Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 197 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Leket litt med kameraet og ny høyttalerene i dag.

PÅ 8871 er det noe enorme spikes. Var spent på om jeg klarte å montere de alene, joa, det gikk greit det. Tiltet høttaleren mot veggen, skrudde spikes på ene siden og bak, tiltet høyttaler over mot andre siden og monterte de to siste.
    En spike veier rundt 600gr, og rommer nesten hele hånd flaten min.

Endelig er spikes på, og høyttalerene tryggt på føttene. Nå kan jeg teste.
    "Trampe" lyden frosvant fra gulvet, og det ble en fastere bass.
    Må bare si meg meget fornøyd med innkjøp, salg, og ikke salg av VR4-jr.
    VR4-jr gjør en kjempe jobb sammen med Ear Yoshino V20 som jeg har nevnt tidligere.

Alt i alt strålende fornøyd med div oppgraderinger.

Noen nye bilder.. Vet at Usher ikke er noe ukjent fenomen her på avforum, men legger inn mine inntrykk alikevel. :-D

Vedlegg 19515

Vedlegg 19516

Vedlegg 19517

Vedlegg 19518

A.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice, mine tidligere CP-6381 hadde like spikes. Ikke lurt å miste de på tærne.

Regner med at senteren din ikke matcher like bra lenger

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grisetøft:-D

Rommet ditt ser også meget bra ut! Tipper det rocker fælt dette.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Nice, mine tidligere CP-6381 hadde like spikes. Ikke lurt å miste de på tærne.

Regner med at senteren din ikke matcher like bra lenger
    Hehe... tror ikke det er helt smerte fritt nei.. :???:

Det er mer eller mindre duket for ny senter, mest for utseende sin del, men regner med lyden vil matche bedre også. Snart ferie lønning!
    LCR15 henger faktisk godt med etter justeringene..

Første filmen jeg så i kinoen, måtte jeg justere senteren og bakkanaler et par hakk opp for å matche frontene med sine høyere følsomhet.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Grisetøft:-D

Rommet ditt ser også meget bra ut! Tipper det rocker fælt dette.

Takk så mye.

Mye å se fram til her mtp lyd og bildet.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vemodig, selger jeg min Von Schweikert LCR-15, til fordel for en USHER X-616 som skal ta over stafetpinnen.

Spent på om X-616 spiller like bra som LCR-15 gjør? Sikkert ikke mange her som har sammenlignet de akurat!? Etter en liten justering på 1098 kom LCR til sin rett i dette oppsettet også, men X-616 passer bedre utseende messig.

Kenti har ikke solgt senteren sin enda, så jeg håper på kjøpe den, for så å lakke den piano sort, slik at den matcher 8871.

Er det noen som har lyst på en knall senter kanal er det bare å sende meg en PM, så kan vi bli enige om pris osv.

Vedlegg 19560

Vedlegg 19561

Dette stemmer ikke helt, eller??
    Vedlegg 19562

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på et nytt effekt trinn.

Men da ønsker jeg noe som matcher Usher htene lyd messig, og rotel oppsettet utseende messig!

Noen som har forslag?

Classe... Mark levinson... Andre med sølv og/eller sort front?

Tenker på å kjøpe brukt self..

A.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekre bilder og fantastiske høyttalere

Rommet (eller skal jeg si rommene? ) ditt ser virkelig bra ut nå, vil tro du storkoser deg med Usher i hus! Hvordan synes du Rotel jobber med Usherne?

PS: Parasound spilte meget overbevisende hos devil på Usher, Halo serien ser jo vanvittig bra ut også

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Lekre bilder og fantastiske høyttalere

Rommet (eller skal jeg si rommene? ) ditt ser virkelig bra ut nå, vil tro du storkoser deg med Usher i hus! Hvordan synes du Rotel jobber med Usherne?

PS: Parasound spilte meget overbevisende hos devil på Usher, Halo serien ser jo vanvittig bra ut også

Jo det spiller bra det, men noe spiss i lyden slik at ser og ter kan bli sjerende..

Devil og Score skal ta turen til meg i neste mnd, da har de med seg A21 og EC utstyr, slik at vi får testet litt.

Tror kanskje Classe er noe samme lydsignaturen som rotel!? men ikke sikker, aldri hørt det før. Har du andre forslag?

A.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Jo det spiller bra det, men noe spiss i lyden slik at ser og ter kan bli sjerende..

Devil og Score skal ta turen til meg i neste mnd, da har de med seg A21 og EC utstyr, slik at vi får testet litt.

Tror kanskje Classe er noe samme lydsignaturen som rotel!? men ikke sikker, aldri hørt det før. Har du andre forslag?

A.
    Har litt tro på Primare på Usher, vel og merke uten å ha hørt den kombinasjonen, men min oppfatning av Primare tilsier at det kan spille bra på Usher. Mye synsing her, men hadde vært morro og teste en gang.

En amp jeg har blitt fryktelig begeistret for siste tiden er ASR Emitter II, fullt utbygd. Ulempen er prisen på 115000... Den litt varme klangbalansen med en rå dynamikk tror jeg Usherene hadde elsket. (Får skylde på stereofil her, den står jo alltid og spiller så blir alltid en liten seanse med den)

Med tanke på Classe og Rotel synes jeg ikke de er så like i spillestilen. Classe har jeg alltid oppfattet som veldig rent, ryddig og gjør det meste riktig, men kansje ikke så spennende som annet i den prisklassen. Alltid behagelig og høre på Classe. Har dog aldri opplevd Classe i et oppsett hvor jeg kjenner rommet eller resten av komponentene altfor godt. HFK's demorom er ikke det helt store.

Rotel har jeg hatt selv og synes det er litt mer rocka, litt tung bass og generelt en mer "rufsete" presantasjon av lyden. Det jeg likte med Rotel er følelsen av at du alltid har masse krefter - uten at det koster skjorta. Men som du sier kan man fort få litt hissige siblanter på høyttalere med en diskant som usher. Mine erfaring gjelder stort sett kun effekttrinnene og w-kanals preampen, prosessorene har kansje en litt annen fremtoning?

Dette burde jeg sikkert lest over og omformulert, men jeg er trøtt (og litt brisen:P )så det får vente til i morgen. God natt!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forsterker jeg liker men aldri rakk å teste på Usherne mine er Hegel H4A. Har hørt denne i flere oppsett, og den imponerer like mye hver gang. Er det en hificenterkjede i nærheten av sandefjord hadde det kansje gått an å låne en sånn over helgen når vi komme innom. Hegel/Rotel/EC/Parasound. Det hadde virkelig blitt en minneverdig test
    Personlig har jeg ikke så mye til overs for Classè. Etter min smak er de lite engasjerende og svindyre. Mye annet snacks som matcher disse i pris.
    Et effektrinn jeg ble anbefalt men heller ikke fikk gjort var Mcintosh MC-402.

Som et alternativ kan jo være å se på en integrert med prosessorinngang. F.eks Krell KAV400Xi. Kongelyd i to kanaler, men du har jo hifi-rommet ditt så det er kansje ikke dette du ser etter.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Har litt tro på Primare på Usher, vel og merke uten å ha hørt den kombinasjonen, men min oppfatning av Primare tilsier at det kan spille bra på Usher. Mye synsing her, men hadde vært morro og teste en gang.

En amp jeg har blitt fryktelig begeistret for siste tiden er ASR Emitter II, fullt utbygd. Ulempen er prisen på 115000... Den litt varme klangbalansen med en rå dynamikk tror jeg Usherene hadde elsket. (Får skylde på stereofil her, den står jo alltid og spiller så blir alltid en liten seanse med den)

Med tanke på Classe og Rotel synes jeg ikke de er så like i spillestilen. Classe har jeg alltid oppfattet som veldig rent, ryddig og gjør det meste riktig, men kansje ikke så spennende som annet i den prisklassen. Alltid behagelig og høre på Classe. Har dog aldri opplevd Classe i et oppsett hvor jeg kjenner rommet eller resten av komponentene altfor godt. HFK's demorom er ikke det helt store.

Rotel har jeg hatt selv og synes det er litt mer rocka, litt tung bass og generelt en mer "rufsete" presantasjon av lyden. Det jeg likte med Rotel er følelsen av at du alltid har masse krefter - uten at det koster skjorta. Men som du sier kan man fort få litt hissige siblanter på høyttalere med en diskant som usher. Mine erfaring gjelder stort sett kun effekttrinnene og w-kanals preampen, prosessorene har kansje en litt annen fremtoning?

Dette burde jeg sikkert lest over og omformulert, men jeg er trøtt (og litt brisen:P )så det får vente til i morgen. God natt!

Hehe.. natt til lørdag.. Godt selskap med han Braastad!?

Jo det var det jeg tenkte på, Classe kan kanskje rote seg vekk i BE diskanten til Usher også, en ting jeg liker med Rotel er måten den spiller bass på, noe som 8871 trives med også. Når det gjelder 1098, tror jeg kanskje den er største årsaken til dette problemet, uten å ha testet noe annet av effekttrinn.

Det jeg ønsker mest av alt, er et fem kanals trinn, slik at det ikke blir så mange komponenter i rommet, holde det ryddig som mulig. Primare har jeg en forkjerlighet til, hadde de hatt oppgraderings mulighetene på software slik som rotel har, hadde jeg kjøpt det istedet.

Spent på hva 1099 har å by på, når den kommer??

Noe kjenskap til Usher sine forsterkere?? Spilte 8571 på Usher forsterker, den virket veldig rund i kantene, kanskje for å matche BE diskanten? Men dette oppsettet fikk også Ser og Ter som jeg ikke liker på enkelte låter.

Vanskelig det her, men noe må jo finnes der ute, som passer meg, og lomboken lydmessig??

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    En forsterker jeg liker men aldri rakk å teste på Usherne mine er Hegel H4A. Har hørt denne i flere oppsett, og den imponerer like mye hver gang. Er det en hificenterkjede i nærheten av sandefjord hadde det kansje gått an å låne en sånn over helgen når vi komme innom. Hegel/Rotel/EC/Parasound. Det hadde virkelig blitt en minneverdig test
    Personlig har jeg ikke så mye til overs for Classè. Etter min smak er de lite engasjerende og svindyre. Mye annet snacks som matcher disse i pris.
    Et effektrinn jeg ble anbefalt men heller ikke fikk gjort var Mcintosh MC-402.

Som et alternativ kan jo være å se på en integrert med prosessorinngang. F.eks Krell KAV400Xi. Kongelyd i to kanaler, men du har jo hifi-rommet ditt så det er kansje ikke dette du ser etter.

Ja, det er en i Tønnsberg, men de er noe sære på utlån.. Du må kjøpe det for å få det med hjem. Kan jo altids høre med de når den tid kommer.

Sant det du sier om hifi rommet, det jeg ønsker her er et fem kanals trinn, som spiller bra i stereo også.. Hører musikk på begge oppsettene, derfor hadde det vært genialt å fått en herlig stereo lyd her også.. Kanskje ikke mulig uten at det koster en formue? Under film, spiller dette meget bra!! I stereo er det mest kvinne vokaler som skjerer litt i høyoppløste opptak.

Men jeg tenkte som sagt å lete på brukt markedet om mulig.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne???

Sunfire Cinema Grand Signature effektforsterker.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=18340&cat=13

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne???

Sunfire Cinema Grand Signature effektforsterker.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=18340&cat=13
    Jeg har aldri hørt Sunfire, men send en PM til Mor10. Han brukte denne i kinoen sin inntil nylig.
    Med A21 opplevde jeg aldrig at Be-diskanten Sssset, så dette skal bli interessant å teste (usikker på hvor mye forforsterkeren vil spille inn her) A51 vil dekke behovet ditt i 5 kanaler, men Parasound prosessorene er forholdsvis dyre :-?

Sitter nå å spiller Minor Majority-reason to hang around, på Volantene. Denne platen viser med all tydlighet hvor overlegen mellomtonen i 8871 er. Helt klart at man får litt ekstra for de 33000 Usherne er dyrere enn Trianglene mine :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt noen øvre prisgrense mtp effektforsterker eller? Jeg tror faktisk Arcams lydsignatur vil matche Usherne bra. Arcam parret med 6381 roet hvertfall ned diskanten en smule hos meg.

P1000 er jo en flerkanalseffekt, og den hadde ikke problemer med å dra 6381, men hvorvidt den er hissig nok til å dra 8871 vil jeg ikke spekulere i. Den har dog 2200VA, så litt krefter er der under panseret. Videre har du jo storebroren i FMJ-serien, P7

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Har du satt noen øvre prisgrense mtp effektforsterker eller? Jeg tror faktisk Arcams lydsignatur vil matche Usherne bra. Arcam parret med 6381 roet hvertfall ned diskanten en smule hos meg.

P1000 er jo en flerkanalseffekt, og den hadde ikke problemer med å dra 6381, men hvorvidt den er hissig nok til å dra 8871 vil jeg ikke spekulere i. Den har dog 2200VA, så litt krefter er der under panseret. Videre har du jo storebroren i FMJ-serien, P7

Ikke satt noe øvrig grense i den forstand, men ønsker ikke å legge i så mye mere en hva jeg selger 1095 for, og noen tusen i mellom. Kanskje 20 000-25 000 en plass. Selger vel 1095 for 17 000 håper jeg, den er jo bare 3 mnd gammel.

Den FMJ P7, ser ut til å være en kjempe forsterker, 7X160 W i 8ohm. Masse krefter, men det kom ikke noe frem hva damping faktoren er, regner med den er noe høyere en 400, som 1095 har? Ikke sikker hvordan det regnes ut heller!!?? Utseende kler oppsettet mitt også.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt Sunfire, men send en PM til Mor10. Han brukte denne i kinoen sin inntil nylig.
    Med A21 opplevde jeg aldrig at Be-diskanten Sssset, så dette skal bli interessant å teste (usikker på hvor mye forforsterkeren vil spille inn her) A51 vil dekke behovet ditt i 5 kanaler, men Parasound prosessorene er forholdsvis dyre :-?

Sitter nå å spiller Minor Majority-reason to hang around, på Volantene. Denne platen viser med all tydlighet hvor overlegen mellomtonen i 8871 er. Helt klart at man får litt ekstra for de 33000 Usherne er dyrere enn Trianglene mine :twisted:

Hmm er redd det er 1098 som skaper problemet for meg, min forståelse er signal prosseseringen som er kjernen til lyd signaturen. Men med testen mellom disse tre - fire forsterkerene skal vi vel klare og avkrefte eller bekrefte om det er pwr amp som kan skape dette fenomenet!

Sender deg og Score en PM om ikke alt for lenge, slik at vi kan sette opp en dato for testing. Veldig spent på utfallet her, men er redd EC har lyd signaturen jeg liker. ?? EC har jeg selv hørt en del, og A21 forteller du mye varmt om, blir som sagt veldig spennende dette her.

Passer best med en helg eller?

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm er redd det er 1098 som skaper problemet for meg, min forståelse er signal prosseseringen som er kjernen til lyd signaturen. Men med testen mellom disse tre - fire forsterkerene skal vi vel klare og avkrefte eller bekrefte om det er pwr amp som kan skape dette fenomenet!

Sender deg og Score en PM om ikke alt for lenge, slik at vi kan sette opp en dato for testing. Veldig spent på utfallet her, men er redd EC har lyd signaturen jeg liker. ?? EC har jeg selv hørt en del, og A21 forteller du mye varmt om, blir som sagt veldig spennende dette her.

Passer best med en helg eller?

A.
    En helg er jo det letteste da jeg må komme meg over fjorden og ser for meg at denne testingen vil ta litt tid. Om det er interessant kan jeg ta med Arcam P1000 som jeg har i kinoen også. Denne er på 7 forsterkertrinn, så ved å bi-ampe frontene burde den levere bra med krefter til Usherne samtidig som den driver resten av oppsettet. Det vil hvertfall gi deg en ide om hvordan Arcam spiller om du vurderer P7
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En helg er jo det letteste da jeg må komme meg over fjorden og ser for meg at denne testingen vil ta litt tid. Om det er interessant kan jeg ta med Arcam P1000 som jeg har i kinoen også. Denne er på 7 forsterkertrinn, så ved å bi-ampe frontene burde den levere bra med krefter til Usherne samtidig som den driver resten av oppsettet. Det vil hvertfall gi deg en ide om hvordan Arcam spiller om du vurderer P7

Det hadde vært gull! Vi tar sikte på en helg, slik at vi får tiden litt mere på vår side.

A.

Side 17 av 197 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •