Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 164

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 164 av 197 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 174 184 194 ... SisteSiste
Viser resultater 3,261 til 3,280 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Mulig denne gjør samme nytten
    Cory Piano Polish - Super High Gloss

Skulle tro den gjør det. Men det jeg likte med pakken jeg bestilte er at det er med rengjøring, klut, polish alt i et til nesten samme pris som den ene flasken du refererer til. Er du på jakt etter slikt, så er det en del på e-bay, og noen sender internasjonalt. Total pris under NOK 200.

A.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Du tenker på den tråden hvor sentralgutta krangler om hvem som har mest feil i oppsettene sine? Personlig ser jeg ikke at den tråden bidrar med spesielt mye positivt for forumdeltagerene.
    Nå, det er vel ikke akkurat det vi gjør.

Vi har dannet en klubb hvor vi møtes mest for det sosiale, ingen som har kranglet eller slåss enda :grin: Vi er uenige om ting men klarer fint å holde det ett normalt nivå. Ofte er det lett å gå seg vill når det kommer til egne lydpreferanser så det kan være greit å ha flere meninger om hva som er forbedringer og hva som ikke er det. Vi tester kabler, akkuplater er på messer og spiser fårikål ilag... Anbefales....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er tiden inne for ny PJ og jeg trenger masse gode tips til kandidater i prisklassen 30K og nedover brukt eller ny. Selv har jeg funnet disse:

-JVC DLA HD 550
    -Sony VPL HW-15
    -Sony VPL VW-60

Noen med flere gode tips og formeninger om disse?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et nytt tilskudd i prisleie 30k og nedover nytt/brukt/demo. Listen blir da slik:

-JVC DLA-X3B
    -Sony VPL VW 85
    -JVC DLA HD 550
    -Sony VPL HW-15
    -Sony VPL VW-60

Spørsmålet er hvilken er best med prisen tatt i betraktning. Hvilken har minst "vedlikehold" lengst levetid på lampen, sjelden kalibrering, best tilpassningevne i rommet vårt/kalibrerings muligheter.

Andre kandidater?

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hd 750/950

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et nytt tilskudd i prisleie 30k og nedover nytt/brukt/demo. Listen blir da slik:

-JVC DLA-X3B ikke CMS.
    -Sony VPL VW 85
    -JVC DLA HD 550
    -Sony VPL HW-15
    -Sony VPL VW-60
    -JVC DLA HD 750
    -JVC DLA HD 950. Om den finnes på brukten?

Spørsmålet er hvilken er best med prisen tatt i betraktning. Hvilken har minst "vedlikehold" lengst levetid på lampen, sjelden kalibrering, best tilpassningevne i rommet vårt/kalibrerings muligheter.

Andre kandidater?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en projektor har mulight til å justere RGB, gamma og gråskala, er den da regnet som en fullverdig CMS, og er CMS egentlig et must have?

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Nå, det er vel ikke akkurat det vi gjør.

Vi har dannet en klubb hvor vi møtes mest for det sosiale, ingen som har kranglet eller slåss enda :grin: Vi er uenige om ting men klarer fint å holde det ett normalt nivå. Ofte er det lett å gå seg vill når det kommer til egne lydpreferanser så det kan være greit å ha flere meninger om hva som er forbedringer og hva som ikke er det. Vi tester kabler, akkuplater er på messer og spiser fårikål ilag... Anbefales....
    Dette er selvfølgelig et veldig positivt og interessant initiativ. Så lenge tonen holdes hyggelig er både skryt og konstruktiv kritikk bra, men det har en tendens til å utarte seg til krangler inne på sentralen dessverre.
    Dette er nok den største grunnen til at jeg ikke skriver noe der inne
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hvis en projektor har mulight til å justere RGB, gamma og gråskala, er den da regnet som en fullverdig CMS, og er CMS egentlig et must have?

A.
    Nei, desverre RGB er for å korrigere gråskala, Hvis den skal ha fullverdig CMS så må man kunne justere Brighness, Contrast og tint/hue på hver enkelt farge. Dette fargerommet består av 6 farger. Rødt, Grønt og Blått er primærfarger, mens Gult, Cyan og Magenta er sekundærfarger.

Dette og gråskala må kalibreres med en probe på hvert av ditt utstyr. Som BD/DVD Spiller, mediaspiller osv...

Å kjøpe en ferdig kalibrert projektor vil ikke stemme når du setter i ditt utstyr. Forskjellen er så stor at man kan se det godt med det blotte øyet.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-JVC DLA-X3B ikke CMS.
    -Sony VPL VW 85
    -JVC DLA HD 550
    -Sony VPL HW-15
    -Sony VPL VW-60
    -JVC DLA HD 750
    -JVC DLA HD 950. Om den finnes på brukten?

Andre kandidater?

A.
    Av de du nevner er det jo fler som er meget gode, men hvor du får tak i Sony VW85, JVC X3 og JVC HD950 til under 30000 lurer jeg på? Av de du nevner ville jeg valgt Sony VW85 hvis 3D ikke er viktig, hvis 3D er viktig ville jeg gått for JVC X3. Og det du lurer på med CMS er ikke så viktig på f.eks VW85 da den har "perfekt" fargerom fra fabrikk, og etter det ryktene sier skal også X3 ha et prekalibrert fargerom som skal følge HD standarden. Men selvfølgelig gjør det ingenting at projektoren har CMS og her er det JVC HD750/950 som har de beste mulighetene.

Jeg personlig ville som sakt gått for VW85 hvis ikke 3D er viktig for deg, men å få den for under 30000 er vel ikke så lett?? Jeg solgte akkurat min VW85 for et stykke over 30000,-
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D er på ingen måte noe must. Men jeg vil ha best mulig bildet i kinoen til nevnte pris. Jeg har funnet to brukte VW85 til rett pris.
    Jeg leste en plass at SXRD har noe lys problemer rundt/ved rammen på bildet. Har 85 samme "problemet"?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naturen har innvirkning på lyden?
    Sikringen til varmen og belysning hadde kobblet ut strømmen til kinoen i går, og da blir det fort kaldt når utetemperaturen er rundt -3 grader ute. I dag tidlig tenkte jeg å ta med meg kaffekoppen til litt musikklytting, og med den kjørlige temperaturen i kinoen måtte jeg ta på meg pledd. Kosen ble kortvarig forde lyden var like kald som tempenraturen ute. 8 timer senere er lyden på plass igjen, og er litt overrasket over hvor mye temperaturen spiller inn på "synergien" gjennom hele oppsettet.

Flere som har opplevd det samme?

A

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever det samme hver gang jeg kommer hjem og anlegget har vært avslått for en periode, det selv om jeg har forsterkere som i seg selv utvikler lite varme, det tar som regel en del timer før lyden er tilbake der den skal være.
    Så jeg er derfor overbevist om at ihvertfall elektronikken må ha en viss driftstemperatur for å yte sitt beste, ihvertfall lydmessig.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Jeg opplever det samme hver gang jeg kommer hjem og anlegget har vært avslått for en periode, det selv om jeg har forsterkere som i seg selv utvikler lite varme, det tar som regel en del timer før lyden er tilbake der den skal være.
    Så jeg er derfor overbevist om at ihvertfall elektronikken må ha en viss driftstemperatur for å yte sitt beste, ihvertfall lydmessig.
    Ja det har jeg også opplevd men det har bare vært nyanser sammelignet med opplevelsen med kaldt rom. Elektroniken var forøvrig varm/lunket og hadde stått på hele natten, men jeg tror stive elementer genererte for det meste denne voldsomme effekten. Det spiller normalt nå allefall.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig en gledelig nyhet. Etter fem uker sammenlagt med produksjonstid og test er senterhøyttaleren ferdig og matchet til mine Plato høyttalere. Nå er det bare og vente på posten.

Litt kult at de produserer etter kundens ønsker.

A.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg at den ventetiden har føltes lang.

Ble det dyrt med center til serien din? Bruker den samme elementer?

Geir Arne

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig en gledelig nyhet. Etter fem uker sammenlagt med produksjonstid og test er senterhøyttaleren ferdig og matchet til mine Plato høyttalere. Nå er det bare og vente på posten.

Litt kult at de produserer etter kundens ønsker.

A.
    Fett, det handler om å ha respekt for sine kunder.

Blir spennende å se på resultatet, om sentern i samme stil som frontene dine må jo dem bare bli killer å se på.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Det kan ikke ha noe med at ørene og hjernen endrer seg etter at du har slappet av en stund?

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det kan ikke ha noe med at ørene og hjernen endrer seg etter at du har slappet av en stund?
    Utelukker ingenting, men ettersom 'problemet' er fraværende hvis forsterkere og elektronikk har vært påslått og dermed er varm, finner jeg det nærliggende å tro at det må ha noe å gjøre med de termiske egenskapene til komponentene elektronikken er oppbygd av.
    Det er forøvrig ikke noe ukjent fenomen at feks. den elektriske motstanden i ledere forandrer seg ved temperaturforandring, mye av 'ting og tang' har jo oppgitt referanseverdier ved feks 20 grader C.

@Ambiance, har du bilder av den senteren, spennende dette! :-D

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er du fremdeles fornøyd med d2v?

Side 164 av 197 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 174 184 194 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •