Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 197 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 3926
    Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    The Ayre V-6x multichannel power amplifier, ligger jo midt i ditt prisleie og er etter hva jeg har forstått også noe som kan ligge nært din smak.

Ayre Product Detail

Verdt et forsøk, utfordringen her blir vel å finne en demo amp, samt lite å finne brukt.
    Har en kompis her i Bergen som har Cremona M og V-5x som er to kanaleren. DEn er helt lik.
    Kan sikkert ordne deg en demo der. Når du neste gang er i byn.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende forsterker med god spec. Kansje dette kunne være et alternativ :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Ayre V-6x multichannel power amplifier, ligger jo midt i ditt prisleie og er etter hva jeg har forstått også noe som kan ligge nært din smak.

Ayre Product Detail

Verdt et forsøk, utfordringen her blir vel å finne en demo amp, samt lite å finne brukt.

Ville definitivt vært en kandidat i kinoen, men som ble nevnt tidligere, ikke mulig å finne brukt?

Vet du av en kanskje?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris.

Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Ville definitivt vært en kandidat i kinoen, men som ble nevnt tidligere, ikke mulig å finne brukt?

Vet du av en kanskje?

A.
    Kan høre med pris for deg.

Hva vil du være villig til å gi?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan høre med pris for deg.

Hva vil du være villig til å gi?

Fint.

Vet ikke alder, ny pris, og embalasje osv?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ayre

Fint.

Vet ikke alder, ny pris, og embalasje osv?

A.
    Prøver å se hva jeg kan ordne på en ny en.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å se hva jeg kan ordne på en ny en.

Ahhh...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris

Ahhh...
    Fikk ikke tak i han i dag, han forsøkte å ringe meg, men har var gått hjem for dagen da jeg ringte han tilbake. Får ta han igjen i morgen når han er på jobb og kan se prisene.

Husker ikke helt hva prisen var pr kanal, men det fine er jo at denne kan bygges ut etter hvert. Blir fint å kunne spre kosten over tid.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke tak i han i dag, han forsøkte å ringe meg, men har var gått hjem for dagen da jeg ringte han tilbake. Får ta han igjen i morgen når han er på jobb og kan se prisene.

Husker ikke helt hva prisen var pr kanal, men det fine er jo at denne kan bygges ut etter hvert. Blir fint å kunne spre kosten over tid.

Det høres flott ut!

Kanskje vi bare skal ta resten over PM?

Det er en stund til neste gang jeg skal til Bergen via jobben, men har ingenting i mot å reise privat.

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å sjekke ut nye Marantz forsterkerne da? De kommer ut med en ny serie snart, så det kan være artig å få sjekka ut engang...

Marantz med nye surroundforsterkere i høst - Lyd og Bilde

Les litt om saken, pent design har de også....

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Ambiance!

Takk for titten i dag:-D Veldig moro å ha sett kinoen i levende live - og det var den jo.... Ble så altfor kort tid, men vi får ta det igjen en annen gang.

Noen skikkelige beist av noen Ushere skapte en mektig presentasjon av all slags musikk innrammet i et flott, gjennomført kinorom. Samme størrelse som mitt, men pga litt lysere fargevalg og litt mindre inventar, virket det mye større. Halcro'en leverer så det holder og det var moro å teste litt forskjellige effekt-forsterkere på dette anlegget. Effektene får du skrive litt om!

Var skikkelig imponert over bildet på vanlig DVD på Samsung'en og Benq. Mest imponerende er Usherene med den framtoningen. Bakenden som baugen på et skip og skikkelig stilig front med buen bakover og oppover fra frontbaffel. De er like stilige som de ser ut på bilder.

Nok en hyggelig AVForumer man har fått gleden av å hilse på. Det blir litt demoer hos meg fremover også, så du får si fra hvis du vil ta en tur!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hallo Ambiance!

Takk for titten i dag:-D Veldig moro å ha sett kinoen i levende live - og det var den jo.... Ble så altfor kort tid, men vi får ta det igjen en annen gang.

Noen skikkelige beist av noen Ushere skapte en mektig presentasjon av all slags musikk innrammet i et flott, gjennomført kinorom. Samme størrelse som mitt, men pga litt lysere fargevalg og litt mindre inventar, virket det mye større. Halcro'en leverer så det holder og det var moro å teste litt forskjellige effekt-forsterkere på dette anlegget. Effektene får du skrive litt om!

Var skikkelig imponert over bildet på vanlig DVD på Samsung'en og Benq. Mest imponerende er Usherene med den framtoningen. Bakenden som baugen på et skip og skikkelig stilig front med buen bakover og oppover fra frontbaffel. De er like stilige som de ser ut på bilder.

Nok en hyggelig AVForumer man har fått gleden av å hilse på. Det blir litt demoer hos meg fremover også, så du får si fra hvis du vil ta en tur!

Takk for det Morten.

Usherene er majestetiske og øyefallende med en spille stil som kler min smak meget godt. En ting jeg ikke har nevnt tidligere er grunnen til at jeg la de ut for salg en kort periode for en stund tilbake. Hvorfor? Jo.. Det var på en brukt børs et par Klipsch Paladium til en fornuftig penge. Men selger kunne ikke holde de av lengre en tre dager før han solgte de til neste på listen. De hadde vært en drøm i oppfyllelse.

Ang forsterker testen i dag, så skal jeg komme tilbake til den når jeg er hjemme fra jobb.

Jeg vil gjerne være med på demo hos deg en gang også.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært et nytt hyggelig AVforum medlem på besøk, Mor10 kom med ca 150kg forsterker i bilen, og en meget liten forsterker test ble utført.

De som ble AB testet var Cinova Grande 300WX5 med 4000W strømkilde. Parasound HCA 220WX5 2200VA strømkilde, og Meridian 558 200WX5 2200VA strømkilde.

For å starte med den som vi vet mest om, Parasound. En sort "industriel" forsterker med balanserte og RCA innganger. Denne testen ble gjort med RCA kabler, og det forde jeg ikke kjører full balansert i oppsett. Denne sto til forventingene, og ingen store overaskelser. Føleslse av kontrol, og noe spiss topp, og noe farget i bunn, noe som Ikke er en fullstendig match til BE diskanten. Nyanser i lyd bildet var gode, men kanskje ikke helt opptimale mtp konkurentene.

Meridian 558, også en balansert forsterker, med mulighet til brokobling av to kanaler. Store forventninger, spesielt etter å ha lest retoriske tester fra 2001-2004. Denne var første mann ut i denne testen, og hoppet fra en forsterker fra 88-89 var selvfølgelig stort, og på en måte skuffende. Hadde håpet på markante forbedringer i lyd spektret i forhold til Rotel 1095 og Parasound. Men nei, det er snakk om mikroskopiske forandringer, føler kanskje bassen er noe strammere, men diskant og mellomtone er noe i samme gaten som 1095 og Parasound, stikker seg ut litt.
    Lysdioder som en møtende bil på landeveien er jo heller ikke noe å trakte etter da den skal stå under lerretet, og lyse meg i øyne. Alltids noe som kan ordnes på et vis?

Cinova Grande. Balanserte og RCA innganger. Bly klump på tunge 55KG! Noe som kan dra på hvilken som helst mann rygg problemer, men vi bærte den ned i kinoen i lag. Bestykket med bærehåndtak forran, og et utstikk fra topp dekslet bak, gjordet dette til en enkel oppgave. Denne også sort, men kan fåes i sølv, noe som gjør den penere å se til, i allefall om man fjærner bære håndtakene forran og gir den et kleanere utseende.
    Alle forsterkerene ble testet med samme musikken, slik at vi begge begynte å kjenne tone og lyd signaturen som befinner seg på CDen.
    Det tok ikke lang tid før jeg hørte en fremtredende vokal, og god kontroll på bassen. En forsterker med styring i fem-syv kanaler, og med et sømløst lyd bildet. Det som trakk denne ned litt var noe rot i det øvre skiktet, noe som er lett å kluddre til på BE diskant.

Noen timer etter at Mor10 hadde dratt, og jeg kom hjem fra jobb som ble ca 7 timer senere. Trakk Jeg meg ned for å lytte litt til musikk igjen, og nå hadde 558 stått på hele tiden mens jeg var på jobb. Det var muligens det som skulle til for å blåse liv i Meridian. Enten var jeg over trøtt, eller så hadde øre vasken gjort sin virkning, for her var det et markant løft i lydbildet, virket som alt hadde blitt bredere og døren som til tider hadde stått åpen midt i lydbildet forran var lukket, og lydveggen var sømløs. Selvfølgelig!!... har til og med jeg hørt transistor forsterkere skal være varme før det er noe kritisk lytting. Etter denne A-ha opplevelsen, ble jeg noe usikker på hvilken av Maridian eller Cinovaen som flettet sammen lydbildet best. Men skal man ta pris VS ytelse så hadde jeg gått for Cinova, selv om den på en spesifik melodi kluddrett til noe i det øvre skiktet, så hadde den mere nærhet av artister og musikk, noe som fallt i smak hos meg.

Takk for Hjelpen Mor10, og stor takk for a la meg teste slike produkter.

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er veldig likt det jeg opplevde med 557. Helt klart en god forsterker for pengene, men det er dessverre et stykke igjen opp til high-end så resultatet overasker meg ikke. Synd du ikke fikk testet den nye generasjonen fra Meridian som hvertfall imponerte meg.
    Fortsetter letingen, eller slår du deg til ro med denne for en periode??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette er veldig likt det jeg opplevde med 557. Helt klart en god forsterker for pengene, men det er dessverre et stykke igjen opp til high-end så resultatet overasker meg ikke. Synd du ikke fikk testet den nye generasjonen fra Meridian som hvertfall imponerte meg.
    Fortsetter letingen, eller slår du deg til ro med denne for en periode??

klarer ikke helt å slå meg til ro, men Meridian på film spiller fantastisk morsomt. I natt fikk jeg kalibrert inn 558 til resten av oppsettet, og jeg stor koste meg med Beowulf. Det var rett å slett et stort sprang opp fra 1098 og rotel oppsettet.

Ringte inn til hifi husett for å snakke med Andre, men han var opptatt i tlf.
    Håper vi finner en løsning på dette.
    Det er noen kosmetiske skavanker også, som jeg ikke liker så godt.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klarer ikke helt å slå meg til ro, men Meridian på film spiller fantastisk morsomt. I natt fikk jeg kalibrert inn 558 til resten av oppsettet, og jeg stor koste meg med Beowulf. Det var rett å slett et stort sprang opp fra 1098 og rotel oppsettet.

Ringte inn til hifi husett for å snakke med Andre, men han var opptatt i tlf.
    Håper vi finner en løsning på dette.
    Det er noen kosmetiske skavanker også, som jeg ikke liker så godt.

A.
    Du vil ikke ha et Halcro multikanalstrinn da?

audioroyal - MC50

58k - evt. rabatt, eller mindre hvis du kjøper i utlandet

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Du vil ikke ha et Halcro multikanalstrinn da?

audioroyal - MC50

58k - evt. rabatt, eller mindre hvis du kjøper i utlandet

Jo den var vurdert, men den har digital strøm styring noe som begrenser i forhold til ren trafo (AB) forsterker.

Når det spilles på høyere volum virker det som om den mister bassen og øker på diskant, og det høres ikke pent ut.

Jeg har noen nye alternativer på gang.

A.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Acoustic Tuning har en 6-kanalers Theta Dreadnaught til ca halv pris ...
    Acoustic Tuning

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Acoustic Tuning har en 6-kanalers Theta Dreadnaught til ca halv pris ...
    Acoustic Tuning

Hmm... Digitalt det også.

Men er noen på utkik etter Theta eller Halcro effekter så er er Audiogon.com et genialt netsted fortiden. Lav dollar kurs, og billig frakt..

Theta Dreadnaught II fra 3500 USD, likeså Halcro MC70..

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen brakketter bruker du på dvdhyllene dine fra Ikea? Jeg skal gå til innkjøp av slike så jeg vare lurer på hva du har festet dem opp med...

Side 66 av 197 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •