Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 197 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Christopher
    For en lekker hjemmekino! Utrolig stilig Å gratulerer med gode høyttalere!

Ang. Klipsch subben har jeg hørt den 1 gang, og den gir VIRKELIG lyd fra seg. Og dette er en subwoofer som virkelig holder følge med det meste! Ikke noe dårlig valg det altså!

Godt å høre Christopher.

Men hva vil si om de musikalske egenskapene på de??
    Det betyr mest for min del.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er å annbefale av disse alt:

- Sunfire True Subwoofer EQ Signature 12"
    - Klipsch RT-12D

Det har seg slik at jeg ikke har hørt noen av disse subbene, men de har mange gode egenskaper.
    Hvilken er best?

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hva er å annbefale av disse alt:

- Sunfire True Subwoofer EQ Signature 12"
    - Klipsch RT-12D

Det har seg slik at jeg ikke har hørt noen av disse subbene, men de har mange gode egenskaper.
    Hvilken er best?

A.
    Jeg ville absolutt gått for RT-12D.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at det skal være en liten sub, men hvorfor står valget i mellom presis de to?

Om du tar sjangsen på egenimport så ligger JL F113 og F112 i ca samme prisklasse, og de kan levere noen helt andre lydtrykk. Har du plass til to små subber? Da er det store fordeler å høste med tanke på jevn frekvensrespons og bedre lyd til alle sitteplasser. Jeg kjører selv med 2 SB12-Plus, og jeg kjenner også til en annen som gjør det samme. Han hadde tidligere en DD18 men finner faktisk de to SB12'ene som bedre til musikk.

Du finner en test av RT12-d her

Product Review

og målinger av True Sub EQ her

AV Talk: AV Talk Subwoofer Tests => Sunfire: True Subwoofer EQ

Ingen av de er noen lydtryksmonstere eller gir masser av db for pengene, ikke at det betyr at de er dårlige subs. Men personlig ville jeg nok heller ha tatt JL eller SVS ruten da det der både er høyere lydtrykk samt flere db for pengene. Skal det være en av de to ville også jeg gå for RT12-d

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg regner med at det skal være en liten sub, men hvorfor står valget i mellom presis de to?

Om du tar sjangsen på egenimport så ligger JL F113 og F112 i ca samme prisklasse, og de kan levere noen helt andre lydtrykk. Har du plass til to små subber? Da er det store fordeler å høste med tanke på jevn frekvensrespons og bedre lyd til alle sitteplasser. Jeg kjører selv med 2 SB12-Plus, og jeg kjenner også til en annen som gjør det samme. Han hadde tidligere en DD18 men finner faktisk de to SB12'ene som bedre til musikk.

Du finner en test av RT12-d her

Product Review

og målinger av True Sub EQ her

AV Talk: AV Talk Subwoofer Tests => Sunfire: True Subwoofer EQ

Ingen av de er noen lydtryksmonstere eller gir masser av db for pengene, ikke at det betyr at de er dårlige subs. Men personlig ville jeg nok heller ha tatt JL eller SVS ruten da det der både er høyere lydtrykk samt flere db for pengene. Skal det være en av de to ville også jeg gå for RT12-d

Takk for supert svar!

Tydelig RT er en bedre sub, men likte ikke at kassen sprakk under testen, og det var en tydlig "fabrikasjons feil". Noe jeg må evnt følge med på.

Tydlig du har subber som fordypning, og du kommer med gode alternativer!
    JL er vel ikke å få tak i her hjemme? Mangler CE merking som kan gjøre det vanskelig å få inn til Norge?
    Eller har du forslag der også?

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil se nærmere på JL så er det en her på forumet som har importert en, du finner ham sikkert vha søk funksjonen. Jeg tror firmaet han kjøpte den fra het sounddoctor eller noe lignende. CE godkjenning er kun nødvendig for å selge de i europa, det er ikke nødvendig for å selge de til europa.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Om du vil se nærmere på JL så er det en her på forumet som har importert en, du finner ham sikkert vha søk funksjonen. Jeg tror firmaet han kjøpte den fra het sounddoctor eller noe lignende. CE godkjenning er kun nødvendig for å selge de i europa, det er ikke nødvendig for å selge de til europa.
    Han heter stenvik, og det er en egen tråd om denne subben: http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...tml#post640474

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dagens dollar kurs så er JL ett ganske bra kjøp selv om den er dyr.

E mail adressen til soundoctor er: barry@soundoctor.com

Link til hjemmesider, der er også en haug av tester der vel en trygt kan si at verdens HIFI presse er ekstremt positiv til egenskapene på musikk, og i tillegg så spiller den film så murpussen detter ned på en musikalsk måte...

Soundoctor -

Nei jeg har ikke handlet enda men jeg teller på knappene (dollarene..)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Soundoctor.com:
    Soundoctor is the ONLY authorized “JL Audio Home & Professional Products” Dealer chosen to service the complex needs of the Global Audio community for FATHOM and GOTHAM series subwoofers. We offer sales to both Home Theater installations and Professional Recording/Mixing Studios worldwide.

Fra JLAudio.com:
    As a company, we put a tremendous amount of effort into training our authorized dealers to provide you, the end-user, with valuable advice and installation expertise. With high-performance home speaker systems, the importance of quality system design and installation is paramount. For that reason, we do not believe that Internet retailers can provide the level of service we feel our customers deserve and we do NOT authorize any dealer to sell product via Internet or Mail Order.

Syntes dette ikke stemte helt overens...

Newcomer Christopher sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Godt å høre Christopher.

Men hva vil si om de musikalske egenskapene på de??
    Det betyr mest for min del.

A.
    Angående denne subben må jeg først få sagt at det at dem har "delt opp" elmentene på 3, og ikke 1 stort har gjort mye!
    Subben fikk jeg høre sammen med Martin Logan Summit faktisk, og for min del syntes jeg denne har en vanvittig "punsh", samtidig går den veldig dypt. Jeg må si jeg ble veldig overasket over hvor rå denne var til musikk, en utrolig kjapp og musikalsk subb spør du meg.
    Og at denne egner seg godt på film også, er det ingen tvil om.

Absolutt et godt kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Fra Soundoctor.com:
    Soundoctor is the ONLY authorized “JL Audio Home & Professional Products” Dealer chosen to service the complex needs of the Global Audio community for FATHOM and GOTHAM series subwoofers. We offer sales to both Home Theater installations and Professional Recording/Mixing Studios worldwide.

Fra JLAudio.com:
    As a company, we put a tremendous amount of effort into training our authorized dealers to provide you, the end-user, with valuable advice and installation expertise. With high-performance home speaker systems, the importance of quality system design and installation is paramount. For that reason, we do not believe that Internet retailers can provide the level of service we feel our customers deserve and we do NOT authorize any dealer to sell product via Internet or Mail Order.

Syntes dette ikke stemte helt overens...

Sant nok, jeg har ringt JL fabrikken og fått bekreftet av doktoen er autorisert og har lov til å selge over internet til utlandet men ikke innenlands USA.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Dr Barry fått mail ang F113.

Er vel bare å vente på svar!?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle mail adr til soundoctor går det ikke å sende mail til!!
    Mulig de ikke eksisterer lengre!? Har ikke prøvd å ringe de, men lurer på om det er smartere å ta direkte kontakt med JL Audio. Kanskje det er mulig å få noen svar da.

Endelig fikk jeg tid å mulighet til å kalibrere PJ noenlunde. DVE platen kom godt med, men fortsatt ikke heeelt fornøyd! Synes det er "støy" i bildet når det er snø eller sterkt lys på film enda. Det er som om at bildet koker/prikker veldig i de senene.
    Hvis jeg justerte contrast etter DVE sine spesifikasjoner ble disse senene "overeksponert" og skjerende. Når jeg justerte kontraseten til skjerepunktet var borte, kom kornene tilbake på skjermen. Fargene derimot er fantastisk bra, og likeså klarheten i bildet.

Kanskje dette ikke er noe som går å justere helt vekk på denne PJ?
    Noen som har tips?

A.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke mye snø her i Rogaland og ikke søker jeg etter dette fenomenet hvor vann går over i fast form, ei heller på DVD. Derfor er jeg usikker på om jeg har noen filmer med mye hvitt, ellers skulle jeg gjerne teste på min W9k nå som Ak har kalibrert den.

Hvilke(n) film er det du opplever kornete (påske?) snø?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Nå er det ikke mye snø her i Rogaland og ikke søker jeg etter dette fenomenet hvor vann går over i fast form, ei heller på DVD. Derfor er jeg usikker på om jeg har noen filmer med mye hvitt, ellers skulle jeg gjerne teste på min W9k nå som Ak har kalibrert den.

Hvilke(n) film er det du opplever kornete (påske?) snø?

Hei.

Opplever det på:
    -Ambra
    -Day after to morrow
    -Istid
    -XXX
    -Matrix Revelution. ( Sterkt lys )

Selv om jeg byttet kabel fra Component til HDMI, var det ikke noen forskjell på noe egentlig. Kan være meg som ikke vet helt hva jeg skal se etter?

A.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal rote i noen esker og se om jeg ikke klarer å finne Istid, Day after tomorrow og/eller Matrix Revolution. Har en evne til å fortrenge snø...ops: Blir ikke i kveld, men forhåpentligvis i morgen kveld.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg skal rote i noen esker og se om jeg ikke klarer å finne Istid, Day after tomorrow og/eller Matrix Revolution. Har en evne til å fortrenge snø...ops: Blir ikke i kveld, men forhåpentligvis i morgen kveld.

Ok. Fint!

Greit å få innputt fra noen med samme PJ.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer Remedier på besøk, og han har med seg PS3 med noen spill og filmer.

Dette kan jo bli meget innteresant å teste på PJ og kinoen forøverig. Håper det blir en WOW effekt her, og kjøp av PS3 er u-unnværelig!! :twisted:
    Har bange anelser at en slik ligger under Juletreet i år uansett.

A.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner jeg deg godt (Online-Godt) så klarer du ikke vente til julaften, og kjøper deg en PS3 i neste uke :twisted:

Blu-Ray er helt sinnsykt rått... 100 Hz bildefrekvens er det råeste jeg har opplevd, og det passer perfekt med Blu-Ray....

Hva er bildefrekvensen på projektoren Ambiance?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Kjenner jeg deg godt (Online-Godt) så klarer du ikke vente til julaften, og kjøper deg en PS3 i neste uke :twisted:

Blu-Ray er helt sinnsykt rått... 100 Hz bildefrekvens er det råeste jeg har opplevd, og det passer perfekt med Blu-Ray....

Hva er bildefrekvensen på projektoren Ambiance?

Hehe...

De filmene vi testet, så var ikke bluray spesielt vassere en oppskaleringen til 1092. eneste jeg la merke til var at det er mere smell i fargene på br. Egentlig er det nok for at jeg skulle handlet, bonuset er spillekonsol. :-D

Tror pj takkler opp til 60 bilder i secundet, og 1092 gir 50 bilder i secundet.

Uansett om det er bluray eller oppskalering, så er det støy på de hviteste partiene??? Skuffende!

A.

Side 37 av 197 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •