Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 197 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 3926
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hallo Ambience!

Må bare nevne en forsterker til for deg, som jeg hadde en gang i tiden:

Enlightened Audio Design(EAD) Powermaster 2000.

Angrer som en hund at jeg solgte den, og anbefaler den sterkt til alle.

Han jeg solgte den til erstattet 2 stk. Mark Levinson forsterkere med denne som yter 5x400watt. Var med og testet den i anlegget hans med STORE Martin Logan rund baut og den spilte bedre med mer detaljer enn Mark Levinson forsterkerne. Han var skikkelig imponert og kjøpte den på flekken.
    Spilte grisehøyt, så hele funkisvillaen stod og ristet og jeg ble uvel av å være der.

Bør kunne få de til rundt 20-25.000,- brukt(hvis de er å oppdrive). Er et beist på rundt 52kg, men du verden for en oppløsning.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er så, kan dette bli spennende.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hallo Ambience!

Må bare nevne en forsterker til for deg, som jeg hadde en gang i tiden:

Enlightened Audio Design(EAD) Powermaster 2000.

Angrer som en hund at jeg solgte den, og anbefaler den sterkt til alle.

Han jeg solgte den til erstattet 2 stk. Mark Levinson forsterkere med denne som yter 5x400watt. Var med og testet den i anlegget hans med STORE Martin Logan rund baut og den spilte bedre med mer detaljer enn Mark Levinson forsterkerne. Han var skikkelig imponert og kjøpte den på flekken.
    Spilte grisehøyt, så hele funkisvillaen stod og ristet og jeg ble uvel av å være der.

Bør kunne få de til rundt 20-25.000,- brukt(hvis de er å oppdrive). Er et beist på rundt 52kg, men du verden for en oppløsning.

Hei Morten.

Takk for tips, ja denne har fristet, men det er som du sier nesten håpløst å finne brukt. Flott å se til også, noen som betyr en del.

Har du noen review på denne??

A.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Må takke Mr FLateng for en snar vissit i kveld!

Hyggelig å få besøk, og morsomt å høre dine erfaringer med div utstyr.

Får ta turen innover til gutta som er i omerådet ditt en gang også for en demo!

A.
    Det er jeg som må takke. Var veldig hyggelig gjort av deg å stille en liten demo på meget kort varsel
    Er du oppover så er det bare å si fra.
    Var en meget trivelig opplevelse å være i kinoen din. Alt satt som et skudd
    Veldig moro å høre noen sanger som jeg ikke har hørt før også. Hva heter den sangen med Massiv Attack som ga så morrsome "dotter" i ørene?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flateng
    Det er jeg som må takke. Var veldig hyggelig gjort av deg å stille en liten demo på meget kort varsel
    Er du oppover så er det bare å si fra.
    Var en meget trivelig opplevelse å være i kinoen din. Alt satt som et skudd
    Veldig moro å høre noen sanger som jeg ikke har hørt før også. Hva heter den sangen med Massiv Attack som ga så morrsome "dotter" i ørene?

Hei..

Takk for det!.

Jo den er hentet fra "The best of Massive Attack" og heter "What your soul sings" Med dvd plate å hele greia.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MOR10 har desverre gitt meg blod på tannen!!

Jeg er sugen på EAD PM 2000... Men finner jeg en?.. Nei da, jøkke det!

Jeg blir mer å mer sikker på at den digitale bølgen ikke er noe for meg enda, så jeg kikker etter et godt fem/syv kanals transistor effekt som passer min lyd signatur.

Noen som har anbefainger på omerådet der??

A.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Primare sin?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunfire ???

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør som meg og bit på Mor10's ambefalinger

Han ambefalte meg Earthquake Cinenova Grande 7 som er en 7 kanals effektforsterker på hele 66 KG !
    Føler det er effektforsterken til å teste hvor god høytalerene er. Den har nesten ingen forvrening og er knall sterk (4000watt strømforsyning og målt til 7x338watt RMS 8 ohm)

Test linker :
    Earthquake CineNova Grande 5 Ch. Reviews

Home Theater: Earthquake Cinénova Grande Seven-Channel Amplifier

Cinenova Grande 7-Channel

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dollar`n er jo svak for tiden :-D

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg sikker på hva slags prisklasse du hadde tenkt deg, men jeg har en meget bra Copland CVA 535 på 5 x 125W til salgs på AVtorget. Selges pga overgang til integrert AV forsterker, prioritering av to kanals og dårlig plass racket.

C O P L A N D
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=29060&cat=500

Er vel ikke ulovlig med litt egenreklame?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke skrevet i tråden din før, men jeg har et tips til 5-kanals forsterker. Ser at det er en person i Danmark som skal selge en Proceed forsterker som heter AMP5. Denne har vært annonsert på Sentralen i lang tid. Denne er oppgitt til 5 x 125, men dette er en måling med alle kanaler i drift. Den er meget strømsterk. Jeg har en slik selv og er meget fornøyd med den (eneste jeg har å utsette er at den har litt puslete terminaler). Den driver 5 ganske store, moderat vanskelige fullrange høytalere med glans.

Proceed eksisterer ikke lenger, men var jo en del av Madrigal (Lexicon, Mark Levinson, Revel). Var AAA rated i Stereophiles Guide to Home Theater (nå UltimateAV) da dette bladet eksisterte rundt årtusenskiftet. Spør gjerne om du lurer på noe.

Edit: Jeg har tidligere eid Primare sin 5-kanalers. Proceed'en er kraftigere og bedre. Jeg antar at både Primare, Copland, Myryad og lignende 30 kilos 5 x120 yter relativt likt. Jeg må likevel si at Primaren var fine saker. Det tror jeg Copland er også.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Har ikke skrevet i tråden din før, men jeg har et tips til 5-kanals forsterker. Ser at det er en person i Danmark som skal selge en Proceed forsterker som heter AMP5. Denne har vært annonsert på Sentralen i lang tid. Denne er oppgitt til 5 x 125, men dette er en måling med alle kanaler i drift. Den er meget strømsterk. Jeg har en slik selv og er meget fornøyd med den (eneste jeg har å utsette er at den har litt puslete terminaler). Den driver 5 ganske store, moderat vanskelige fullrange høytalere med glans.

Proceed eksisterer ikke lenger, men var jo en del av Madrigal (Lexicon, Mark Levinson, Revel). Var AAA rated i Stereophiles Guide to Home Theater (nå UltimateAV) da dette bladet eksisterte rundt årtusenskiftet. Spør gjerne om du lurer på noe.

Edit: Jeg har tidligere eid Primare sin 5-kanalers. Proceed'en er kraftigere og bedre. Jeg antar at både Primare, Copland, Myryad og lignende 30 kilos 5 x120 yter relativt likt. Jeg må likevel si at Primaren var fine saker. Det tror jeg Copland er også.
    Høres ut som ett veldig godt tips med gode grunner bak..

Men hva med å tjene litt penger?? Elektronikk | Ryddesalg | Hi-Fi Center Kjeden: Så selger du prosessoren om du ikke vill ha den selv, og får en vanvittig profit da den er uåpnet???

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hva med Primare sin?

Det jeg ønsker er høy dempefaktor, en bedre mellomtone og diskant, ikke så kvass som Rotelen. Ikke noe tap av kontrol på bassen, helst bedre kontrol. Også kan det ikke være industrielt utseende på den. Primare har et kult look, og gode musikalske kvaliteter, men er litt for liten til Usherene.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL

Denne har fått en del god kritik. Er redd denne også blir litt sped, og et lite tiltalende utseende.

Mange gode forsag her, og ja, jeg er på utkikk etter noe brukt, og high end.

Musikalitet, og kontroll er det jeg leter etter. Har den det, så egner den seg til mitt bruk i kinoen. Jeg ser like mye på musikk DVDer som film. i tilegg hører jeg mye på musikk, av den grunn føler jeg at dette må vekt legges på det nye utstyret.

A.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Beklager litt sen tilbakemelding, men kikk litt her for user reviews av Powermasteren.

Prøver å få tak i min gamle Powermaster, men er ikke sikker på om kjøperen har lyst til å selge igjen:-D

Ellers så er det riktig som Xinhua sier at Earthquake Cinenova Grande 5 eller 7-kanaler er en utrolig effektforsterker. Hadde den samtidig med en DP 6.12 og det var vanskelig å høre forskjell på de. Høy dempefaktor og rå kraft. Eltek har tatt over Earthquake Homecinema-biten fra Installbay.no, men jeg kan ikke se at de har Cinenovaen i sortimentet sitt enda.
    Den er heller ikke enkel å få tak i brukt.

Fikk kjøpt den siste Cinenova 16-kanaleren som innstallbay hadde igjen. 16x70w eller 8x140w, passer utmerket til bakkanalene og brokobling av senter for min del. Den er ikke like rå som Grande-versjonene, men bra til surround-biten.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Mark Levinston noen produkter du kan bruke. USA import på disse må jo være midt i blinken nå
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har ikke Mark Levinston noen produkter du kan bruke. USA import på disse må jo være midt i blinken nå

De har mye bra, men det er vanskelig å finne brukt og i fem+ kanaler.

Leter en del på audiogon.

Får forresten Halcro SSP200 om en ukes tid.

Boys will be boys!!

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hei igjen!

Beklager litt sen tilbakemelding, men kikk litt her for user reviews av Powermasteren.

Prøver å få tak i min gamle Powermaster, men er ikke sikker på om kjøperen har lyst til å selge igjen:-D

Ellers så er det riktig som Xinhua sier at Earthquake Cinenova Grande 5 eller 7-kanaler er en utrolig effektforsterker. Hadde den samtidig med en DP 6.12 og det var vanskelig å høre forskjell på de. Høy dempefaktor og rå kraft. Eltek har tatt over Earthquake Homecinema-biten fra Installbay.no, men jeg kan ikke se at de har Cinenovaen i sortimentet sitt enda.
    Den er heller ikke enkel å få tak i brukt.

Fikk kjøpt den siste Cinenova 16-kanaleren som innstallbay hadde igjen. 16x70w eller 8x140w, passer utmerket til bakkanalene og brokobling av senter for min del. Den er ikke like rå som Grande-versjonene, men bra til surround-biten.

Ja..

Har snakket med et par som har den eller har hatt den.

En ny bekjent har hatt pm2000 og Halcro fem kanaler, og han sier pm2000 er mere til kino bruk og hc50 er mere detaljert og musikalsk.. Klarte ikke å få noe mere fornuftig ut av han ang kontrol og styrke.

Skal spørre han noe mere neste gang jeg snakker med han.. Spennende sammenligning iom jeg ikke er helt på det tørre når det gjelder digitale trinn!!

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Gjorde et lite søk og fant en nettside. Sendte de en mail og dette er svaret:

Hi Chris.

No PM2000s here. But, you may be interested in this: our former colleague
    is going to build a limited number of new EAD PowerMaster 8300 amplifiers.
    These are 8-channel amps, and are built on the same general architecture as
    the PM2000.

If interested, contact --

Frank Boelen
    Boelen Electronics Inc.
    frank@boelenelectronics.com
    (641) 470-0434

Rgds,

Thom

Thom Banks
    Noble Electronics, Inc.
    1973 155th St.
    Fairfield, IA 52556
    (641) 469-5092
    sales@nobleElectronics.net
    Noble Electronics, Audio Mods, High-end Modifications, EAD Service, Enlightened Audio Designs Service Center, Audio upgrades, Boelen Electronics, Audio tweaks, Audio enhancements, Boelen Electronics, TheaterMaster, PowerMaster, DSP7000, DSP-9000, DSP
    ----- Original Message -----
    From: <sannathx@hotmail.com>
    To: <sales@nobleelectronics.net>
    Sent: Monday, March 17, 2008 12:13 PM
    Subject: EAD Powermaster 2000

Vet ikke om dette er noe , men poster det hvis det skulle være interessant.

Side 56 av 197 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •