Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 197 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heldigrisen Ambiance!!

Har blitt nominert i Årets byggetråd på AVforum.

Takker og bukker for nomineringen, som er godt påskudd til Jule gavene!!:-D

Takk Globe.

A.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Heldigrisen Ambiance!!

Har blitt nominert i Årets byggetråd på AVforum.

Takker og bukker for nomineringen, som er godt påskudd til Jule gavene!!:-D

Takk Globe.

A.

Bare hyggelig ambiance. Jeg, og helt sikkert mange andre med meg, nyter dine bidrag og tilstedeværelse her på AVF, Lykke til!!! :-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en vemodig dag for Ambiance..

Da er det forhåpentligvis en ny stolt eier av Von Schweikert VR4-jr. Dette er det høyttaler parret jeg igjennom tidene har vært mest fornøyd med, det å selge de var med tungt i hjertet.

Helldigvis ble de solgt til en som jeg kjenner, og har funnet en god tone med, så ved et eventuelt salg fra hannes side, får jeg beskjed.

Fikk lyttet en liten time på de i sitt nye hjem, og det spillte med full overbevisning fra første strofe, slik som de alltid har gjort!
    En del klassisk musikk ble testet, med masse dynamik som forplantet seg godt i det rommet det var plassert. Vokalisten var som smurt i senter, og koret bare spredde seg til sidene og ble fylldig. Dybbden i musikk bare la seg som et teppe i hele rommet, og lyd forskjeller ved vandring i rommet var minimale!

Jeg vil egentlig legge ut i det vide å det brede ang oppsettet til Mr Sound man, men ord blir bare overflødig.

Perfekt oppsett for den som spiller variert musikk!

Vedlegg 26336

Glemte å ta med stativet til kameraet, så jeg måtte justere lukke tiden til et minimum.. Ordner nye bilder ved senere anledning.

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var Sound Man som nok en gang hentet høyttalere hos deg :-D
    Du tok ikke dine gamle Sonuser i innbytte da. De ville virkelig gjort seg som tv-høyttalere i stua
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne har nok fått et nytt, god hjem

Er det noe nytt på vei inn ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Så det var Sound Man som nok en gang hentet høyttalere hos deg :-D
    Du tok ikke dine gamle Sonuser i innbytte da. De ville virkelig gjort seg som tv-høyttalere i stua

Hehe...

Nei de ble solgt videre, og jeg vurderer stativ høyttalere til earen i mellom tiden.
    Tenker på et par LCR-15 å sette det oppe i stuen en stund... men vi får se.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Høyttalerne har nok fått et nytt, god hjem

Er det noe nytt på vei inn ?

Å ja det tror jeg absolutt.

Både far og sønn der borte falt for VR4ene, kanskje de må ta en hver!? hehe.. :lol:

Vet ikke helt hva jeg gjør der, mulig Earen blir solgt også. Da blir det noe transistor oppe i stuen.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som VR4-jr er hos en ny og stolt eier, må jeg bare prøve å se på det som kan komme.
    Tankene rundt Earen begynner å falme, hadde tenkt en stund å bruke den på Usherene i kinoen, men jeg kjenner min overdådige latskap, så jeg gidder ikke å bytte på kabler fram og tilbake for en hver lytte sesion, viva la fjærnstyringen. Jeg vil bare trykke på en knapp så bytter jeg mellom to kanals og multi kanals.
    Det jeg prøver å si er... Jeg vil ikke gi slipp på rørlyden som er noe av det bahgligste og mest engasjerende lyd signatur jeg har hatt, og som noen har fått med seg fra tidligere, har jeg sikklet på AYON AUDIO - timeless design - magic sound som jeg har stor tro på.
    Etter noen mailer fram og tilbake med Rune ( sound planet ) fikk jeg være en av de første som prøver disse privat på mitt eget oppsett i kinoen. Låter de bra, og gir meg det som jeg ønsker, er det vel en mulighet at de aldri blir sent tilbake til Arendal.

Kan ikke se for meg noe mere morsomt en å dra med seg rør dynamikk inn i film
    Fjærnstyringen som jeg skrev om tidligere, blir vel en sannhet med modifikasjoner... må kanskje slå på rør blokkene for hånd, så hvis jeg plasserer dokingstasjon for H1000 ved elektroniken, så kan jeg slå på blokkene samtidig... Latskapen lenge leve. :twisted:

Vedlegg 26491

A.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser spennende ut dette ja. På tide å rydde litt i signaturen da......
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ser spennende ut dette ja. På tide å rydde litt i signaturen da......

Hehe.... :-D

Har Von Shweikert enda jeg.
    Bruker de som bak høyttalerer, og de heter TS-150.
    Regner med det var det du tenkte på?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Degradering av EAR YOSHINO

Nå som sagt er VR4ene borte, og noen nye høyttalere har ikke kommet enda. Jeg venter de rundt den 10 Januar.

Inntil da står Earen som pynte gjenstand i bakre del av kinoen. Noen ganger får den bryne seg litt på Usherene, for så settes tilbake på "podiet".

Håper i bunn å grunn at noen andre skal falle for denns skjarm, for den spiller så meget pent å kraftfullt på det meste, men når det kommer til film i kinoen så skorter det på hvor høyt jeg kan spille med den. Det er hoved grunn for at jeg selger, jeg ønsker å få noen rør blokker som nevnt tidligere inn kinoen, slik at jeg kan brukke dynamikken som bor i rør utstyr under film også.

For å skryte litt av earen! Så spilte den bedre en Rogue M-150 blokkene på Usher 8871 BEII og Von Schweikert VR4-jr. Mere dynamik, mere dybbde, mye mere luftig, mere nærhet, bredere lyd bildet, og mere fokus på vokalisten, mens det som var plassert på siden var lengre ut.

Hvis noen kjenner noen, eller har selv lyst på en forsterker som åpner høyttalerene, så kan jeg annbefale denne. Jeg kan nevne noen som falt for magien som bor i denne forsterkeren: Devilej, sound man, Lill-h, Score, Scic + en del ikke medlemmer på avforum.

Vedlegg 26777

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fantastisk forsterker både lydmessig og estetisk som jeg gjerne skulle hatt selv, men den blir dessverre for liten til Gradientene som er enda tyngre å drive enn 8871.

Jeg hadde en hyggelig biltur til Arendal sammen med Scic i romjulen. Snart på tide at dere begge finner tid til å komme over fjorden en tur
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som sagt er VR4ene borte, og noen nye høyttalere har ikke kommet enda. Jeg venter de rundt den 10 Januar.

Inntil da står Earen som pynte gjenstand i bakre del av kinoen. Noen ganger får den bryne seg litt på Usherene, for så settes tilbake på "podiet".

Håper i bunn å grunn at noen andre skal falle for denns skjarm, for den spiller så meget pent å kraftfullt på det meste, men når det kommer til film i kinoen så skorter det på hvor høyt jeg kan spille med den. Det er hoved grunn for at jeg selger, jeg ønsker å få noen rør blokker som nevnt tidligere inn kinoen, slik at jeg kan brukke dynamikken som bor i rør utstyr under film også.

For å skryte litt av earen! Så spilte den bedre en Rogue M-150 blokkene på Usher 8871 BEII og Von Schweikert VR4-jr. Mere dynamik, mere dybbde, mye mere luftig, mere nærhet, bredere lyd bildet, og mere fokus på vokalisten, mens det som var plassert på siden var lengre ut.

Hvis noen kjenner noen, eller har selv lyst på en forsterker som åpner høyttalerene, så kan jeg annbefale denne. Jeg kan nevne noen som falt for magien som bor i denne forsterkeren: Devilej, sound man, Lill-h, Score, Scic + en del ikke medlemmer på avforum.

Vedlegg 26777

A.
    SINNSYKT LEKKERT! Har du hjerte til å selge slike skjønnheter??? :cry:

Denne elektronikken er KUNST innenfor feltet HIFI.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fantastisk forsterker både lydmessig og estetisk som jeg gjerne skulle hatt selv, men den blir dessverre for liten til Gradientene som er enda tyngre å drive enn 8871.

Jeg hadde en hyggelig biltur til Arendal sammen med Scic i romjulen. Snart på tide at dere begge finner tid til å komme over fjorden en tur

Du skal ikke se helt bort i fra det. Kan tenke meg til at Score kunne tenkt seg en tur over til deg også. Spesielt nå som alt er på plass, og ting er justert mere i balanse i kinoen, og Gradient har fått noen timer på seg.

Kan jo høre med Atle og Jan E. om de er klare for en tur? Har du noe planlagte demoer forresten?

A.

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig at denne er en utrolig god forsterker, og det er ikke sikkert alle på forumet vet hva som bor i denne "godbiten"

Helt enig at vi får finne en dato som vi kan få tatt en tur over fjorden. Etter Arendals turen så fant jeg ut at det manglet litt i oppsettet mitt selv. Har kjøpt en Usher CD 1 som jeg skal ned i kjelleren for å få montert etterpå.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scrooge, Jerome, Kenti og HenningHG har lagt inn ønske om en demo, men vi har ikke satt av noen dag enda. Tenkte å få til noe mot slutten av januar.
    Gøy om dere kommer over. 3 stykker er perfekt å ha på besøk for en demo. Blir lett trangt når man blir 5-6 stykker tilsammen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scic
    Helt enig at denne er en utrolig god forsterker, og det er ikke sikkert alle på forumet vet hva som bor i denne "godbiten"

Helt enig at vi får finne en dato som vi kan få tatt en tur over fjorden. Etter Arendals turen så fant jeg ut at det manglet litt i oppsettet mitt selv. Har kjøpt en Usher CD 1 som jeg skal ned i kjelleren for å få montert etterpå.
    Jeg testet CD-1 for ca ett år siden, og den imponerte virkelig. Veldig bra spiller til prisen.
    Hvordan gikk det med planene rundt centerhøyttaleren?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en vemodig dag for Ambiance..

Da er det forhåpentligvis en ny stolt eier av Von Schweikert VR4-jr. Dette er det høyttaler parret jeg igjennom tidene har vært mest fornøyd med, det å selge de var med tungt i hjertet.

Helldigvis ble de solgt til en som jeg kjenner, og har funnet en god tone med, så ved et eventuelt salg fra hannes side, får jeg beskjed.

Fikk lyttet en liten time på de i sitt nye hjem, og det spillte med full overbevisning fra første strofe, slik som de alltid har gjort!
    En del klassisk musikk ble testet, med masse dynamik som forplantet seg godt i det rommet det var plassert. Vokalisten var som smurt i senter, og koret bare spredde seg til sidene og ble fylldig. Dybbden i musikk bare la seg som et teppe i hele rommet, og lyd forskjeller ved vandring i rommet var minimale!

Jeg vil egentlig legge ut i det vide å det brede ang oppsettet til Mr Sound man, men ord blir bare overflødig.

Perfekt oppsett for den som spiller variert musikk!

Vedlegg 26336

Glemte å ta med stativet til kameraet, så jeg måtte justere lukke tiden til et minimum.. Ordner nye bilder ved senere anledning.

A.
    Takk for flotte god ord Bjørn Pappa ble misunnelig på meg, og jeg ble veldig fornøyd! Så der var det to fluer i en smekk... Merker at forsterkeren min kneler litt på høyere volumer, så til sommeren kommer jeg til og gå for enten rør monoblokker eller effektforsterkere, både for øvre og nedre del av Von Schweikert modulene... Time will show Men, det er 1000% sikkert at det kommer til og skje noe på forsterker siden til sommeren.

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet CD-1 for ca ett år siden, og den imponerte virkelig. Veldig bra spiller til prisen.
    Hvordan gikk det med planene rundt centerhøyttaleren?
    Senterhøyttaleren jeg snakket om syntes jeg ikke hadde samme lydsignatur som Kappa'ene.

Etter turen hos oppgraderings spøkelset "Flageborg" så ble ble det ny Cd spiller først. Som du sier så spiller den meget bra til prisen, og jeg er meget fornøyd med det kjøpet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scrooge, Jerome, Kenti og HenningHG har lagt inn ønske om en demo, men vi har ikke satt av noen dag enda. Tenkte å få til noe mot slutten av januar.
    Gøy om dere kommer over. 3 stykker er perfekt å ha på besøk for en demo. Blir lett trangt når man blir 5-6 stykker tilsammen

Stemmer det..

Kanskje du kan gi beskjed når du skal ha demo, men prøv å unngå helgen 16 Februar. Kommer tilbake om hvorfor. Hvis det blir slutten av januar, skal det vel ikke by på store problemer.

Nevnte det for scic i dag ang demo tur til are sia, og han er klar for en helge tur.

A.

Side 46 av 197 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •