Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 197 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 3926
    Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Kjempe bra.

Da er det fulle hus med bare tre stk gjester.
    Grunnen til så få gjeseter, er for få best mulig opplevelse ( Sweetspot ) under seansene. Blir dette en sukses, så er det mulighet for ny demo om en stund.

Slik er ståa 16 Februar:

På meldte:
    -Devilej.
    -Eksu
    -Gwandarion

Er det noen som vil trenge overnatting?

PS. Dere vil få adr og tlf#, slik at dere kan finne fram over PM.

A.

Da er listen klar over hvem som ønsker å komme for å se på hva "Vestfold gruppen" har å tilby.

Før denne helgen skal vi snekre sammen et program slik at det ikke blir noen tilfeldig demo dere kommer til.

Avstanden i Vestfold er ikke så stor, så det er kort avstand mellom de 3 forskjellige demoene dere skal til. Ekstra hyggelig at dere legger inn tid til en sosial begivenhet etter demoene også. Ta gjerne med demo materiale selv hvis dere ønsker det.

Alltid hyggelig å komme sammen med andre entusiaster, så dette skal bli en spennende helg.

Mvh Scic

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Demo dagen...

Ja, da er det bare for de som har meldt seg på demo hos oss i "Vestfold Gruppen" og begynne og glede seg til lørdag den 16.februar Jeg har på følelsen at dette kommer til å bli både en lærerik og morsom/hyggelig dag :-D Med litt andre fasiliteter utpå de sene nattetimer Ser fram til denne dagen, og håper de besøkende også har på følelsen at dette kan bli en morsom dag? :-?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Ja, da er det bare for de som har meldt seg på demo hos oss i "Vestfold Gruppen" og begynne og glede seg til lørdag den 16.februar Jeg har på følelsen at dette kommer til å bli både en lærerik og morsom/hyggelig dag :-D Med litt andre fasiliteter utpå de sene nattetimer Ser fram til denne dagen, og håper de besøkende også har på følelsen at dette kan bli en morsom dag? :-?
    Jeg gleder meg storveis. Jeg og Ambiance har litt sammenfallende musikksmak, så det blir spennende. Ellers kan jeg jo si at samtlige av de som treffes er av den sorten som jeg har lagt merke til på forumet som oppegående og trivelige folk. Det å utveksle musikk (musikk er vel det viktigste for meg) også veldig spennende. Alle nye bekjentskaper jeg har gjort meg gjennom forumet hittil vært særdeles givende, så jeg ser frem til disse.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg gleder meg storveis. Jeg og Ambiance har litt sammenfallende musikksmak, så det blir spennende. Ellers kan jeg jo si at samtlige av de som treffes er av den sorten som jeg har lagt merke til på forumet som oppegående og trivelige folk. Det å utveksle musikk (musikk er vel det viktigste for meg) også veldig spennende. Alle nye bekjentskaper jeg har gjort meg gjennom forumet hittil vært særdeles givende, så jeg ser frem til disse.

Blir morsomt å høre deres tips, og opplevelser i denne sammenhengen, og jeg kan tenke meg til inntrykkene blir mange. Det jeg ser fram til, er innvitasjon til demo hos de som kommer på besøk til oss.

A.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir morsomt å høre deres tips, og opplevelser i denne sammenhengen, og jeg kan tenke meg til inntrykkene blir mange. Det jeg ser fram til, er innvitasjon til demo hos de som kommer på besøk til oss.

A.
    Det er akkuratt de tankene jeg også har rundt denne demo dagen vår Jeg gleder meg veldig til og høre de besøkende sine tips, tweaks og mulige oppgradering hos seg selv, eller tips til forbedringer hos oss... Jeg tror jeg kan trenge litt hjelp etter hvert. Har nå vært på besøk hos en meget dyktig HiFi (freak) i Oslo. Som hadde mange tips til meg. Tenkte jeg kanskje skulle skrive litt om det i min tråd... :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlige Avantgarde duo!

I dag fikk jeg endelig testet Ear V20 min på Avantgarde Duo spesial utgave på hele 107db 1m 1w. Disse ga V20 en ny mening, lyd opplevelse med dynamik utenom mine tidliger opplevelser. Rett å slett en hake slepp opplevelse.

Med den følsomhet på 107 db, krever det mye av trafoene i en forsterker, noe som V20 takklet uventet bra. Uten noe lyd over hornene var det en svak summing, noe som både potensielle kjøper og meg ble possitivt overrasket over.
    Så snart det var hørbart volume fra forsterker, var summingen overdøvet.
    Den potensielle nye eieren skal også teste noe spanske produker før en eventuell handel, og han nevnte også at det var noe manglende bass i forhold til hva han er vant til, og mellomtonen kom fram noe mere. Dette sammenlignet med Adyton sin 400W dual mono effekt forsterker til over tre ganger prisen.

Hadde jeg hatt penger og plass hadde jeg handlet et par Avantgarde Duo, nok en gang overbeviser disse høyttaler konstruksjonene meg. De gir meg alt jeg ønsker en høyttaler skal gjøre, så frem til at kraftverket matcher høyttaleren.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det noe nytt på tur til Ambiances hif oppsett... Ja disse skal ta over staffet pinnen fra VR4-jr.. Også disse er Von Schweikert, med type betegnelsen LCR-15.

Disse skal ikke falle under 7ohm, noe som vil gjøre de til gode stativer til rør utstyr. Vil nok savne tyngden som bodde i VR4ene, men blir vel "gode nok" en liten stund som mellom stadie høyttalere, mens håp om "drømen skal bli til virkelighet" på rør fronten. Ikke så gale tekniske spec på LCR-15, da de går ned til 35Hz, og med VR diskanten vil nok bredden, og transparnagheten på lyden være til stedet også.

Skal skrive mere når de er testet ut.

A.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg tenkte meg! Så med andre ord så har du "fått" den andre LCR-15 nå. Og du klarer ikke og kvitte deg med rør utstyret Smart valg Bjørn. Nå ble jeg stolt av deg :twisted:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Det var det jeg tenkte meg! Så med andre ord så har du "fått" den andre LCR-15 nå. Og du klarer ikke og kvitte deg med rør utstyret Smart valg Bjørn. Nå ble jeg stolt av deg :twisted:

Hehe...

Såså, som sagt tidligere er ting for døren snart som vil ta over for Earen?? :twisted:
    Ja LCR-15 er i posten as we speak... men er jeg hjemme for å hente den?... Nei ekke det, sitter på Værnes/Stjørdal å venter på at ingenting skjer. Teknisk vakt.

Når jeg endelig kommer meg hjem, skal jeg hente å teste.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var LCR-15 testet, demontert, og skal lakkeres sort piano!

Den siste av de to var hazelwood farget så det ble selvfølgelig ikke noe farge match. I og med de spillte så bra som de gjordet, bestemte jeg meg for å beholdet de, og lakkere de.

Lyden i de var mindre dynamisk en hva jeg er vant til, men med 87,5db følsomhet kontra 90db, og fra gulvstående til stativ, burde det vell være noe forskjell!? Overrasket over hvor fylldig, og hvor stor bredde det ble i lydbildet, til å være så småe.

Kanskje ikke den værste innvestering jeg har gjort likevell, selv om jeg ikke er noe fan av stativhøyttalere.

PS! Torsdagen kommer noen godsaker på besøk!

A.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! MEN sleng ut noen bilder da, så vi som sitter på jobb kan ha noe å sikle på når ikke engang klokkeradion klarer å ta inn p4.:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Spennende! MEN sleng ut noen bilder da, så vi som sitter på jobb kan ha noe å sikle på når ikke engang klokkeradion klarer å ta inn p4.:-D

Det skulle jeg gjort, men de er ikke ferdig lakket enda. Kommer snart.

Kjipt å ikke ha noen form for musikk på jobben!!

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gledelig nyhet.

Det kommer til å bli uvær på demo dagen!!

Vet ikke om alle fikk det med seg men:
    Typhon trinnene fra AYON/Sound planet blir værende til demoen 16 Februar, da har vi noe spesielt å se fram til!

Nå værende tester er meget godt fornøyd med prestandaen på disse.

A.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir absolutt noe å glede seg til

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det ikke salg av V20 i dag.

Så de nye sted fortrederene til VR4 har kommet inn i preview rommet.

Man kan si hva man vil om stativer, men i mine ører er det ingenting som er
    som gulv stående høyttalere når det gjelder dybbden og tngden i lyden.

Disse ned til 30Hz er det fundamentog trykk, sammenlignet med vr4, så får jeg mere ut av disse. Punch, og kontroll er en del bedre her. Q sound er litt mere begrensett enda, men er ikke helt ferdig satt opp. Ble litt hektisk når jeg fikk de hjem i går, så jeg må jobbe litt mere med det. Kan vel si at disse passer bedre i rommet en hva VR4 gjordet, men morro faktoren var større på VR4...

Sambo ble lite begeistret når jeg fyrte opp disse i rommet under stuen når hun sov på sofaen. Hun kom ned og sa: " synes du det er morsomt å drømme en fin drøm, og sakte forandre drømmen til marerit da musikken fra kjelleren sakte trenger ut drømmen, og virkeligheten kommer til" 0130 om morgenen og håret i alle himmel rettninger. :twisted:

Vi har vel alle gjort noe lignende??

Mulig dette står ferdig til trippel demoen den 16 Feb? En kjapp demo kan være mulig her også.?

Vedlegg 28685

Vedlegg 28686

Vedlegg 28687

A.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

Er det JungSon DA CD2 Lux eller CDt2 Lux
    jeg er på bilde ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    hei

Er det JungSon DA CD2 Lux eller CDt2 Lux
    jeg er på bilde ?

Hei.

Det er en DVD spiller i Lux. Mener den tar SACD.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå endelig etter litt sykdom, og frakt logistikk har endelig AYON nådd fram til Sandefjord.

Har fått spillt en del på de, men jeg skal ikke røpe noe av min oppdagelser.
    De som kommer på demo 16 Feb har ufrivelig blitt utnevnt til en del av "test panelet", og man skal ikke sette griller hodet på "test panelet" heller.
    Men jeg kan sitere min kjære samboer igjen. "De ser vannvittige ut, og jeg hører forskjell!"

Noe å se fram til for besøkende?

Og EAR Yoshino V20 er på en liten rund tur til en nyskjerig mann. Ikke kjøper.

Vedlegg 28772

A.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven de var tøffe! Nyt dem:-D
    Fortell gjerne hva største forskjellen du hører er?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Det er en DVD spiller i Lux. Mener den tar SACD.

A.
    nice det første jeg ser av DVD i lux,
    og at den SACD er jo ingen dumb bouns :-D

Troeen

Side 49 av 197 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •