Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 197 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vet ikke om du har sett Transformers? Den skal dunke og bråke godt når robotene er i full krig med hverandre. Så den er en god testfilm til dette oppsettet ditt.

Hmm, er musikkrommet ditt nedlagt? Det ser ut som det er fler som går Devilej sin vei her, kombo er fint som pokkern det med kinoene deres. Skal du på Hifimessa i Horten når den tid kommer? Soundplanet kommer jo med med flotte testvarer dit, skal nok dit selv også.

Transformers har jeg på DVD, og den synes jeg er god underholdning og masse gode test spor på.

Hifi rommet ble nedlagt inntil videre, vi har planer om å bygge ut huset, men inntil det er gjort ble hifi rommet soverom. Da fant jeg ut det må gjøres en kombi løsning her, så da kjøper jeg en CD spiller om en stund slik at musikk kan nytes igjen på disse høstkveldene.

Horten messen skal jeg på i år også, håper Devil og meg har fått testet CD1 innen den tid slik at jeg kan ta en avgjørelse på spilleren.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Klart. Tenkte å sjekke om vi kunne få låne en YBA-spiller i samme slengen da denne har en litt annen lydsignatur. Kunne vært gøy å teste disse opp mot hverandre på Usherne

Det kan vi gjøre om Rune tilater det? Spørs om YBA er snillere med diskanten og bassen i forhold til CD1, så det kan bli interesant lytting.
    Vi snakkes nærmere om tid osv?

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal høre med Rune om han kan sende en spiller opp så jeg kan levere den igjen under messa. Ganske sikker på at det ikke er noe problem :-D
    Jeg har ikke testet YBA selv, så jeg vil gjerne ha den hjemme et par dager også for å erfare forskjellene mellom denne og Ayon
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med CD7?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    Hva med CD7?

Usher du tenker på da?

Den har jeg ikke hørt, men jeg får muligens besøk av Scic som har cd3 tror jeg det var. CD7 er nok bedre utviklet en CD3, og det hadde vært morsomt å teste den også.

Vi får se hva som byr seg.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Flyttet inn inlegget mitt her, blir så tungvindt å skrive frem og tilbake på kommentarer til minhjemmekino..

"
    Ja, Usherene blir kansje lett enorme i ein liten stue. Syns mine er alt for dominant i min stue ihvertfall..
    Men må desverre vente til midten av september på mine x-616. Men hvilken effektforsterker (ikkje alt for dyr) trur du kunne passet? Meiner å ha lest at ICE power skulle passe fint. Tenkte da på vist eg fant ein billig Oberon fra midgar aduio på bruktmarkede. Ville vel ikkje fått puste problemer, skal jo ikkje spille under 80Hz..
    Fant ikkje pris på Acoustic Reality Ear Two som du bruker.
    "

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte Oberon 6.1 i starten på mine 8871, og de gjorde en overaskende god jobb. Et annet alternativ er Parasound A21 eller Ushers egen R1.5. Alle disse matcher Usher-sounden godt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Flyttet inn inlegget mitt her, blir så tungvindt å skrive frem og tilbake på kommentarer til minhjemmekino..

"
    Ja, Usherene blir kansje lett enorme i ein liten stue. Syns mine er alt for dominant i min stue ihvertfall..
    Men må desverre vente til midten av september på mine x-616. Men hvilken effektforsterker (ikkje alt for dyr) trur du kunne passet? Meiner å ha lest at ICE power skulle passe fint. Tenkte da på vist eg fant ein billig Oberon fra midgar aduio på bruktmarkede. Ville vel ikkje fått puste problemer, skal jo ikkje spille under 80Hz..
    Fant ikkje pris på Acoustic Reality Ear Two som du bruker.
    "
    For ta det som kan være det dumme med ICE og digitale forsterkere, så kan de i veldig mange tilfeller ha en tendens til å miste skyvet i bassen på høye volum. Men iom du skal gjøre noe av det samme som jeg skal, så skal ikke denne forsterkeren jobbe nedover i registeret, og da slipper du den bekymringen, men ved et evnt salg så vil en del kjøpere ha det i hodet.
    Noen merker ikke denne tendensen da de har lett drevene høyttalere, eller klarer ikke helt å sette fingeren på hva som skjer i lydbildet, og handler denne typen forsterkere.

Det possitive er at av en liten boks klarer å hente så mye effekt, min er oppgitt til 250W, men leverer 230w noe som ikke er så gale effekt opplysnings feil. Og eAR er flinke med den digitale enheten, så de er ikke den værste med bass problematiken som en del andre merker. Avgir ikke mye varme, og kan plasseres hvor du vil. Jeg har gjemt min bak processoren slik at jeg slipper å ha så mye stående synlig, jeg er litt minimalistisk av meg.

Prisen på eAR two mener jeg var 18000 eller noe i det omerådet der, og den er litt vanskellig å få tak i. Har du tid å vente litt så kan du handle brukt ICE power på Audiogon, og husk å sjekke deres salgs status og om de takler 220VAC før du handler slik at du ikke blir lurt. Denne bla er til salgs AudiogoN ForSale: Wyred 4 Sound SX-500 MK ii Jeg kjenner ikke til denne, men du kan jo goooogle litt til du finner noe i din gate.Det er vanskelig for meg å anbefale forsterker til andre, men skulle jeg anbefalt deg noe så hadde jeg sett etter transistor forsterker Vincent, Rotel osv mange av de på brukt markedet Finn, AVforum, hifisentralen.

Lykke til, og beklager jeg ikke kan være til mere hjelp.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg brukte Oberon 6.1 i starten på mine 8871, og de gjorde en overaskende god jobb. Et annet alternativ er Parasound A21 eller Ushers egen R1.5. Alle disse matcher Usher-sounden godt
    Hei

Ja vi får se, blir jo ein stund til eg får senteren min. Er alltid eindel forsinkelse så ser den sikkert ikkje før nærmere jul.. Har selv R1,5 på mine usher fronter og den har nokk av krefter :P

Har ikkje tenkt å bruke så enormt med penger på effekt til senter høytaleren, får leite på bruktmarkede i mellomtiden.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    For ta det som kan være det dumme med ICE og digitale forsterkere, så kan de i veldig mange tilfeller ha en tendens til å miste skyvet i bassen på høye volum. Men iom du skal gjøre noe av det samme som jeg skal, så skal ikke denne forsterkeren jobbe nedover i registeret, og da slipper du den bekymringen, men ved et evnt salg så vil en del kjøpere ha det i hodet.
    Noen merker ikke denne tendensen da de har lett drevene høyttalere, eller klarer ikke helt å sette fingeren på hva som skjer i lydbildet, og handler denne typen forsterkere.

Det possitive er at av en liten boks klarer å hente så mye effekt, min er oppgitt til 250W, men leverer 230w noe som ikke er så gale effekt opplysnings feil. Og eAR er flinke med den digitale enheten, så de er ikke den værste med bass problematiken som en del andre merker. Avgir ikke mye varme, og kan plasseres hvor du vil. Jeg har gjemt min bak processoren slik at jeg slipper å ha så mye stående synlig, jeg er litt minimalistisk av meg.

Prisen på eAR two mener jeg var 18000 eller noe i det omerådet der, og den er litt vanskellig å få tak i. Har du tid å vente litt så kan du handle brukt ICE power på Audiogon, og husk å sjekke deres salgs status og om de takler 220VAC før du handler slik at du ikke blir lurt. Denne bla er til salgs AudiogoN ForSale: Wyred 4 Sound SX-500 MK ii Jeg kjenner ikke til denne, men du kan jo goooogle litt til du finner noe i din gate.Det er vanskelig for meg å anbefale forsterker til andre, men skulle jeg anbefalt deg noe så hadde jeg sett etter transistor forsterker Vincent, Rotel osv mange av de på brukt markedet Finn, AVforum, hifisentralen.

Lykke til, og beklager jeg ikke kan være til mere hjelp.

A.
    Du har jo vore til masse hjelp! :P

Har ikkje så masse kunnskap, men blir vel til at eg får lånt noen forskjellige effekter i rett prisklasse heim. Så får vi se hvem som er vinneren. Problemet mitt er at vist eg ser eit god brukkjøp så hopper eg på uten mulighet for testlytting. Derfor er det litt greit å forhøre seg for aktuelle kandidater..

Ein annen ting er jo det at den er liten, reolen min begynner å bli ganske overfylt..

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usher du tenker på da?

Den har jeg ikke hørt, men jeg får muligens besøk av Scic som har cd3 tror jeg det var. CD7 er nok bedre utviklet en CD3, og det hadde vært morsomt å teste den også.

Vi får se hva som byr seg.

A.
    Har hørt masse positivt om CD7 til Usher ja. Vurderer den selv da eg har fått eit meget godt tilbud hos hordaland hifi.

Dem er utsolgt men "Drammen JFS S" har vist 1 demo inne. Eller kommer neste parti inn i september..

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt masse positivt om CD7 til Usher ja. Vurderer den selv da eg har fått eit meget godt tilbud hos hordaland hifi.

Dem er utsolgt men "Drammen JFS S" har vist 1 demo inne. Eller kommer neste parti inn i september..

Kanskje høre med JFS om de vil låne bort sin om de har den fortsatt når Halcroen kommer tilbake. Har litt tro på den, og god tro på AYON CD1 i mitt oppsett etter å ha hørt hva Devilej har erfart med sin.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje høre med JFS om de vil låne bort sin om de har den fortsatt når Halcroen kommer tilbake. Har litt tro på den, og god tro på AYON CD1 i mitt oppsett etter å ha hørt hva Devilej har erfart med sin.

A.
    Må komme med tilbakemelding vist du tester den ut, skal til å lage ein dddac. Derfor avventer eg med å handle inn før eg har testet den.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du sjekka med DaCapo Hifi i Moss? Han er jo importør i Norge av Usher elektronikk og høytalere. Jeg har sett de har en cd7 i butikken, ring 69 25 60 44 så kan du sjekke om de har non cd spiller til deg.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Har du sjekka med DaCapo Hifi i Moss? Han er jo importør i Norge av Usher elektronikk og høytalere. Jeg har sett de har en cd7 i butikken, ring 69 25 60 44 så kan du sjekke om de har non cd spiller til deg.
    Ja men som sagt skal eg vente til eg har testet dddac, vist ikkje hadde eg blitt tilbudt ein for lenge siden.. Er dacaop son er importør ja, har snakket masse med dem. Veldig bra service hos dem . Vist du er interessert i og teste den så kjør på, er veldig interessert i resultatet. :P

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaptains log:

Endelig en god melding fra Irland. Processoren er ferdig, og den skal vel egentlig bare sendes til undertegnede.

Hvilke HD formater den er kapabel for å dekode er jeg ikke sikker på enda, venter på mail fra Halcro europe. Hvis alt dette går på skinner vil det nok bli en CD spiller test i cinema Ambiance snart.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk vi hjem vår kino sjef (firbente venn) etter ni dager med blodprøver, leverprøver, veskebalanse reguleringer og til slutt en nesten fire timer lang operasjon.

Nå er hunden som skal være ca 40kg 26kg og med flekkvis barberinger på beina, nakken og buken endelig frisk. Nå er det opp til oss å holde han med næring og sosial støtte. Det skal vi klare. :-D

Vi var sikker på dette var slutten for vår følgesvenn, men heldigvis sloss han seg igjennom all motstand mot alle odds.

Happy ending for en gangs skyld!

A.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk vi hjem vår kino sjef (firbente venn) etter ni dager med blodprøver, leverprøver, veskebalanse reguleringer og til slutt en nesten fire timer lang operasjon.

Nå er hunden som skal være ca 40kg 26kg og med flekkvis barberinger på beina, nakken og buken endelig frisk. Nå er det opp til oss å holde han med næring og sosial støtte. Det skal vi klare. :-D

Vi var sikker på dette var slutten for vår følgesvenn, men heldigvis sloss han seg igjennom all motstand mot alle odds.

Happy ending for en gangs skyld!

A.
    Slike endinger like vi! Utrolig hvor viljesterk disse dyrene er!
    Var til vetrinæren med pluggen min på tirsdag, av alle ting hadde han fått reveskabb og alvorlig hudbetennelse som følge av det, så nå er han like nybarbert som en høyreekstremist og går rundt i høyhalset genser og furter!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Slike endinger like vi! Utrolig hvor viljesterk disse dyrene er!
    Var til vetrinæren med pluggen min på tirsdag, av alle ting hadde han fått reveskabb og alvorlig hudbetennelse som følge av det, så nå er han like nybarbert som en høyreekstremist og går rundt i høyhalset genser og furter!

Hehe.. de har en tendens til å vise deres myke sider også, selv om de er viljesterke som fy, så hører de hva sjefen sier. Han er ikke nynasisit da!?

Godt når det går bra.

A.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. de har en tendens til å vise deres myke sider også, selv om de er viljesterke som fy, så hører de hva sjefen sier. Han er ikke nynasisit da!?

Godt når det går bra.

A.
    Hehe, nei tror ikke det er annet enn utseende som tyder på nazist, dog var han vel ikke helt up2date da en tidligere bonderomantikk deltager lo så tårene trillet i det han ble bært opp som en baby med lampeskjerm og en body som var ment for scæhfer. Da knurret han faktisk litt og det har vel skjedd 1 gang tidligere i hans 3årige liv, men akkurat det kan jeg forstå, kommer til et helt nytt rom, og plutselig sovner du, når du vokner opp har du mistet mesteparten av pelsen på ryggen er iført lampeskjerm og klær og har et kuppelhue som tyder på en 14dagers grisefest i ibiza :ops:

Side 74 av 197 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •