Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 177

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 177 av 197 FørsteFørste ... 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 173 174 175 176 177 178 179 180 181 187 ... SisteSiste
Viser resultater 3,521 til 3,540 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Moving Coil VS moving Magnet.

Høres i grunn enkelt ut og bare dra paraleller mellom disse typene av pickuper, men det er nok ikke så enkelt. Etter noen timer med vinyl så har jeg klart å gjøre meg opp en formening. Det jeg i korte trekk sitter igjen med er et større spenn på coil. Toppen strekker seg lengre, og hele registeret kommer fram med mere informasjon og følelse. Dette på toppen av mulighetene med RIAA og rør bytte, vil jeg kanskje få oppsettet mitt i havn.

Uansett er dette førsteintrykk og er ikke sikker på hvordan PU er med tanke på innspilligstid osv.

Flere som har problemer med opplasting av bilder?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsinket julegave.

Men hva er det?

Vedlegg 86580

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som en cdspiller men hvilket merke er ikke godt å si, men det er noe i sølv så kanskje en Hegel av noe slag? Wild quess.... :O)

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er kortet det er fokus på, og det ser nyere ut enn resten av printkortene. Likeretter/filter?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Dere fokuserer for mye. Zoom ut, og tenk mere generelt.

Roger W. er inne på noe.

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDspiller med dacløsning eller en HTPC mon tro?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et nytt tips!

Vedlegg 86597

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det ligner på en Cambridge 751 blurayspiller, er jeg drita eller nærmer jeg meg eller?

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lett! Oppo BDP-93. :-)

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Lett! Oppo BDP-93. :-)
    Ser ut til at du har rett ja.

Oppo BDP-93 mods, by JENA
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer!

Oppo 93 er bestilt, og ventes ganske snart.

A

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nesten og Cambrige har mye av det samme så et halvt poeng er lov.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det var nesten og Cambrige har mye av det samme så et halvt poeng er lov.

Det skal du få!

Nå er Oppo på besøk hos min bror før jeg får den hit. En av tingene jeg liker med denne spilleren er wifi, før har jeg ikke hatt Internett til spillerene.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et Holfi RIAA batteria SE har nettopp tatt turen inn i heimen. En tre år gammelt platespiller forsterker som jeg skal teste/låne en periode. Kan jo bli morsomt å bytte mellom nåverende RIAA og Holfi RIAA når Skedsmo lydlaug kommer på besøk. Morsomt å høre deres meninger.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Den må du slenge ut noen ord om etter å ha testet den litt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke så metalisk.

Som nevnt tidligere fikk jeg på hjemlån et Holfi Batteria Signatur RIAA. Tanken var å kjøre en shootout mellom JEC 760 og Holfi, og i dag satt jeg av tid til nettopp det.

Monitorene mine består av SEAS aluminium elementer, og med "feil" match kan de bli tynn i toppen og tildels harde i lyden, dette spesielt på typisk transistor forsterkere. Etter en periode med forskjellige forsterker endte jeg til slutt på Meoldy Astro black 22. Nå er det vinyl delen jeg vil ro i havn, med Ariston RD 40 som kilde ønsker jeg å nå et nivå som er tilnærmet lik CD. Det er ikke tvil om at CD er mere dynamsik, og detaljert. Likevel mener jeg at holografien og senesettingen skulle kunne bli like stort mellom CD og vinyl.
    For å komme til poenget, så sitter jeg her og bytter mellom disse RIAA frosterkerene med pris forskjell på fem ganger. Men er det ene fem ganger bedre en det andre? JEC har trinnløs justering på utgangene, og impedanse tilpassning, dette gjør det enkelt å få begge på samme gain med MC PU. Som referanse musikk brukte jeg Porqupine tree og deres "Don`t hate me" ved forskjellige partier. Jeg har blitt vant til lyden JEC RIAA med forventniger hva det fem ganger dyrere Holfi RIAA skulle prestere, ble jeg ikke fullt så overbevist. Ingen store umiddelbare forskjeller, men kanskje JEC er noe mere metalisk i lyden, og med det mener jeg utringingen etter cymbaler henger lengre. Men fokuset og holografien er skremende lik, og det er også fylden nedover i registeret.
    Jeg ble dessverre ikke spesielt overbevist etter denne testen, og Holfi Batteria står ikke høyt oppe på ønskelisten min av ting jeg vil oppgradere. Med så marginale forskjeller ønsker jeg ikke å skrive side opp og ned for å finkjemme opplevelsene jeg sitter igjen med. Kanskje en annen gang..

A.

Vedlegg 87192

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for besøket av en meget hyggelig gjeng fra Skedsmo. Håper de likte det de hørte av lyd hos oss. Serveringen ble enkel i form av pizza, kaffe og kake.

Noen testing av Holfi RIAA ble det ikke, da det falt så veldig gjenom når jeg testet sist gang.

Det ble spilt på vinyl og cd over rør oppsettet, og avsluttet i kinoen med musikk og film.

A.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg var litt spent på disse Jas HT når jeg var klar til demo hos Bjørn. Jeg syntes de virket mindre enn på bildene, vanligvis er det jo motsatt men av en eller annen grunn var det ikke slik i dette tilfellet. Størrelsen tatt i betrakning syntes jeg mindre er bedre da dette helt klart virker positivt når en skal dra disse inn i en normal vanlig stue. Dette gjelder jo ikke Bjørn sitt tilfelle da heldiggrisen har 30kvm egen lekegrind å leke på…

Jeg var selvfølgelig først i Sweet spotten da jeg er en ikkesåtålmodig sjel som mine andre medpassasjerer. Det første som slår meg er ett stort lydbilde, Høytalerne forsvinner brått og det som foregår oppstår alle andre plasser ENN akkurat der hvor HT står. Lyden slipper totalt og det merkes at samspillet mellom rom, lytteposisjon og Høytalerne er posisjonert der virkningraden og lyden blir best. Rommet spiller mindre med en jeg er vant til og de akustiske egenskapene bærer helt klart preg av dette. Kjente spor gjengies med en herlig fylde og klang og har den egenart jeg syntes Accuton gjør så fremdragende. Stemmer for akkurat den råheten og ekteheten jeg liker samtidlig som det hele er veldig bra definert og passe størrelse på artisten som fremfører akten. Jeg liker også helt klart at ingenting blir kastet på deg men fremstår med en enorm ro og oppløsning, det spilles høyt men virker ikke høyt før de dynamiske utspringende forteller deg annet. Det spiller bredt og med en dybdefølelse jeg sjeldent har hørt tidligere. Høytalerne er trukket ganske langt fram i rommet og en kunne kanskje tro at det vil være lite drahjelp i bassen fra veggene men disse nusselige Jasene trenger tydligvis ikke det før maken til imponerende luftig detaljert bass skal en lete lenge etter. Selv i de dypeste frekveneser var det imponerende detaljering og selv om mine Bird er rimelig gode her skal det sies Jasene var nok hakket råere. Mellomtonen kjenner jeg helt klart igjen i mine egne og det er mye som minner meg om at de har samme driverprodusent, det er så Åpent og vektløst og med en suveren innsikt uten noen slørende teppe whatsoever. Det er vel her Accuton driverne virkelig setter standaren for hvordan det skal gjøres sett utifra egne preferanser.

Takk så mye for gjestfrihet mat og Kaffe Bjørn det var ett hyggelig bekjentskap.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Jeg må si jeg var litt spent på disse Jas HT når jeg var klar til demo hos Bjørn. Jeg syntes de virket mindre enn på bildene, vanligvis er det jo motsatt men av en eller annen grunn var det ikke slik i dette tilfellet. Størrelsen tatt i betrakning syntes jeg mindre er bedre da dette helt klart virker positivt når en skal dra disse inn i en normal vanlig stue. Dette gjelder jo ikke Bjørn sitt tilfelle da heldiggrisen har 30kvm egen lekegrind å leke på…

Jeg var selvfølgelig først i Sweet spotten da jeg er en ikkesåtålmodig sjel som mine andre medpassasjerer. Det første som slår meg er ett stort lydbilde, Høytalerne forsvinner brått og det som foregår oppstår alle andre plasser ENN akkurat der hvor HT står. Lyden slipper totalt og det merkes at samspillet mellom rom, lytteposisjon og Høytalerne er posisjonert der virkningraden og lyden blir best. Rommet spiller mindre med en jeg er vant til og de akustiske egenskapene bærer helt klart preg av dette. Kjente spor gjengies med en herlig fylde og klang og har den egenart jeg syntes Accuton gjør så fremdragende. Stemmer for akkurat den råheten og ekteheten jeg liker samtidlig som det hele er veldig bra definert og passe størrelse på artisten som fremfører akten. Jeg liker også helt klart at ingenting blir kastet på deg men fremstår med en enorm ro og oppløsning, det spilles høyt men virker ikke høyt før de dynamiske utspringende forteller deg annet. Det spiller bredt og med en dybdefølelse jeg sjeldent har hørt tidligere. Høytalerne er trukket ganske langt fram i rommet og en kunne kanskje tro at det vil være lite drahjelp i bassen fra veggene men disse nusselige Jasene trenger tydligvis ikke det før maken til imponerende luftig detaljert bass skal en lete lenge etter. Selv i de dypeste frekveneser var det imponerende detaljering og selv om mine Bird er rimelig gode her skal det sies Jasene var nok hakket råere. Mellomtonen kjenner jeg helt klart igjen i mine egne og det er mye som minner meg om at de har samme driverprodusent, det er så Åpent og vektløst og med en suveren innsikt uten noen slørende teppe whatsoever. Det er vel her Accuton driverne virkelig setter standaren for hvordan det skal gjøres sett utifra egne preferanser.

Takk så mye for gjestfrihet mat og Kaffe Bjørn det var ett hyggelig bekjentskap.
    Selv takk for besøk og ikke minst takk for en flott tilbakemelding!

Gleder meg til mulighet for en seanse med dine Bird, kanskje du kan si i fra når du skal ha besøk?

Mvh
    Bjørn

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benytter meg av sjanse, og slår til på noen akustikkpaneler jeg kan montere på bakveggen i kinoen. Hentes på fredag.

A.

Vedlegg 87680

Side 177 av 197 FørsteFørste ... 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 173 174 175 176 177 178 179 180 181 187 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •