Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 197 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 3926
    Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ut som et imponerende byggverk de Typhoon blokkene, gøy at de spiller like rått som de ser ut

Ayon er et merke jeg faktisk ikke hadde hørt om før Rune startet importen av, tydligvis noe som må undersøkes nærmere

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Ser ut som et imponerende byggverk de Typhoon blokkene, gøy at de spiller like rått som de ser ut

Ayon er et merke jeg faktisk ikke hadde hørt om før Rune startet importen av, tydligvis noe som må undersøkes nærmere

Det kan jeg anbefale, deres CD1 har også fått en del skryt.
    Typhon overrasket meg på hvordan de spillte på 8871, mye av det skyldes gode strøm reserver.

A.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen betraktninger fra min side.

Takker for en meget spennende demonstrasjon Ambiance. Det lå åpenbart mye innsats bak og jeg setter veldig stor pris på at dere alle tok dere tid til å gi oss en slik opplevelse.

Vi var igjennom tre veldig spennende og forskjellige oppsett som hadde hver sine kvaliteter. En dedikert stereo, en kombinert og en ren hjemmekino - hhv. hos Sound Man, Ambiance & Scic.

Vi startet runden hos Majestys arvtager som ung lovende hifi-entusiast - Sound Man.
    Her fikk vi servert en demonstrasjon av VS, Doge og Ming Da.
    Selv om jeg kom en stund etter de andre var det absolutt spennende å ta en titt på lytterommet i sin nye drakt. Ming Da forsterkeren imponerte med sine krefter mens VS på sin side disket opp med en stram bass som var litt annerledes enn man kanskje er vant til, men som slår til når den skal. Oppsettet spilte med stor overbevisning og hadde en lydsignatur som passet musikken godt.

Devilej nøt medbrakt misjonsutstyr, som dessverre ikke kom helt til sin rett da vi var i mangel av en skikkelig forforsterker, ved en senere anledning ville det vært spennende å se hva SS-utstyr ville kunne diske opp med, selv om Ming Da hadde kontrollen på plass. Litt leking med akustikken og plasseringen ville ha vært prikken over den berømte Ien.

Etter en liten pit stop og påfyll av tanken var vi klare til å kjøre ned ringveien for å se Ambiances flotte rom.
    Rommet er så imponerende at det fortjener sitt eget kapittel, det må oppleves - selv ikke Aktos bilder yter det rettferd. Foruten litt trafo støy fra lysene var rommet lydmessig veldig godt, kombinert med en litt enkel og steril innredning forventer man seg automatisk at dette blir noe uten om det vanlige.

Og gjett om det var noen overraskelser i vente? Jaggu sa jeg smør, her vanket det både bulder og brak med bilde og musikk som fikk forsøke seg på både Rotel og Ayon. Hvorav sistnevnte var min (og de andres?) klare favoritt. Den dempet den noe ivrige toppen som for mine ører var for pågående til å senke skuldrene helt. Selv om de siste kreftene for å tvinge Usherene helt ned til bunnen ikke var der, disket Ayon opp med en kvalitetsbass som tilbød flere nyanser og en bedre definisjon av klang uten tegn til å dvele ved tonene som jeg følte at Rotel gjorde - rettere sagt - synes jeg at bassen ikke stakk seg ut som en egen faktor med Ayon koblet inn. Det organiske lydbildet Ayon ga tilførte mer rom og liv til musikken, som slapp høyttalerne mer og tegnet et mye større bilde enn Rotel maktet.

Til film kan jeg bare anta at Rotel er å foretrekke, siden vi ikke fikk høre Ayon når kanalene ble mange og bildene dukket opp. En litt friskere spillestil som liker eksplosjoner bedre enn sarte nyanser passer seg kanskje for en som skal se film? I kinoen fikk vi servert noen strake høyre fra klipsch som satt lenge i en skrøpelig hifi-skrott, ikke mitt drug of choice, men absolutt imponerende.

Mitt råd er så enkelt som at om Ambiance ikke har råd eller mulighet til å kunne beholde både Ayon og Rotel burde det være spennende å se på solid state utstyr med en varmere lydsignatur.

Derfra gikk turen ut til Scic som holder til et lite stykke fra byen, uten naboer å plage (den eneste potensielle klageren var ifølge Scic tunghørt før de traff hverandre).

Scics oppsett er en kino, plassert i et lyst og trivelig oppholdsrom som også lydmessig virker veldig godt. Etter at kveldens første kalde ble fortært med brask og bram (for noen), fikk vi ta plass i kinoen.

Siden eieren ikke har fokusert på musikk ble det fra de besøkendes side eksperimentert litt ut over det som vanlig hos Scic. En påstått mangel på bass i pure direct ble rettet opp i etter at de røde lampene på RB1090 satte en stopper for utfoldelsen. Her var det stopp, kanskje ikke så rart etter at undertegnede fôret på med Yello langt over hva normale mennesker ville finne på for så å la Eksu forsøke seg på samme med en låt av tilsvarende kaliber...

Her skulle man tro det var stopp? Men nei, etter et langt liv med tittelen small @ 80Hz x-over våknet kjempene til liv. 9.2I spilte plutselig full range med bravur og pondus. Litt juling førte til at kamplysten kom frem, noe som bare bedret seg utover kvelden og dagen derpå (hvor volumet var vesentlig lavere av en eller annen grunn).

Under kvelden ble en pinnestol arena for et mobilt sweet spot, da kinostolene ikke var plassert der. Det skal nevnes at dette er helt forståelig siden kinolyden satt best der stolene sto og det er dét som er hovedfokus i kjelleren.

Siden jeg var den som ble igjen etter de andre og fikk æren av å oppleve en hel film hos Scic kan jeg skrive under på at dette var enormt artig, selv for en langhåra tokanals kar som meg. Jeg vil også takke Scic for en svært trivelig og spennende dag med omvisning og det hele. Jeg setter veldig stor pris på at du tok deg tid til det.

Om denne tunghørte naboen fortsatt ikke har klaget kan Scic være trygg for at det aldri vil bli et tema.

Jeg hadde en veldig trivelig og innholdsrik tur ned til treenigheten i vestfold. Det frister absolutt til gjentagelse! Takk for det og for de mange spennende samtalene.

Ola

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget for flotte ord Gwendarion og Devilej.

Spesielt morsomt er det når noen klarer å bekrefte mine opplevelser slik som dere har gjort.

Igjen takk for et hyggelig besøk, det er en spesiell rase de derre hifi inntereserte!? Ser ut til at det bare er hyggelige menesker som liker å dele av seg!

Vi sees ved senere anledninger.

Mvh A.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal også jeg få takke for en meget bra gjennomført demo av 3 oppsett. Det er alltid moro å treffe andre og oppleve deres oppsett.

Etter en del usvinger på E18 klarte Einar og jeg å få bilen inn på riktig vei. Til slutt sto vi utenfor huset til Sound man hvor vi skulle få demo av det første oppsettet.

Sound man sitt oppsett er meget lekkert og det spilte bra, men jeg syntes at det manglet noe. Jeg vil nok tro at du vil få bedre lyd når du kommer deg inn i leiligheten med mulighet for et større rom.

En liten pitstop sto som neste post på programmet, men uten hvalkjøtt. (skuff)

Etter påfyllet bar det av sted til ambiance og hans oppsett. Rommet til ambiance er meget lekkert og stort. Her var det noe som fanget mitt blikk med engang jeg entret rommet, for på gulvet sto det noen lekkre blokker. Anfield hadde vært snill og lånt bort sine Ayon blokker. Store og med masse rør var de klare for å fylle våre ører med godlyd. Som Einar skriver var det litt synd at de ikke var varme når vi startet opp, for det gikk vel en stund før det viste hva de kunne.
    Når de først var varme spilte de utrolig bra sammen med Usherene, og de vartet opp med et stort og flott lydbilde. Stor var nedturen når vi koblet inne Rotel, men den gjør sikkert en bedre jobb til film en Ayon.
    Dette var også første gang jeg skulle få høre på sub fra Klipsch, de går sikkert ikke så dypt som SVS med gud bedre meg som de trykker. Dette var moro. :-D

Neste stopp på programmet var Scic sitt oppsett. Etter en lang biltur ut på landet, svingte vi av på en grusvei. Hva er dette for noe? Skulle Scic kidnappe oss og for så å misbruke oss? Ja det var en del snakk om Brokeback Mountain senere på kvelden, uten at jeg skal gå noe mer inn på det.

Etter å ha fylt opp kjøleskapet til Scic bar det ned i kjelleren. Rommet hans er utrolig fint. Det ligner mer på en fin kjellerstue enn en hjemmekino, noe jeg likte godt. Når jeg så de "små" frontene skjønte jeg fort at her kan det bli moro, men nedtur var stor når de ikke ga det trykket jeg trodde de skulle. Her må det være noe feil. Etter at vi hadde spist litt stakk Gwandarion og jeg ned i kjelleren for jeg ville sjekke hva dette oppsettet kunne bidra med. Jeg satte på noe fra Infected Mushroom og skrudde opp. Jo det låt fett, spesielt med SVS'ene dundrende bak ryggen. Selvfølgelig skulle Gwandarion overgå dette og klemte til med Yello. Da hadde hornene i panna mi vokst seg store og fine og det var klart for et THX spor, men noen minutter ut i sporet sa Rotelen takk for seg og gikk i protect. Kan vel si at horna forsvant rimelig fort da. Etter en stund syntes Rotelen at det var greit med musikk igjen, men nå hadde det skjedd noe med lyden. Det var tydelig at Kappaene hadde blitt litt"nedstøvet" ettersom Scic ikke bruker å spille så høyt.
    Nå var det virkelig moro å spille musikk og jeg tror Scic ble overrasket over hvor mye trykk disse høyttalerene virkelig hadde i seg. Det ble også tid til noen filmklipp med både DVD og BD.

Så jeg får takke for en meget bra demohelg og en spesiell takk til Scic for en utrolig gjestfrihet.

Anders
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom beskrivelse av hvordan dere torturerte kappaen til å spille bra.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Morsom beskrivelse av hvordan dere torturerte kappaen til å spille bra.
    Man tukter de man elsker.
    2. Mosebok

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil også benytte anledningen til og takke for en hyggelig kveld Veldig morsomt og bli kjent med flere HiFi/hjemmekino interesserte! Godt det falt i smak.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for flotte ord Anders!

Hører rykter om duo demo!? Stemmer det?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Man tukter de man elsker.
    2. Mosebok

Hmm i dette tilfellet synes jeg det passer bedre med. Man tukler med det man elsker.

Har faktisk aldri drømt om å prøve å få 1095 i protect mode.. Måtte ha vært ubehagelig høyt!?

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er godt gjort det å få 1090 i protect mode, men han har jo noen veldig krevende beist. Har aldri vært i nærheten her, de står såvidt på lunk ops:

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig at dere likte oppholdet i Vestfold. Må si at det var en utrolig fin gjeng som fikk samlet seg.

Etter at Kappa 9.2'ene fikk matet på med nok strøm, så ble det mye stramere bass i de etterpå. Helt klart at her har det vært besøk av noen "HiFi doktorer".

Lydtrykket ble bare høyere og høyere etter som det minket med alkohol i kjøleskapet. Vi begynte å spille på 80 dB i begynnelsen, og litt senere på kvelden så stod dB måleren på 119(i noen timer). Heldigvis så spiller Kappane rein lyd, så det var ikke så mye øresus dagen etterpå. Om det var helt sunt er en helt annen sak, men gøy hadde vi det i allefall.

Naboen gikk det bra med......for han er døv, og det var han før jeg flyttet hit.

Fint å høre at dere hadde utbytte av helgen. Det motiverer til å finne på noe gøy en annen gang også.

Takk for besøket......mvh Scic

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scic
    Hyggelig at dere likte oppholdet i Vestfold. Må si at det var en utrolig fin gjeng som fikk samlet seg.

Etter at Kappa 9.2'ene fikk matet på med nok strøm, så ble det mye stramere bass i de etterpå. Helt klart at her har det vært besøk av noen "HiFi doktorer".

Lydtrykket ble bare høyere og høyere etter som det minket med alkohol i kjøleskapet. Vi begynte å spille på 80 dB i begynnelsen, og litt senere på kvelden så stod dB måleren på 119(i noen timer). Heldigvis så spiller Kappane rein lyd, så det var ikke så mye øresus dagen etterpå. Om det var helt sunt er en helt annen sak, men gøy hadde vi det i allefall.

Naboen gikk det bra med......for han er døv, og det var han før jeg flyttet hit.

Fint å høre at dere hadde utbytte av helgen. Det motiverer til å finne på noe gøy en annen gang også.

Takk for besøket......mvh Scic
    Hehe... naboen ble vel døv av alle de geværskuddene i nabolaget under jakten...

Vi får ta igjen pilsen ved en senere annledning. Det var dumt det skulle bli en krasj med bursdag i den andre enden av kompis gjengen, men fikk i allefall kombinert det litt når det ble delt opp.

A.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Takker for flotte ord Anders!

Hører rykter om duo demo!? Stemmer det?

A.
    Ja, vi har snakket om det. Så vi får se hva vi kan få til.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ja, vi har snakket om det. Så vi får se hva vi kan få til.

Morsomt. Håper det skulle passe å ta seg en tur.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksprimenterte med noen justeringer på prosessoren, i håp om få rør blokkene på film også. Klarte ikke i går å hente inn oppsettets fulle potensialet, men ved å sette frontene i master (ikke small), så slipper blokkene å jobbe med frq under 60Hz, og subene tar seg av resten. Det ble et løft i dynamikken, men subene må justeres inn på nytt, likesom pink noise må justeres på nytt.

Mere info kommer senere... Må jobbe mere med dette etter en ukes tid+- oppe i nord...Jeg fikk et nytt negativt element ved å bruke rør under film, men håper dette ikke blir vedvarende! Ser ut til at prosessoren lager noe statisk støy som kommer ut over høyttalerene. Noe å finne ut av?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksprimenterte med noen justeringer på prosessoren, i håp om få rør blokkene på film også. Klarte ikke i går å hente inn oppsettets fulle potensialet, men ved å sette frontene i master (ikke small), så slipper blokkene å jobbe med frq under 60Hz, og subene tar seg av resten. Det ble et løft i dynamikken, men subene må justeres inn på nytt, likesom pink noise må justeres på nytt.

Mere info kommer senere... Må jobbe mere med dette etter en ukes tid+- oppe i nord...Jeg fikk et nytt negativt element ved å bruke rør under film, men håper dette ikke blir vedvarende! Ser ut til at prosessoren lager noe statisk støy som kommer ut over høyttalerene. Noe å finne ut av?

A.

Blir litt "feilsøking" på oppsettet mitt når jeg kommer hjem fra ferie.

Snakket med Rune på Sound planet, og han kommer opp til oss med et par helt nye Typhoner, slik at vi muligens får bukt med statiske lyden over høyttalerene. Det som er rart, er at vi ikke oppdaget noe støy før eller under demoen ( D16 feb ). Hørte med de som var på demo hos oss, om de hørte/merket noe støy, men ingen merket noe anet en det som kom fra trafoene på lysene. Dette blir spennede å få testet dette når de nye blokkene blir levert i nær framtid.

God servise det.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig utbyttinger på gang i cinema Ambiance.

For det første tror jeg vi i morgen kommer i havn med AYON Typhonene, slik at de ikke summer over høyttalerene.

Når det er gjort, så blir en del komponenter lagt ut for salg fra kinoen, nye ting skal inn.

Hva det blir er bare meg som vet?

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva det blir er bare meg som vet?

A.
    Nja ;-)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle ikke forundre meg om det var den HiFI pusher`n Rune som har vært ute på tur igjen 8-)

mitt tips er Kudos Audio Cardea C20 :wink:

Troeen

Side 53 av 197 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •