Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 193

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 193 av 197 FørsteFørste ... 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 189 190 191 192 193 194 195 196 197 SisteSiste
Viser resultater 3,841 til 3,860 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitter og surfer internett for å finne noen gode systemer som kan gjøre min galaxy tab2 til en universalfjernsyring. Her er jeg på tynn is, for jeg veit ikke hva eller hvilket system som kan brukes på IR og RF (moeler).

Noen som kan komme med tips til et utprøvd og godt fungerende system?

A

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg startet som smått og flytte om i kinoen. Elektroniken er flyttet bak, og ledninger må tilpasses det nye behovet. Tror dette kan løfte det visuelle inntrykket.

Bilder vil komme.

A.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til bilder, håper kanskje på en ny demo når alt sitter med den nye løsningen Å når de nye høytalerene kommer i hus!
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gleder meg til bilder, håper kanskje på en ny demo når alt sitter med den nye løsningen Å når de nye høytalerene kommer i hus!
    Godt nytt år Bendik!

Det vil bli flere lyttekvelder hos oss. Og da er det ekstra spennende å få besøk av noen som har vært her før, og som kan komme med noen "pro or con" i denne sammenhengen.

Håper februar er en god måned i hifi sammenheng slik at alt er ferdig da.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger setter jeg i gang prosjekter uten å tenke på konsekvensene. Som tidligere heading indikerte har jeg fiklet med kinoen, og det på bekostning av lydopplevelsen. Nå har jeg flyttet elektroniken bak i kinoen, og fått 9m lange høyttalerkabler. Dette var som å legge et ullteppe over høyttalerne med den effekt at hele lydbildet trakk seg bak, og krympet. Det åpene lydbildet som jeg setter stor pris på forsvant og ble mere inneslukket. Ikke det at MBL er vond å hvile øyne på, men jeg liker den enkle følelsen jeg sitter med når det er bare høyttalere som preger front av kinoen med sin enkelhet. Mitt dilemma er om jeg skal ta den kostnad det koster å få laget høyttalerkabler som ikke hemmer lyden i den grad 4mm2 biltema kabler gjør, eller skal jeg skrinlegge hele opplegget å leve med et dårligere visuelt inntrykk?

A.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig i det visuelle, ser skikkelig clean ut med en frontrekke uten komponenter.
    Hvilke kabler er det du bruker i dag? Og får man til kabler i de lengdene som du trenger uten at det går ut over lyden på noe vis?

Edit: 4mm biltemakabel ja, gikk litt fort i svingene...ops:

Edit2: Du skulle egentlig, bare for moro skyld, doblet opp med kabler. Altså en 2x4mm til + og en 2x4mm til -.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, er det forskjell på kabler...? ;-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å bite på kroken, i de lengder Ambience snakker om, så begynner noe så enkelt som kvadrat å gjøre seg gjeldende

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nekter for at det er forskjell med det tverrsnittet
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Uten å bite på kroken, i de lengder Ambience snakker om, så begynner noe så enkelt som kvadrat å gjøre seg gjeldende
    Til vanlig bruker JAS Audio Perfect Link Silver med en lengde på 3m og 4mm2.

Kan det være veldig stor forskjell på en kabel i samme kvalitet men med 3 ganger lengden. Det er mulig å spesial bestille denne kabelen i 9m lengde, men jeg er redd for likevel miste størrelse og detaljer i lyden.

A.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes endel kalkulatorer bl.a gir effekt av kabellengde vs dempningsfaktor. Jeg har lengder ikke ulike dine med all elektronikken bak. Vurderte lenge å legge lange signalkabler frem til effekttrinnen vs lange høyttalerkabler i mer solid dimensjon. Er usikker på om jeg gjorde rett valg, men endte opp med lange ht-kabler og en snev mer tverrsnitt (6 kvadrat). Det var hørbar forskjell på 4 kvadrat og 6 kvadrat, begge 'noname' med 8 meter lengde.

Når det der sagt: Jeg NYTER å slippe å se rød-grønn-blå-kaos av dioder og display under lerretet! Selv når jeg er i 2ch modus.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance

Kan det være veldig stor forskjell på en kabel i samme kvalitet men med 3 ganger lengden. Det er mulig å spesial bestille denne kabelen i 9m lengde, men jeg er redd for alikevel miste størrelse og detaljer i lyden.

A.
    Nå bruker du 3 ganger så lange kabler, men i samme kvadrat. Uten at jeg vet nøyaktig utspenningen på en forsterker, så har det nok en del å si for strømføringsevnen.
    Kokken nevner over også dempningsfaktor.

Som jeg nevnte tidligere, det hadde vært gøy hvis du doblet opp, bare for å se/høre om det ble noe forskjell.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Det finnes endel kalkulatorer bl.a gir effekt av kabellengde vs dempningsfaktor. Jeg har lengder ikke ulike dine med all elektronikken bak. Vurderte lenge å legge lange signalkabler frem til effekttrinnen vs lange høyttalerkabler i mer solid dimensjon. Er usikker på om jeg gjorde rett valg, men endte opp med lange ht-kabler og en snev mer tverrsnitt (6 kvadrat). Det var hørbar forskjell på 4 kvadrat og 6 kvadrat, begge 'noname' med 8 meter lengde.

Når det der sagt: Jeg NYTER å slippe å se rød-grønn-blå-kaos av dioder og display under lerretet! Selv når jeg er i 2ch modus.

Jeg har tenkt disse baner selv, og uansett valg vil dette være et fordyrende ledd og en kostnad jeg vurderer sterkt hvis det holder mål. Kan du sende en link med kablene du bruker?

A.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt på tynn is - men mener at Snickers hadde en eller annen posting her eller på sentralen som gjorde at jeg kjøpte 6 kvadrat RK installasjonskabel i 100 meter klassen i de dager jeg var inn-/ansatt i Siemens...

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig stilig å få satt all elektronikk bak. Da får du nok en annen musikk og film opplevelse.

Du må aldri spørre om kabler, da er kabel krigen igang. ;-)

Jeg kommer ikke til å orke argumentere veldig mye hva og hvorfor, men med din kvalitet på utstyret ville jeg nok testet litt andre kabler enn Biltema sine. Dette betyr ikke at du må kjøpe en dyr kabel for å få god lyd. Det betyr heller ikke at en Biltema kabel ikke er brukbar. Men etter min mening så er ikke en tilfeldig 4mm2 eller 6mm2 alltid tilfredstillende.

Jeg har selv testet mye kabler, og funnet ut at ved å teste kablene over lang tid(si en uke) vil du merke om det er rett eller galt. I det du bytter kan alt virke kjempebra, men etter en ukes tid begynner kroppen å reagere, er duheldig har du nesten glemt hvilken kabel du koblet på, dermed har pris liten betydning for avgjørelsen. Kjappe bytter kan gi en indikasjon, men ikke nødvendigvis rett svar. Dette vil bare forvirre hørselen. Min påstand: Er du så heldig å kunne gi 100% sikkert svar ved raske bytter er du så er du utstyrt med absolutt gehør, absolutt time, absolutt hukommelse av lyd og frekvens. Dessverre er det veldig få i verden som har dette. (Dette er min teori og erfaring utifrå testing av kabler og komponenter)

Når jeg for mange år siden kjøpte høytalerkabler testet jeg masse, fra enormt dyre til Biltema sine. Med metoden jeg beskrev over var dette ting som gikk over veldig lang tid. Jeg kom frem til Linn sine på rull var bra nok.(da tror jeg de kostet 70kr meteren, er blitt dyrere nå kanksje) Disse har jeg forsatt selv om jeg av og til gjør små kabeltester i håp om å finne noe som er bedre, noe det helt sikkert gjør, men det koster. :-)

Trodde aldri jeg skulle kommentere en kabel debatt igjen, men fant det interessant siden utstyret og rommet ditt er av en slik kvalitet at nyanser på kabler faktisk kan gi et utslag.

Blir spennende å se hva du ender opp med, jeg er selv i en situasjon at jeg må bytte ut kablene pga nytt rom og nye lengder. Lykke til. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan det være veldig stor forskjell på en kabel i samme kvalitet men med 3 ganger lengden. Det er mulig å spesial bestille denne kabelen i 9m lengde, men jeg er redd for likevel miste størrelse og detaljer i lyden.

A.
    Det kan være at det du brukte før var sølvkabler (?) Sølv og kobber kan gi deg forskjellig opplevelse av lyden og frekvensgang. Ikke se deg blind på tverrnitt.

Og, du har fjernet en del bokser og rack i front - det gjør vel og noe med rommet ?

Edit: Kanskje du vil kjøpe tilbake Pass'n din :-) Den fungere i alle fall utmerket med 12 og 14 m solid core krysskoblede hjemmelagede kabler på ML...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte denne kalkulatoren for å finne riktig størrelse på kabelen.

6mm2 også her.

Wire gauge calculator

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det kan være at det du brukte før var sølvkabler (?) Sølv og kobber kan gi deg forskjellig opplevelse av lyden og frekvensgang. Ikke se deg blind på tverrnitt.

Og, du har fjernet en del bokser og rack i front - det gjør vel og noe med rommet ?

Edit: Kanskje du vil kjøpe tilbake Pass'n din :-) Den fungere i alle fall utmerket med 12 og 14 m solid core krysskoblede hjemmelagede kabler på ML...
    250.5 var god den, men jeg liker MBL litt bedre.

JAS kablene var i sølv, og denne type kabel opplever jeg som en strammere lydsignatur kontra kobber. Dog har jeg ikke testet kobberkabel i samme prisklasse mot sølvkabelen, så min uttalelse er noe vag.

Jeg leter etter sølvkabler på 10m lengde på rundt 6mm2 tversnitt. Hva jeg ender med er jeg ikke sikker på. Men søket har startet.

A.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det ingen bilder?
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leter etter sølvkabler på 10m lengde på rundt 6mm2 tversnitt. Hva jeg ender med er jeg ikke sikker på. Men søket har startet.
    VDH Magnum har i det minste forsølvet kobber. Skaffes som metervare og er behagelige 8,5mm2 tverrsnitt om jeg husker riktig.

Bare som et alternativt tips.

Geir Arne

Side 193 av 197 FørsteFørste ... 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 189 190 191 192 193 194 195 196 197 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •