Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 197 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 3926
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Nå ser jeg noen mangler ved Benq W9000èn.

En ting som jeg aldri opplevde med 7200. På cener med snø i bakgrunn, så blir de hvite fargene "grov kornet" og ikke reel i forhold til hvordan det skulle vært. En direkte sammenligning mellom disse to PJ, så blir den hvite snøen på 7200 i fokus og ikke "kornete" og du kan se komturene i snøen bakover i bildet, men på 9000 blir alt hvit.

Jeg har justert Kontrast, farger, brightnes, lampe effekt og temp dog til ingen nytte.

Noen tips for å juster dette?

A.
    Du beskriver her såkalt "white crush", et normalt fenomen hvis enten kontrast, gamma eller en eller flere av grunnfargene er stilt for høyt. Videre har du en helt ny pære, som du må la få noen timer på seg å kjøre seg inn...

Hvis det ikke nytter å fikse dette ved hjelp av kontrast, som er første innstilling du bør justere bør du sjekke at gammaen ikke er satt i en spesiell modus som forsterker toppen utover det normale. Test de ulike variantene. Hvis ikke dette heller hjelper må du nok til med en kalibrering pr. grunnfarge, gråskala. Her kan jeg anbefale f.eks. Datacolor SpyderTV PRO-settet til ca. 5000, som inkluderer både probe og software, og vil være et glimrende verktøy for kalibrering også fremover. Husk at du må kalibrere alt på nytt for hver kilde, så det er ingen dum investering ettersom du, åpenbart, synes hjemmkinoen din er morsom å styre litt med...

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Her kan jeg anbefale f.eks. Datacolor SpyderTV PRO-settet til ca. 5000
    Koster forøvrig "ca." 5500 + frakt...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt kan du få noen til å kalibrere den for deg, det er billigere og mye mindre pes. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Eventuelt kan du få noen til å kalibrere den for deg, det er billigere og mye mindre pes. ;-)
    Men ikke så gøy... Som Gorm sier det er ikke helt rett frem en må være interesert og bruke litt tid på sette seg inn i dette temaet for å gjøre dette selv...

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig hjemme etter en dag på messen i Lillestrøm.

En av grunnene for at jeg dro innover var det nye buede lerrete som AVshop skal selge. En forsinkelse i leveransene til de ødela det!! :evil:

Ellers var det en visning av Klipsch sin nye high end serie som falt i smak på utseende, tekniske spec, og teknolgisk utvikling av motoriken på de.. Stor tro på disse. Dog ikke mulig for testing.

Mange gode svar her i dag ang mitt PJ problem. Skal prøve noe av det Lygren kom med, og jeg tror hjelp av noen som har kalibrert før vil være til stor nytte.
    Mest sansynlig er det lurt å innvestere i noen form for utstyr også da det er flere oppsett som trenger hjelp i hustanden!

A.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm så hadde ikke det lerretet...det var det jeg og vurderte å ta en tur for å se.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hmm så hadde ikke det lerretet...det var det jeg og vurderte å ta en tur for å se.

Nei... og det var surt. :neutral:

Kanskje det er noe for referansekinoen å teste??

A.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom til å tenke på W9000 og overscan. Mener å huske at W9000 har fra fabrikk 97% (eller var det 96%?) overscan, mens W10000 har 100% fra fabrikk. Har du vært innom servicemenyene og satt overscan til 100%?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var bildet noenlunde i havn.. Iallefall så sliter jeg ikke med de hvite fargene.

Det var noe i det Lygren sa, contrasten måtte justeres en god del ned, og vips så var skjæret i hvit fargen borte... Men det som en gang var hvitt ble blått?
    Etter forskjellige justeringer Tint, hue, og brightenss kom det seg en god del. Men da synes jeg dynamiken i bildet ble slappere... Nåhhh.. :???:

Å justere uten å kalibrere blir vel det samme som en blind mann skal kjøre bil med kartleser. Treffer bare sån passe, og effektiviteten er lik brøkdelen av fult potensialet!

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var bildet noenlunde i havn.. Iallefall så sliter jeg ikke med de hvite fargene.

Det var noe i det Lygren sa, contrasten måtte justeres en god del ned, og vips så var skjæret i hvit fargen borte... Men det som en gang var hvitt ble blått?
    Etter forskjellige justeringer Tint, hue, og brightenss kom det seg en god del. Men da synes jeg dynamiken i bildet ble slappere... Nåhhh.. :???:

Å justere uten å kalibrere blir vel det samme som en blind mann skal kjøre bil med kartleser. Treffer bare sån passe, og effektiviteten er lik brøkdelen av fult potensialet!

A.
    Det er lettere når du har en probe som ser for deg ja, det kan jeg love... Hvis du ikke vil bruke tid på å sette deg inn i dette på egenhånd så er det bare en ting å gjøre for en med så fin kino som deg.. Du må jo kalibrere bildet ditt skikkelig ;- ) sånn er det bare du får ringe Gorm så får du det ut av systemet!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Det er lettere når du har en probe som ser for deg ja, det kan jeg love... Hvis du ikke vil bruke tid på å sette deg inn i dette på egenhånd så er det bare en ting å gjøre for en med så fin kino som deg.. Du må jo kalibrere bildet ditt skikkelig ;- ) sånn er det bare du får ringe Gorm så får du det ut av systemet!
    Hei Henning!

Likte det systemet du har på siden din!!
    Blir nok en innvestering av slikt om litt. Har du brukt det selv, og vet du om de har noen igjen enda?

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Henning!

Likte det systemet du har på siden din!!
    Blir nok en innvestering av slikt om litt. Har du brukt det selv, og vet du om de har noen igjen enda?

A.
    Jeg har brukt det i så mange timer att fruen har blitt litt iritert, det er litt addictive... Har hatt en sesjon også sammen med AK for å plukke opp noen triks, han bruker en annen probe (7-9000) fra samme produsen men har også billig utgaven (som reserve probe) og et annet program som koster penger men du får til det samme med det jeg beskriver. Det eneste en trenger i tillegg er en bærbar PC og ett kamera stativ (eller noe annet til å holde proen stille).

Jeg vet ikke om pix har fler, det er bare å kikke i shopen ders, den selges vel også av flere butikker i norge men da litt dyrere.

Hvis du handler så er det bare å dele erfaringer/spørsmål i tråden så skal jeg og sikkert andre svare så godt vi kan :- )

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har den fortsatt på lager. Det går jo ann å ta en prissøk på en norsk søketjeneste for å se hva en kan få den for i norge. Tor fotovideo selger den over disk i oslo

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Jeg har brukt det i så mange timer att fruen har blitt litt iritert, det er litt addictive... Har hatt en sesjon også sammen med AK for å plukke opp noen triks, han bruker en annen probe (7-9000) fra samme produsen men har også billig utgaven (som reserve probe) og et annet program som koster penger men du får til det samme med det jeg beskriver. Det eneste en trenger i tillegg er en bærbar PC og ett kamera stativ (eller noe annet til å holde proen stille).

Jeg vet ikke om pix har fler, det er bare å kikke i shopen ders, den selges vel også av flere butikker i norge men da litt dyrere.

Hvis du handler så er det bare å dele erfaringer/spørsmål i tråden så skal jeg og sikkert andre svare så godt vi kan :- )

Flott!

Da har jeg det som skal til når proben er i hus.

Regner med jeg bestiller fra der du kjøpte din.

Takk for flotte svar, kommer godt med. På tide å lære seg bilde og PJ nå.. Ikke bare lyd som teller når en har kino.. :twisted:

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten spørre time her.. Om noe helt annet, subwofer??

Noen som har eller har hørt/testet Klipsch RT-12D RT-12D --- Klipsch Reference Series

Dette er en sub jeg kunne tenkt meg i kinoen, en i hvert hjørne bak der som de nåverende står.
    Disse skal gå ned til 19HZ, noe som skal sette kinoen i sving på uhørbare FRQer. Iom det er liten kasse og slaver, skulle man tro det er raske subber uten noe særlig kasse resonanse.

Mulig jeg sikkter mot stjernene, men to stk er da drømmen.
    Håpet er at disse er musiklske subber slik som Xavian er, ellers er det ganske uaktuelt å gå for disse, mulig Velodyne er veien å gå da?..

Hvorfor bytte? Alltid morsomt å prøve noe nytt, jeg er meeeget fornøyd slik lyden er nå. selv om en er tilfreds med det en har, så er jaget på noe nytt det som driver en til å handle dyrt.

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten spørre time her.. Om noe helt annet, subwofer??

Noen som har eller har hørt/testet Klipsch RT-12D RT-12D --- Klipsch Reference Series

Dette er en sub jeg kunne tenkt meg i kinoen, en i hvert hjørne bak der som de nåverende står.
    Disse skal gå ned til 19HZ, noe som skal sette kinoen i sving på uhørbare FRQer. Iom det er liten kasse og slaver, skulle man tro det er raske subber uten noe særlig kasse resonanse.

Mulig jeg sikkter mot stjernene, men to stk er da drømmen.
    Håpet er at disse er musiklske subber slik som Xavian er, ellers er det ganske uaktuelt å gå for disse, mulig Velodyne er veien å gå da?..

Hvorfor bytte? Alltid morsomt å prøve noe nytt, jeg er meeeget fornøyd slik lyden er nå. selv om en er tilfreds med det en har, så er jaget på noe nytt det som driver en til å handle dyrt.

A.
    Jeg testet REL Storm nylig. Denne gjorde virkelig et imponerende stykke arbeid både på film og spesielt på musikk. Integrerte seg mer eller mindre av seg selv. Spiller ned til 15Hz.

Klipschen har jeg ikke testet, men mener hjemmekino gjorde tidligere i år
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til mannen med den fantatiske kinoen...

Jeg må bare spørre hva du har betalt for denne kinoen din? den er så lekker at kongens slott blir stygt.

Hva er din totale pris for alt arbeid og utstyr du har med i dette systemet ditt?

DET ER VAKKERT, ETT KUNSTVERK OG DET KAN IKKE MÅLES I ORD

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg må bare spørre hva du har betalt for denne kinoen din? den er så lekker at kongens slott blir stygt.

Hva er din totale pris for alt arbeid og utstyr du har med i dette systemet ditt?

DET ER VAKKERT, ETT KUNSTVERK OG DET KAN IKKE MÅLES I ORD

Hei.

Tusen takk for herlig tilbakemelding. :-D

For å bevare den genuine innteresen for denne hobbyen, trakk jeg "prisklasse" opplysningen fra min hjemmeside. Ser det er flere å flere som ha gjort nettopp det. Det har jeg forståelse for, da det er mange oppsett her som ikke koster så det svir, men alikevel låter som "a million $"
    Høy pris er ikke synonymt med høy lyd kvalitet. Har hørt en del oppsett her inne som spiller så du nesten ikke skulle tro det, og de har jobbet med akustikken og tweeks for å få ting i havn, og det er det jeg mener er den genuine innteresen for hobbyen. :-D Det som betyr noe er om du har gjort det beste ut av det du har, og lagt sjæla i stereoen for å få maks utbytte av det.

Håper du har forståelse for svaret mitt, og ser hvor jeg vil med forklaringen min

Men jeg kan svare deg på hva kostnadene rundt selve rommet havnet på, og det ble ca 80 000 kr i material kostnader, elektriker og blikkenslagere.

Mvh A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Tusen takk for herlig tilbakemelding. :-D

For å bevare den genuine innteresen for denne hobbyen, trakk jeg "prisklasse" opplysningen fra min hjemmeside. Ser det er flere å flere som ha gjort nettopp det. Det har jeg forståelse for, da det er mange oppsett her som ikke koster så det svir, men alikevel låter som "a million $"
    Høy pris er ikke synonymt med høy lyd kvalitet. Har hørt en del oppsett her inne som spiller så du nesten ikke skulle tro det, og de har jobbet med akustikken og tweeks for å få ting i havn, og det er det jeg mener er den genuine innteresen for hobbyen. :-D Det som betyr noe er om du har gjort det beste ut av det du har, og lagt sjæla i stereoen for å få maks utbytte av det.

Håper du har forståelse for svaret mitt, og ser hvor jeg vil med forklaringen min

Men jeg kan svare deg på hva kostnadene rundt selve rommet havnet på, og det ble ca 80 000 kr i material kostnader, elektriker og blikkenslagere.

Mvh A.

-----

Det er helt i orden vet du, jeg skjønner at dette har kosta fett. Og det sier seg selv, er så forbanna bra gjennomført. Åssen følelse har du når du kommer til "kinoen" og setter deg ned med en kald øl og en god film, må være stolt av dette prosjektet ditt. Om jeg skulle være på Vestfold siden engang, så kunne jeg tenke meg å ha sett på denne kinoen din. Ett hjemmebesøk om det er mulig? Deler du ut VIP billetter?

Du har designer kino mann, og de rotel sakene dine er inmari fine. Jeg er en denon mann jeg da, og er fornøyd med det. Jeg har ikke lagt ut noen bilder og slikt enda, men jeg har laga en liten histore og utstyrsliste da. Du kan jo lese den om du vil....

PS. Dette er ikke no millionær kino, jeg er i startfasen enda og har mye igjen.......

Den ligger her:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Roger%20Waters

Side 35 av 197 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •