Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 197 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Endelig er de siste lampene kommet.
    Seks like esker. Solid pakket og med hansker i hver eske for å ikke sette fettmerker på lampene. Å fint skal det være.

Så snart jeg er ferdig malt med vegger skal jeg montere de opp.
    På fredag kommer elektrikeren å skal koble opp strøm i kinoen å garagen.
    Etter det legges gulvet samt gulv/taklister + foringer til dør å vindu settes inn.

Litt usikker på om fargen jeg har valgt til veggene stemmer med tak fargen.. Får se når det tørker.

Vedlegg 17083

Vedlegg 17084

Vedlegg 17085

Vedlegg 17086

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BYGGMAKKER KARLSEN FORSETTER I KJENT STIL:

Som skrevet tidligere har BM Karlsen her i Sandefjord rotet det til..
    Må være vanskelig å blande samme fargen på malingen i tre forskjellige spann.

Når jeg begynte å male så la jeg merke til at malingen var noen nyanser mørkere en hva den skulle være, men jeg fortsatte å male, regnet med den ble lysere når den tørket. Ferdig med første spannet så åpnet jeg det neste, det var jo selvfølgelig lysere??? Sjekket fargekoden på alle tre, den var den samme men fargene var ikke like.

Morsomt!!
    Vedlegg 17101

Vedlegg 17102

Vedlegg 17103

Vedlegg 17104

Vedlegg 17105

Jeg fikk brukt noen lakser på varme kabler å verktøy i dag, ser ut til at de klarte det rett.. Nei... vent litt... stemmer det, jeg kjøpte ikke det hos BM, det var jo Mega flis det.

Vedlegg 17106

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hengt opp lerrete for å ta mål av det.

Har planer om å "felle" det inn i veggen.

Lerrete har en bredde på 277cm, så jeg får god plass på sidene til høyttalerene.

Vedlegg 17109

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg som har uflaks eller gjelder dette alle?

På tirsdagen denne uken ringte jeg et elektriker firma ( Ødeskaug Elektro AS ) for å få lagt opp strøm til kabler, lys, stikkontakter og en egen kurs til stereoen.
    Han jeg snakket med ( Ole ) skulle ringe meg tilbake senere den dagen eller neste dag for å bekrefte annkomst på fredag. Hørte jeg noe fra han?? NEI!
    I dag ringte jeg de igjen for å høre når de kommer, han trodde jeg bare tullet på tlf så han hadde ikke satt av noe tid for innstallasjon.

Bestemte meg raskt for å ikke bruke de i denne sammenhengen. Fikk et konkurerende selskap til å ta oppdraget, de kommer på mandag.

A.

Newcomer Johansen^ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance

På tirdagen denne uken ringte jeg et elektriker firma ( Ødeskaug Elektro AS ) for å få lagt opp strøm til kabler, lys, stikkontakter og en egen kurs til stereoen.
    Han jeg snakket med ( Ole ) skulle ringe meg tilbake senere den dagen eller neste dag for å bekrefte annkomst på fredag. Hørte jeg noe fra han?? NEI!
    I dag ringte jeg de igjen for å høre når de kommer, han trodde jeg bare tullet på tlf så han hadde ikke satt av noe tid for innstallasjon.

A.
    Trodde du tullet .. snakk om seriøst elektriker firma :shock:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt useriøst det firmaet..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance

På tirdagen denne uken ringte jeg et elektriker firma ( Ødeskaug Elektro AS ) for å få lagt opp strøm til kabler, lys, stikkontakter og en egen kurs til stereoen.

Bestemte meg raskt for å ikke bruke de i denne sammenhengen. Fikk et konkurerende selskap til å ta oppdraget, de kommer på mandag.

A.
    Ja det er ikke lett å få disse forskjellige firmaene til å holde avtaler. Hadde et forferdelig strev selv når Hafslund skulle innstalere alarm hos oss. Etter å ha blitt lovet montør, og sittet hjemme å ventet halve dagen ved 4 anledninger dukket de endelig opp. (Måtte først ringe salgssjefen deres) Jeg måtte reise på jobb, så montøren ble igjen for å fullføre.
    Når jeg kom hjem var det montert et stort stygt koblings skap 40x40 cm midt på veggen i gangen, og kabler overalt. Hva hendte med det trådløse anlegget jeg bestilte???
    Etter en mnd kuttet hele anlegget ut, og det var mange ukers ventetid for å få det fikset...... De måtte hente anlegget like etterpå. Sequritas kom et par dager senere og satte opp et trådløst anlegg med gsm-adapter. Lekkert, ryddig og god service
    Gjenstår bare å fjerne alle kabler og klistremerker Hafslund tok seg betalt for å skulle ha gjort :?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre en del useriøse aktører der ute. Jeg jobbet i en periode med koordinering av oppussingsjobber hos privatpersoner og ofte var det tull med upålitelige håndtverkere som ikke dukket opp til avtalt tid. Var en grunn til at mange valgte at firmaet jeg jobbet for skulle ordne absolutt alt av håndtverkere, så slapp de å ringe og mase på folk selv. Da kunne de bare gi ifra seg nøkkelen og reise på jobb, mens andre fikk jobben gjort, og det er sånn en proff håndtverker skal behandle kunden. Alt annet er uakseptabelt!
    Synd at du var så uheldig Ambiance....

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har inntrykk av at byggebransjen er blitt merkbart mye verre på dette de siste åra. Arbeidsmarkedet i denne bransjen har jo eksplodert, så det kan virke som om bare du har hørt om en hammer, så kan du være snekker.

btw, Begynner virkelig å ta form dette Ambiance

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du elektrikern til å koble til et anlegg du har lagt opp selv a ?? Selv om det er godkjent utstyr så er det ikke sikkert de vil koble det til.

Blir kjempefint det rommet ditt,ser skikkelig gjennomført ut har utrolig lyst på et slikt rom selv.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håndtverkere er og blir håpløse.
    Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan spandere på seg en ukeplanlegger og forholde seg til verden rundt seg.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan spandere på seg en ukeplanlegger og forholde seg til verden rundt seg.
    jeg håper at dette er en spøk eller ironi eller sarkasme.. Om du mener dette så vil jeg at du åpner øynene og sier HEI :evil:

Hilsen super overarbeidet stresset elektrikker

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    jeg håper at dette er en spøk eller ironi eller sarkasme.. Om du mener dette så vil jeg at du åpner øynene og sier HEI :evil:

Hilsen super overarbeidet stresset elektrikker
    Selvfølgelig var det jeg skrev seriøst ment.
    All min erfaring med rørleggere, elektrikere og snakkere tilsier at de 1. tar seg overbetalt. 2. Ikke er kapable til å holde avtaler. 3. Sjelden fullfører oppdraget i tide.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MichaelV
    Får du elektrikern til å koble til et anlegg du har lagt opp selv a ?? Selv om det er godkjent utstyr så er det ikke sikkert de vil koble det til.

Blir kjempefint det rommet ditt,ser skikkelig gjennomført ut har utrolig lyst på et slikt rom selv.

Stemmer det!! De mener jeg må kjøpe utstyret av de. TULL!! Bare for å loppe meg for penger. Jeg ringte menge forskjellige aktører å de kunne ikke matche prisen jeg fikk fra de forskjellige forhandlerene. Alt jeg har handlet fikk jeg dokumentasjon som bekrefter godkjenning i Norge.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johansen^
    Trodde du tullet .. snakk om seriøst elektriker firma :shock:

Hmmm... Ja. Håper de får høre om sladderet som er på siden min.:twisted:

Går ikke å behandle kundene slik!

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Har inntrykk av at byggebransjen er blitt merkbart mye verre på dette de siste åra. Arbeidsmarkedet i denne bransjen har jo eksplodert, så det kan virke som om bare du har hørt om en hammer, så kan du være snekker.

btw, Begynner virkelig å ta form dette Ambiance

Det skjer ting her nå... Håper på bli ferdig om en ukes tid.

Mye av arbeides presset skyldes nok for rike nordmenn som vil renovere hjemmene sine. Benytter seg av den lave renten. Det gjør jeg også

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg

Tror nok de gjør det, men de tar vann over hodet med det arbeidsmarkedet som er nå til dags. Men useriøsitet skal jeg ha meg frabedt, da bruker jeg heller noen som er mere proffe i denne sammenhengen.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Litt useriøst det firmaet..

Det tror jeg også.
    Snakket med de i ca 10min for å forklare alt som skulle gjøres, og hva jeg hadde av utstyr fra før. De krevde at det var dokumentasjon på alle varer jeg hadde handlet, og det skaffet jeg.
    Mye tid å jobbing for å få det til.
    Så trodde de at jeg tullet!
    Ikke så smart.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ja det er ikke lett å få disse forskjellige firmaene til å holde avtaler. Hadde et forferdelig strev selv når Hafslund skulle innstalere alarm hos oss. Etter å ha blitt lovet montør, og sittet hjemme å ventet halve dagen ved 4 anledninger dukket de endelig opp. (Måtte først ringe salgssjefen deres) Jeg måtte reise på jobb, så montøren ble igjen for å fullføre.
    Når jeg kom hjem var det montert et stort stygt koblings skap 40x40 cm midt på veggen i gangen, og kabler overalt. Hva hendte med det trådløse anlegget jeg bestilte???
    Etter en mnd kuttet hele anlegget ut, og det var mange ukers ventetid for å få det fikset...... De måtte hente anlegget like etterpå. Sequritas kom et par dager senere og satte opp et trådløst anlegg med gsm-adapter. Lekkert, ryddig og god service
    Gjenstår bare å fjerne alle kabler og klistremerker Hafslund tok seg betalt for å skulle ha gjort :?

Noen ganger har mann bare lyst til å rive av seg håret i frusturasjon.. Men det hjelper ikke for noe annet en hode smerter! :lol:

Heldigvis kommer de på mandag å kobbler og godkjenner / går god for utstyret jeg har.

A.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe fin kino du kommer til å få deg! ser ut som om du har tenkt bra!

Vil bare komme med svar ang useriøse elektrikkere
    Jeg er elektrikker selv så det blir sikkert litt feil vinkel på saken

1. Ang overprising, så kan jeg fortelle følgende: Å ha en montør i arbeid koster ca 320-370 kr pr time. (Leasing på bil, drivstoff, timelønn på rundt 180, arbeidsgiveravgift osv osv osv)
    2. Ang utstyr som kunden kjøper selv: Utstyret vi kjøper vet vi fyller alle krav i FEL (forskrifter om elektriske anlegg) og NEK400 (norsk elektroteknisk norm). Utstyr som kunde selv står for har vi ingen kontroll på godkjenninger og dokumentasjoner.
    Det er kunden selv som har ansvaret for at den elektriske installasjonen i boligen er ok, men det er installatøren (elektro firmaet) som står ansvarlig dersom noe skulle skje med installasjonen.
    Når en insallatør kobler til en kurs i skapet, så har installatøren ansvar for resten av kursen også..

Sikkert litt rotete forklart men håper du skjønner poenget her.. ?

Så får du bare sifra hvis du trenger en elektrikker

Side 5 av 197 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •