Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 174

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 174 av 197 FørsteFørste ... 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 170 171 172 173 174 175 176 177 178 184 194 ... SisteSiste
Viser resultater 3,461 til 3,480 av 3926
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Æ å vil ha 93 !!!! bære mangle de halve av pængan te å kjøp ein :-o

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppe i all Oppo ståk tenkte jeg ikke på region hysteriet, men det gjorde heldigvis selger. Så nå blir det ikke noe Oppo på meg.

I to dager nå har jeg fikset og reparert en gammel rør radio til veteran bilen. Nå virker den som flunkende nytt. Abre er at det ikke lengre er å få inn noe på Langbølge. Estetiske teller vel noe?

[IMG]http://avforum.no/forum/attachments/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer/82422d1314740942-
    ambiance-avbestile-fikset-ror-007.jpg[/IMG]

Vedlegg 82420

Vedlegg 82421

Vedlegg 82422

Vedlegg 82423

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter strevet med IR dimmer, og ulyd med dårlig funksjonalitet som endte med feil i dimmer, bestemte vi oss for å handle et godt produkt denne gangen. Mueller X-comfort og RF styring, fjærnstyringen ser ut som en vanlig lysbryter, og mottaker får plass i koblingsboks. Det som er en da bedre er kompabiliteten med Ipad 2 og Logitech extender, som ble nevnt tidligere i tråden. Nå er det bare å vente til jeg får mulighet til å handle Ipad 2, og bare sette pris på den stille, og smertefrie funksjon dette systemet har.

A.

Vedlegg 82450

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Etter strevet med IR dimmer, og ulyd med dårlig funksjonalitet som endte med feil i dimmer, bestemte vi oss for å handle et godt produkt denne gangen. Mueller X-comfort og RF styring, fjærnstyringen ser ut som en vanlig lysbryter, og mottaker får plass i koblingsboks. Det som er en da bedre er kompabiliteten med Ipad 2 og Logitech extender, som ble nevnt tidligere i tråden. Nå er det bare å vente til jeg får mulighet til å handle Ipad 2, og bare sette pris på den stille, og smertefrie funksjon dette systemet har.

A.

Vedlegg 82450
    Har du link?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link. Ser dem bruker Sensio her til Ipod...

Trådløs installasjon - Xcomfort

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under min tur til USA var jeg heldig og fikk vaere med paa en shootout for kinoen min bror holder paa aa bygger. Budsjettet var 1500 til 2000 usd. En del kandidater som KEF, Usher, Coincident, og noen til pluss et helt ukjent merke for meg phase technology.

Lang historie kort, saa endte det paa Florida merket phase technology. Beste all arounder med KEF hakk i hel.

Noen bilder av kinoen, og senere bilder fra Quest for sound butikken vi handlet av.

Mere om Hemma hos reportasjen kommer senere.

A

Vedlegg 82733

Vedlegg 82734

Vedlegg 82735

Vedlegg 82736

Vedlegg 82737

Vedlegg 82738

Vedlegg 82739

Vedlegg 82740

Vedlegg 82741

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøff kino, med særpreg.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre kommer ikke størelsen fram på bildene. Kinoen med bar er ca 100kvm. Lerette er på 120", og i dag skal vi maskere og legge filt rundt for å dempe strølys.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow 100kvm! Snasen kino!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut. Tidløst og litt anonymt designet, men samtidig originalt! 100 kvm er jo nok plass å boltre seg på! :twisted:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppe i all Oppo ståk tenkte jeg ikke på region hysteriet, men det gjorde heldigvis selger. Så nå blir det ikke noe Oppo på meg.

I to dager nå har jeg fikset og reparert en gammel rør radio til veteran bilen. Nå virker den som flunkende nytt. Abre er at det ikke lengre er å få inn noe på Langbølge. Estetiske teller vel noe?

356? Et SMYKKE!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Porsche 356B super cabriolet 1963 mod. Et evigvarende renovasjon prosjekt.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Ser bra ut. Tidløst og litt anonymt designet, men samtidig originalt! 100 kvm er jo nok plass å boltre seg på! :twisted:
    Bilder klarer ikke å formidle inntrykkene her. Jeg skal skrive ned noen ord, og komme med nye bilder jeg tok etter at frontveggen ble ferdig.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferdig front.

Et noe spesielt besøk til en hjemmekino med mange særpreg og nært beslektet eier. Min bror har nå blitt delvis ferdig med sitt kinoprosjekt som han startet med for en del månder siden. Fra en enkel kjeller til kino med tilhørende bar og gaming sone, har dette blitt den desidert største kinoen med mest underholdning jeg har besøkt. Når så mange midler er lett tilgjengelig blir det nesten vanskelig å velge hva man skal spise opp timene med. Ikke alt var på plass når jeg var på besøk, og for å gå mere i detalje hva dette rommet skal inneholde, skal jeg nevne det som er på tur inn eller er der allerede. Bilijardbord, playstation, dartbord, spilleautomat med 3000 spill, mediesenter, HTPC, netflix, pandora, og selvfølgelig hd kino. Kule filmeffekter som orginale skilt, og filmruller på veggen til et noe rustik innventar med varme farger på veggene og i taket.
    Størelsen på underholdningsrommet er umulig å bedømme på bilder, så jeg måtte skrive ned målene. Takhøyden varierer fra 225cm til 250cm. Bredden på frontveggen er 6,5 meter og lengden på denne delen av rommet er 11 meter, i tilegg kommer bar/gaming delen på 5m x 6m som en L form til rommet.

Under besøket hadde jeg lovet å hjelpe til med leting etter høyttalere til kinoen. Planen var i hovedsak og finne noen von schweikert vr 4jr, men bruktmarkedet var blåst for disse. Etter en samtale med Stephen på high end butikken Quest for sound, fikk vi snarlig innpass i butikken. Med et budsjett på 1500 - 2000 usd var vi åpen for alt i denne prisklassen, dette innebære brukt, demo og nytt. To timer og 8 høyttalerpar senere lastet vi demo paret Phase technology 9.1 på plattingen og kjørte hjem.
    *Høyttalerene bestykket med fire flate høyttalerelementer jeg ikke har sett maken til på andre høyttalere. Mambran er med myk svampeaktig materialet helt yterst, limt fast til en plate som muligens er av Carbon som motoriken er koblet til. Lyden er en blanding av kef Q700 og usher 604, masse attack i mellomtonen, og bass med tyngde. Bassen strekker seg ned til 25 hz omerådet med et ekstra skyv fra ca 50hz og nedover. Softdome diskanten skaper stort rom med masse detaljer uten å være kantete. Beundringsverdig hva høyttalere til 3750 USD ny pris klarer og levere i så stort rom.

Med masse arbeid (les lek) gikk en uke raskt unna, og det var ikke før siste dagen vi fikk sett film med alt på plass. Et rom i overkant av 100 kvm trenger en god del hjelp med akustiken, etter en dag med kalibrering av lyd og bildet, klarte vi å få dette i havn på en slik måte at det ikke er noe som stikker seg veldig ut, og heller ikke noe er plagsomt med tanke på decay *og resonanse. Alt i alt et meget kapabelt oppsett jeg snarlig vil lengte etter.*
    Ved neste besøk skulle det ikke forundre meg om det står en SVS subwoofer og nye bakhøyttalere der. Hvem vet?

A.

Sjefen i huset tar seg en lytt.

Vedlegg 82910

Vedlegg 82911

Vedlegg 82912

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste turen til USA brakte frukter. Jeg høstet en del nye erfaringer fra lytterunden hos Quest for sound (QFS) til en innteresant opplevelse med Billy Joel band Shotgun Wedding. Oppe i alt dette skulle også GTT audio video vært en del av opplevelsene, men Bill Parish lot ikke høre av seg før det ble for sent, og jeg måtte reise hjem.

Selve turen gikk via København til New Ark med hellet på min side. Oppgradert til business class gjorde hele turen en god del mere komfortabelt. Etter en god lunsj og middag med vin og film var New York under mine føtter.

Dagen derpå var vi igang med kinoen til min bror, og etter kort tid hadde vi fått oversikt over hva vi trengte, og hvor det kunne skaffes. Alt kjøpt og betalt startet innmontering av ledninger, utstyr, og gardiner mm. Med dette på plass startet vi dagen etter med en biltur til QFS.

Håpet var å finne noen brukte Von Schweikert vr4jr, men som skrevet tidligere er det vanskelig å finne disse på bruktmarked. Stephen nevnte også at VSA skal slutte med forhandlere, og basere seg på internettsalg av sine produkter??
    Uansett ble det noen nye og uhørte høyttalere testet for å finne beste match til våre ører. Consonannse, Usher, Kef, Phase Tec, SQ, og Jas Audio hvor Jas var eneste stativhøyttaleren vi testet. I korte trekk var opplevelsene slik. Consonannse Eric ble noe inneslukket og tilsløret i lyden. Usher 604 manglet det siste i mellomtonen som gir lyden snerten som gjør det hele mere dynamisk. Kef Q700 ble den totale motsettning av 604, her manglet bassen som gir morrofaktoren, men du verden for en mellomtone og diskant!
    Jas Audio Mini Monitor III ble dull og lytte til sammenlignet med de sist nevnte. Det var ikke noe lydmessig som fanget oppmerksomheten, men designet er ganske enkelt røft. Phase Technology ble som kjent vinneren i denne testen, og den gylne middelvei mellom alle 8 høyttalerparene som ble testet.

Consonannse Eric i ytterkant av bildet.

Usher 604 i ytterkant av bildet

Kef Q700

Jas Mini Monitor lånt bildet fra nettet.

Høyttalermerket SQ har jeg ikke hørt eller sett tidligere. En hornladet toppmodul, med fulltoneelement i nedre modul. SQ H12 imponerte veldig, spesielt med prisen tatt i betraktning, dog er det noe jeg ikke ville hatt i mitt oppsett, da det ville vært total krasj i design. Disse og en del Tanoy høyttalere kler bare enkelte hjem med sitt antikvariske design. Høy følsomhet, er ikke ensbetydende med dynamik, men disse var eksplosive og veldig engasjerende å lytte til. Lydbildet var høyt og stort, men det var prisen også, med veiledende pris på 9000 usd ble disse utenfor rekkevidde denne gang, noe som resten av utstyret i dette rommet ble også. Alt fra Kef reference, Gemme audio, og noen velkjente Plato til SQ ble målsettingen forhøynet til neste besøk.

SQ

SQ H12 den minste av de store fuglekassene

Vel.. Noen godbiter måtte jeg også sjekke ut: Jas Audio pre amp

Lærte noe nytt om mine plato. Dem er med Diamantdiskant, og ikke kjeramisk som jeg trodde.

Etter noen timer endte vi opp hjemme med Phase Tec, og kvelden har satt sitt inntog noe som Glenlivet hadde gjort også. Etter et par glass med Glen ringte telefon, og Wade Preston i Shotgun Wedding lurte på om vi hadde tid til å komme bort å ta noen pils borte hos han. Tid?? Tenkte jeg, og før min bror hadde svart på spørsmålet sto jeg med sko på beina, og pilsen i posen. Wade og Dennis DelGaudio jobbet med en ny melodi, og vi fikk gleden av å høre den nye melodien. Noe country preget musikk med et snev av americana gjorde denne melodien fengende. Problemet var at den aldri tok slutt.. Dem tweaket, og justerte på notearket underveis i melodien, sammenhengen ble da oppstykket og noe ufullstendig. En innteresant opplevelse i allefall!!

Shotgun Wedding | Brooklyn, NY | Country / Americana / Roots Music | Music, Lyrics, Songs, and Videos | ReverbNation

Turen tok slutt på samme måte som den startet, buisnees class, middag, kveldsmat, vin og film på turen hjem også.

Som overskriften sier, så er jeg i byttemodus om dagen. Jas Audio har kommet med en senterkanal som skal matche mine fronter på en bedre måte. Orior center som den heter, er med samme type kjeramiske elementer som Plato har. Diskanten er den samme som Plato har bak, LCY dobbel bånddiskant som strekker seg helt opp til 60KHZ. I og med denne er nermeste en dobling i prisen kontra min nåverende Oscar senter, må jeg selge Oscar før jeg kan oppgradere. Da er det bare å vente da!!

A.

Vedlegg 83333

Vedlegg 83325

Vedlegg 83326

Vedlegg 83327

Vedlegg 83328

Vedlegg 83329

Vedlegg 83330

Vedlegg 83331

Vedlegg 83332

Vedlegg 83334

Vedlegg 83335

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et flott kinorom.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kjedelig afære unnagjort.

Sunrise II har fått nytt hjem, og en gammal Yaqin har inntatt plassen.

Søket etter en verdig arvtaker har startet, og har et par kandidater i siktet allerede..

A.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kjedelig afære unnagjort.

Sunrise II har fått nytt hjem, og en gammal Yaqin har inntatt plassen.

Søket etter en verdig arvtaker har startet, og har et par kandidater i siktet allerede..

A.
    Hvorfor forsvant den? Ikke fornøyd?

Hva er kravet til ny forsterker?

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hvorfor forsvant den? Ikke fornøyd?

Hva er kravet til ny forsterker?

Geir Arne
    Lyden var jeg strålende fornøyd med, men den var 5cm for lang til racket vårt, og uten ønske om å bytte rack, måtte Ayon vike.

Ser en god del fin hifi på brukten, så det tar vel ikke alt for lang tid før noe nytt står der.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lørdag 22 Oktober innviterer jeg til en demoaften. Starter kl1930.

Innteresert? Send meg PM eller gi beskjed her.

Mvh
    A

Side 174 av 197 FørsteFørste ... 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 170 171 172 173 174 175 176 177 178 184 194 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •