Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 197 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 3926
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Snakker vi import fra din side når vi snakker om Halcro prosessoren du har kjøpt Ambiance? Eller er det en forhandler som selger disse i Norge?

Forgjengeren så helt rå ut Du kan forøvrig mye om akustikk Ambiance? Tenker mye på plasseringen av CD skapene dine osv.. Uansett, hvis du ser på AV Rom forumet kan du se at jeg har laget en tråd om et lite problem jeg har for tiden.. Hadde satt pris på profesjonelle råd fra en entusiast som deg...
    Nærmeste distributør jeg fant på nettsiden deres var Bigture i Danmark. Veil. pris på 104 999Dkr.

iCARE

iCARE

http://www.bigture.eu/file/product/H...rochure(1).pdf
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man kan kalle en stiv pris? Hvor har du hørt disse merkene før Ambiance? Eller tør du virkelig ta testingen slik på sparket? Rett fra utlandet uten noen erfaring?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvilsomt om denne prosessoren har noen reell konkurent i det hele tatt i markedet idag. Selv ikke den nye fra denon kommer opp på dette nivået, så her blir det nok mange timer for å sette seg inn i alle innebygde muligheter. Når du oppgraderer gjør du det med stil Bjørn
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man kan kalle en stiv pris? Hvor har du hørt disse merkene før Ambiance? Eller tør du virkelig ta testingen slik på sparket? Rett fra utlandet uten noen erfaring?

Audio royal selger Halcro i Norge. Men det er ikke riktig så stiv pris her. 98000 i koster den der.

Men jeg var heldig å finne en "brukt" 9 timer eller noe. Halcro har tripteller i alle sine komponenter så dette kan jeg sjekke når den kommer.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tvilsomt om denne prosessoren har noen reell konkurent i det hele tatt i markedet idag. Selv ikke den nye fra denon kommer opp på dette nivået, så her blir det nok mange timer for å sette seg inn i alle innebygde muligheter. Når du oppgraderer gjør du det med stil Bjørn

Jeg gruver og gleder meg til denne seansen starter.. Her er det en perm full med bruker tips osv + en del fraser som er nye for meg. Tanken har streifet meg å fiske litt etter hjelp når kalibreringen skal ta sted..

Har vært et par rolige dager hjemme nå, og da fikk jeg ånden over meg til å teste ut en ny plassering på subene.. Nå står de bak frontene og helt inn i hjørnene. To ting skjedde: -En total utfasing mitt i rommet, aldri opplevd lignende. -En dypbass som ble fastere og dypere i sweetspot. For meg har ikke utfasingene så mye å si, men har må det nye målinger og kalibrering til for å benytte seg av den nye plasseringen av subene... Har hørt om en på forumet her som kan en del om slikt!? Kanskje sende han en forespørsel til høsten når ting å tang er på "plass", og kanskje lurt for meg å lære noe nytt også!

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Jeg gruver og gleder meg til denne seansen starter.. Her er det en perm full med bruker tips osv + en del fraser som er nye for meg. Tanken har streifet meg å fiske litt etter hjelp når kalibreringen skal ta sted..

Har vært et par rolige dager hjemme nå, og da fikk jeg ånden over meg til å teste ut en ny plassering på subene.. Nå står de bak frontene og helt inn i hjørnene. To ting skjedde: -En total utfasing mitt i rommet, aldri opplevd lignende. -En dypbass som ble fastere og dypere i sweetspot. For meg har ikke utfasingene så mye å si, men har må det nye målinger og kalibrering til for å benytte seg av den nye plasseringen av subene... Har hørt om en på forumet her som kan en del om slikt!? Kanskje sende han en forespørsel til høsten når ting å tang er på "plass", og kanskje lurt for meg å lære noe nytt også!

A.
    Når det gjelder subkalibering er det vel ikke så mange som kan måle seg med Flageborg og Akto
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Når det gjelder subkalibering er det vel ikke så mange som kan måle seg med Flageborg og Akto

Stemmer. Men det er om det skulle passe. Akto har det samme kalibrerings utstyret som flageborg, men de har to forskjellige formeninger om bruken av sub.
    Akto sin teori er vel den som er nermest min egen. Men det hadde vært gøy å hatt Flageborg her å hørt hannes teorier og praksiser også.

Vi får se om noen av de har tid å mulighet når den tid kommer.

A.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du kanskje en løsning på bassproblemene etterhvert:-D

Dette er skikkelig morsom bass-kalibrering. Flytte bassen rundt i rommet ved hjelp av store trekasser!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Her har du kanskje en løsning på bassproblemene etterhvert:-D

Dette er skikkelig morsom bass-kalibrering. Flytte bassen rundt i rommet ved hjelp av store trekasser!

Ja det er morsomt og kan være til frusturasjon når du står mitt oppe i det hele, mens utfasingen flytter seg i romet på de forskjellige frqer. Når det endelig sitter da er man såå tilfreds.

Bruker du noe måleutstyr når du jobber?

A.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er morsomt og kan være til frusturasjon når du står mitt oppe i det hele, mens utfasingen flytter seg i romet på de forskjellige frqer. Når det endelig sitter da er man såå tilfreds.

Bruker du noe måleutstyr når du jobber?

A.
    Bruker RoomEQWizard og en Radioshack som måleutstyr for å peile meg inn litt og ørene til resten:-D

Bassen er veldig varierende i rommet, og det hjelper utrolig på å få temmet den i hjørnene hvor all bass i utgangspunktet termineres.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Bruker RoomEQWizard og en Radioshack som måleutstyr for å peile meg inn litt og ørene til resten:-D

Bassen er veldig varierende i rommet, og det hjelper utrolig på å få temmet den i hjørnene hvor all bass i utgangspunktet termineres.
    Det er mine erfaringer også.

Jeg vurderer å spørre Akto om han kan være behjelpelig når den tid kommer. Han har jo en del utstyr for å måle + han har en del erfaringer rundt kalibreringer. Noe rom tuning må vel påregnes i denne sammenhengen, men det er ok.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bekreftet pakke på tollkontoret Oslo!!

Denne mannen er spent som hanen på en pistol... Klar til startskuddet ved annkomst i min lille hule. :razz:

A.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaah, Elektronikk oppgradering, gleder meg til å lese inntrykkene av prisbomben

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaah, Elektronikk oppgradering, gleder meg til å lese inntrykkene av prisbomben

Vet den ligger i Vestfold, så jeg må nok vente til over helgen før Halcro SSP200 står i kinoen min.

Men!! Den som venter på noe godt?!

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at SA11S1 forsvant ut døren her, ble musiken noe slitsom å lytte til igjen.

Som det ser ut nå blir det noen midlertidlige løsninger i kinoen en stund, og håper det ikke vil vare noe lenge.. Nå har søket etter en god kombi spiller startet! Det jeg jakter på er kombinasjon mellom DVD Blu-ray/SACD spiller. Jeg kan ikke finne noen produkter med denne kombinasjonen. Er det noen av dere som kjenner til noe slikt?

Ellers er det vel ikke noe hemlighet at denne er i bruk om kort tid.
    Vedlegg 31362

Tror ikke jeg har lest og letet så mye jeg har gjort nå etter informasjon om en komponent som jeg nå har gjort. Jeg føler meg mer å mer trygg på mine valg.

Igjen,,, om noen vet av en kombispiller som jeg nevnte tidligere, legg gjerne igjen et lite hint. :-D

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg jakter på er kombinasjon mellom DVD Blu-ray/SACD spiller.
    PS3

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 kan ikke spille av SACD.

Edit: Forøvrig tror jeg ikke det er noen spillere på markedet per dags dato som støtter avspilling av dine ønskede formater ambiance

Vil og benytte anledningen til å gratulere deg med en mildt sagt heftig prosessor Råtøft!

Hvilke andre godbiter er på vei, har du noen smakebiter?

Newcomer Art-X sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    PS3 kan ikke spille av SACD.
    Jo det kan den 60 GB modellen kan det, men ikke 40 GB modellen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Art-X
    Jo det kan den 60 GB modellen kan det, men ikke 40 GB modellen
    Ok, stod ikke noe om at PS3 støttet det på Sony PS3 sin liste over støttede formater.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto har det samme kalibrerings utstyret som Flageborg, men de har to forskjellige formeninger om bruken av sub.
    Akto sin teori er vel den som er nermest min egen. Men det hadde vært gøy å hatt Flageborg her å hørt hannes teorier og praksiser også.

Vi får se om noen av de har tid å mulighet når den tid kommer.
    A.
    Nope - dette er ikke helt korrekt!

Akto har samme kalibreringsutstyr som jeg selv har (laptop-basert med eksternt lydkort og dedikert målemikrofon).
    Flageborg jober kun etter manuell metode, men så har han også desidert mest erfaring av oss alle når det gjelder kalibrering av sub. Grunnet solid kunnskap og dyptgående forståelse, trenger han derfor egentlig ikke slikt utstyr.

I tillegg er det jo ikke bare selve trykkmålingene som teller. Man skal også ha en solid erfaring i hvordan lydbølger og deres spredningsmønster oppfører seg. Først da kan man angripe problemene på en relativt rask og fornuftig måte.

Side 58 av 197 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •