Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 197 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 3926
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer. Endelig er det på plass Gleder meg til å få anledning til å høre hvordan dette spiller på 8871. Jeg kan gå god for at hjemme hos Bjørn er det ikke bare kinoen som er påkostet, men hele huset er gjennomført, noe som gir meg selv litt dårlig samvittighet for alt som står igjen i eget hus.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt rått Ambiance:-D

Halcro'en ble jo liten i forhold....

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk!
    Gratulerer så mye med skikkelig grisete greier!

Er du kommet i mål?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen begynner å komme i havn. Har dog ikke fått SP996 til bakkanalene enda, men har fått sporings# og vet de er på vei.

Når det gjelder senterkanal, så har jeg en Rotel (RB95 mener jeg den heter) som jeg skal bruke en liten stund. Den er liten og hendig, slik at den ikke kan sees bak racket.

Når det gjelder lyset i front av Pass Lab, så tror jeg ikke det går å slå av, men det finnes løsninger for det også.

Jeg ble selv overrasket over størelsen på 250.5, men ante den ville være dugelig stor mtp vekten. Har jo uansett plass i bredden og høyden.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nelson Pass imponerer!

Ikke siden jeg hadde noen rør monoblokker i kinoen ble jeg så imponert som jeg ble i dag. Forsterkeren har stått på i tre dager, og når jeg gikk ned i kveld for å ta en liten lytt, ble jeg tatt på sengen. Endelig er jeg fornøyd med transistor på Usherene. At Pass Lab kommer opp siden av Ayon Typhon er jeg ikke i tvil om. Forde som har lest testen jeg skrev om Ayon, så igjenspeiler det meste seg i Pass Lab.

Jeg har i dagesvis letet etter Infected mushrom platen for å teste pass laben med. I dag da jeg letet etter en film, ramlet platen ut av et DVD cover. Hadde egentlig bare tenkt a ta et screen shoot av Pixlar filmen Cars, men i forvirringen av glede endte jeg opp med å spille cdèn. Det var slik jeg fikk frysninger nedover ryggen og oppdaget kvalitetene som Pass har å by på. Vet det ikke er lov å banne her på forumet, så jøye meg!! Får duge. På ingen måte hadde jeg forventet et slikt lyd trinn. Å forde som ikke liker at noen skryter av sitt eget utstyr, bør de ikke lese videre!

Aldri har jeg vært på så inntensivt jakt etter effekt trinn, men jeg hadde bestemt meg. Jeg skal kjøpe det som gir meg alt jeg vil ha, med penger i betraktning. Siden Ayon var her på besøk, så har jeg letet etter musikalske egenskaper som de hadde, og det har jeg funnet her. Infected mushrom hoppet inn i rommet og musikken var rundt meg. Detaljer i slik musikk er egentlig ikke noe man legger merke til, men her klarte jeg ikke å la være. Hadde det ikke vær for ørene, så kan det tenkes at smilet ville gått hele veien rundt. Denne følelse av nærhet som ble presantert her ga meg varme, og jeg tenkte er det mulig? Eller har jeg hatt dotter i ørene hele jakt sesongen etter effekt trinn. Jeg er aldri flink med beskrivende ord så jeg skal gjøre dette nærmest i stikkord form.

Mellomtonen som jeg har vektlagt så mye, har endelig tilkommet meg. Steven Wilson i Blackfield var så nærme at jeg kjente han pustet på meg mens han sang.
    Bassmesige under Infected mushrom var tungt og kontrolert, nærmest slående og konsist. Trommeslagene under Porcupine tree hadde punch med tyngde, og på ingen måte bløtt.
    Diskant/mellomtone gir en detalje rikdom som jeg ikke viste jeg hadde savnet. Her hentet passèn fram det meste av "skjulte" musikalske effekter og ga de et nytt liv.

Skal jeg si noe negativt om forsterkeren, så må det være det blå lyset som ikke går å slå av eller dempe. Men det finnes enkle tiltak for å ordne det. Selvfølgelig kunne prisen vært lavere.

Håper de som ikke liker slikt selv skryt stoppet lengre opp å lese. Men dette er noe av det beste jeg har hatt i kinoen, og denne blir stående.

A.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre Bjørn.
    Beskrivelsen minner meg om når Plinius kom i hus hos meg.
    Det at man ikke lenger har enkelte fokus områder, eller ting å henge seg opp i gjør at man får et naturlig fokus på musikken. Jeg synes det er utrolig behagelig når man kan slappe av og bare nyte.

Kos deg!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er skikkelig seriøst nå,Ambiance, oppsettet ditt begynner jo nesten å bli litt kompromissløst utifra mitt perspektiv. Pass Labs på Dancerne vil jeg tro er vilt.

Grattis!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Dette er skikkelig seriøst nå,Ambiance, oppsettet ditt begynner jo nesten å bli litt kompromissløst utifra mitt perspektiv. Pass Labs på Dancerne vil jeg tro er vilt.

Grattis!

Takk for det.

Synes dette begynner å bli morsomt. DACèn i SSP200 er god, men å bruke BDP1400 som drivverk der, er ikke helt opptimalt. Jeg ønsker selvfølgelig en dedikert cd spiller med tiden. Som det spiller nå, så er det stort hopp opp fra Rotel oppsettet. Spiller mere oppløst og mere tørt. Dynamiken er også bedre.
    Men jeg tipper en god cd spiller vil gjøre dette enda litt bedre.

Pass Lab på Dancer er en god match. Lett og lystig.

Skal komme med litt mere når Vincent er på plass. Pass Lab er ikke testet under film enda.

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kline til med Usher cd 7 spiller til systemet ditt? Det er en spiller som har høsta masse gode ord rundt omkring. Det er ikke mer en 9k for den også, snakker man med importøren kan man sikkert få den litt ned i pris også... Et lite tips på veien?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva med å kline til med Usher cd 7 spiller til systemet ditt? Det er en spiller som har høsta masse gode ord rundt omkring. Det er ikke mer en 9k for den også, snakker man med importøren kan man sikkert få den litt ned i pris også... Et lite tips på veien?

Takk for tipset!

Alltid godt med slike innlegg.

I første omgang skal Devilej og meg teste Ayon CD1 på oppsettet. Men det ligger ikke noen store planer om innkjøp av CD spiller enda. Morsomt å teste.

Skal også i den forbindelse teste Lyngdorf SDA-2175 på senterkanalen. Dog har vi ikke avtalt noe tid for dette enda..

Har du selv noen erfaringer rundt CD7?

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Takk for tipset!

Alltid godt med slike innlegg.

I første omgang skal Devilej og meg teste Ayon CD1 på oppsettet. Men det ligger ikke noen store planer om innkjøp av CD spiller enda. Morsomt å teste.

Skal også i den forbindelse teste Lyngdorf SDA-2175 på senterkanalen. Dog har vi ikke avtalt noe tid for dette enda..

Har du selv noen erfaringer rundt CD7?

A.
    Jeg har vel ikke så mye erfaringer med den nei, men leser alle disse gode ordene så det må jo love noe. Tenkte siden du hadde Usher høytalere, så den vil nok ikke bli noe mismatch av den grunn. Det kommer til å bli bra det greiene du har fiksa seg nå, smeller vel i veggene allerede tenker jeg.

Lyngdorf er fine greier kan jeg si, de har jeg prøvd på Klubben og den TDA 2200 forsterkern var digg å høre på. Pokkers gode detaljer den leverte, så effekt trinnet skulle nok gi liv til din senter vil jeg tro. Det hadde vært moro å prøvd TDA2200 med roomperfect, den koster dog en del mer...

Håper du finner en spiller som faller i smak, men Lyngdorf CD1 er en knall god spiller du burde ta en kikk på. Den spiller ikke SACD om ikke det er noe problem, så er den helt super og den er prøvd og blitt godt likt av meg.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne jo hørt om Scic kunne stille med CD1 samtidig. Den burde vel ha noe av den samme lydsignaturen som CD7
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Kunne jo hørt om Scic kunne stille med CD1 samtidig. Den burde vel ha noe av den samme lydsignaturen som CD7

Den tanken streifet meg også. Kan nok tenkes at han stille opp ja.
    Vi kan se om vi får til noe oss tre?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel ikke så mye erfaringer med den nei, men leser alle disse gode ordene så det må jo love noe. Tenkte siden du hadde Usher høytalere, så den vil nok ikke bli noe mismatch av den grunn. Det kommer til å bli bra det greiene du har fiksa seg nå, smeller vel i veggene allerede tenker jeg.

Lyngdorf er fine greier kan jeg si, de har jeg prøvd på Klubben og den TDA 2200 forsterkern var digg å høre på. Pokkers gode detaljer den leverte, så effekt trinnet skulle nok gi liv til din senter vil jeg tro. Det hadde vært moro å prøvd TDA2200 med roomperfect, den koster dog en del mer...

Håper du finner en spiller som faller i smak, men Lyngdorf CD1 er en knall god spiller du burde ta en kikk på. Den spiller ikke SACD om ikke det er noe problem, så er den helt super og den er prøvd og blitt godt likt av meg.

Det hadde vært veldig morsomt å prøve disse. Og jeg har også lyst til og teste singel ended kontra balansert, for se hva dette vil gjøre hos meg.

SACD er vel egentlig det jeg lukter på. Har noen plater hvor jeg lyster etter å spille fullt oppløst.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyngdorf

Kan skrive under på at Lyngdorf leverer. Forsterkerene har iallefall godt med krefter,og CDspilleren spiller pinlig nøyaktig.Spørs om du liker det da.Kan derfor være lurt å prøve det,som du sier.

PS: Regner med at du hørte Steven Wilson's bare føtter stampe rundt på scenen.Er iallefall kun gode innspillinger å spore fra det geniet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Det hadde vært veldig morsomt å prøve disse. Og jeg har også lyst til og teste singel ended kontra balansert, for se hva dette vil gjøre hos meg.

SACD er vel egentlig det jeg lukter på. Har noen plater hvor jeg lyster etter å spille fullt oppløst.

A.
    TonArt • Marantz SA-15 S1

Hva med denne spillern? Dette er jo en fin spiller som også takler SACD'er
    på en god måte, ellers finnes det dyrere utgaver også... Ellers finnes det no fine saker fra Arcam, Hegel og Primare. Ikke alle har SACD, men Marantzen burde være safe. Devil har jo hatt en slik en, sikkert gode erfaringer å dele med deg...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Kan skrive under på at Lyngdorf leverer. Forsterkerene har iallefall godt med krefter,og CDspilleren spiller pinlig nøyaktig.Spørs om du liker det da.Kan derfor være lurt å prøve det,som du sier.

PS: Regner med at du hørte Steven Wilson's bare føtter stampe rundt på scenen.Er iallefall kun gode innspillinger å spore fra det geniet.

Blackfield og Porcuepine tree er ofte til test.

Det skal testes det som kan testes. Morsomt.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TonArt • Marantz SA-15 S1

Hva med denne spillern? Dette er jo en fin spiller som også takler SACD'er
    på en god måte, ellers finnes det dyrere utgaver også... Ellers finnes det no fine saker fra Arcam, Hegel og Primare. Ikke alle har SACD, men Marantzen burde være safe. Devil har jo hatt en slik en, sikkert gode erfaringer å dele med deg...

SA15 S1 er en god spiller til oppsettet mitt. Jeg solgte ganske nylig en SA11S1 opp til trønderlagen. Den var jeg meget godt fornøyd med.

Blir vel litt leting framover.

A

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket budsjett har du til ny spiller og hvordan sound ønsker du Ambiance?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hvilket budsjett har du til ny spiller og hvordan sound ønsker du Ambiance?
    Har vel egentlig ikke satt meg opp noe budsjett. Tar dette litt på øret.
    Før CD spiller så skal et effekt trinn til senter i hus.

Har du noe tips til CD spiller?

Jeg liker lyden jeg har nå, men kanskje noe mere dynamik og seperasjon en hva jeg har nå. Skal egentlig ikke så veldig mye til før det blir et løft i lyden.

A.

Side 70 av 197 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •