Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 197 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 3926
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres ut som at dere har hatt en virkelig artig kveld!

Kinoen hans er virkelig råflott! ops:

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Dette var en artig liten repotasje fra kinoen. Gleder meg selv til å få hørt på den da eg enda ikke har vert på demo

Hvordan likte du bakhøytalrene da ambiance ?
    Her kan du vente underholdning. Gled deg hvis og når du får mulighet.

Bakhøytalerene var plassert høyt oppe på bak/sidevegg, noe som gjør det lettere å fange opp hvor lyder kommer fra, de hadde heller ingen problem med å følge med på høyt volume.

Neste gang jeg er i Bergen, kanskje jeg sender deg en PM?

A.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det hørest bra ut med bakhøytalerene. Eg vurdere slike selv

Ja du kan bare sende en PM om du får muligheten.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det hørest bra ut med bakhøytalerene. Eg vurdere slike selv

Ja du kan bare sende en PM om du får muligheten.

Flott. Du skal ikke se bort i fra at det skjer tidligere en du tror.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Ja, men det skal gå fint. Håper bare eg har fått alt på stell til da :P
    Har litt kabler å legge i kabelgate og sparer til noen flere Xindac kabler.

Og har kansje byttet ut LX70 med AVR 2808 eller 3808. Om eg ikke tar helt av å går for AVC-A1HD :twisted:

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Morro!

Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Må bare takke Whitedmon for en heftig og morsom demo kveld!

Etter å ha blitt forklart kjøre rute til det nye byggefeltet som dmon bodde i, så tok turen som normalt ville tatt 25-30 noe over timen. Deler av turen kjørte jeg på GPS, men byggefeltet var så nytt at det ikke var oppdatert på GPSen.
    Etter noen knappe svinger, og en GPS som sa " make a u-turn when possible" mens jeg snakket med dmon på mobilen, fikke jeg øye på en kar som sto å viftet med henda i været, noe som han sannsynligvis gjør under en brann kamp også, da sjønte jeg at jeg ikke var helt på jordet.

Etter en kjapp tur opp kjøkkenet, og med henda fulle av kaffekopper og snax, bar turen ned til noe som så ut til å være dratt ut av en high end møbel katalog.
    Her i rommet var alt utført med farger å nyanser som fløt i hverandre, og med noen rafinerte og meget stilfulle akustisk plater strategisk plassert i rommet. Villt uvitende av hva Mirage står for fikk jeg et alldri så lite hakeslepp. Hverken rommet eller høyttalerene kommer til sitt rett på bilder fra linken minhjemmekino.

Etter litt småprat om deres flotte hus, fyrte dmon i gang med noe musikk fra Dire stright, Kari Bremnes, og Michael Jackson for å nevne noen.

Startet på et volume som i mine ører var referanse volume, og ble høyere og høyere etter hvert. Her var det dynamik, luftighet og en markant bass som blomstret i rommet. Det første som slo meg var at subene sto på, men nei de var av. Skal vel ikke bruke suber under musikk??

Tiden gikk fort og det ble tid for film, da selvfølgelig på blu-ray. Volumet gikk fra høyt til sinnsykt høyt, og dette uten at noe(n) fikk puste problemer. Merkelig nok skulle dette være THX nivå på Argon, noe som jeg på turen hjem satt å tenkte litt på. Grunnen må jo være at på dette lydnivået får man maksimalt av alt. Dynamik, trykk og fysiske opplevelser mao høy morrofaktor, uten at det går på bekostning av kvaliteten. Jeg som jakter på dynamik, og mellomtone kvaliteter kunne gjerne hatt et slikt oppsett i min kino, men i forhold til hva jeg er vant til, så ble mellomtonen noe gjemt. Oppsettet ellers spillte sømløst, og med vekt på trykk, dynamik og høy morrofaktor.

Tiden gikk i fra oss, og pluttselig sto en dame i døråpningen å sa at hun var hjemme, og at hun var sint, etter det ble det noe små snakk om div utstyr, og peilet oss inn på Parasound, og noen Rainman tendenser kom fram av husverten. :-D Han husket alle tall, størelser, og forskjeller på A21 og A51, noe som fortalte meg at han har gode kunskaper rundt hobbyen sin, og at ingenting var overlatt til tilfeldighetene.

Jeg må igjen takke for en meget hyggelig kveld, og setter pris på slike muligheter og gjestfrihet. Whitedmon, du er hjertlig velkommen til cinema Ambiance om du ønsker og det passer!

A.

Takker for en, både morsom og super flott refleksjon av din opplevelse!
    Vet jo at ikke alt stod til dine preferanser, men det får vi jobbe med og gi deg ny demo når noen ting er byttet og tunet.
    Var virkelig hyggelig å treffe deg "in person" var virkelig en positiv opplevelse.
    Er akkurat kommet tilbake fra Kongsberg og kjente at det ringte i ørene på vei hjem i flyet, det ble nok høyt nok volum ja...

Tar imot din innbydelse med åpne armer, skal bli gøy å få høre hvordan du liker å ha ting.

Mvh Jan Ove

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Labbetuss har bursdag!! Det må han ha for å få oppfylt alle sine ønsker til kinoen, og de er ikke få!! Men hvem har ikke det?

Gjestfri gjestfri gjestfri. Noen som er mere gjestfrie en bergensere skal en vel lete lenge etter. Hadde Labbestus hatt mere åpne armer en hva han hadde ved første møte, så hadde jeg snudd å kjørt hjem igjen. For her trodde jeg at jeg skulle få klem i det vi møttes ved utgangsdøren. Det virker som det er utrolig trivelig folk i AVmiljøet her også.

Det ble en trøndersk tradisjon, med kaffe og nåkka atot, og ikke den blanke "fløten", men boller, sjokolade og blu-ray filmer++

Labbe har i utgangspunktet et vannskelig rom å tune inn akustisk, det eneste han ikke har prøvd, er vel å snu rommet på hodet. Alle mulige vinkler, plasseringer og endevendinger har vært testet, og det beste resultatet er som det er nå. I bakre delen av rommet er det en skrå fra taket og midtveis ned på veggen, som skaper en del diffuse refleksjoner. Disse er utfasinger i de lavere frq og det ender med at man føler bassen mere en hva som høres. Selvfølgelig er det blitt gjort akustiske tiltak som svekker denne opplevelsen betraktelig.

På musikk i to kanaler, så merket jeg ikke inntegreringen av subene, noe som jeg normalt ville gjort hjemme hos meg. Her fikk jeg følelsen av dette var fra frontene, helt til han slo sub av og på. Slik skal en inntegrering være! Alt var målt opp til milimeteren i oppsettet, og kan tenke meg mange timer ligger bak med justeringer og testinger, og disse har vist seg effektive.

Klipsch er kino høyttalere, men RF7 spiller akustisk musikk med innlevelse, dog på ekstremt høye volume kan det bli litt slitsomt, men hva er ikke det når Nils Lofgren tar av på de aller lyseste toner. Men spilles det med fattning er det ufattelig morsomt å høre på.
    Nils Lofgren, Seal, Madonna og mye annet var i CD-snurreren i dag, og lyttegleden var stor, enkelte ganger kom smilet, og nytelsen var et faktum. Vokalene til Seal i sangen "Love`s Divine" ( Ikke at dette var en romantisk dag! ) skapte en tilstedeværelse som om han sto rett foran å sang for fulle lunger. Detalje rikdomen som Labbes oppsett fikk frem der, var noe som jeg ikke hadde hørt før, dette føltes engasjerende og riktig ut. Selv om et vannskelig rom, så skal det vise seg å ikke være håpløst. Morsomt!

We were soldiers, Open range, Pulse, og Flight of the phoenix... Det ringer en bjelle ja.
    Selvfølgelig var dette noe som skulle testes, her kom det fram hva som var fokuset på kinoen. Bildekvalitet og lettplasserte nyanser i lydbildet, og dynamik. Med lyd opplevelser fra dagen før klart i minnet, var jeg redd dette skulle ta av, men har var fattningen noe bedre, men ikke mye bedre!! Når Dennis Quaid har en skikkelig dårlig dag på jobben i flyet (C-82 Packet) på filmen Flight of the phoenix, er jeg inne for en heftig lyd opplevelse, boddyshakere er helt bortkastet, i tillegg spiller dette så dypt at du må bare le. Blackwing II som er barikert i bjelkelaget til taket, vieberer med de aller dypeste frekvensene, noe som skaper en morrsom effekt sammens med bodyshaker følelsen fra begge SVS subene. Berg å dalbane i stuen noen!!

Denne kinonen skapte en følelse av mye planlegging, og jobbing med uttelling! Morsomt å høre Rotel jobbe uanstrengt igjen.

Jeg vil med disse få ord takke for muligheten å komme til kino Labbetuss, og du også er en selv skreven gjest hos meg om ønskelig.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Takker for en, både morsom og super flott refleksjon av din opplevelse!
    Vet jo at ikke alt stod til dine preferanser, men det får vi jobbe med og gi deg ny demo når noen ting er byttet og tunet.
    Var virkelig hyggelig å treffe deg "in person" var virkelig en positiv opplevelse.
    Er akkurat kommet tilbake fra Kongsberg og kjente at det ringte i ørene på vei hjem i flyet, det ble nok høyt nok volum ja...

Tar imot din innbydelse med åpne armer, skal bli gøy å få høre hvordan du liker å ha ting.

Mvh Jan Ove

Hjertlig velkommen hit, men du må gi meg noen mnd, tar tid før kinonen er i drift.

Det er vel nesten ingen som har helt like preferanser til lyd/bildet, derfor morsomt å oppleve andres kinoer.

Vi snakkes vel snart igjen.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Ja, men det skal gå fint. Håper bare eg har fått alt på stell til da :P
    Har litt kabler å legge i kabelgate og sparer til noen flere Xindac kabler.

Og har kansje byttet ut LX70 med AVR 2808 eller 3808. Om eg ikke tar helt av å går for AVC-A1HD :twisted:

Hehe...

Det øker bare speningen.

Kan sende deg PM en stund før!?

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Labbetuss har bursdag!! Det må han ha for å få oppfylt alle sine ønsker til kinoen, og de er ikke få!! Men hvem har ikke det?

Gjestfri gjestfri gjestfri. Noen som er mere gjestfrie en bergensere skal en vel lete lenge etter. Hadde Labbestus hatt mere åpne armer en hva han hadde ved første møte, så hadde jeg snudd å kjørt hjem igjen. For her trodde jeg at jeg skulle få klem i det vi møttes ved utgangsdøren. Det virker som det er utrolig trivelig folk i AVmiljøet her også.

Det ble en trøndersk tradisjon, med kaffe og nåkka atot, og ikke den blanke "fløten", men boller, sjokolade og blu-ray filmer++

Labbe har i utgangspunktet et vannskelig rom å tune inn akustisk, det eneste han ikke har prøvd, er vel å snu romet på hodet. Alle mulige vinkler, plasseringer og endevendinger har vært testet, og det beste resultatet er som det er nå. I bakre delen av rommet er det en skrå fra taket og midtveis ned på veggen, som skaper en del diffuse refleksjoner. Disse utfasinger i de lavere frq og det ender med at man føler bassen mere en hva som høres. Selvfølgelig er det blitt gjort akustiske tiltak som svekker denne opplevelsen betraktelig.

På musikk i to kanaler, så merket jeg ikke inntegreringen av subene, noe som jeg normalt ville gjort hjemme hos meg. Her fikk jeg følelsen av dette var fra frontene, helt til han slo sub av og på. Slik skal en inntegrering være! Alt var målt opp til milimeteren i oppsettet, og kan tenke meg mange timer ligger bak med justeringer og testinger, og disse har vist seg effektive.

Klipsch er kino høyttalere, men RF7 spiller akustisk musikk med innlevelse, dog på ekstremt høye volume kan det bli litt slitsomt, men hva er ikke det når Nils Lofgren tar av på de aller lyseste toner. Men spilles det med fattning er det ufattelig morsomt å høre på.
    Nils Lofgren, Seal, Madonna og mye annet var i CD-snurreren i dag, og lyttegleden var stor, enkelte ganger kom smilet, og nytelsen var et faktum. Vokalene til Seal i sangen "Love`s Divine" ( Ikke at dette var en romantisk dag! ) skapte en tilstedeværelse som om han sto rett foran å sang for fulle lunger. Detalje rikdomen som Labbes oppsett fikk frem der, var noe som jeg ikke hadde hørt før, dette føltes engasjerende og riktig ut. Selv om et vannskelig rom, så skal det vise seg å ikke være håpløst. Morsomt!

We were soldiers, Open range, Pulse, og Flight of the phoenix... Det ringer en bjelle ja.
    Selvfølgelig var dette noe som skulle testes, her kom det fram hva som var fokuset på kinoen. Bildekvalitet og lettplasserte nyanser i lydbildet, og dynamik. Med lyd opplevelser fra dagen før klart i minnet, var jeg redd dette skulle ta av, men har var fattningen noe bedre, men ikke mye bedre!! Når Dennis Quaid har en skikkelig dårlig dag på jobben i flyet (C-82 Packet) på filmen Flight of the phoenix, er jeg inne for en heftig lyd opplevelse, boddyshakere er helt bortkastet, i tillegg spiller dette så dypt at du må bare le. Blackwing II som er barikert i bjelkelaget til taket, vieberer med de aller dypeste frekvensene, noe som skaper en morrsom effekt sammens med bodyshaker følelsen fra begge SVS subene. Berg å dalbane i stuen noen!!

Denne kinonen skapte en følelse av mye planlegging, og jobbing med uttelling! Morsomt å høre Rotel jobbe uanstrengt igjen.

Jeg vil med disse få ord takke for muligheten å komme til kino Labbetuss, og du også er en selv skreven gjest hos meg om ønskelig.

A.
    Tusen takk for mange gode ord ambiance, det var utrolig kjekt å ha deg på besøk idag! :-D
    Kjekt at det som ble servert, både lyd og godis, falt i smak - og håper jeg ikke har skremt deg med Nils Lofgren, jeg dro som sagt litt for hardt på der ops:

Jeg vil også takke deg for noen gode tips jeg fikk underveis som absolutt skal prøves ut!

Takker mer enn gjerne ja til din invitasjon, og du er naturligvis hjertelig velkommen hit igjen

Håper du koste deg :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Tusen takk for mange gode ord ambiance, det var utrolig kjekt å ha deg på besøk idag! :-D
    Kjekt at det som ble servert, både lyd og godis, falt i smak - og håper jeg ikke har skremt deg med Nils Lofgren, jeg dro som sagt litt for hardt på der ops:

Jeg vil også takke deg for noen gode tips jeg fikk underveis som absolutt skal prøves ut!

Takker mer enn gjerne ja til din invitasjon, og du er naturligvis hjertelig velkommen hit igjen

Håper du koste deg :-D

Koste meg i lange baner.

Du skal ikke se bort fra at jeg tar deg opp på innbydelsen en gang senere jeg er her på vestlandet.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koste meg i lange baner.

Du skal ikke se bort fra at jeg tar deg opp på innbydelsen en gang senere jeg er her på vestlandet.

A.
    Kjempekjekt å høre

Hjertelig velkommen skal du være!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåhhh...

Finger trøbbell!!

Klarte selvfølgelig ikke å bekrefte betalingen for X5 når jeg skulle betale for den..
    Så nå blir vel annkomst enda senere en først antatt... Noe som jeg ikke har "tid" til å vente på.:evil: Nå klør det vannvittig i fingrene for å få kino biten oppe å gå, spesielt etter besøket hos de i Bergen. Tålmodigheten blir virkelig satt på prøve disse dager! Kjedelig.

Men håper det tar bare seks uker som først avtalt.

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåhhh...

Finger trøbbell!!

Klarte selvfølgelig ikke å bekrefte betalingen for X5 når jeg skulle betale for den..
    Så nå blir vel annkomst enda senere en først antatt... Noe som jeg ikke har "tid" til å vente på.:evil: Nå klør det vannvittig i fingrene for å få kino biten oppe å gå, spesielt etter besøket hos de i Bergen. Tålmodigheten blir virkelig satt på prøve disse dager! Kjedelig.

Men håper det tar bare seks uker som først avtalt.

A.
    Utrolig kjedelig Bjørn. Ta en tlf til leverandør og forklar hva som skjedde, så kansje de får pushet det litt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Utrolig kjedelig Bjørn. Ta en tlf til leverandør og forklar hva som skjedde, så kansje de får pushet det litt

Ja. det er det, men han hadde tatt bestillingen alikevell.
    Om tre-fire uker er den her.

I dag ble bdp-1400 sendt, mulig den er her på mandag?

Om ikke lenge er kino delen oppe går, noe som jeg ser fram til nå. Vært stusselig her uten noe god underholdning.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr Ambiances flaks starter på nytt!!

Pass Labs har pr April i år bestemt å slutte å produsere fler kanals effekt-trinn.
    Dette på grunn av problemer med å skaffe deler til strøm forskyning.

Jeg får selvfølgelig refundert pengene som jeg hadde lagt ut, men disse nyhetene tok helt motet av meg.

Jeg ble ringt opp av importøren kl 2250 i kveld, og han forlarte meg hva og hvorfor. For å si det mildt, så er jeg forbandet!! Noe som jeg sjeldent blir i slike sammenheng..

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr Ambiances flaks starter på nytt!!

Pass Labs har pr April i år bestemt å slutte å produsere fler kanals effekt-trinn.
    Dette på grunn av problemer med å skaffe deler til strøm forskyning.

Jeg får selvfølgelig refundert pengene som jeg hadde lagt ut, men disse nyhetene tok helt motet av meg.

Jeg ble ringt opp av importøren kl 2250 i kveld, og han forlarte meg hva og hvorfor. For å si det mildt, så er jeg forbandet!! Noe som jeg sjeldent blir i slike sammenheng..

A.
    Hva for noe? Går det an?

Hva gjør du nå da ambiance? ops:

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda, dette hørtes ikke bra ut!

LITT kjedelig å sitte og vente på noe, og finne ut at man faktisk ikke får det man har bestilt....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh så hinsides surt!! Skjønner fullt og helt at du er regelrett forbannet!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må da vere mulig å finne den forsterkern på markedet en plass ?

Side 64 av 197 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •