Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 197 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 3926
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På min Stereo 90 har jeg faktisk hatt størst utbytte av å bytte utgangsrør, og den solklare vinneren, til nå ihvertfall, er Tung-Sol 6550. De originale KT88-rørene fra Electro Harmonix var veldig nøytrale og kraftige, og Tung-Sol gav en mye mer typisk "rør-lyd", men det handler om så mye mer enn som så...

Og siden du åpenbart er ute etter å svi av en pen bunke frognertiere på rørforsterker, drister jeg meg til å hive med en link

Høium Hifi - distributør av cd-spillere, forsterkere, hifi-møbler, høyttalere, kabler m.m.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Spennende med de mulighetene som finnes med rørbytte. Bruker selv det originale 12AX7-røret fra Sovtek, men har byttet ut 6SN7-røret til Sylvania. Går for tiden og venter på noen nye KT88-rør fra Tung Sol (ligger på Posten as we speak ). Mye forskjell på utgangsrørene også...

Ah.. Hærlig! :-D

Du sier noe der! Får tenke på det, etter jeg har hørt hvordan du synes de er??
    Etter å snakket med Håvar, så mener han at Sovtek røret kan virke litt spiss i toppen, spesielt til å begynne med, kanskje ta det i første omgang, og hente inn resten med KT88 rørene?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Sibilanter er et vanlig problem. Men det er nødvendigvis ikke overdreven energi eller informasjon som er problemet. Jeg ville ha forsøkt å tilpasse rommet en smule til det nye spredningsmønstret du har introdusert.
    Selv om rommet er noe av det flotteste jeg har sett og det er velkonstruert kan det være en smule der å hente.

Joa det er noe å hente der, men ønsker ikke noe mere rom tuning. ;-D Det er vist bra som det er.. Hilsen fra designer teamet..
    Kanskje du vet av noen andre triks?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    På min Stereo 90 har jeg faktisk hatt størst utbytte av å bytte utgangsrør, og den solklare vinneren, til nå ihvertfall, er Tung-Sol 6550. De originale KT88-rørene fra Electro Harmonix var veldig nøytrale og kraftige, og Tung-Sol gav en mye mer typisk "rør-lyd", men det handler om så mye mer enn som så...

Og siden du åpenbart er ute etter å svi av en pen bunke frognertiere på rørforsterker, drister jeg meg til å hive med en link

Høium Hifi - distributør av cd-spillere, forsterkere, hifi-møbler, høyttalere, kabler m.m.

Hehe.. :-D

Kanskje det... Men den er nok alt for stor i fysiske mål, men karaftig!

Så det utgjordet så mye?? Du mener toppene ble mere runde? Hva med bunn og, mellom registeret?

Helt ærlig så tenker jeg i de baner som to monoblokker, eller en grei stereo effekt som kan plasseres på stereo benken min.

Kanskje effekt trinn ikke er veien å gå, men en god kilde er det?

Kobblet Jung Son opp mot Roguene og det hjalp litt til..

Blir greit å kjøre forsterker testen hos meg til helgen, kanskje det kommer noen gode innspill av besøkende!!

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til testen til helgen. Veldig spent paa hvordan rogue forsterkerene spiller. Maa bare gjennon en 16 timers flytur hjem forst.....:-?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gleder meg til testen til helgen. Veldig spent paa hvordan rogue forsterkerene spiller. Maa bare gjennon en 16 timers flytur hjem forst.....:-?
    Hehe..

God tur hjem.. Ikke så galt å reise den strekningen da.. Film og musikk etter eget ønske, og gratis øl, vin, osv.:twisted:

Spent på deres synspunkter og forslag på oppsettet mitt. :-D

A.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hehe.. :-D

Kanskje det... Men den er nok alt for stor i fysiske mål, men karaftig!

Så det utgjordet så mye?? Du mener toppene ble mere runde? Hva med bunn og, mellom registeret?

Helt ærlig så tenker jeg i de baner som to monoblokker, eller en grei stereo effekt som kan plasseres på stereo benken min.

Kanskje effekt trinn ikke er veien å gå, men en god kilde er det?

Kobblet Jung Son opp mot Roguene og det hjalp litt til..

Blir greit å kjøre forsterker testen hos meg til helgen, kanskje det kommer noen gode innspill av besøkende!!

A.
    Vel, angående Tung-Sol kontra Electro Harmonix, så ble vel ikke toppen "rundere". Det oppleves på ingen måte som om forsterkeren nå ruller tidligere av i toppregisteret, men det er langt bedre sammenheng fra nedre mellomtone oppover. Så dette sammen med at Tung-Sol var varmere i klangen gjør at det oppleves som at toppen er mykere. Må også skyte inn at denne varmen på ingen måte var negativ for oppløsningen, snarere tvert imot. Electro Harmonix har derimot noe bedre basskontroll, og låter strammere og har mer trøkk i bassområdet, muligens pga. de gir litt høyere effekt ut?
    Begge rørsettene gav strålende lyd, men Tung-Sol gikk av med seieren her hjemme.

Må også legge til at Stereo 90 opplevdes som to forskjellige forsterkere med de forskjellige rørsettene, så stor var faktisk forskjellen, så at du eller andre vil kunne nå helt andre konklusjoner tar jeg som en selvfølge

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, angående Tung-Sol kontra Electro Harmonix, så ble vel ikke toppen "rundere". Det oppleves på ingen måte som om forsterkeren nå ruller tidligere av i toppregisteret, men det er langt bedre sammenheng fra nedre mellomtone oppover. Så dette sammen med at Tung-Sol var varmere i klangen gjør at det oppleves som at toppen er mykere. Må også skyte inn at denne varmen på ingen måte var negativ for oppløsningen, snarere tvert imot. Electro Harmonix har derimot noe bedre basskontroll, og låter strammere og har mer trøkk i bassområdet, muligens pga. de gir litt høyere effekt ut?
    Begge rørsettene gav strålende lyd, men Tung-Sol gikk av med seieren her hjemme.

Må også legge til at Stereo 90 opplevdes som to forskjellige forsterkere med de forskjellige rørsettene, så stor var faktisk forskjellen, så at du eller andre vil kunne nå helt andre konklusjoner tar jeg som en selvfølge

Det er jo ganske rått, at bare rør bytte kan gjør slike forandringer.
    På Earen min ble det ikke slike radikale forandringer, men det kan ha noe med den fysiske størrelsen på rørene som byttes ut å gjøre.

En ting til jeg har lagt merke til nå som innspillings tiden har gått sin gange, og jeg turte å guffe på litt, så tror jeg kanskje Usherene er litt for tung drevene for M-150ene?? Forvrengte tidlig på bla Maddona`s Ray of light plate, vet den har mye sugerende bass, og at det er en prøvelse, men det klarte de ikke med overbevisning.. :cry:

Jeg er litt usikker nå da, om det skal bli M-150 hos meg?

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield har jo litt erfaring med disse forsterkerene, saa det blir spennende aa se hva han mener i helgen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til jeg har lagt merke til nå som innspillings tiden har gått sin gange, og jeg turte å guffe på litt, så tror jeg kanskje Usherene er litt for tung drevene for M-150ene?? Forvrengte tidlig på bla Maddona`s Ray of light plate, vet den har mye sugerende bass, og at det er en prøvelse, men det klarte de ikke med overbevisning.. :cry:

Jeg er litt usikker nå da, om det skal bli M-150 hos meg?

A.
    Mener å huske jeg severte en link for noen innlegg siden

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper vi får en fyldig dekning fra helgens tester i Cinema Ambiance.

Helst med masse bilder

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Anfield har jo litt erfaring med disse forsterkerene, saa det blir spennende aa se hva han mener i helgen
    Ja det blir spennende å se... Han har muligens byttet KT88 rørene også da...

Kanskje det gjør susen!?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske jeg severte en link for noen innlegg siden

Hehe.... Tror ikke det blir en slik på meg nei..

A.

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Takker for en fin lytte-session hos deg idag. Det var interressant å høre på alle de forskjellige kombinasjonene, litt synd det med Rogue mht til kreftene. Det var et flott rom du hadde, med hifin rett på utsiden som hørtes meget bra ut, det lille jeg hørte av det. Alt i alt et veldig fint hus med mye flott utstyr som er en fryd for både øyet og øret:-P

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker til besøkende for at de stilte opp på en så fin uteværs dag.
    30 grader i skyggen, og masse varm elektronik i et rom på 30 kvm, skapte utrolig intens varme for oss. ops: Men vi holdte ut. :-P

Beklagelivis kunne ikke Anfield komme. Håper alt er vel med barnet ditt, og at ting faller tilbake til normalen snart.

Knappe 6 timer fløy av sted med bytting, kryssing og prøving av komponenter for å finne den beste kombinasjon, og det tok oss ti min for å få bukt med Ser og Ter problemene på oppsettet mitt. Hva som var svaret, kommer senere.

Utstyr som ble testet:

Electrocompaniet 4.7

Electrocompaniet AW400 (NADA)

EMC-1up

Parasoun A21

Parasound Pre.

Marantz SA-11-s1 ( Edit.11/06. SA15 til SA11 )

Rogue M-150

Ear Yoshino

Rotel, selvfølgelig.

Vedlegg 20309

Devilej kobler Parasound og Marantz så svetten spruter. :twisted:

Vedlegg 20310

Score heftige mono blokker!!

Vedlegg 20311

Utrolig hvor mye plass kr 300 000 - 400 000 i elektronik tar, så for å holde det ryddig plasserte vi noe av utsyret bak sofaen...... I noen få minutter iallefall!

Vedlegg 20312

Til å starte med kjørte vi oppsettet mitt som det er til daglig, alle var enige om problemet jeg hadde påpekt var til stedet.

Neste mann ut var A21, problemet fortsatt vedvarende. Det som overrasket meg her var så utrolig lik lydsignatur mellom A21 og 1095!?
    Så for å prøve noe mere, så byttet vi ut 1092 med SA-11... Å lyden var kurert! :-D Problemet løst.

Noen komboer senere så var det EC sin tur. WOW! utrolig heftige effektrinn! En dybde som alldri har vært hørt hos meg før. Merket stor forskjell fra A21 og 1095 til EC 400W effektene. Hadde jeg hatt større lommebok, hadde jeg handlet slike, uten å blunke!

Rogue... Er vel dagens taper, mistet kontrol, ikke bass, og heller ikke den dynnamiken en ønsker seg med rør.. Rogue sammenlignet mer EARen var to helt forskjellige verdener. EAR har stål kontrol helt til den plutselig slipper, Rogue mister mer å mer i bunn, for så å gå gradvis over til total forvrenging.
    Mange faktorer som kommer inn her.. Største er vel at Roguen ikke er innspillt, slappe utgangs rør, og kondisser som ikke har fått nok timer på seg. Mye har skjedd på de ca 50 timene jeg har spilt på de, og mye skal skje fram til 300 - 400 timer.

Noen komboer vi gjorde, som vi regnet med ikke skulle låte noe serlig, ente opp med overraskelser, og det motsatte skjedde med andre komboer.

Dette har vært en genial dag for meg, men jeg merket på slutten at jeg var noe sliten, dette skyldes vel mest noe etterslep fra sykdom som har plaget meg de siste dagene.

Håper besøkende hadde en like innholdsrik dag som meg!

Med dette veldig komprimerte sammendraget takker jeg til Devilej, og Score.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Takker for en fin lytte-session hos deg idag. Det var interressant å høre på alle de forskjellige kombinasjonene, litt synd det med Rogue mht til kreftene. Det var et flott rom du hadde, med hifin rett på utsiden som hørtes meget bra ut, det lille jeg hørte av det. Alt i alt et veldig fint hus med mye flott utstyr som er en fryd for både øyet og øret:-P

Takk Score..

Vi får prøve å ta en seanse hos deg en dag også!

Fint at du stilte opp, takk skal du ha!

Fikk mange ubesvarte spørsmål besvart.. Det hjalp! :-D

A.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker til besøkende for at de stilte opp på en så fin uteværs dag.
    30 grader i skyggen, og masse varm elektronik i et rom på 30 kvm, skapte utrolig intens varme for oss. ops: Men vi holdte ut. :-P

Beklagelivis kunne ikke Anfield komme. Håper alt er vel med barnet ditt, og at ting faller tilbake til normalen snart.

Knappe 6 timer fløy av sted med bytting, kryssing og prøving av komponenter for å finne den beste kombinasjon, og det tok oss ti min for å få bukt med Ser og Ter problemene på oppsettet mitt. Hva som var svaret, kommer senere.

Utstyr som ble testet:

Electrocompaniet 4.7

Electrocompaniet AW400 (NADA)

EMC-1up

Parasoun A21

Parasound Pre.

Marantz SA-15

Rogue M-150

Ear Yoshino

Rotel, selfølgelig.

Vedlegg 20309

Devilej kobler Parasound og Marantz så svetten spruter. :twisted:

Vedlegg 20310

Score heftige mono blokker!!

Vedlegg 20311

Utrolig hvor mye plass kr 300 000 - 400 000 i elektronik tar, så for å holde det ryddig plasserte vi noe av utsyret bak sofaen...... I noen få minutter iallefall!

Vedlegg 20312

Til å starte med kjørte vi oppsettet mitt som det er til daglig, alle var enige om problemet jeg hadde påpekt var til stedet.

Neste mann ut var A21, problemet fortsatt vedvarende. Det som overrasket meg her var så utrolig lik lydsignatur mellom A21 og 1095!?
    Så for å prøve noe mere, så byttet vi ut 1092 med SA-15... Å lyden var kurert! :-D Problemet løst.

Noen komboer senere så var det EC sin tur. WOW! utrolig heftige effektrinn! En dybde som alldri har vært hørt hos meg før. Merket stor forskjell fra A21 og 1095 til EC 400W effektene. Hadde jeg hatt større lommebok, hadde jeg handlet slike, uten å blunke!

Rogue... Er vel dagens taper, mistet kontrol, ikke bass, og heller ikke den dynnamiken en ønsker seg med rør.. Rogue sammenlignet mer EARen var to helt forskjellige verdener. EAR har stål kontrol helt til den plutselig slipper, Rogue mister mer å mer i bunn, for så å gå gradvis over til total forvrenging.
    Mange faktorer som kommer inn her.. Største er vel at Roguen ikke er innspillt, slappe utgangs rør, og kondisser som ikke har fått nok timer på seg. Mye har skjedd på de ca 50 timene jeg har spilt på de, og mye skal skje fram til 300 - 400 timer.

Noen komboer vi gjorde, som vi regnet med ikke skulle låte noe serlig, ente opp med overraskelser, og det motsatte skjedde med andre komboer.

Dette har vært en genial dag for meg, men jeg merket på slutten at jeg var noe sliten, dette skyldes vel mest noe etterslep fra sykdom som har plaget meg de siste dagene.

Håper besøkende hadde en like innholdsrik dag som meg!

Med dette veldig komprimerte sammendraget takker jeg til Devilej, og Score.

A.
    Godt å høre at dere fikk utbytte av all svettingen...:-D

Synd at jeg ikke kunne ta turen denne gangen, men takker for omtaken, alt er bra og både mor og barn er hjemme igjen.

Synd at Rogue ble "taperen" i dagens testing, men det understreker jo ingen produkter er "sure things" og at det må være en god match hele linja igjennom. Tydelig at Usherne er kraftsugne, for generelt sett skulle det være mer enn nok krefter i M-150. Kanskje et tranistor effekttrinn med rør forforsterker vil være en bedre kombinasjon i ditt oppsett.

Har forresten M-150 muligheten til å switche mellom triode og ultralineær drift som Stereo 90 har? Har opplevd store forskjeller i lydkvaliteten i andre oppsett, for eksempel var det kun triodedrift som gav et godt nok resultat på akto sine Avantgarde.

Artig også å høre at du ble kvitt sibilantproblemene med kildebytte. Var inne på tanken at kilden kunne være synderen selv og hadde tenkt å ta med min SA-15 for å teste ut den. Men telepatien min har tydeligvis fungert siden dere allikevel hadde en SA-15 i hus.

Godt at du har kommet et steg videre.

Står fredagen førstkommende (og scic) fremdeles ved lag hos meg?

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Score..

Vi får prøve å ta en seanse hos deg en dag også!

Fint at du stilte opp, takk skal du ha!

Fikk mange ubesvarte spørsmål besvart.. Det hjalp! :-D

A.
    Det var bare gøy å få hørt litt forskjellig, og ikke minst usherne dine :-P
    Det er bare å komme det, tenkte jeg skulle ha en sammenkomst når alt er klart. Skal få fortgang nå tenker jeg da jeg har fri et par uker.:?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utstyr som ble testet:

Marantz SA-15

SA-11 Bjørn. SA-11 :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Godt å høre at dere fikk utbytte av all svettingen...:-D

Synd at jeg ikke kunne ta turen denne gangen, men takker for omtaken, alt er bra og både mor og barn er hjemme igjen.

Synd at Rogue ble "taperen" i dagens testing, men det understreker jo ingen produkter er "sure things" og at det må være en god match hele linja igjennom. Tydelig at Usherne er kraftsugne, for generelt sett skulle det være mer enn nok krefter i M-150. Kanskje et tranistor effekttrinn med rør forforsterker vil være en bedre kombinasjon i ditt oppsett.

Har forresten M-150 muligheten til å switche mellom triode og ultralineær drift som Stereo 90 har? Har opplevd store forskjeller i lydkvaliteten i andre oppsett, for eksempel var det kun triodedrift som gav et godt nok resultat på akto sine Avantgarde.

Artig også å høre at du ble kvitt sibilantproblemene med kildebytte. Var inne på tanken at kilden kunne være synderen selv og hadde tenkt å ta med min SA-15 for å teste ut den. Men telepatien min har tydeligvis fungert siden dere allikevel hadde en SA-15 i hus.

Godt at du har kommet et steg videre.

Står fredagen førstkommende (og scic) fremdeles ved lag hos meg?

Hei.

Godt å høre at alt gikk godt på sykehuset. :-D

Det som jeg har skrevet ang testen er veldig komprimert, det ble enormt mange inntrykk som skulle behandles, så ikke alt kommer fram der. Roguen har switching mellom triode og ultralineær drift, og vi prøvde begge. Den som gjorde det best der var ultalineær drift, mere på mellomtonen og detaljer i musikken, men bassen klarte ikke å komme fram.

Scic og meg kommer på fredagen vi. Muligheter for at Devilej kan slenge seg med også? Når passer det?

A.

Side 21 av 197 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •