Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 197 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 3926
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du sjekket mulighetene for å få testet Arcam? Morten hos Akustikk er en hyggelig og behjelpelig kar
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje denne kunne vært en grei midlertidig løsning til du finner en multikanals Pass Labs?

Parasound Halo C1, A51 selges.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukter på Meridian 558.2.

Men har aldri hørt meridian i det hele tatt. Lest litt om den, og snakket med noen som har hørt den.

Den skal være noe varmere i lyden en Rotel, Parasound, og krell. Og det skal ikke skorte på krefter heller!

Noen andre som har erfaringer rundt Meridian 558??

A.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Låne AMP

Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Lukter på Meridian 558.2.

Men har aldri hørt meridian i det hele tatt. Lest litt om den, og snakket med noen som har hørt den.

Den skal være noe varmere i lyden en Rotel, Parasound, og krell. Og det skal ikke skorte på krefter heller!

Noen andre som har erfaringer rundt Meridian 558??

A.
    Synd med pass`en. Dumt å få den i fjeset når du har brukt så mye tid på å finne frem til den.

Skulle du trenge en låne amp, så er det bare å komme innom å plukke med deg Carveren min. Den kan du få låne til du finner deg noe...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Synd med pass`en. Dumt å få den i fjeset når du har brukt så mye tid på å finne frem til den.

Skulle du trenge en låne amp, så er det bare å komme innom å plukke med deg Carveren min. Den kan du få låne til du finner deg noe...

Takker og bukker.

Kan se ut som Meridian går i boks ila helgen, mest sannsynlig på søndag. Og da håper jeg den blir stående hos meg.. Det beror litt på lydsignaturen, og kontroll.

A.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A.
    Dette høres helt eventyraktig ut ambiance. For det første passer ikke Parasound, Rotel, og Krell inn i samme setning. De er totalt forskjellige. Meridian er laaaangt mer nøytral enn Parasound, er mer tilbaketrukket (les: riktig) i mellomtonen enn Rotel, og ikke så pågående i øvre del av registeret som Krell (avhengig av modell). Den er heller ikke noen kraftbombe av dimensjoner, men den er langt fra veik.

Men varm, nei.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Dette høres helt eventyraktig ut ambiance. For det første passer ikke Parasound, Rotel, og Krell inn i samme setning. De er totalt forskjellige. Meridian er laaaangt mer nøytral enn Parasound, er mer tilbaketrukket (les: riktig) i mellomtonen enn Rotel, og ikke så pågående i øvre del av registeret som Krell (avhengig av modell). Den er heller ikke noen kraftbombe av dimensjoner, men den er langt fra veik.

Men varm, nei.

Mao. Så går jeg i feil retning av hva jeg ønsker og i forhold til hva jeg hadde (1095). Jeg referer til effekter jeg har hørt, derfor i samme settning.

A51 mener du er mere dynamisk en 558?
    1095 mere på mellomtone og mere hissig diskant en 558?

Men hva er mest musikkalsk, og hva er mest valuta for pengene?

Andre effekt forslag?

A.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A51 er ikke en særlig dynamisk forsterker, i alle fall ikke mer enn hva 558 er.

Var jeg deg vill jeg sett etter Hegel H4 eller en Conrad Johnson MF2500A. Selv om de er forskjellige, er de begge skikkelige dynamikkbomber, som spiller det dem skal uten å legge til noe ekstra.

Test i ditt eget rom først. Pass Labs ville nok vært tingen, men X5 har jeg ikke hørt, bare 350 og 1000.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har du sjekket mulighetene for å få testet Arcam? Morten hos Akustikk er en hyggelig og behjelpelig kar

Har prøvd å ringe, og de sitter i møte i dag. Han skal ringe når de er ferdige, ca kl 1400.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    A51 er ikke en særlig dynamisk forsterker, i alle fall ikke mer enn hva 558 er.

Var jeg deg vill jeg sett etter Hegel H4 eller en Conrad Johnson MF2500A. Selv om de er forskjellige, er de begge skikkelige dynamikkbomber, som spiller det dem skal uten å legge til noe ekstra.

Test i ditt eget rom først. Pass Labs ville nok vært tingen, men X5 har jeg ikke hørt, bare 350 og 1000.

De er vel bare å få i to kanals?
    Jeg leter etter 5 eller 7 kanals, og ikke digitale. X5 er sammenlignet med 250W fra pass, de to du nevner er noen hakk over.

Hva med Lexicon RX-7?

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet 558, men noen andre løsninger fra Meridian. G56 og G57 ga meg hakeslepp, men 557 var dessverre ikke i nærheten av disse, og forsvant fort ut igjen hos meg. Skal jeg ha en 2-kanals transistor effekt igjen står G57 veldig høyt på lista. 558 er i samme produksjonslinje som 557, så det blir spennende å se hvordan du synes denne fungerer.
    Min opplevelse av 557 vs. G57 var at sistnevnte var mer oppløst i topp, og hadde en kontroll i bassen 557 ikke kommer i nærheten av. Med G57 synes jeg Meridian har oppgradert 557 fra mainstreem til high-end
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg sier bare : Test en Earthquake Cinenova Grande selv om utsende ikke er det beste :P
    Nokk av krefter og leverer en krystallklar lyd med god bass trykk og kontroll. Også er den dynamisk etter mine ører.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Eg sier bare : Test en Earthquake Cinenova Grande selv om utsende ikke er det beste :P
    Nokk av krefter og leverer en krystallklar lyd med god bass trykk og kontroll. Også er den dynamisk etter mine ører.

Snakket med Mor10 på tlf ang Cinova, den kan bli en mismatch med BE diskanten. Lyd messig blir Cinova sammenlignet DP produkter, og kan bli noe hissig i toppen.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, har ikke hørt den på BE diskant. Men det er vel MASSE andre merker i den prisklassen du ser etter kansje og ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, har ikke hørt den på BE diskant. Men det er vel MASSE andre merker i den prisklassen du ser etter kansje og ?

Hmmm...

Vanskelig å finne multikanals i de prisklasser, men går jeg ned på et litt laver pris nivå, så åpner det for noen flere muligheter.

Mulig jeg må gjøre det?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...

Vanskelig å finne multikanals i de prisklasser, men går jeg ned på et litt laver pris nivå, så åpner det for noen flere muligheter.

Mulig jeg må gjøre det?

A.
    Ja det kan nesten virke sånn, ellers må du kjøpe flere 2 kanals og da kan det vel for bli litt for dyrt og ta mye plass og sikring problem :P

I rundt -50.000,- klassen er det jo ganske så mangen flerkanals. Eneste som er dumt er att det ikke er så mangen 7 kanals effektforsterker å velge i

Hadde eg vert deg ville eg testet Meridan og Parasound. Har lest MYE om begge de to da eg har vurdert å bytte ut Earthquaken (som eg ikke skal alikavel) og det er mye bra om begge merkene og deres 5 kanals amper.
    Men det sies jo att 2 kanals JC ampene til Parasound Halo serien skal vere MYE bedre en A51.

Kjedelig å ikke ha en Parasound forhandler i Bergen.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan nesten virke sånn, ellers må du kjøpe flere 2 kanals og da kan det vel for bli litt for dyrt og ta mye plass og sikring problem :P

I rundt -50.000,- klassen er det jo ganske så mangen flerkanals. Eneste som er dumt er att det ikke er så mangen 7 kanals effektforsterker å velge i

Hadde eg vert deg ville eg testet Meridan og Parasound. Har lest MYE om begge de to da eg har vurdert å bytte ut Earthquaken (som eg ikke skal alikavel) og det er mye bra om begge merkene og deres 5 kanals amper.
    Men det sies jo att 2 kanals JC ampene til Parasound Halo serien skal vere MYE bedre en A51.

Kjedelig å ikke ha en Parasound forhandler i Bergen.

Endelig fått slitt svar rundt Meridian 558. Den er en videre bygging av 557, og er tilnærmet lik G57, ifølge Andre på hifihuset, men jeg er litt reservert for den sammenligningen etter å snakket med noen som har testet G57.

Nå blir det en av dagene en aldri så liten forsterker test i kinoen. Cinova G. VS Meridian 558, og muligens Parasound HCA.

Mor10 kommer en tur, og da blir det musikk for alle penga.

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fått slitt svar rundt Meridian 558. Den er en videre bygging av 557, og er tilnærmet lik G57, ifølge Andre på hifihuset, men jeg er litt reservert for den sammenligningen etter å snakket med noen som har testet G57.
    He he. Hadde vært interessant å hørt hva han sa om du hadde henvendt deg med: Jeg har testet 557, men vurderer isteden å kjøpe en ny G57 av deg. Vil dette bli en oppgradering?? :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    He he. Hadde vært interessant å hørt hva han sa om du hadde henvendt deg med: Jeg har testet 557, men vurderer isteden å kjøpe en ny G57 av deg. Vil dette bli en oppgradering?? :twisted:
    Kan vel tenkes at G57 er bedre da vel??

Typisk selger!

A.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ayre

The Ayre V-6x multichannel power amplifier, ligger jo midt i ditt prisleie og er etter hva jeg har forstått også noe som kan ligge nært din smak.

Ayre Product Detail

Verdt et forsøk, utfordringen her blir vel å finne en demo amp, samt lite å finne brukt.

Side 65 av 197 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •