Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 197 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 3926
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke selg noe du kommer til å angre deg bittert på etterpå.

Barna blir fort store og skjønner at å tafse på rørene er fyfy.

Hadde selv en til tider overentusiastisk audiofil far da jeg var liten, men isteden for å tafse på alt av lp og whatnot, fikk jeg opplæring på hvordan å bruke systemet, så skjønte jeg med tid og stunder også verdien av det

(Klippet riktig nok av strømledningen til lp spilleren i sin tid, men det har du ikke hørt fra meg )

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Nå er tiden snart inne for å flytte soveromet vårt, de to minste begynner å bli så store at de snart må få hver sin seng!

Eneste mulighet for det, er å bruke preview rommet som hoved soverom, det vil igjen si at rør utstyret må ut fra rommet. :???:

Jeg tar ikke sjansen på å sette dette utstyret oppe i stuen, da det kan være noe klåfingrer som brenner seg på rørene. Von Schweikert er solgt, og blir hentet på ny året, og jeg er i tvil om jeg vil selge Earen?? Så behagelig den er, og den er så veldig sjelden. Beholder jeg den, blir den ikke brukt før noe drastisk skjer, eller om noen år! :evil: Disse faller heldigvis ikke noe mere i pris, så det er ikke noe tema, men vil jeg en dag pakke den ut, og kjøpe/lete etter matchende høyttalere til den??

Noen som har noen vise ord og råd??:-D

A.
    Er vel ikke noe problem med at noen brenner seg på rørene hvis du bruker gitteret? Hvordan kunne du selge Schweikertene??
    Beholder du rørampen kan du gå over til horn når tiden er inne

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selg unna sier nå jeg, og bruk penga på å få anlegget i kinoen enda bedre!
    Det må jo være bedre å ha kun ett anlegg man kan bruke alle penga på

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med alle tidligere argumenter her, så dette er en vanskelig sak. Tror du vil angre salget av EAR, men får du ikke brukt den på 5-8 år gir det jo liten mening å ha den i boden. Da kan pengene brukes bedre på f.eks hd utstyr i kinoen.
    Blir det ikke litt tungvindt å måtte gå gjennom soverommet for å komme inn i kinoen?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Blir det ikke litt tungvindt å måtte gå gjennom soverommet for å komme inn i kinoen?
    Noen har tilstøtende bad til soverommet. En tilstøtende kino er jo hakket vassere...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Devil. Skaff deg HD i kinoen! Mtp du har W9000 skulle det bare mangle at du ikke har HD DVD og BD

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trekk pusten. Tenk GODT gjennom de ulike valgene. Kjenn på følelsen i magen. Bestem deg. Salg av utstyr fikser ikke alle utfordringer. Det kan være bedre å krumme nakken å løse utfordringene.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du klarer ikke å lage et kombo kino/stereo-oppsett i kinoen da?

Planen min er å få til både et skikkelig stereo-oppsett og kino i samme rom.
    Begynner med stereo og får det skikkelig og så bygge kinoen rundt det.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

vis det plass til i mellom eventuel seng og rør lyd, så kan du la de stå..
    det er vel ikke alle som rør lyd til senge kosen :roll:

Ide`n som Mor10 har er og så god

Troeen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm....

Mange av de forslagene her har gått i hodet mitt også.
    Kinoen den blir værende uansett hvor tungvint det blir mtp tilgjengeligheten, men rør-rommet må bort en periode. Håper leiligheten vi leier ut i tilknytting til boligen kan brukes av oss selv snart, da blir ikke dette noe tema!.
    Tankene mine har også vært, skal jeg flytte alt opp i stuen, sette rør utstyret i en benk med dører og god lufting bak, og kjøpe stativ høyttalere slik at barna ikke når opp til de?
    Synes egentlig ingen av alternativene er noe gode, forde jeg ønsker ikke å selge, mulig jeg allerede har tatt valget, da jeg selger VR4ene??

Jeg prøvde rør oppsettet i kinoen, og der spillte det en del bedre! Men det ble for mye utstyr i rommet. Jeg er jo av den typen som liker det litt "enkle" når det kommer til utseende.

Må nok tygge litt på dette, men kjævemusklene begynner å bli slitene!

A. :evil:

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo du!

Jeg lurte veldig på hvilken sang av Porkypine Tree du spilte for oss da du hadde demo. Husker du det?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par stativer med god fot burde vel fungere. Vet Sonus har stenfot på en av stativene sine
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm....

Mange av de forslagene her har gått i hodet mitt også.
    Kinoen den blir værende uansett hvor tungvint det blir mtp tilgjengeligheten, men rør-rommet må bort en periode. Håper leiligheten vi leier ut i tilknytting til boligen kan brukes av oss selv snart, da blir ikke dette noe tema!.
    Tankene mine har også vært, skal jeg flytte alt opp i stuen, sette rør utstyret i en benk med dører og god lufting bak, og kjøpe stativ høyttalere slik at barna ikke når opp til de?
    Synes egentlig ingen av alternativene er noe gode, forde jeg ønsker ikke å selge, mulig jeg allerede har tatt valget, da jeg selger VR4ene??

Jeg prøvde rør oppsettet i kinoen, og der spillte det en del bedre! Men det ble for mye utstyr i rommet. Jeg er jo av den typen som liker det litt "enkle" når det kommer til utseende.

Må nok tygge litt på dette, men kjævemusklene begynner å bli slitene!

A. :evil:
    Rørforsterkeren din er jo griselekker! Låt den bra på Usher flaggskipene? Isåfall, klarer du nok å lage en liten patent som ser bra ut slik at du KUN trenger å flytte høyttaler kablene når du vill nyte rørlyden i kinoen

Hvis den produserer så god lyd, og den er så vanskelig å få tak i, så er det jo uaktuelt å selge?!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Hallo du!

Jeg lurte veldig på hvilken sang av Porkypine Tree du spilte for oss da du hadde demo. Husker du det?

Hei..

De har gitt bare en DVD, og den heter Arriving somewhere, og det var spor# 5 "Hatesong".
    Steven Wilson mikser alltid live opptakene sine selv, så å spille samme sangen fra et studio opptak vil ikke gi samme nytten. Annbefaler deg å kjøpe denne DVDèn

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Rørforsterkeren din er jo griselekker! Låt den bra på Usher flaggskipene? Isåfall, klarer du nok å lage en liten patent som ser bra ut slik at du KUN trenger å flytte høyttaler kablene når du vill nyte rørlyden i kinoen

Hvis den produserer så god lyd, og den er så vanskelig å få tak i, så er det jo uaktuelt å selge?!

Ja.. det er veldig vanskelig å la denne gå!!

Det er meg og en til fra Oslo som har vanskeligheter med å selge denne lekkerbisken. Har hatt kontakt med han de siste dagene, og han sier at det ikke er lett å la den gå.
    Da jeg kjøpte min oppgraderte V20 av han, gikk det noen mnd så kjøpte han en fra England, som han er lykkelig eier av nå.

Mulig jeg bare beholder den, setter den på display i kinoen eller noe!?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par statier med god fot burde vel fungere. Vet Sonus har stenfot på en av stativene sine

Ja, Sonus har mye lekkert, men jeg klarer ikke helt stativ høyttalere, da de blir noe "ned tur" etter gulvstående. Skal mye til for å få den samme opplevelsen av de som jeg har med VR4-jr.
    Det er så mye fram og tilbake ang event salg.

Sitter å hører på noe akustiske toner på VRène nå, og... ja... det er litt motstridig jeg selger disse/dette oppsettet!!

Du har jo selv hørt det, og skjønner sikkert litt hva jeg mener??

A.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

De har gitt bare en DVD, og den heter Arriving somewhere, og det var spor# 5 "Hatesong".
    Steven Wilson mikser alltid live opptakene sine selv, så å spille samme sangen fra et studio opptak vil ikke gi samme nytten. Annbefaler deg å kjøpe denne DVDèn

A.
    Hva med Live At Rockpalast?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Sonus har mye lekkert, men jeg klarer ikke helt stativ høyttalere, da de blir noe "ned tur" etter gulvstående. Skal mye til for å få den samme opplevelsen av de som jeg har med VR4-jr.
    Det er så mye fram og tilbake ang event salg.

Sitter å hører på noe akustiske toner på VRène nå, og... ja... det er litt motstridig jeg selger disse/dette oppsettet!!

Du har jo selv hørt det, og skjønner sikkert litt hva jeg mener??

A.
    Helt klart. Jeg gikk fra gulvstående til stativ selv en periode, men endte fort tilbake på gulvstående igjen. Oppløsningen i stativer er som regel veldig bra, men det er vanskelig å venne seg til manglene i bunnen. Er det størrelsen på VR-4 som er problemet for å ha dem i stua, eller er det små barn?
    En stor fordel med Gradient er at alle trekk og tredetaljer kan byttes uten at det koster sjorta. Dette gjør at jeg ikke trenger å være like redd for dem som jeg var for kabinettene på 8871. Veldig greit med ungdommer og hund i hus.

Har forresten hatt Anfields CJ pre i hus et par dager nå. Etter å ha forkastet Mullard rørene den kom med og satt inn et par fra Philips fungerer det fantastisk og tapet av Stereo90 svir ikke så mye som før. Skulle ønske jeg hadde råd til effekttrinnet han selger så det kunne drevet toppene, men det får bli en annen gang.
    Gleder meg til du har mulighet til å komme innom igjen siden du kan sammenligne lyden med hvordan anlegget fungerte på stereo90 og uinnspilte høyttalere :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart. Jeg gikk fra gulvstående til stativ selv en periode, men endte fort tilbake på gulvstående igjen. Oppløsningen i stativer er som regel veldig bra, men det er vanskelig å venne seg til manglene i bunnen. Er det størrelsen på VR-4 som er problemet for å ha dem i stua, eller er det små barn?
    En stor fordel med Gradient er at alle trekk og tredetaljer kan byttes uten at det koster sjorta. Dette gjør at jeg ikke trenger å være like redd for dem som jeg var for kabinettene på 8871. Veldig greit med ungdommer og hund i hus.

Har forresten hatt Anfields CJ pre i hus et par dager nå. Etter å ha forkastet Mullard rørene den kom med og satt inn et par fra Philips fungerer det fantastisk og tapet av Stereo90 svir ikke så mye som før. Skulle ønske jeg hadde råd til effekttrinnet han selger så det kunne drevet toppene, men det får bli en annen gang.
    Gleder meg til du har mulighet til å komme innom igjen siden du kan sammenligne lyden med hvordan anlegget fungerte på stereo90 og uinnspilte høyttalere :-D

Flott at du ror ting i havn nå!:-D

Helt klart inngangs rørene som gjør utslaget der!! Det er med rør som med en rød vin, ser lik ut, men smaker forskjellig. Du har fått noen timer på gradient nå, og er vel på god vei med grov innspillingen!.
    Jeg får ta turen inn til deg i Januar for å smake på oppsettet ditt.

Sikkler litt på noen monoblokker Anfield har ( Typhon ).. Mulig jeg kjører rør på 8871, men tør ikke å innvestere for så å lytte om det spiller sammen, men det å miste rør oppsettet nå, drar meg mer i denne rettningen, og muligheten for å låne med seg monoblokkene kommer ut på nyåret en gang. Spiller det som ønsket, blir vel ikke savnet for VR4 og V20 sååå stort.
    Noe av det samme du opplever hos deg.

Det er ikke størrelsen som stopper meg i å sette alt oppe, men det er noen småe klå fingerer som jeg ikke alltid kan ha kontroll over som bremser. Redd for membraner, trekket, eller port tunningen osv skal ryke .
    Genialt slik som det er nå, alt på en plass, og nesten bare meg som bruker det.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hva med Live At Rockpalast?

Det er vel ikke P.T. som spiller!!

A.

Side 44 av 197 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •