Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 197

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 197 av 197 FørsteFørste ... 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 193 194 195 196 197
Viser resultater 3,921 til 3,926 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ascendo ZF3+

Nå er dem på plass!!

Ambiance selger Franck Tchang Tango Red!-pic_id-457696-jpg

Ambiance selger Franck Tchang Tango Red!-ascendo-zf3-profile-jpg
    Ambiance selger Franck Tchang Tango Red!-ascendo-zf-terminaler-jpg
    Ambiance selger Franck Tchang Tango Red!-ascendo-zf3-2-jpg
    Sist endret av ambiance; 02-08-2014 kl 00:50

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ambiance selger Franck Tchang Tango Red!-5965ff87d77f657fba97eb4aec287068-jpeg

• 5-driver 3-way floorstanding loudspeaker with 6dB/octave filters at 280 and 2800Hz, premium crossover network assembled by Jensen of Brøndy, Denmark
    • 1 x 1-inch silk-dome tweeter (true diamond tweeter optional); 1 x 5-inch composite carbon paper midrange; 3 x 8-inch paralleled carbon fiber woofers
    • 18Hz to 25kHz ±3dB; 89dB sensitivity; 650 watts RMS power handling
    • 5.6-ohm flat impedance below 300Hz without a saddle response
    • Proprietary bass loading (not ported, sealed or transmission line) with pressure release bores in the spine and Basic, Gold and Platinum resonators inside
    • Boat-hull cross section with ultra narrow back and curved sides
    • Pressure-formed MDF hull with solid Walnut braces, Walnut plinth and directional Brazilian Rosewood tuning discs behind woofers
    • Furutech single-wire binding posts, three triple-sandwich custom wood footers with long threads for easy leveling
    • High-gloss multi-coat catalytic lacquer over premium Maple or Rosewood veneers, black gloss lacquer spine and plinth
    • 122 x 50 x 29cm HxDxW, plinth footprint 61 x 39cm DxW

• Ships in three boxes, two for the speakers, one for the plinths
    • Plinths require mounting (turn speaker upside down, slip on plinth, tighten down with four bolts)

Hos oss går det unna om dagen. Ascendo hadde ikke langt opphold hos oss, og ble solgt for kort tid siden. Nå har jeg et nytt par flotte og spesielle høyttalere for salg. Franck Tchang Tango Red er bygget på resonator prisipet, og har dermed ikke noen form for demping i kassen i form av syntetiske stoffer, men bruker i stedet to resonatorer som tuner kassen til ønsket respons. De har som sagt formidabel finish og spiller i fullregister fra 18hz til 25khz med gode detaljer.

Har du lyst på disse? Ta kontakt med meg.

Mvh
    A

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser det ut hos oss nå, og det er disse høyttalerene som er til salgs.

Kjøpt nye hos HIFI Guiden for 135 000,- for tre år siden. Selges for 67500,-

Ambiance selger Franck Tchang Tango Red!-tango-screen-pluss-jpg

Ambiance selger Franck Tchang Tango Red!-franck-tango-carbon-jpg

Ambiance selger Franck Tchang Tango Red!-base-tango-png

Ambiance selger Franck Tchang Tango Red!-terminal-png

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en fin sak i posten i går!

Ambiance selger Franck Tchang Tango Red!-acoustic-solid-mbl-anthem-classe-oppo-acoustic-reality-jpg

Ambiance selger Franck Tchang Tango Red!-solid-jpg

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er de Tango høytalerne lydmessig etter dine ører? Ser det er en kritikk av dem på SixMoons, men den er mange steder latterliggjort grunnet så mye snakk om resonatorer disse må settes opp med, og justering av skruer på elementene? Har du a-b testet dem mot andre høytalere? 18Hz..går dem virkelig så dypt? Utrolig vakre høytalere, må si jeg er imponert over finishen på dem

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yidaki!

Først må jeg beklage så veldig sent svar!! Sommeren i år har vært veldig travel mye på grunn av så pent vær og prosjekter utenfor hifi livet. For å være helt ærlig så har jeg ikke hatt lyd i kinoen siden slutten av april i år. Men nå som det har regnet noen dager så har jeg sett en del film i kinoen, og spilt noen CD-plater. For å ta høyttalerene jeg hadde i kinoen sist (Ascendo) til sammenligning så er Tango en mere ærlig og pressis høyttaler, men med et forbehold. I mine ører så blir softdome elementene med en anelse unaturlig klang og blir noe på den tynne siden. Om dem virkelig leverer på 18hz skal jeg ikke bekrefte eller avkrefte, men dem leverer godt ned til 20hz uten noe særlig hump i frekvensgangen. Som jeg har nevnt i andre sammenhenger så er det mellomregistre som imponerer med Tango. Her er det et vell av informasjon som har en ryddig og naturlig fremtoning, så her er det nok en god kombinasjon mellom bunn og mellomregister som skaper den mere homogene lydgjengivelsen.
    Når det kommer til alle disse justeringene og tweakingen som blir nevnt i testen du henviser til, så er ikke dette noe som jeg eller tidligere eier har tenkt tanken på å tukle med, og så vidt jeg vet så heller ikke andre norske eiere av Tango beveget seg inn i denne tekniske biten av høyttalerene. Dette var noe som Franck selv gjorde på paret han selv leverte og satt opp for å tilpasse høyttalerene til skribentens rom og preferanser. Høyttelerene er relativt brukervennlig, du må med disse som med andre høyttalere jobbe aktivt med plassering i rommet for å opptimalisere mot egene preferanser.

Jeg ser for meg at høsten kommer til å bli en fin tid for å bygge mere erfaringer om Tango, jeg skal teste dem på en ny pre-amp og ny RIIA så snart at jeg har fått ferdig et bilprosjekt jeg har jobbet inntens med de siste mnd. Etter dette kan jeg komme med mere detaljer rundt Tango og dems spillestil. Jeg har ikke noen mistanke om at jeg ikke vil bli fortrolig med dem.

A.

Side 197 av 197 FørsteFørste ... 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 193 194 195 196 197

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •