Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 182

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 182 av 197 FørsteFørste ... 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 178 179 180 181 182 183 184 185 186 192 ... SisteSiste
Viser resultater 3,621 til 3,640 av 3926
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Joa, men jeg følger alltid trafikken når jeg kjører bil. Samme her.

Det er virkelig 1000 kr spørsmålet! Jeg skal prøve og bytte mellom Black Magic og Zion en dag jeg har tid, og ikke er forkjølet og tett i pappen. For å si det som det er, så er jeg kabelskeptiker, og kanskje ikke den rette til å uttale meg på dette omerådet.

A.
    Det holder vel med at du selv er fornøyd

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig pene kabler Mye koster den herligheten der?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    veldig pene kabler Mye koster den herligheten der?

Dem ser eksklusive ut, og loddingene er veldig forseggjort i termineringene. Materiealvalget og farger passer godt til det moderne hjem, og det nye hifirommet. Pris! Vi prater vel ikke om pris, gjør vi vel? ;D Men kan vel røpe dem ligger i det øvre siktet hva kabler angår.

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var lenge siden sist jeg har postet noe i tråden din og det er tydelig at det skjer noe her igjen, er alltid moro å se hva du foretar deg og du holder jo kvaliteten oppe uansett. Ambiance sin profil skiller gjerne seg ut fra mengden og holder et høyt nivå på kvaliteten. Flotte kabler du har fått deg i hvertfall og pluggene var jo siklemateriale også. Dette lover veldig godt, er kinoen på vei til å bli historie og endes opp med stereo?

Om det er tilfelle hadde det vært morsomt med en bar bak i kinorommet ditt og en plass der gutta kan hygge seg med drikke og musikk.

Hva sikter du deg innpå av planer videre da ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det var lenge siden sist jeg har postet noe i tråden din og det er tydelig at det skjer noe her igjen, er alltid moro å se hva du foretar deg og du holder jo kvaliteten oppe uansett. Ambiance sin profil skiller gjerne seg ut fra mengden og holder et høyt nivå på kvaliteten. Flotte kabler du har fått deg i hvertfall og pluggene var jo siklemateriale også. Dette lover veldig godt, er kinoen på vei til å bli historie og endes opp med stereo?

Om det er tilfelle hadde det vært morsomt med en bar bak i kinorommet ditt og en plass der gutta kan hygge seg med drikke og musikk.

Hva sikter du deg innpå av planer videre da ?
    Raymond.

Nei, kinoen skal være i beste velgående, men det gamle "preview rommet" som en gang eksisterte skal til livs igjen. Disse kablene, og muligens 100K Super Tweeter systemt skal også skli inn i dette rommet eller i stuen vår, alt etter hvor dem vil passe inn best. Har forøvrig fått et ess i ermet som skal bli morsomt og vise fram når den tid kommer.

Det blir nok ikke noe bar på denne gutten. Rommet skal være en form for kombiløsning, og noen store omveltinger vil ikke forekomme her. Hygge for gutta blir det, håper jeg. Et lite whiskey hjørnet med tilhørende skap, skal vi ikke se bort i fra.

Husker du dette?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Raymond.

Nei, kinoen skal være i beste velgående, men det gamle "preview rommet" som en gang eksisterte skal til livs igjen. Disse kablene, og muligens 100K Super Tweeter systemt skal også skli inn i dette rommet eller i stuen vår, alt etter hvor dem vil passe inn best. Har forøvrig fått et ess i ermet som skal bli morsomt og vise fram når den tid kommer.

Det blir nok ikke noe bar på denne gutten. Rommet skal være en form for kombiløsning, og noen store omveltinger vil ikke forekomme her. Hygge for gutta blir det, håper jeg. Et lite whiskey hjørnet med tilhørende skap, skal vi ikke se bort i fra.

Husker du dette?

Aha, det der husker jeg vettu men det er ikke dumt å se artige forandringer der heller da.

Har du link til de bananpluggene du kjøpte?

Det er på tide med en demo hos deg igjen kjenner jeg, om det er noen som skal fra Horten'siden og nedover så si gjerne i fra om dere skal innom cinema de ambiance.

Du må ikke være besjeden for å sende ut bilder, vi liker gjerne det vi ser så keep em runnin.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker du blits når du tar bilder? Broren min sier at jeg må lære meg ta bilder med blits, blir det bedre bilder av det?

Det bildet over her har så utrolig fin oppløsning og virker så utrolig klart og lyst noe som går igjen både i dine og akto sine bilder.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker du blits når du tar bilder? Broren min sier at jeg må lære meg ta bilder med blits, blir det bedre bilder av det?

Det bildet over her har så utrolig fin oppløsning og virker så utrolig klart og lyst noe som går igjen både i dine og akto sine bilder.

Akto sine bilder er en liga for seg selv, mannen er genial med kamera og redigering. Kudos til han for det! Bildet over er det Akto som har tatt.

Kommer vel ann på hva du skal ta bildet av, men hvis du ønsker å bevare stemningen fra rommet, så er lang lukketid og stativ anbefalt. Hvis du i tilegg bruker et program alla photoshop til å redigere bildene så er du godt på vei til ok bilder.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, det der husker jeg vettu men det er ikke dumt å se artige forandringer der heller da.

Har du link til de bananpluggene du kjøpte?

Det er på tide med en demo hos deg igjen kjenner jeg, om det er noen som skal fra Horten'siden og nedover så si gjerne i fra om dere skal innom cinema de ambiance.

Du må ikke være besjeden for å sende ut bilder, vi liker gjerne det vi ser så keep em runnin.

Litt usikker på hvilke bananplugger du tenker på?

Bilder kommer når alt er på plass, nå er det et skikkelig roterom der, og alt som skal inn er ikke på plass enda. TTT.

Jeg har jo sporadiske innvitasjoner til hifibesøk, og dem legger jeg ut i tråden min. Nå snart så skal jeg innvitere Vestfold gjengen på besøk, og etter det legger jeg ut noe her på forumet om noen er innteresert i en lytterunde hos oss.

A.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt til sin tid, mener nå jeg. Blits har sine bra sider men skal du fange en atmosfære - noe du sannsynligvis skal når det gjelder slike bilder - er det ingen vei utenom stativ eller skikkelige studioblitser, hvorav sistnevnte er en relativ tung affære å drasse på. Slagskygge er en lei effekt av direkte blits, så man bør i så fall skyte blitslyset mot for eksempel taket og sørge for å holde kontroll på hvitbalansen slik at du ikke får for kalde bilder. Men det finnes utallige veier til Rom

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hvilke bananplugger du tenker på?

Bilder kommer når alt er på plass, nå er det et skikkelig roterom der, og alt som skal inn er ikke på plass enda. TTT.

Jeg har jo sporadiske innvitasjoner til hifibesøk, og dem legger jeg ut i tråden min. Nå snart så skal jeg innvitere Vestfold gjengen på besøk, og etter det legger jeg ut noe her på forumet om noen er innteresert i en lytterunde hos oss.

A.
    Beklager, my mistake. Det er jo seff helt nye kabler du har fått deg, de så virkelig pene ut. Flotte spader og det hele der, lett å blande litt for tiden serru.

Vi får se hva som skjer i nær fremtid, Hortenmessen har jo allerede fått en dato så det blir vel å ta seg en tur dit også.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, my mistake. Det er jo seff helt nye kabler du har fått deg, de så virkelig pene ut. Flotte spader og det hele der, lett å blande litt for tiden serru.

Vi får se hva som skjer i nær fremtid, Hortenmessen har jo allerede fått en dato så det blir vel å ta seg en tur dit også.

Hortenmessen skal jeg på i år, men jeg har ikke fått med meg datoen, så den skal jeg søke opp slik at jeg kan sette av tid til dette. det er vel i September i år også...

HiFi Messen

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hortenmessen skal jeg på i år, men jeg har ikke fått med meg datoen, så den skal jeg søke opp slik at jeg kan sette av tid til dette. det er vel i September i år også...

HiFi Messen

A.
    Det er 8-9 Sept i år, kan bli spennende med ny messe. Håper å treffe på deg i det minste, regner med noen fra østfoldligaen skal over også.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 8-9 Sept i år, kan bli spennende med ny messe. Håper å treffe på deg i det minste, regner med noen fra østfoldligaen skal over også.
    Nå som jeg har bil får jeg vel slenge meg på da!
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Nå som jeg har bil får jeg vel slenge meg på da!
    Det synes jeg du skal gjøre Bendik, er ikke alltid utstillerne er like spennende men man treffer jo alltid kjentfolk der så moro blir det uansett.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Del to av pakken jeg hadde bestilt.
    100 000 HZ supertweeter høyttalere og Zion sølvkabler som er tenkt å bruke i stereoanlegget på stuen for og få den ekstra toppen og detaljeringen jeg liker. Jas lager høyttalere som i utgangspunktet er godt oppløst og godt med rom i lyden. Som et tilskudd på monitorene våre kan 100k diskanten brukes til nettopp dette. Supertweeter diskantene er True ribbon design og kan ikke spilles ene og alene fra en forsterker, da det kan knekke forsterkeren med lav impedance nedover i registeret. Men å kobble dem i parallel til en eksisterende høyttaler fungerer aldeles utmerket. På baksiden kjenner jeg igjen brytere til filter justeringer fra mine Plato. Her kan man tilpasse gain og x-over med to posisjoner på hver bryter. Her skulle jeg ønsket utvalget hadde vært noe større, eller med et sørre sprang mellom to faste settinger. Ribbon design av denne typen strekker seg gjerne fra 2-3 khz til 100-200 khz og vanskeliggjør en fullgod inntegrering uten et bredere valg av settinger.
    Ut av esken var det forvrenginger i lyden som minnet om et bildet som er oversaturert, men allerede etter noen timer begynte ting og falle på plass. X-over er ikke så mye ut å kjører, og detaljer har tatt over for oversaturering. På grunn av noe snevre valgmuligheter til en perfekt X-over og gain, så er lyden noe spinkel eller tynn om du vil. SEAS diskantene leverer ikke så høyoppløst lyd og spranget opp til supertweeter blir for stort. Mulig 100 til 300 timer med musikk er det som trengs for diskantene skal spille lengre ned i frekvens? Av erfaring er ikke førsteinntrykk det som blir den endelige konklusjon, så jeg skal ikke være veldig bastant i mine oppfatninger, men la det være et lite spillerom til endringer underveis. Som sagt, så har det skjedd en del bare på noen få timer.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende sak det der, egen diskanthøytaler altså. Dette er jo ikke helt vanlig så det blir moro å se åssen dette blir på anlegget ditt, du går ikke mainstream veien og det skal du ha kudos for. Virkelig flotte saker som ankommer hjemmet ditt altså.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Perreaux SXV2 MM/MC Riaa

I og med HIFI systemt skal dreie seg om komponenter jeg nødvendigvis ikke kjenner så godt, og en form for analoge kilder. Fikk jeg det for meg et svakt øyeblikk at dette RIAA trinnet var en god ide å handle. Tiden vil vise hvor smart dette var.

Perreaux trinnet fra New Zealand selges av Audio Royal sitt restvare sortement, og jeg fikk mulghet til å handle et av to nye uåpnet phonoforsterkere. Dette kan brukes på MM og MC PU og med arsenalet av brytere på baksiden tilsier dette skulle kunne tilpasses mitt utvalg av PU.

Mesures
    Niveau de sortie : 0.75 Volt RMS
    Sensibilité : 0.244 mV à 7.5 mV
    Gain : 40 dB à 70 dB
    Niveau de sortie maximum : 7.9 Volts RMS
    Impédance de charge : 10 Ohms à 47 kOhms
    Capacité électrique de charge : 27 µF à 417 pF
    Distorsion harmonique totale : 0.002 % à 1 kHz et < 0.01 % de 20 Hz à 20 kHz
    Rapport signal sur bruit non pondéré : 85 dB
    Egalisation RIAA : IEC ou normale
    Précision RIAA : + / - 0.5 dB de 20 Hz à 20 kHz
    Impédance de sortie : 27 Ohms

Connectique
    1 entrée phono stéréo RCA / Cinch
    1 entrée bas niveau pour bobine mobile
    1 sortie ligne stéréo RCA / Cinch

Généralités
    Dimensions (l x h x p) : 216 x 58 x 168 mm

Det har mange muligheter for tilpassning av PU. Det er noe vi liker.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende sak det der, egen diskanthøytaler altså. Dette er jo ikke helt vanlig så det blir moro å se åssen dette blir på anlegget ditt, du går ikke mainstream veien og det skal du ha kudos for. Virkelig flotte saker som ankommer hjemmet ditt altså.
    Takker.

Ikke så unormalt å bruke "stacking" i bla USA. Det som er kjekt med dette, er at ved bruk på nesten alle typer høyttalere så får du en god effekt av dem i form av større, luftigere lydbildet. Hurtigheten på denne type diskant er så mye bedre kontra konvensjonelle elementer med kjeramisk, diamant, titan, berylium og andre edle metaller som blir brukt, at det blir en rimelig måte og oppgradere på.
    Men det skal jo matches også, så det er ingen garantier til et lydnirvana av den grunn.

A.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forandringer på gang. Ser du har planer om og benytte deg av stereo rommet i kjelleren igjen. Blir spennende og se hva du finner på denne gangen.

Side 182 av 197 FørsteFørste ... 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 178 179 180 181 182 183 184 185 186 192 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •