Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 172

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 172 av 197 FørsteFørste ... 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 168 169 170 171 172 173 174 175 176 182 192 ... SisteSiste
Viser resultater 3,421 til 3,440 av 3926
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kult.

Hvilket utstyr er det du har som skal styres?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken er å styre alt fra lys (IR) til forsterker, cd-spiller, BD-spiller osv.

Ser også på muligheten for styring av en form for netverksspiller med tiden. Kanksje på tide å slippe taket på cdplater??

A.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert hørt om det. Men jeg nevner det allikevel.

Jeg(Soundgarden), solgte for en tid tilbake Control4. De tilbyr endel geniale løsninger for hjemmet. Dessverre så selges ikke det lengre hos Soundgarden.

Kan jo hende dette er løsningen for deg.

Control4 Home Automation and Smart Home Control > Home
    Control4 My Home for iPad for iPad on the iTunes App Store

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA. Nettop noe slikt jeg tenkte på ja.

Vet du om det går å få video overvåkning bilder på IPAD? Hadde vært greit å få alt integrert i en skjerm.

A.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    JA. Nettop noe slikt jeg tenkte på ja.

Vet du om det går å få video overvåkning bilder på IPAD? Hadde vært greit å få alt integrert i en skjerm.

A.
    Noe i denne dur?
    HD Video Surveillance on iPad via Logitech’s New Security app | PadGadget

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg

Nja. Hadde tenkt å bruke eksisterende utsyr. Skal undersøke nermere når jeg får tid.

Men du har vært til god hjelp.

Takk.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Sunrise II fått noen timer i stuen vår. Vet ikke helt hvorfor, men jeg har en tendens til å glemme funskjons måten til rørforsterkere. De må virkellig varmes opp før bruk. Den første halvtimen var lyden ganske harsk, "forvrenging" i det øvre registeret. Etterhvert roet dette seg, og nytt liv blir brakt inn i stuen. Første inntrykket er en positiv opplevelse, alt blir løftet et hakk lengre opp, og kommer to steg lengre inn rommet, samtidig som alt blir større. Lover godt på lyd fronten, men de fysiske lovene spiller meg et puss. Forsterkeren er for lang til vårt stereorack. :evil:

Vedlegg 81755

Vedlegg 81758

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg beveget meg til kinoen, og Jas Plato skal få noen rørforskyninger.
    Veldig spent på hvordan Ayon skulle takle Plato med sine fire elementer. Rørmagien slår til også her, mellomtonen overvinner den øvre diskanten og alt blir med mere ro. Samtidig vokser vokaler en del mere ut fra senter, men bredden på lydbildet blir her en god del mindre kontra MBL oppsettet. 3D effekter kommer ikke helt til de ytterkanter som jeg er vant med, og bassen blir som forventet noe slankere, men det er ikke mye å snakke om på normalt lytte volum.

I stikkordsform er det så langt disse som er første inntrykkene av Sunrise II.

A.

Vedlegg 81756

Vedlegg 81757

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Runde to.

Ser på strømkabelen som er i bruk på Ayon og tenker spaghetti. En liten tur på nettshopping kom jeg over denne strømkabelen (eu utgaven) og bestilte den. Håper den er her om en ukes tid.

Vedlegg 81877

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken er å styre alt fra lys (IR) til forsterker, cd-spiller, BD-spiller osv.

Ser også på muligheten for styring av en form for netverksspiller med tiden. Kanksje på tide å slippe taket på cdplater??

A.

Har du hørt om REDEYE?
    Den tar imot wifi-signal fra ipod/ipad/iphone og gjør det om til IR. Den kan lære IR-koder på samme måte som en universalfjernkontroll, og app'en til iPod/iPad kan settes opp akkurat slik du vil mtp hvilke knapper du har, hvor de er plassert osv. Se mer i denne YOUTUBE-VIDEOEN.
    Jeg har kjøpt inn redeye og ipod touch, men siden kinoen ikke er ferdig enda har jeg ikke fått prøvd det ut i praksis enda.

Med iPad/iPod kan du bruke f.eks webkamera for overvåkning.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg beveget meg til kinoen, og Jas Plato skal få noen rørforskyninger.
    Veldig spent på hvordan Ayon skulle takle Plato med sine fire elementer. Rørmagien slår til også her, mellomtonen overvinner den øvre diskanten og alt blir med mere ro. Samtidig vokser vokaler en del mere ut fra senter, men bredden på lydbildet blir her en god del mindre kontra MBL oppsettet. 3D effekter kommer ikke helt til de ytterkanter som jeg er vant med, og bassen blir som forventet noe slankere, men det er ikke mye å snakke om på normalt lytte volum.

I stikkordsform er det så langt disse som er første inntrykkene av Sunrise II.

A.

Vedlegg 81756

Vedlegg 81757
    Hvor kraftig er SunriseII egentlig?

Ser unektelig lekker ut. Passe mengde krom.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Har du hørt om REDEYE?
    Den tar imot wifi-signal fra ipod/ipad/iphone og gjør det om til IR. Den kan lære IR-koder på samme måte som en universalfjernkontroll, og app'en til iPod/iPad kan settes opp akkurat slik du vil mtp hvilke knapper du har, hvor de er plassert osv. Se mer i denne YOUTUBE-VIDEOEN.
    Jeg har kjøpt inn redeye og ipod touch, men siden kinoen ikke er ferdig enda har jeg ikke fått prøvd det ut i praksis enda.

Med iPad/iPod kan du bruke f.eks webkamera for overvåkning.
    Redeye er også noe som kan vurderes i denne sammenhengen. Vet i allefall frøkena ville likt tanken med å bruke HTC til å styre alt i stuen med telefon.

Takk for tipps.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hvor kraftig er SunriseII egentlig?

Ser unektelig lekker ut. Passe mengde krom.

Geir Arne

Bilder får ikke fram størelsen, og hvordan den tar seg ut. Ayon ruver godt med sin glans. Den yter 2 X 25W, men er genske strømsterk, og driver Plato på en god måte.

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den "nye" veggen ble helt kanon og gratulerer så mye med Ayon forsterkern, likte veldig godt den fargen dere har valgt ut. Selv har jeg skikkelig barnehagegrønn vegg, synes skrikende farger er kult så dette oppsettet ser fantastisk ut nå.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Den "nye" veggen ble helt kanon og gratulerer så mye med Ayon forsterkern, likte veldig godt den fargen dere har valgt ut. Selv har jeg skikkelig barnehagegrønn vegg, synes skrikende farger er kult så dette oppsettet ser fantastisk ut nå.

Takker Raymond.

Nå er det slik at fargene på bildene kommer fram en god del kraftigere en hva virkeligheten er i dagslys. Så balansen i fargene i stuen vår er noe jevnere en på bilder. Så passer vel sort til alt og da, mens krom setter mere liv til det hele.

A.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Raymond.

Nå er det slik at fargene på bildene kommer fram en god del kraftigere en hva virkeligheten er i dagslys. Så balansen i fargene i stuen vår er noe jevnere en på bilder. Så passer vel sort til alt og da, mens krom setter mere liv til det hele.

A.
    Mulig du har nevnt det før, men hvilken farge er det du har i stua? Det skulle ikke være Mørk Aubergine?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Mulig du har nevnt det før, men hvilken farge er det du har i stua? Det skulle ikke være Mørk Aubergine?
    Nei det har ikke vert nevnt før.

Vi brukte matt blanding, og den heter Natt fra Jotun.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I år er det slik at et valg må taes for hvilken messe jeg skal dra til. Har ikke vært på Puls messen før, så jeg veit ikke hvordan den er sammenlignet med Horten messen. Hvilken er mest innteresant?

A.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I år er det slik at et valg må taes for hvilken messe jeg skal dra til. Har ikke vært på Puls messen før, så jeg veit ikke hvordan den er sammenlignet med Horten messen. Hvilken er mest innteresant?

A.
    Tenkte jeg skulle på begge. Men hadde jeg mått velge hadde det nok blitt Horten.

Dog er det litt vanskelig å si hva denne PULSen vil bli, da de har større messe og flere leverandører enn tidligere.

Geir Arne

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A.
    er de på samme dato? Isåfall ville jeg dratt på horten messen, virker som den er mye større, PULS er vel bare OHC som arrangerer så de har bare dems sitt sortement, selvom de har leid store lokaler?

Jeg skal på begge, om de er på samme dato så hadde jeg valgt horten messen, var der ifjor, veldig fin messe, med masse fine lydopplevelser, mye større en vintermessen på lørenskog

Side 172 av 197 FørsteFørste ... 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 168 169 170 171 172 173 174 175 176 182 192 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •