Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 197 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Usher V/S Von Schweikert.

At Usher har fått til en høyttaler som høres stor ut, Absolutt! Ikke nok med at den er fysisk stor, men lyden i toppen og bunn er en klasse for seg.
    Dette er noe en må høre for å forstå hva det dreier seg om!

Jeg har målt 8871 opp mot mine VR4-jr som er en god høyttaler til grunnlag.
    VR4 spiller med et stort og åpent lydbildet, som mange høyttalere i samme pris klasse ikke klarer å matche. Jeg forstår godt at musikk studioer bruker denne som referanse monitor.
    B&W 803 er kjent for sine hardtslående mellomtone, og Klipsch RF7 for sin dynamikk, jeg vil påstå at Von Schweikert VR4-jr er en blanding mellom disse to, men med noen modifikasjoner.
    VR4 er ikke så amper i diskanten som RF7, og heller ikke så veldig dominant mellomtone som 803, mere en fin balanse mellom disse, slik at den detaljerte dypbassen kommer fram når den skal. Stor lyd med kontrol og eleganse over hele spektret. Her er det ikke snakk om noe farging av lyden, slik som Sonus Faber, og tildels Usher gjør. Sonusene virket mere laidback, og behagelige på sin måte kontra VRene.
    Q-sound er lekende med VR4, dette forteller mye om hvor stort lydbildet disse skaper i kinoen. Dessverre ble Q-sound noe hemmet da de ble flyttet til preview rommet, dog ikke helt borte.
    Med dette som innlednig til hvordan VR4 låter, kan jeg bruke disse som utgangspunkt når jeg skal prøve og forklare hvordan Usher måler seg mot Von Schweikert i oppsettet mitt.

Som beskrevet tidligere er rommet mitt 30kvm, med en takhøyde på 2,5 meter, dette skaper muligheter for luftig lydbildet.
    Usher krever mye luft for å spille bra på hele registeret, spesielt i bunn. Selv om 8871 har bassport bak, er det ikke nødvendig med stor klaring til bak vegg, her med plassering på 35cm fra veggen. Om dette skaper difuse bass?? Nei faktisk ikke, bassen har detaljer og tyngde som jeg ikke har hørt på div messer. Etter frq swep, droppet 80hz-60hz med 3db, dette mener jeg er akseptablet tap, og ruller av ved 22Hz men lager fortsatt lyd ved 20Hz. VR4 droppet 6db ved 100Hz-50HZ og ruller av ved 23Hz. Mulig skråen og dempematten på frontveggen motvirker lydoppsamlinger bak htene, og tilater da en nærmere plassering. Forskjellige plasseringer ble utprøvd før endelig besluttning, sweetspot måtte 40cm lengre bak for å få hele lyd spektret fra Usherene. Dette gjør det ikke mulig med to stoler bak reklineren som jeg hadde planer om, men hva gjør vel det? Ved AV besøk blir det bare tre stk som kan komme for litt testing av lyd, og film. Ordtaket "ikke kvantiteten men kvaliteten som teller" har vel sin betydning her.

Usher har en definitiv bass med tyngde, som kjennes og høres i hele huset når de trår til, mens VR4 har en dypbass som ligger mere i bakgrunn å murrer, litt som om den ikke slipper helt til, slik som den gjør i Usherene. Mye musikk har en dyp under bass som du bare kan sees eller kjennes på VR4en, men som Usher klarer å få hørbart. Slik som første sporet på cdèn fra Jean Michel Jarre Teo & Tea, ble det bare risting i rommet med VR4ène, mens på Usherene hørtes synteziser lydene godt.
    Mellomtonen er suverene på begge parene, hvilket som er best er vanskelig å si. Jeg vil foretrekke mellomtonen på VR4ène som fremkommer som mere ekte etter min musikk smak og ører ( Madrugada, tree doors down, Metalica, Safri duo, osv ).
    Diskanten er det ingen tvil hvilken som er best på detaljer. Be diskanten er helt suveren der, noe skarp med rotel som kilde, men med Mctosch er de som kildevann som silrer ned en elv med naturlige detaljer. 8871 er som skapt for klassisk musikk, dynamikken og råsakpen i denne musikk sjangeren klarer ikke å få htene i knestående, føles som om det er ubegrenset midler til rådighet og Usher bare svelger unna. For en som ikke er noe begeistret for klassisk musikk, blir å forelske seg i denne typen musikk når 8871 står for lyden. klarheten og tyngden skaper en en tilstedeværelse utenom det vanlige, et kraftig engasjemang og live følelse er ikke å overdrive.
    Selv om Q-sound var med fylldige toner, havnet effektene langt bak lytte possisjon, og trangen til å snu seg var ikke til å unngå. Flageborgs cd som har gått i arv fra medlem til medlem sto for denne testen. Big ben med sin fylldige klang var plassert bak min høyre skulder.

Selv om usher er over dobbelte av prisen som Von Schweikert, hadde jeg alikevel valgt Usherene. Noe mere allaround høyttaler skal man lete lenge etter, uansett hva jeg foret de med, klarte de å gjengi alt med stor overbevisning!

Slik som mine oppsett er nå, får jeg i både pose å sekk, det er bare og velge å vrake etter som jeg selv føler for om dagen! Luksus problem, iallefall om en er ubsluttsom.

Vedlegg 19697

Vedlegg 19698

A.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flotte høyttalere må jeg si. Dette ser utrolig bra ut og om det høres like bra ut må det være mega. Kinoen blir bare bedre og bedre må jeg si. Takker forresten for tips rundt belysning, det kommer snart på plass i en kiono nærme meg...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke på at Usherne spiller rimelig rått, og at Usher har bra tyngde i bunnen vet jeg alt om. Fin sammenlikning dette!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Selger vel 1095 for 17 000 håper jeg, den er jo bare 3 mnd gammel.

A.
    Lurer på om denne forsterkeren kan være en bedre løsning for Klipschene mine enn Arcam P1000. Den holder nok ikke samme kvalitet lydmessig, men den har noe mer krefter og i kinoen er egentlig det viktigere.
    Både Oslo Hificenter og Stereofil anbefalte Rotel på Klipsch
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du med mer power enn P1000 på Klipschene?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Lurer på om denne forsterkeren kan være en bedre løsning for Klipschene mine enn Arcam P1000. Den holder nok ikke samme kvalitet lydmessig, men den har noe mer krefter og i kinoen er egentlig det viktigere.
    Både Oslo Hificenter og Stereofil anbefalte Rotel på Klipsch

Men det kan vi finne ut en kveld i Askim??

Bare si i fra, så tar jeg den i bilen å kommer over en ettemidags tur.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Tviler ikke på at Usherne spiller rimelig rått, og at Usher har bra tyngde i bunnen vet jeg alt om. Fin sammenlikning dette!

Takk.

Det er noe eget med de. Dette er en av de høyttalerene som jeg får vansker om jeg skal bytte en gang. Skal litt til for å overvinne 8871/II synes jeg i allefall.

Men mann vet jo aldri, plutselig dukker det opp noe som en har hørt, og forelsket seg i.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Utrolig flotte høyttalere må jeg si. Dette ser utrolig bra ut og om det høres like bra ut må det være mega. Kinoen blir bare bedre og bedre må jeg si. Takker forresten for tips rundt belysning, det kommer snart på plass i en kiono nærme meg...

Bare hyggelig.

Gleder meg til å se bilder av ny kinoen din!! :-D

Usher er noe av det beste jeg har hørt, får jeg bukt med sss og ttt blir det enda bedre.

Hvis du følger med på Vestfold avlag siden, og forum siden min, kanskje du hiver deg med på en demo??

Lyst til å høre Chapter oppsettet ditt, om det skulle passe en dag?

A.

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du med mer power enn P1000 på Klipschene?
    Etter å ha spilt litt i går virker det som om Arcamen ikke henter like mye ut av Klipschene som den noe kraftigere Parasounden gjorde, men må teste dette skikkelig når de er mer innspilt. Et annet alternativ kan være å bi-ampe med P1000, men da må jeg strekke et sett kabler til.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vemodig, selger jeg min Von Schweikert LCR-15, til fordel for en USHER X-616 som skal ta over stafetpinnen.
    ...
    Kenti har ikke solgt senteren sin enda, så jeg håper på kjøpe den, for så å lakke den piano sort, slik at den matcher 8871.
    Jeg kan kanskje overtales til å selge min X616 i sort...
    Den har også mørkere treverk enn den du hadde bilde av, som igjen muligens matcher frontene dine bedre... http://avforum.no/minhjemmekino/user...29de8aee33.JPG

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en telefon fra mr Ambiance for noen dager siden, og min er allerede avtalt hentet i slutten av mai, freddie

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en telefon fra mr Ambiance for noen dager siden, og min er allerede avtalt hentet i slutten av mai, freddie
    Sånn er det når man ikke følger med...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stemmer det.

Skal hente den rundt den 30 Mai.
    Å da blir det en test av kinoen til Kenti samtidig. To fluer i en smekk.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha spilt litt i går virker det som om Arcamen ikke henter like mye ut av Klipschene som den noe kraftigere Parasounden gjorde, men må teste dette skikkelig når de er mer innspilt. Et annet alternativ kan være å bi-ampe med P1000, men da må jeg strekke et sett kabler til.

Bi-amping tror jeg kan være trikksett her ja. Ikke mye som skal til for å øke noe på pondusen, og kontroll!

Som sagt kan jeg ta turen inn med 1095 for en test.

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-amping tror jeg kan være trikksett her ja. Ikke mye som skal til for å øke noe på pondusen, og kontroll!

Som sagt kan jeg ta turen inn med 1095 for en test.

A.
    Har du den enda i midten av juni hadde det vært gøy å testet dette. Tidligere er liten vits pga innspillingen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin fin sammenlining mellom Usher og Von Schweikert. Kjenner meg igjen i det du skriver om Usher, en fantastisk høyttaler. enkelt og greit.

Blir spennende og se hvilket effekttrinn du velger!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Fin fin sammenlining mellom Usher og Von Schweikert. Kjenner meg igjen i det du skriver om Usher, en fantastisk høyttaler. enkelt og greit.

Blir spennende og se hvilket effekttrinn du velger!

Takk for det.

Er veldig spent selv, og det blir morsomt å prøve div effektrinn.
    Synes det er meget bra at Score og Devilej stiller opp!!

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du den enda i midten av juni hadde det vært gøy å testet dette. Tidligere er liten vits pga innspillingen

Tror ikke det blir noe bytting med det første, men vi får se.

Bare send meg en mail når det nermer seg. :-D

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en demo på veldig kort varsel:
    - Mandag 21/05-07 kl 1200, og noen timer utover dagen. Jeg skal på jobb kl 2100, så det blir ikke å strekke ut i lange kvelds/natte timer. :???:

Om du bor i næromerådet, og har mulighet, send meg en PM. :-D

Påmeldte så langt er:
    -Scic
    -Imm
    -? :twisted:

Plass til en til.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var demo #2 over.

Denne gangen kom Scic på besøk. I å med han bor bare et stenkast unna meg, ble denne demone med utrolig kort varsel, og to stk viste innteresse for en demo, men dessverre kunne ikke Imm komme?

Demoen varte i ca tre timer, og denne gangen med vekt på film.
    Noe musikk ble spilt på begge oppsettene, og når vi kom inn i kinoen ble det i hovedsak film.

Heldigvis gikk denne demoen smertefritt, og et hyggelig besøkende som setter pris på lyd, bildet, og design kunne dra hjem uten at det ble komplikasjoner med lys, venting, nettstøy osv.

A.

Side 18 av 197 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •