Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 197 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 3926
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjedelig å gå til innkjøp av så dyre komponenter, så har de vesentlige mangler

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hei.

Opplever det på:
    -Ambra
    -Day after to morrow
    -Istid
    -XXX
    -Matrix Revelution. ( Sterkt lys )
    Da har jeg hatt en runde med Matrix, Day after tomorrow og Istid. Ettersom jeg ikke helt nøyaktiv vet hvilke scener du fant denne snø-ditheringen, så ble det endel spoling på meg. Resultat: Njei. Fant ikke noe snø som var i ulage.

Dog. På Matrix, scenene hvor Neo er i ventehallen mellom den fysiske og virituelle verden, da så jeg endel pixler/områder som pulserte. Dette var i bakgrunnsbildet hvor flisene på veggen har svake sjateringer/fargenyanser. Når jeg satte filmen i pause, ble alle pulseringene også froset, så jeg er litt usikker på om det ikke er en form for mpeg artifakt jeg opplevde.

Denne gangen brukte jeg DVD-spilleren som kilde, (prøvde ikke med PS3), denne kjørte jeg på 1080iP50 på HDMI via reciever (passtrough) til W9k.

Det er sent så jeg skal sove litt på synsintrykkene. Kanskje vi burde sjekke alle settinger mot hverandre.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Da har jeg hatt en runde med Matrix, Day after tomorrow og Istid. Ettersom jeg ikke helt nøyaktiv vet hvilke scener du fant denne snø-ditheringen, så ble det endel spoling på meg. Resultat: Njei. Fant ikke noe snø som var i ulage.

Dog. På Matrix, scenene hvor Neo er i ventehallen mellom den fysiske og virituelle verden, da så jeg endel pixler/områder som pulserte. Dette var i bakgrunnsbildet hvor flisene på veggen har svake sjateringer/fargenyanser. Når jeg satte filmen i pause, ble alle pulseringene også froset, så jeg er litt usikker på om det ikke er en form for mpeg artifakt jeg opplevde.

Denne gangen brukte jeg DVD-spilleren som kilde, (prøvde ikke med PS3), denne kjørte jeg på 1080iP50 på HDMI via reciever (passtrough) til W9k.

Det er sent så jeg skal sove litt på synsintrykkene. Kanskje vi burde sjekke alle settinger mot hverandre.

Hei.

Ja da opplever du noe av det samme som meg. Men det virker som du har mindre problemer med det, og det er godt tegn. :-D Når Neo er i mellom verden og venter på toget, har jeg ikke dette!? Men når Smith parkerer bilen med lang lysene på, når han leverer pakken til Neo, da hadde jeg det, men justerte contrast mere ned, så ble det borte, men ikke snø problemene.

Har du noe peil på hva som må justeres inn?

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg skal notere/ta bilde av alle relevante settings på projektøren så kan du prøve dem selv om kilden ikke blir identisk.

Ettersom du har sett samme problem på flere kilder (DVDspiller + PS3) så regner jeg med at problemet ligger på projektøren eller det som er mellom. Har du noe form for signalbehandling mellom DVD-spiller og projektør, gjør recieveren din noe med signalet? (Bare litt brainstorming fra min side).

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg skal notere/ta bilde av alle relevante settings på projektøren så kan du prøve dem selv om kilden ikke blir identisk.

Ettersom du har sett samme problem på flere kilder (DVDspiller + PS3) så regner jeg med at problemet ligger på projektøren eller det som er mellom. Har du noe form for signalbehandling mellom DVD-spiller og projektør, gjør recieveren din noe med signalet? (Bare litt brainstorming fra min side).

Ikke noe i mellom, går med HDMI 1.3 heleveien, likedan med component kabel.
    Nesten sikker på det har noe med innstillinger å gjøre.

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen kjappe ting du kan sjekke på din PJ, som jeg har endret på min (utenom gain, color og slikt som går på bilde):

Mode er satt til Whispermode (tror jeg det het). Dette senker rotasjonen på fargehjulet og endrer bla flimmer på skjerm.
    Overscan er satt til 100% (er default 96-97 tror jeg). Da blir pixelmappingen mer korrekt og dette har jeg sett hjelpe noe på bildeprosesseringen hos andre.
    Lampestyrke er satt til lav (default)
    Ellers kjører i Cinema fargemodus og iris ca midt på skala.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen kjappe ting du kan sjekke på din PJ, som jeg har endret på min (utenom gain, color og slikt som går på bilde):

Mode er satt til Whispermode (tror jeg det het). Dette senker rotasjonen på fargehjulet og endrer bla flimmer på skjerm.
    Overscan er satt til 100% (er default 96-97 tror jeg). Da blir pixelmappingen mer korrekt og dette har jeg sett hjelpe noe på bildeprosesseringen hos andre.
    Lampestyrke er satt til lav (default)
    Ellers kjører i Cinema fargemodus og iris ca midt på skala.
    Da har vi testet mye av det samme.
    Jeg hadde Pj i whisper mode, da ble alt noe mere blass i fargene, og det hjalp ikke på "pixel" problemet, merket ikke noe forskjell på roen i bildet.
    Lampen hadde jeg på 200W, men da synes jeg dynamiken ble dempet også.
    Ovescan på 100%, uten sorte kanter på bildet.
    Fargene kalibrerte jeg til rommet og lerrettet, men iris har jeg ikke testet, den står av. Det har jeg litt tro på kan ha noe med dette å gjøre.. Skal testes i dag!

Takk for gode tips!

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..

Det hjalp ikke å justere på IRIS, det ble faktisk værre etter justering. Hos meg er bildet roligere med IRIS av.

DVE platen har en form for trobleshooting, skal se om det står noe om dette der!?

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm. Mente å lese at du har connections i flybransjen. Du er ikke en "gammel" luftwaffepilot med falkeblikk? Vi andre med fuzzy blikk klarer kanskje ikke se hva du ser?

Du snakket deg bort en plass med å fly over til Sola og la Henning vise deg kalibrering, hvis det ennå er på trappene, så kan du jo komme innom her og se om du opplever samme problem på min PJ.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm. Mente å lese at du har connections i flybransjen. Du er ikke en "gammel" luftwaffepilot med falkeblikk? Vi andre med fuzzy blikk klarer kanskje ikke se hva du ser?

Du snakket deg bort en plass med å fly over til Sola og la Henning vise deg kalibrering, hvis det ennå er på trappene, så kan du jo komme innom her og se om du opplever samme problem på min PJ.

Hehe..

Jo det er i tankene mine enda. Men tror ikke jeg rekker det mens han har perm.. Får se om det blir noe på ny året?
    Vært gæy det å se på noen kinoer mens er "over there". :-D

A.

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sitti i 2 timer (helt seriøst) og lest gjennom tråden din, fra den spede begynnelse... Lo så tårene trilla da jeg leste om det avlyste flyet til USA og hjemturen fra flyplassen med en Tollpost-bil i ræva; som kom med knust pakke til deg. Og om elektrikeren som bare sa "ja ja" og ikke noterte en drit av det du sa fordi han trodde du tulla! LOL (ikke vondt ment altså).
    Dette er skikkelig gjennomførte greier, og jeg vet hvem jeg skal plage med spørsmål om jeg en dag tar til mot (og får økonomi) til å gjøre noe lignende Hadde vært skikkelig gøy å fått sett en slik kino live, men er nok litt store avstander.
    Liker den ydmyke fremtoningen din. Stå på videre

Mvh
    Kay

PS! Hvordan går det med kinosjefen? Må jo være stor nå...?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KaNi
    Har nå sitti i 2 timer (helt seriøst) og lest gjennom tråden din, fra den spede begynnelse... Lo så tårene trilla da jeg leste om det avlyste flyet til USA og hjemturen fra flyplassen med en Tollpost-bil i ræva; som kom med knust pakke til deg. Og om elektrikeren som bare sa "ja ja" og ikke noterte en drit av det du sa fordi han trodde du tulla! LOL (ikke vondt ment altså).
    Dette er skikkelig gjennomførte greier, og jeg vet hvem jeg skal plage med spørsmål om jeg en dag tar til mot (og får økonomi) til å gjøre noe lignende Hadde vært skikkelig gøy å fått sett en slik kino live, men er nok litt store avstander.
    Liker den ydmyke fremtoningen din. Stå på videre

Mvh
    Kay

PS! Hvordan går det med kinosjefen? Må jo være stor nå...?
    Hmm.. ja..

I ettertid er det jo morsomt å se tilbake på hendelsesforløpet, men når jeg var mitt oppe i alt av logistik, og planlegging var det ikke så morsomt. Det var mye motgang i perioder fra alle innstanser under bygge prossesen, noe må man vel regne med, men ikke så mye som det var der. Hadde en stram timeplan, og det var primær jobben, hobbyen og soving som tok all min tid. Skal takke meg lykkelig for en suportiv samboer.

Jero (kino sjefen) er blitt noe stor nå ja, men ikke helt fullvoksen enda. Han veier rundt 35Kg, og tendenser til ADHD når han får sine rapptuser, og bare vil leke.

Noen ganger må mann reise, enten gjennom jobb eller ferie... Kanskje på disse trakter?? Da er det bare å sende en PM, så er en demo avtalt.

A.

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... høres fint ut. Kanskje man snakkes..?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner jakten for fullt ang nye subwofere!!

Har bestemt meg for hvilken det blir!!

OM? Om jeg gleder meg til stor oppgradering av den bakre delen av kinoen min?? Absolutt!! :twisted:
    Forventningene er skyhøye, mens kinoen står i knestående og jeg venter på......

A.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har bestemt meg for hvilken det blir!!
    Minimum 2 - for jevnest frekvensrespons.

Eller skal du ha flere?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Minimum 2 - for jevnest frekvensrespons.

Eller skal du ha flere?

Det blir to..

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir to..

A.
    Du har plass til 4......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo prøve deg på DD18 til Jørn hvis de ikke enda er solgt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Du har plass til 4......

Hehe...

Får satse på det holder med to!? :twisted:

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Kan jo prøve deg på DD18 til Jørn hvis de ikke enda er solgt.

Regner med de er solgt...
    Men de hadde nok gjort susen.

A.

Side 38 av 197 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •