Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 197 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 3926
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Art-X
    Jo det kan den 60 GB modellen kan det, men ikke 40 GB modellen
    Du har rett jeg spiller av SACD i både to og 5 kanaler i min 60 gb stort sett daglig. Utfordringen er vel å få tak i en 60 GB spiller...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Du har rett jeg spiller av SACD i både to og 5 kanaler i min 60 gb stort sett daglig. Utfordringen er vel å få tak i en 60 GB spiller...
    Men dette fungerer vel kun over HDMI, er det ikke slik?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Nope - dette er ikke helt korrekt!

Akto har samme kalibreringsutstyr som jeg selv har (laptop-basert med eksternt lydkort og dedikert målemikrofon).
    Flageborg jober kun etter manuell metode, men så har han også desidert mest erfaring av oss alle når det gjelder kalibrering av sub. Grunnet solid kunnskap og dyptgående forståelse, trenger han derfor egentlig ikke slikt utstyr.

I tillegg er det jo ikke bare selve trykkmålingene som teller. Man skal også ha en solid erfaring i hvordan lydbølger og deres spredningsmønster oppfører seg. Først da kan man angripe problemene på en relativt rask og fornuftig måte.

Stemmer det... Leste i dag hjemme hos reportasjen til flageborg, og ja, han bruker regne ark, og kunnskaper rundt kalibreringen. Akto bruker PC + kunnskaper rundt kalibrering. To vidt forskjellige metoder! Men jeg tipper resultatet er noenlunde likt.

Så feil kan jeg ta!!

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    PS3 kan ikke spille av SACD.

Edit: Forøvrig tror jeg ikke det er noen spillere på markedet per dags dato som støtter avspilling av dine ønskede formater ambiance

Vil og benytte anledningen til å gratulere deg med en mildt sagt heftig prosessor Råtøft!

Hvilke andre godbiter er på vei, har du noen smakebiter?
    De neste godbitene er jeg ikke helt sikker på, det blir en del testing og lesing for å finne et multikanals trinn som kan matche processor og høyttalerenes strøm krav. Når det gjelder DVD/blu-ray spiller er dette en god kandidat:

Samsung BD-P1400.

A.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Etter at SA11S1 forsvant ut døren her, ble musiken noe slitsom å lytte til igjen.
    A.
    Mere dynamisk oppover muligens?
    Må vel jobbe litt mere med rommet eller bytte til en spiller som har en klangsignatur som likner Marantz'en?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Men dette fungerer vel kun over HDMI, er det ikke slik?
    Multikanal kun over HDMI, to kanal er jeg usikker på. Mulig det kan gjøres på den analoge utgangen men det har jeg ikke prøvd.

PS3 Oppsampler forøvrig også CD til 192khz over hdmi hvis man vil.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Mere dynamisk oppover muligens?
    Må vel jobbe litt mere med rommet eller bytte til en spiller som har en klangsignatur som likner Marantz'en?
    Nja..

Jeg har erfart Rotel og være noe lys i toppen, dette har jeg inntrykk av at alle deres produkter har. På softdome diskant fremkomer ikke dette som noe problem, men på den følsome BE diskanten kan det være et problem.

For å gå litt tilbake i tid, da jeg hadde Ayon på besøk, så klarte de og få bukt med det aller meste av det, noe som jeg tror er dens fenomenale mellomtone som tok kontroll, og "bløtet" BE diskanten. I tillegg til en del andre ting.

Enda lengre tilbake i tid, så drev jeg med demping av rommet da jeg handlet Usher 8871 BEII, da drev jeg med rom korigering, og klarte ikke å hente inn sibilanter ved hjelp av rom tuning, klart en god del bedre ble det, men ikke fullgodt.

En kombinasjon av disse erfaringen har gjort til oppgraderinger. Jeg ønsker å beholde Usherene, de er autoritære, og spiller med en spillestil jeg liker veldig godt. Derfor føler jeg at bytte av for-forsterker er veien å gå i denne omgang, slik at den kan ta seg av dekoding og behandlinger.

Resten kommer etter hvert.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Halcro SSP200 i hus.

Holdte på i to timer i natt for å få basic kalibrering opp å gå i kinoen. Noe som i utgangspunktet er enkelt og tar maks en time. Brukte deretter en time på lytting og titting. Nå har ikke jeg noe ekte HD kilde så HDMI1.3 er ikke testet enda, men det er 1092 med hdmi1.1, og coax til lyd.

WOW for en upscaling det er på SP200. Bildet ble krystalklart og skarpt/focusert.

Lyden er det som første inntrykk mere punch, og mere plasseringer i lydbildet. Kan tenke meg forskjellen blir betraktelig bedre ved HDMI1.3 i bruk.

Det ble store forandringer ved flytting av subene også.

Vedlegg 31491

Vedlegg 31492

Vedlegg 31493

Vedlegg 31494

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har endelig Rotel oppsettet blit slogt, samt at Jungson spilleren fikk ny eier.

Nå begynner letingen etter et full godt flerkanals effekt og en rimelig blu-ray spiller staret for fullt.

Tuning/tweeking av SSP200 er mer eller mindre i mål med rotel som kilde. Men når begge kildene fyker ut døren i morgen blir det noe stuselig med kinoen en stund framover.

Kan vel tenkes at tiden for å få stablet seg på bena igjen vil ta noe tid, og sommeren er rundt hjørnet, så dette får bli som det blir.

A.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det bare å ta av seg hatten.
    Dette blir flotte greier Ambiance. Hvis du fortsatt er på leting etter effektforsterker, da spesielt Theta, så ta kontakt, maybe we can work something out??

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noe andre greier Ambiance, skikkelig prosessor og greier. Mye koster noe slik da? Hva sier din bedre halvdel til denne elleville oppgraderingen? Dette kommer til å bli grise rått, tror du vil få en surround del her som vil overgå dem fleste.. Flotte saker, håper det smaker...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Her er det bare å ta av seg hatten.
    Dette blir flotte greier Ambiance. Hvis du fortsatt er på leting etter effektforsterker, da spesielt Theta, så ta kontakt, maybe we can work something out??

Den er god.

Kanskje du kan sende meg en pm ang prestanda på den?

Mvh A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det var noe andre greier Ambiance, skikkelig prosessor og greier. Mye koster noe slik da? Hva sier din bedre halvdel til denne elleville oppgraderingen? Dette kommer til å bli grise rått, tror du vil få en surround del her som vil overgå dem fleste.. Flotte saker, håper det smaker...

Takk.

Ikke noe problem for henne, så lenge det ikke går utover felles økonomi.

Smaker ja??!! Det håper jeg også. Gleder meg til å teste dens egenskaper fullt ut.

En del forbedringer kontra RSP 1098, men på HDMI1.3 håper og tror jeg at forskjellen ligger vesentlig større en første inntrykket jeg sitter med nå. Oppskaleringen på SSPen var overvelmende.

Skal jeg si noe negativt om den på dette tidspunkt, så er det byggekvaliteten rundt chassis, her hadde jeg ventet noe mere solide greier, men nei. Her er det tynne plater og ikke et så fullt rigid bygge system. Klart!! Jeg skal ikke kjøre på bane med den, men hadde forventet noe mere solid.
    Manualen bruker et navn på en type setting, og menyen på processoeren har et annet navn en hva manualen referer til, noe som gjør til at setup tar unødvendig lang tid!
    Avstands kalibreringen på subwoofer bommet på 43fot, mens resten av høyttalerene var "bullseye" under selv kalibreringen.

A.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god.

Kanskje du kan sende meg en pm ang prestanda på den?

Mvh A.
    Her er i allefall hjemmesiden til Theta:

Theta Digital - Home Page

Om det gjelder multikanalsforsterken Dreadnaught II, så er den i allefall veldig fleksibel ift. utbygningsmuligheter. En del Theta-snakk på avsforum....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Her er i allefall hjemmesiden til Theta:

Theta Digital - Home Page

Om det gjelder multikanalsforsterken Dreadnaught II, så er den i allefall veldig fleksibel ift. utbygningsmuligheter. En del Theta-snakk på avsforum....

Ja, det har jeg også fått forståelse for.

For min del så er de fysiske/hørbare egenskapene jeg er ut etter.
    Foreksempel: -Hvordan spiller TDII i forhold til min gammle 1095. Jeg er på jakt etter spesifikke forbedringer.
    - Hvordan er digital strøm i forhold til trafo strøm. Digitalt så ligger det en del begrensninger, hvor hurtig "switchingen" er det på den digitale enheten, klarer den og jobbe like effektivt som en god trafo? Disse begrensninger kan svekke bla bassens tyngde, diskant oppløsning og dynamik osv.

Noe som har testet?

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Ikke noe problem for henne, så lenge det ikke går utover felles økonomi.

Smaker ja??!! Det håper jeg også. Gleder meg til å teste dens egenskaper fullt ut.

En del forbedringer kontra RSP 1098, men på HDMI1.3 håper og tror jeg at forskjellen ligger vesentlig større en første inntrykket jeg sitter med nå. Oppskaleringen på SSPen var overvelmende.

Skal jeg si noe negativt om den på dette tidspunkt, så er det byggekvaliteten rundt chassis, her hadde jeg ventet noe mere solide greier, men nei. Her er det tynne plater og ikke et så fullt rigid bygge system. Klart!! Jeg skal ikke kjøre på bane med den, men hadde forventet noe mere solid.
    Manualen bruker et navn på en type setting, og menyen på processoeren har et annet navn en hva manualen referer til, noe som gjør til at setup tar unødvendig lang tid!
    Avstands kalibreringen på subwoofer bommet på 43fot, mens resten av høyttalerene var "bullseye" under selv kalibreringen.

A.

Hva slags kalibreringsutstyr skal du bruke i denne settingen?

Så det er litt spinkelt metall på godsaken altså, den skal heldigvis stå rolig og da vil det nok gå bra skal du se. Du må virkelig legge ut bilder av dette som kommer frem her, må bare bli helt fett når alt detta blir satt sammen. Vil du pese på med ett effektrinn på dette også?

Hva har du tenkt på som drivkraft til usher'ne da? Hva synes du selv om surround delen til primare? Jeg synes bare det er så enkelt og genialt, er drømmeanlegget mitt. Er ikke så kravstor jeg, men det er da dyrt nok når man skal ha alt av alt. Denon får vel holde litt til vil jeg tro, blir nok "stuekino" her med tiden, men det rommet du har laget er bare helt utrolig altså. Det er skikkelig så enkelt og så pent, Primare eller Electrocompagniet ville passet inn hos deg.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva slags kalibreringsutstyr skal du bruke i denne settingen?

Så det er litt spinkelt metall på godsaken altså, den skal heldigvis stå rolig og da vil det nok gå bra skal du se. Du må virkelig legge ut bilder av dette som kommer frem her, må bare bli helt fett når alt detta blir satt sammen. Vil du pese på med ett effektrinn på dette også?

Hva har du tenkt på som drivkraft til usher'ne da? Hva synes du selv om surround delen til primare? Jeg synes bare det er så enkelt og genialt, er drømmeanlegget mitt. Er ikke så kravstor jeg, men det er da dyrt nok når man skal ha alt av alt. Denon får vel holde litt til vil jeg tro, blir nok "stuekino" her med tiden, men det rommet du har laget er bare helt utrolig altså. Det er skikkelig så enkelt og så pent, Primare eller Electrocompagniet ville passet inn hos deg.
    I og med dette er en processor, så må jeg nok ha et effekttrinn. Men HVA er jo det store spørsmålet for tiden. Har bestemt meg for å kjøpe brukt denne gangen, og håpe på at jeg finner noe som jeg MÅ ha. Siden Usherene er så strømsultene, så må jeg ha noe med god dempefaktor og styrke.

Primare var en av de merkene jeg vurderte når jeg kjøpte Rotel, men pga noe dårlig økonomi ble det ikke slik. Hadde disse to systemene kostet det samme, hadde jeg den gang gått for Primare processor, effekt, og DVD 30. Genialt bra system det også.

Jeg vil ha oppsettet så enkelt som mulig til å starte med, så et femkanals trinn skal inn, og EC/Primare har ikke det jeg søker etter nå.

A.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes fjernkontrollen ser litt "billig" ut også. Jeg vurderte å kjøpe en slik en gang hos Clas Ohlson, tror jeg. Det er ihvertfall en slik fjernkontroll som flere produsenter har brukt, bl. a. Rotel.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Synes fjernkontrollen ser litt "billig" ut også. Jeg vurderte å kjøpe en slik en gang hos Clas Ohlson, tror jeg. Det er ihvertfall en slik fjernkontroll som flere produsenter har brukt, bl. a. Rotel.

Har ikke noe å utsette på fj.kontr. den virker solid bygget, å enkel og jobbe med. Jeg for min del blir å bruke denne i stedet for Logitec H 1000.

Rotel, om de bruker denne?? Vet jeg ikke.

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre merker som er å vurdere er kanskje engelske Arcam, det er jo solide saker også som vinner masse priser i what hifi og slikt. Enkelt og fint design har de også, samtidig som det faller inn no her på Avtorget til tider.

Side 59 av 197 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •