Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 166

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 166 av 197 FørsteFørste ... 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 162 163 164 165 166 167 168 169 170 176 186 196 ... SisteSiste
Viser resultater 3,301 til 3,320 av 3926
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og du bor hvor?

Geir Arne

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha en bære budd en go del mange mil længer søråver så... :-/

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Og du bor hvor?

Geir Arne
    Sandefjordsområdet.

Et rom/anlegg jeg kunne tenkt meg å se selv, men det passer dessverre ikke for min del.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du bor hvor?

Geir Arne
    Herregud.

Det står jo under nicket ditt. En plass i Vestfold.

Da ønsker jeg å komme om det går greit. Timeingen kunne neppe vært bedre.

Geir Arne

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ambiance!

Har du en link til en guide/oppskrift på hvordan å ta bilde av lerretet med bilde på og frontoppsettet samtidig (sånne fine bilder du har i profilen din)?
    Har Gimp og har bildene jeg skal bruke,men er ikke en kløpper på layers og slikt i Gimp.
    Eneste guiden jeg finner på AVforum etter mye leting er guiden til Akto,men jeg finner ingen guide der som forklarer hvordan å sette sammen de 2 eksponeringene slik at man får bra bilder av lerrettet og oppsettet/rommet det står i samtidig...

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud.

Det står jo under nicket ditt. En plass i Vestfold.

Da ønsker jeg å komme om det går greit. Timeingen kunne neppe vært bedre.

Geir Arne
    Toppers.

Da tar vi resten pr PM.

Men ta med film/musikk etter eget ønske.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt uventet blir det få som kan komme på så kort varsel, og på en fredag. Men det er noen ihugga entusiaster som slår til når tilbudet dukker opp.

Ønsker da Ganilsen velkommen til demo i morgen med en spilleliste vi tar på sparket.

A.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok knall.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Hei Ambiance!

Har du en link til en guide/oppskrift på hvordan å ta bilde av lerretet med bilde på og frontoppsettet samtidig (sånne fine bilder du har i profilen din)?
    Har Gimp og har bildene jeg skal bruke,men er ikke en kløpper på layers og slikt i Gimp.
    Eneste guiden jeg finner på AVforum etter mye leting er guiden til Akto,men jeg finner ingen guide der som forklarer hvordan å sette sammen de 2 eksponeringene slik at man får bra bilder av lerrettet og oppsettet/rommet det står i samtidig...
    Stian.

Jeg bruker "verktøy" listen og "rediger" når jeg jobber med Gimp. Her finner du kopier/lim inn og forandre på størelse/perspektiv. Skal jeg lime inn et bildet så har jeg to masker opp samtidig og justere det ene til beste omgivelser, og det andre til beste screenshoot. For så å bruke "utvalgs verktøy" i verktøy listen, og etter det er det bare og kopiere flytte og lim inn. Tilpass bildet etter eget ønske til bildet du limer inn til.
    Når det gjelder farge og hvit balanse bruker jeg Nivåer og setter de til auto for så å fin justere til eget ønske underveis i to settinger. Ene være screenshoot og andre være omgivelsene.

Fikk du noe ut av dette?

A.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Stian.

Jeg bruker "verktøy" listen og "rediger" når jeg jobber med Gimp. Her finner du kopier/lim inn og forandre på størelse/perspektiv. Skal jeg lime inn et bildet så har jeg to masker opp samtidig og justere det ene til beste omgivelser, og det andre til beste screenshoot. For så å bruke "utvalgs verktøy" i verktøy listen, og etter det er det bare og kopiere flytte og lim inn. Tilpass bildet etter eget ønske til bildet du limer inn til.
    Når det gjelder farge og hvit balanse bruker jeg Nivåer og setter de til auto for så å fin justere til eget ønske underveis i to settinger. Ene være screenshoot og andre være omgivelsene.

Fikk du noe ut av dette?

A.

Hei igjen Ambiance!

Tusen takk for oppskriften den var til stor hjelp.

Første testbilde ble dette,synes det ble ganske så bra (er komprimert en del),har ikke justert så mye hvitbalanse etc,måtte først få til klipp ut lim inn,og bruke de trasnformasjonsverktøyene som stretcher osv.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var første demo over med plato bak spakene.

Vi spilte mest musikk før vi tok tak i bildetdelen i kinoen. Musikken var fra Røyksopp, King of Leon til Blackfield mfl.

Kort tid etter besøkende hadde dratt fikk jeg alt til "normalen" i kinoen igjen. Og det virket som Ganilsen hadde en hyggelig kveld, og jeg syntes det var stas med noe feedback rundt oppsettet vårt. Tiden ble kort, og det var en fin måte å tilbringe en fredagskveld på, men neste gang skal jeg sette av bedre tid til en slik seanse.

Geir A. er hjertlig velkommen til en ny runde om det skulle være ønskelig.

A.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var første demo over med plato bak spakene.

Vi spilte mest musikk før vi tok tak i bildetdelen i kinoen. Musikken var fra Røyksopp, King of Leon til Blackfield mfl.

Kort tid etter besøkende hadde dratt fikk jeg alt til "normalen" i kinoen igjen. Og det virket som Ganilsen hadde en hyggelig kveld, og jeg syntes det var stas med noe feedback rundt oppsettet vårt. Tiden ble kort, og det var en fin måte å tilbringe en fredagskveld på, men neste gang skal jeg sette av bedre tid til en slik seanse.

Geir A. er hjertlig velkommen til en ny runde om det skulle være ønskelig.

A.
    Tusen takk for en fin kveld Ambiance. Er vel ingen hemmelighet at jeg ble imponert og har noe konkret å jobbe mot i min egen kino/hifi. Plato var rett og slett helt rå og MBL spillte seg ikke vekk de heller. Men en ting ble klart rimelig fort; "The law of physics do apply", og det er vel slik det må være i helt her oppe i referanseklassen.

Jeg vil påstå at du har klart å danne et meget godt sammensatt oppsett som ikke favoriserer noen spesiell sjanger. Det er imponerende å høre et så dyrt og kapabelt oppsett spille helt ok på en ubrukelig innspilling (som jeg har mye av). Det låt, uansett sjanger og kvalitet, helt uanstrengt fra topp til bunn. Jeg aldri hørt en diskant så luftig som dette, og i Ambiance sitt oppsett slo den knockout på alt jeg tidligere har hørt av diamant, bånd eller elektrostat.

Jeg fikk også en god demonstrasjon på hvor godt dempet rommet er, og Plato har virkelig godt av "ambiance" diskanten som skaper et sinnsykt rom og får frem det som finnes av detaljer. Men, som ung (og dum) ble jeg mest imponert over bassen Ambiance har fått til i rommet. Ikke bare i sweetspot, men store deler av rommet. Om noen tror det var SVS tubene som stod for den imponerende bassen må dere tro om igjen. Draget Plato har nedover er i en helt annen klasse. Det er nok derfor disse står som "large" i kinoen. De spillte så dypt at jeg fikk sjokk. En annen ting jeg må skryte av var gjengivelse av stemmer. Disse var "spot on" og gjorde fremførelsen troverdig, meget troverdig. Størlsen på lydbildet var også mektig og det var lett å plassere instrumenter, men fokuset var det som imponerte mest.

Over på multikanal låt det overaskende godt. Dette var stillt inn etter min smak. God center og bra med informasjon i bakkanalene gjorde at jeg igjen ble imponert. 2 SVS tuber gjorde også sitt til at det ble enda mer trykk i bunn. På film låter jo dette tøft, men det fungerte faktisk også godt på mutikanal musikk. Dette var godt kalibrert og jeg lurer på om ikke jeg må skaffe meg en sub til selv for å klare å få det samspillet mellom sub og resten som du har.

Jeg kunne godt bodd i dette rommet. Her var det nydelig og jeg følte meg hjemme etter kort tid. Seansen ble nok litt kort (min skyld) så jeg må nok spørre om å få lov til å komme tilbake på en ny demonstrasjon senere.

Min jakt på high end er herved begynnt for fullt (inntil økonomien setter en stopper).

Takker igjen Ambiance.

Geir Arne

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde virkelig vært moro å opplevd denne kinoen en gang. Kanskje om det blir noe av turen min til Larvik for å hente nytt utstyr til stuen min? :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for flotte ord Geir, og takk for besøket. Skal ikke se bort fra at jeg tar turen til deg når du har alt på plass.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Det hadde virkelig vært moro å opplevd denne kinoen en gang. Kanskje om det blir noe av turen min til Larvik for å hente nytt utstyr til stuen min? :-D

Gi meg et vink når du er på tur. Så skal vi se hva vi får til.

A.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg et vink når du er på tur. Så skal vi se hva vi får til.

A.

That I will do.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som ting begynner å falle på plass her hjemme så vi for finne en dag som passer om du vil ta en lytt her på Birdene. Skal få sjekket litt opp med kona angående tider da jeg er litt avhengig at ungene er borte. Satser på om ikke alt for lenge da :-D Pm`er deg om forslag til tider...

Godt nyttår !

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Ser ut som ting begynner å falle på plass her hjemme så vi for finne en dag som passer om du vil ta en lytt her på Birdene. Skal få sjekket litt opp med kona angående tider da jeg er litt avhengig at ungene er borte. Satser på om ikke alt for lenge da :-D Pm`er deg om forslag til tider...

Godt nyttår !
    Flott. Det takker jeg ja til. Venter på PM.

Hvis det er greit så spør jeg Ganilsen om det passer for han også. Tror han ønsker å være med hvis det er mulig og passer.

Ellers godt nytt(hifi)år til dere også.

Mvh A.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde ikke vært helt feil det. Hvis det ikke er altfor langt vekk.

Godt nyttår forøvrig. Her hjemme blir det elektronikktest fra første dag på nyåret.

Geir Arne

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig om garnilsen tar turen ilag med deg.
    --

Hvordan stiller det seg for dere å kunne ta turen en Lørdags formiddag ?
    Altså ca fra 11 tiden og noen timer utover..., da slipper jeg problematikken med unger og soving borte o.s.v Bakdelen er jo at dere må stå tidlig opp

Godt Nyttår !

Side 166 av 197 FørsteFørste ... 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 162 163 164 165 166 167 168 169 170 176 186 196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •