Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 197 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 3926
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva erre snakk om? Demo til helga? :-o

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ankomme S.fjord klokken 13:43, lørdag og reise igjen med et tog som går 16:37 på Søndag - passer det?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg kan ankomme S.fjord klokken 13:43, lørdag og reise igjen med et tog som går 16:37 på Søndag - passer det?

Klarer du å være her 1130?

Vi starter hos Jonas kl 1200, sjø.

A.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mulighetene jeg har.

Vedlegg 29107

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snedig!!

Hva med ank 1234?

Vi blir noen min sen inn til Jonas... men ok.. 4t på tog!! Brrr..

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hva erre snakk om? Demo til helga? :-o
    Ja.. Vi skal ha en liten trippel demo i vestfold gruppen.:-o

A.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Snedig!!

Hva med ank 1234?
    Vi blir noen min sen inn til Jonas... men ok.. 4t på tog!! Brrr..
    A.
    Da rekker jeg å stå opp før jeg drar, det er en fin ting.
    Det passer fint for meg, jeg kan alltids skrive litt på toget.
    Om vi spikrer returen på forhånd får jeg bestillt hele sullamitten på forhånd også. Jeg må si at åtte timer tog ikke plager meg. Jeg gleder meg storveis!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da rekker jeg å stå opp før jeg drar, det er en fin ting.
    Det passer fint for meg, jeg kan alltids skrive litt på toget.
    Om vi spikrer returen på forhånd får jeg bestillt hele sullamitten på forhånd også. Jeg må si at åtte timer tog ikke plager meg. Jeg gleder meg storveis!

Flott.

Når vil du være på beina igjen?? Bare å bestille retur når det skulle passe deg.

A.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min reiserute:

• 16.02.2008 JAREN - OSLO S 08:22 - 09:35
    • 16.02.2008 OSLO S - SANDEFJORD 10:43 - 12:34

• 17.02.2008 SANDEFJORD - OSLO S 16:37 - 18:28
    • 17.02.2008 OSLO S - JAREN 19:07 - 20:18

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo flott ut Ola. Dere kommer litt senere til meg da, men det får jo bare være sånn Trist det med bilen din da :evil: Må være utrolig irriterende...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Dette høres jo flott ut Ola. Dere kommer litt senere til meg da, men det får jo bare være sånn Trist det med bilen din da :evil: Må være utrolig irriterende...
    Det er litt vanskelig å pendle uten bil. Jeg titter for harde livet, men det er jo noe man ikke burde forhaste seg med.

Jeg skal uansett slappe av i helga, som ser ut til å bil svært så begivenhetsrik.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min reiserute:

• 16.02.2008 JAREN - OSLO S 08:22 - 09:35
    • 16.02.2008 OSLO S - SANDEFJORD 10:43 - 12:34

• 17.02.2008 SANDEFJORD - OSLO S 16:37 - 18:28
    • 17.02.2008 OSLO S - JAREN 19:07 - 20:18

Den ser jo "god" ut!!

Jeg har skikkelig hat forhold til tog, så det grøsser nedover ryggen når jeg ser reise tiden.. Brrr..

Men jeg står å venter jeg på S.fjord sta.

Mvh A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var D16 over for min del.

Nå begynner det å bli mere trend en tilfeldigheter at det skjer et eller annett under en demo hos meg... For også denne gangen skjedde noe helt uventet.

Da jeg skulle bort for å låne en reise seng for barna, slik at de hadde noe å sove i mens de var hos barnevakten. Tok jeg som vanlig med meg hunden slik at den kunne leke med en hund som er der hvor sengen var, ved annkomst slapp jeg Jero ut, og stakk inn for å hente sengen, når jeg kom ut fem min senere var Jero borte. Begynte febrilsk å rope å se etter den forsvunende, men inntet å se eller høre. Tiden begynnte å gå fra meg, jeg skal hente Gwandarion på jernbanen kl 1234, så jeg måtte stikke å hente han mens de andre lette etter Jero. Etter at jeg leverte Gwendarion hos Sound Man reiste jeg avgårde for å fortsette søket, men nei. Kl1500 fant vi ut det var forgjeves å finne hunden, så jeg satte av husverten hvor sengen var noen hundre meter fra huset der Jero stakk, for så å kjøre til Sound Man. Noen minutter etter avlevering ringte telefon mens jeg kjørte, av rein refleks tar jeg telefon å sier "det er bjørn her" akkurat i det jeg sier det ser jeg onkel politi, jeg legger på med en gang, men fikk med meg at Jero var funnet. 1300 kr senere fortsetter jeg mot Sound Man... Alt etter det gikk greit, noe på etterskudd når det gjelder demo tid, men det må man ta med i beregningene.

Takker for et veldig så hyggelig besøk, og håper besøkende hadde en forrykende aften hos vestfold gruppen, og at ikke alt oppstyret skremte de.

Inntrykk fra demoen kommer senere, nå må jeg stikke av gårde til bursdag!!

Takk for nå

Mvh A.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ambiance må være sliten ikveld etter en så lang Lørdag :-|

Fant dere hunden til slutt eller? Noe nytt?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Ambiance må være sliten ikveld etter en så lang Lørdag :-|

Fant dere hunden til slutt eller? Noe nytt?

Faktisk mere sliten i dag. :twisted:

Hunden dukket opp på trappen der hvor jeg slapp den løs..

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært en av de heldige som fikk teste AYON Typhon.

Jeg ble kjent med Rune ( Anfield ) etter en demo som han hadde høsten 07.
    Da jeg fikk for øret at en ny etablert importør skulle ta inn noe for meg ukjente produkter til Norge, tok nyskjerrigheten overhånd, og jeg goooglet div produkter som skulle bli for salg. Et av de produktene vekket innteressen pga av gode tekniske spek.
    Allerede etter første mail, fikk jeg possitivt svar ang testing av disse blokene i privat oppsett. Etter en del mailer fram og tilbake å frakt logistikk var Typhon i hus, noe som jeg er litt beundret over, bare etter et ny bekjentskap.

En mandag ettermiddag ble 80 kg rør kraftverk båret inn i kinoen, dette uten embalasjen, forde det ikke var plass til alt i bilen.... Svære!!
    Vi kobblet ht, signal inn og strømkabel på, og vips var det klart for en låt før besøkende måtte ile avgårde til Arendal. Slik ble det da ikke, etter noe over en og en halv time med musikk, og innom noen film snurter hastet han avgårdet.
    Jeg for min del har over to uker til å teste, men allerede etter første strofe hører jeg forskjell. Det er ikke noe vannskelig å sette fingeren på hva det er, men ønsket ikke å skrive noe om mine opplevleser da. Jeg bestemte meg for at de som skulle komme på demo den 16 Feb, skal få skrive noen ord om hva de opplever ved en AB sammenligning i kinoen vår.

To uker er unnagjort med musikk og film. Hva disse blokkene er bygget for er det ingen tvil om. Jeg hadde før demoen seks stykker som fikk en liten lytt på Typhonene, alle gangene brukte jeg samme prosedyre. Først med blokkene og så med Rotel 1095, alle var enige med meg. Plasebo er ikke en faktor!!

Musikk:
    Jeg er en som vil ha mye av alt, de som kjenner meg sier jeg er et petimeter, jeg kan ikke si meg uenig. Om jeg er en som lytter til musikken eller om jeg er en som lytter etter feil i oppsettet, kan jeg snart ikke svare på selv. Men jeg føler jeg lytter til begge deler.
    Mange vet det bor masse informasjon i mellom tone og diskant, defor viktig å vektlegge det ved musikk lytting, og det var det jeg trodde jeg hadde gjort! Men så feil kan man ta.Etter ca 30 min med oppvarming åpnet Typhon usherene og kontrolerte de bedre en 1095 gjør. Det beste av alt er hvordan de bruker BE diskanten, den ble mere direkte og ærlig på all musikk jeg spillte. Fuzz gittaren i Porcupine tree/Anesthetize ble mere fuzz og detaljert. Triangel ble klarere, og hese vokaler ble hesere.
    Mellomtonen gir mere punch uten at bassen drukner. Sivert Høyem/Arcadians, vokaler oppleves som veldig riktige. Flyldig dyp røst noe som skaper en ilusjon av hans nærvær, en opplevelse jeg ikke får nok av. Tromme soloen til Nils Lofgren/Titel ukjent, men de som har hørt den skjønner hvilken jeg tenker på, den krever masse fra forsterkeren, for å gjengi den punsch og kontroll som den trenger for å bli riktig. Jeg smilte meg igjennom hele inntroen, selv om jeg ikke hadde hørt denne før, men kjenner mine krevende høyttalere, var dette luftig og tørt samtidig som det var ærlig.
    CP 8871 BEII faller ned mot 3ohm på krevende musikk, noe som gjør de strøm sultene og krevende under synt bass spilling. Men med to utgangs trafoer pr blokk, er ikke dette noe problem. 1095 og Typhon har tilsynelatende lik bass-signatur noe dypere med 1095 ikke noe å snakke om egentlig, men kanskje en anelse fastere med AYON. Tromme slagene i Black Field/Some day som kommer noen minutter ut i sangen er dype, raske og kontrolert. Perfekte blokker til en musikk elsker.

Film:
    Som jeg sa innledningsvis, det er ikke tvil om hva disse er konstruert for. Når det kommer til film og de uttømmende eksplosjoner og dyp bass samtidig som du hører handling opp på det hele på høyt volume, så skorter det på prestandaene. Dynamiken er rå helt til de slipper, så mister de det som er i bunnen av lydspekteret, her holder 1095en bass responsen oppe å gå i rommet mitt. Jeg har frontene satt til large, så subbene hjelper ikke noe her. Jeg prøvde en gang med 1095 å spille frontene i small men da var bassen ikke helt som jeg er vant til, den ble noe på "etterslep" og ikke så dyp som ønsket. Prøvde også å bi ampe 1095 og Typhon, men da stakk Typhon avgårde med mellomtone og diskant, slik at bassen bare slapp til av og til å på "feil" steder, dette er vel på grunn av gain forskjell mellom disse to.

Nøtte knekker:
    I og med jeg bruker dette oppsettet til film og musikk, så ønsker jeg effektblokker jeg kan bruke til alt. Dessvere ble det ikke slik med disse, og jeg vurderer disse opp og ned, klarer ikke å bestemme meg. Hadde dette vært kun til musikk, hadde jeg ikke vært i tvil, disse spiller åpent, brett og med en dynamikk jeg ikke har opplevd på Usher før.

D16:
    Fikk inntrykk av at besøkende på trippel demoen sitter igjen med noenlunde samme inntrykk som meg!?

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker først og fremst å takke for en veldig hyggelig dag. Timene fløy fort og inntrykkene var mange.
    Spesielt spennende i Cinema Ambience var det å få oppleve Ayons Typhon blokkene på 8871 Be. Ettersom jeg selv har hatt gleden av å eie et tilsvarende par fra Usher kjenner jeg dem ganske godt.
    Tidligere besøk hos Bjørn har vist at Rotel 1090 har krefter nok i massevis til å drive de store 8871, men den kan til tider være litt vel røff i kantene etter min mening. (Dette vel å merke på musikk)
    Jeg har sett blokkene på bildene Ambience har tatt og lagt ut, men det var likevel et sjokk å se hvor store de faktisk var. Med en vekt på 40 kg pr blokk lovet dette godt.
    Vi hadde ikke vært mange minuttene i kinoen før Ambience switchet dem på og alle rørene lyste opp i fronten på kinoen. Med glødende rør og trafoer i skinnende krom er disse virkelig en fryd for øyet.
    Det var lagt opp til et ganske tett program og mye variert musikk ble spilt. Det maste av musikken var faktisk ganske ukjent for meg, men det er alltid gøy å få utvidet horisonten litt.
    Den første halvtimen ble jeg ikke helt fortrolig med lyden da jeg syntes det ble litt hardt og udefinert i hele registret, men så var det som om noe skjedde. Lyden vokste ut i hele rommet, og bassen falt på plass. Ingen tvil om at Typhon holdt full kontroll på 8871 hele veien, uten antydning til å ville gi seg. Her var de kraftige strøreserver ute å gikk.
    Forskjellen på disse blokkene i kald og varm tilstand viste seg å være stor, så en halvtimes oppvarming før finlytting er et must.
    En A/B test mot Rotel 1090 viste helt klart at disse ikke stiller i samme liga. Med 1090 tilkoblet flatet lydbildet ut og bassen strammet seg opp så mye at den ble sleggehard.
    På film brukte vi kun 1090, og her kommer dens brutale egenskaper til sin fulle rett. Alle detaljer i lydbildet slår imot deg fra de store frontene så du nesten mister pusten. Centern som er fra en billigere serie i Usher sortimentet henger overaskende godt med og kompleterer lydbildet. Dette var virkelig morro
    Ettersom vi ikke testet Ayon på film tar jeg Ambience på ordet når han sier at rørblokkene ikke klarer å levere den samme eksplosiviteten som Rotel.

Jeg skjønner godt at dette er et vanskelig valg for Bjørn, da prisen på Typhon er såpass høy at man virkelig skal være skråsikker før man handler. I tillegg må man tenke på om dagens fronter skal bli stående over tid.
    En ting er hvertfall sikkert. Bestemmer Ambience seg for å levere disse tilbake til importøren kan de gjerne ta veien innom hifioppsettet mitt først, for makan til potente rørtrinn har jeg aldri tidligere hørt.
    Det er dessverre ikke mulig å komme med en mer utfyllende rapport angående lyden i Ayon uten å få bruke egenvalgt musikk i eget oppsett, men kansje byr muligheten seg senere. Hvem vet :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro å lese om inntrykkene deres. Håper selv (relativt snart) å få muligheten til å svinge innom ambiance for å høre med egne ører hans oppsett og rom IRL.

En ting jeg bet meg merke i:

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Den første halvtimen ble jeg ikke helt fortrolig med lyden da jeg syntes det ble litt hardt og udefinert i hele registret, men så var det som om noe skjedde. Lyden vokste ut i hele rommet, og bassen falt på plass. Ingen tvil om at Typhon holdt full kontroll på 8871 hele veien, uten antydning til å ville gi seg. Her var de kraftige strøreserver ute å gikk.
    Forskjellen på disse blokkene i kald og varm tilstand viste seg å være stor, så en halvtimes oppvarming før finlytting er et must.
    Dette er ikke bare viktig, men obligatorisk! Spesielt med rørelektronikk som må bli skikkelig gjennomvarm før en utfører noe som helst av kritisk lytting. Alle rørforsterkerne til Ayon bør ha mellom 30 minutter og en time på seg før lyden er som den skal være.

Dette vet jeg at dere gutta som testet dette er klar over, men en aldri så liten presisering for lesere av denne tråden kan være på sin plass.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dette vet jeg at dere gutta som testet dette er klar over, men en aldri så liten presisering for lesere av denne tråden kan være på sin plass.
    Jeg visste ikke før etterpå at blokkene var kalde. Ble derfor litt overasket når hele lydbildet plutselig tredde ut i rommet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg visste ikke før etterpå at blokkene var kalde. Ble derfor litt overasket når hele lydbildet plutselig tredde ut i rommet

Hehe.. Flere som fikk den aha opplevelsen ved demo av disse blokkene før dere. Ikke hørt så store forskjeller på kaldt og varmt oppsett som forekommer på disse.

Som jeg nevnte før demoen ville jeg ikke si så mye om de, ville høre om dere opplevde det samme som meg.

A.

Side 52 av 197 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •