveien får man kort fortalt mer og noe mindre definert bass i tillegg til at toppen sløres noe. Du mister også litt av luftigheten i oppover, selv om den største forskjellen oppleves i bassen.

Edit; omformulering

Side 75 av 197 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •