Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 178

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 178 av 197 FørsteFørste ... 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 174 175 176 177 178 179 180 181 182 188 ... SisteSiste
Viser resultater 3,541 til 3,560 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da henger 8 stk vicoustic paneler bak sweetspot. Den største forskjellen er lydbildet kom et steg nærmere, og neste er et rom med mindre flutterekko.

En hyggelig opplevelse. 8)

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt fornøyd med resultatet utseendemessig, men inntrykkene lydmessig gjordet sitt. Lyden i fra front kom et steg lengre inn i rommet, og flutterekko ble en del mindre under klappetest før og etter montering.

A.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåja.. heeeelt ille ble det ikke seende ut. Syns det ble pent jeg, og når du er fornøyd med lyden også så er jo alt som det skal være. Har du tatt flere bilder?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Nåja.. heeeelt ille ble det ikke seende ut. Syns det ble pent jeg, og når du er fornøyd med lyden også så er jo alt som det skal være. Har du tatt flere bilder?
    Har ikke rukket å ta noen flere bilder. Tok et bildet i full fart etter oppmontering, og det er som vist ovenfor. Det kan nok tenkes at jeg gjør om noe på bakveggen for å få en bedre visuell flyt i det hele.

A.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble meget pent.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det GA.

Jeg har bestemt meg for å gjøre om noe på bakveggen, synes ikke det ser helt riktig ut slik.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om interessen er der, så kan jeg ta i mot hifi besøk lørdag 25 februar etter kl 1900.

A.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Rått utstyr og nydelig kino! Hvis jeg blir hjemme den lørdagen, så er jeg veldig interessert ! Har vel egentlig ikke sett noen skikkelige hjemmekinoer "live" enda, så hadde vært morro. Reiseveien regner jeg med ikke er så lang heller!

Hvor i Vestfold holder du til? Bor i Tønsberg!

Vet ikke om jeg er velkommen, men da har jeg meldt int. hvertfall :-D
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grandis.

Sandefjord her, og velkommen skal du være.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt er det en som har meldt innteresse for hifi møte, og det er plass til flere.

Påmeldte:

-GrandiS.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et lite besøk til Audioaktøren Horten audioakt.no fikk jeg låne med meg et RIAA hjem, EAR P88.

Skal komme med mere info om en liten stund, og første inntrykket er.... :twisted:

A

Vedlegg 88632

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst, men kona har satt en stopper for det. Og i det ligger det en kjøretur mange mil i feil rettning:evil: Håper muligheten kan by seg en annen gang, så sant jeg er velkommen.

Lenge siden jag har vært aktiv her på forumet og ser det har hendt mye hos deg på i den perioden.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Har lyst, men kona har satt en stopper for det. Og i det ligger det en kjøretur mange mil i feil rettning:evil: Håper muligheten kan by seg en annen gang, så sant jeg er velkommen.

Lenge siden jag har vært aktiv her på forumet og ser det har hendt mye hos deg på i den perioden.

Hadde vært morsomt om du kunne. Litt mere givende med flere på besøk, og velkommen er du.

Sendte GrandiS PM nettopp om han fortsatt har lyst å komme, blir kanskje litt stusselig alene på treff?

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller mer en gjerne opp, om du bestemmer deg for en lytte/sosialkveld en annen gang. Blir noen timer i bil men det er på ingen måte noe hinder:-D

Mulig litt kjedelig med kun 1 besøkende på demo, får x fingrene for at det er noen andre som har lyst og kan den 25. Lykke til.

RE

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den!!:-D Haha
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Takk for den!!:-D Haha
    Godt du tok den som den var ment, jeg er i alle fall misunnelig.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ear 88PB

På torsdag var jeg så heldig å fikk låne med meg en RIAA forsterker fra Audioaktøren. Først testet jeg denne med Anthem Statment, MBL 9007 monoblokker, og Jas Audio Plato. RIAA som ble testet var EAR Yoshino 88PB med variabel utgang via POT. Jeg benyttet her Viablu XLR kabler fra RIAA til Anthem, og Ariston RD 40 med Audio Technica AT-F3/III MC PU. Til grunnlag i denne testen har jeg ikke noe solid erfaring rundt RIAA, men jeg har fortsatt gode ører og veit hva jeg liker. 88PB er i kjent EAR stil med krom sort kombo og gullforgyldte knotter. Bak er det MM og MC muligheter på inngangene, utgangene kan man velge mellom RCA og XLR. På fronten er det volum kontroll og av/på bryter i gull. To sorte knapper til MONO/STEREO og PHONO 1/PHONO 2. Etter at P88 ble slått på, startet jeg umidelbart å spille, nå er jeg klar over at rør forandrer karakter mens de varmes opp, her er det ingen unntak. Ca 30 min etter start øker bredden og fokuset blir skjerpet inn, og de dynamiske egenskapen kommer med store utspring og noe krisp lydsignatur til rør og være.

MUSIKKEN:

Depeche Mode (DM) Exciter og sangen I a`m you som er mitt siste LP album setter for første gang et smil om munnen på meg. Er det vikelig så dyp og detaljert bass på denne platen? Tenkte jeg.
    3D effektene får meg til å leve meg godt inn i musikken med god pinpointing, men vokalist David Gahan er noe mere tilbaketrukket en hva jeg er vant med og mangler kanskje noe av fylden som ligger i brystkasseregionen.

Min referansemusikk er og blir Porquepine Tree (PT), og på vinyl er det ingen unntak. Albumet Stupid Dream og sangen Don`t Hate Me blir presantert med god dynamik og hurtighet i trommeanslagene, alikevel er alt presantert med ro og driv. Symbalene har ikke så gode dynamiske utspring som blir presantert på CD, men det er jaggu meg ikke langt unna. I motsettning til David Gahan i DM så har Steven Wilson noe mere hår på brystet, og detaljene i vokalen fremføres med mere nerver og nærhet.

Neste test er på rør oppsettet med Melody Astro Black 22 og Ariston RD 40 ble benyttet også her. Grunnet dårlig plass blir vinyl prioritert på dette oppsettet, og det er her jeg ønsker forbedringer i lydsignatuern fra vinyl. RCA utgangene på 88PB ble benyttet denne gangen, om XLR har noe mere for seg på så korte ledninger er jeg ikke sikker på, men det kan bli noe å teste ved en senere anledning. Synergistic research Alpha Sterling RCA benyttes gjenomgående i dette oppsettet.

Her faller lydbildet noe sammen som forventet, og det skinner igjennom at et anlegg er ikke bedre en det svakeste ledd. Selv om alt får et betydlig løft kontra sammenligningsgrunlaget mitt en JEC 760, så bremser høyttalerene for ekte high end lyd. Når det er sagt, så er det ting som får meg til å dra på smilebåndet også her. Jeg har ikke hatt så godt oppløst og luftig lyd i stuen før. Det er helt klart en phono amp som drar i riktig rettning.

MUSIKKEN:

DM med I a`m you har en mere kropslig lyd, og David Gahan er med et veldig nærvær og mere hår på brystet (sammenlignet med MBL/JAS komboen). Og 3D effektene som jeg mangler med JEC er mere til stedet, men slipper ikke så til de grader det gjorde over Jas Plato, men det er nok til å få en god innlevelse i musikken.

PT med Don`t Hate Me får et godt driv, mens trommer og symbaler er presantert med en fin snert i lyden. Nå merker jeg også hvor mye mere fokusert lydbildet er kontra det jeg er vant med på dette oppsettet. Også her har Steven Wilson mere nerver og følsomhet i stemmen en hva David Gahan hadde, noe som blir med i konklusjon av 88PB. CD lyden blir fullstendig skyggesatt av vinyllyden, og dette er helt klart noe som indikerer et lavt støygulv og god byggekvalitet.

Konklusjon.

EAR 88PB er et phonosteg jeg vil holde en finger på når tiden er inne for RIAA handel. Selv om kroppsligheten ikke kom fram som forventet på MBL/JAS oppsettet, noe som jeg tror har mere med lydsporet å gjøre en hva RIAA steget angår, så vil jeg påstå 88PB er ganske sikker og god komponent å ha i kjeden. Når det kommer til utseende, så er det nesten bare EAR som matcher, og for noen som vektlegger utssende like mye som ytelse, men ikke har EAR fra før, så setter nok det en bremser for en handel. Jeg er ikke helt der for denne kler mine ører godt
    De som liker tweake, så er det muligheter ved bytte av rør og /eller PU. Hos meg tror jeg en high end MC PU ville løftet lyden, og separert kanalene yterligere slik at rom følelsen ville vokst og skapt enda bedre innlevelse i musikken.

A.

Vedlegg 88654

Vedlegg 88655

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hadde vært morsomt om du kunne. Litt mere givende med flere på besøk, og velkommen er du.

Sendte GrandiS PM nettopp om han fortsatt har lyst å komme, blir kanskje litt stusselig alene på treff?

A.
    Stusselig?? Ser på det som en gylden mulighet !! Null slossing om sweetspot!!8-) Synd ikke alle har skjønnt at Vestfold er stedet og bo!

Vi ses!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Stusselig?? Ser på det som en gylden mulighet !! Null slossing om sweetspot!!8-) Synd ikke alle har skjønnt at Vestfold er stedet og bo!

Vi ses!

Dumt du ikke kunne komme, men vi får ta det igjen ved neste korsveg.

A.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner det meget merkelig at ikke flere vil ta turen til en av de mer spennende kino/stereo oppsettene vi har på forumet. Jeg hadde vært der på flekken om jeg hadde bodd i nærheten.

Er det vinterferie hos dere også denne uken..? Kan det være en årsak?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 178 av 197 FørsteFørste ... 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 174 175 176 177 178 179 180 181 182 188 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •