Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 197 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tok med ML3 til en kompis som har TL260. Dette var en kanonkombo, og han skal låne det til over helgen. Får han overtalt samboern beholder han det. Hvis ikke må jeg levere det tilbake på tirsdag. Dette trinnet ble litt for grovt til Trianglene mine, så jeg håper å låne en Chapter Two isteden. Jeg har dessverre vakt i helgen, så jeg får ikke mulighet til å komme nedover. Stikker gjerne innom deg ved en senere anledning Score

Ja, ja... kan ikke klaffe hver gang! :evil:

Høres spennende ut det effekt trinnet, kunne vært morsomt å prøvd det på 8871 mine. Slik som du beskriver ML3, så er den strøm sterk, noe som er en fordel hos meg. 8)

Som sagt, så blir det ikke noe flere oppgraderinger på meg i år!!??
    Audiomeca må gjøre susen nå! :roll:

A.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble ett stk. Usher X-616 overlevert til en hyggelig kar med Volvo i kveld, så da blir det helg på deg denne uken også, Ambiance

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Da ble ett stk. Usher X-616 overlevert til en hyggelig kar med Volvo i kveld, så da blir det helg på deg denne uken også, Ambiance

Hehe..

Jo takk.

Han ringte meg når han kjørte i fra deg. Skjønte på han at du hadde snakket om stereoen din, han sa alt gikk bare over hodet på han, og skjønte ikke bæra av hva du snakket om.. Hehe

Ikke hifi freak han nei..

Takker for handelen, og det blir lakking på lørdag eller søndag, får se hvor travelt det blir på jobben. :? Håper Talisman er her i morgen eller lørdag, slik at helgen blir komplett!! ;-D

Håper muligheten for demo kommer litt senere igjen?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var første oppgradering i hus!!

Testet og justert i tre timer nå, kan vel si at jeg er fornøyd med resultatet! :-D

Det eneste jeg er usikker på, er om jeg skal ta bryet med å lakke den i sort?
    Ser jo nå at sølv passer greit det også mtp komponentenes farger. Sort å sølv. Vil uansett ikke bli kvitt refleksjoner fra senterkanalen om den er sølv eller sort, under PJ visning. Ikke sjemende refleksjoner, forde senteren er vinklett opp over.

Kanksje spørre dere som leser litt på siden min!
    Hva synes dere, sølv eller sort? :roll:

Vedlegg 20567

Vedlegg 20568

Vedlegg 20569

Vedlegg 20570

Vedlegg 20571

A.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice!

Kompisen din nevnte noe om at han ikke var like nerd som oss ja

Er kanskje litt tidlig å si ennå, men hvordan fremstår den lydmessig i forhold den gamle?

Mtp fargevalg på senteren synes jeg absolutt ikke sølvfargen krasjer helt hos deg der den står sammen med Rotelene.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktisk enig med Kenti at sølvfargen slett ikke så feil ut i det oppsettet...

Spent på å se hva du mener om lyden i forhold til gen gamle, og også i forhold til frontene.
    Selv fant jeg ut at denne senteren også liker å bli foret med litt krefter...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Det funker med sølv. Ville ikke tatt meg bryet med å lakke. Fått testet mer i helgen?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lækkert!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra bildene ble det veldig lekkert med sølv. Står godt til anlegg og lerret:-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svart

He he jeg må gå mot bølgen her og si at jeg synes svart ville bli klart best da 8871 er svart i front. Det ser forsåvidt greit ut i sølv også, men jeg tror nok en svart center ville blitt det mest riktige Uansett gratulerer med en knallfin center

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Nice!

Kompisen din nevnte noe om at han ikke var like nerd som oss ja

Er kanskje litt tidlig å si ennå, men hvordan fremstår den lydmessig i forhold den gamle?

Mtp fargevalg på senteren synes jeg absolutt ikke sølvfargen krasjer helt hos deg der den står sammen med Rotelene.

Usher og Von Schweikert er to vitt forskjellige høyttalere, hørte forskjell med en gang. Usher har en høyere følsomhet, så senter kanalen måtte dempes ned en del.
    Selve lyden i de to var det også stor forskjell på, Usheren var det mere box lyd i kontra V.S. men etter litt tenking var problemet der også løst, dempet bassporten med noen rester av akustik plater, og det hjalp mye. :-D
    Usheren er også noe spissere i toppen, så den passer med 8871 på en bedre måte der.

Alt i alt er jeg meget fornøyd, og den er til lakking as we speak, for å bli sort piano. Hvorfor er en annen historie. ( Falt ned fra veggfestene )

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet div CD spillere forde Audiomecaen fungerte ikke på oppsettet mitt.

Har en kolega på jobb som har samme lidenskap som meg, nemelig hifi.
    Han tilbydde seg å låne bort sin Unico Valve cd-spiller, slik at jeg kunne teste den for Ser og Ter, men dessvere var heller ikke den slik som Marantz SA11. Problemet er vedvarende.

Etter flere timer med lytting på hver enkelt spiller, hørte jeg hver enkelt lyd signatur. I et kort sammendrag ble det slik:

-Audiomeca Talisman.
    -Unico valve cd player
    -Jung Son Moon Harbor
    -Rotel RDV 1092

Audiomecaen er noe dempet i toppen og i bunn, det virker som hele lydspekteret er komprimert, skulle tro S og T ble bra, men den gang ei. Det som skilte denne ut fra resten av spillerene er den utrolig gode fokus med å få vokaler i senter! Trenger ikke fantasi for å se for deg artistenes plasseringer. Mekansike lyder fra drivverk og susing fra fra analoge utgangen var det heller ikke. At denne har et suverent drivverk er sikkert.

Unico valve har en fantastisk mellomtone. Morsomt å høre på live musikk. Denne svelgte unna det meste av akustik cd plater jeg foret den med.
    Meget solid bygget chassis av aluminium og stål, spilleren veier 12kg, og er rør basert.

Jung son.. Vel egentlig ikke så mye å si om denne! Den blir noe døll i forhold til Unico, og har heller ikke den stor fokusen på sentrering av vokaler, og heller ikke denne har den helt store bassen. Men den virker noe mere avrundet i toppen i forhold til Rotelen. Denne krever en del av resten av oppsettet den skal stå i.. Passer utmerket med Ear Yoshino oppsettet mitt, der spiller den med stor overbevisning.

Rotelen er bare bass mester i denne sammenhengen, ingen av de øvrige spillerene klarte å få fram bassen slik som denne. Hvis jeg ikke husker helt feil, så er SA11 også meget bra på bass, mellomtone, og en dempet diskant som fjærnet S og T... Hvis jeg noen gang skulle komme over en slik på bruktbørsen blir det nok handel... Inntil det skulle skje, vil jeg nok fortsette å lete etter en god match til oppsett i kinoen. Dette forteller meg hvor mye som skal til for å få ting som ønsket i et kresent oppsett.

Vedlegg 20662

Audiomeca Talisman. Ser meget pen ut.

Vedlegg 20663

Vedlegg 20664

Vedlegg 20665

Vedlegg 20666

Unico. Morsom mellomtone.

Vedlegg 20667

Hele sulamiten.

Vedlegg 20668

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med Unicoen er jo at den har rør, og slik sett kan du jo kanskje tweake deg frem til den lydsignaturen du ønsker deg. Har testet denne selv, og det er stor forskjell fra rør til rør...

Blir det en SA-15 da... ;-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Fordelen med Unicoen er jo at den har rør, og slik sett kan du jo kanskje tweake deg frem til den lydsignaturen du ønsker deg. Har testet denne selv, og det er stor forskjell fra rør til rør...

Blir det en SA-15 da... ;-)

Hehe... hadde vært veldig gøy å prøvd den!?
    Hvis du skal på disse trakter, kanskje du kunne tatt den med for en prøve?

Helt klart noe som en kunne tweeket seg fram til, men eier skal ikke selge denne. :evil:

A.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hvis jeg ikke husker helt feil, så er SA11 også meget bra på bass, mellomtone, og en dempet diskant som fjærnet S og T...
    Håper spilleren ikke fjernet S og T fullstendig?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Håper spilleren ikke fjernet S og T fullstendig?

Moha..

Ikke helt borte nei... hehe.

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd denne spilleren ikke gjorde susen. Du får gjøre som Anfield anbefaler og teste en SA-15s1. Jeg syntes ikke det var store overgangen når jeg oppgraderte fa SA15 til SA11. Hadde jeg ikke fått en god deal hadde jeg ikke syntes SA11-s1 var verd mellomlegget
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Synd denne spilleren ikke gjorde susen. Du får gjøre som Anfield anbefaler og teste en SA-15s1. Jeg syntes ikke det var store overgangen når jeg oppgraderte fa SA15 til SA11. Hadde jeg ikke fått en god deal hadde jeg ikke syntes SA11-s1 var verd mellomlegget

Ja som sagt så håper jeg på å komme over en av disse to spillerene på brukt markedet!.. :-D

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Usher 8871

Da ble X-616 lakket sort.

Angrer ikke på det.
    Ble faktisk en full klaff... Synes jeg selv iallefall.

Enig?

Vedlegg 20744

Vedlegg 20745

Vedlegg 20746

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg likte den i sølv må jeg si meg enig etter å ha sett bildene. Ingen tvil om at den gjorde seg bedre i sort, og treverket kom veldig godt frem
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 23 av 197 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •