Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 163

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 163 av 197 FørsteFørste ... 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 159 160 161 162 163 164 165 166 167 173 183 193 ... SisteSiste
Viser resultater 3,241 til 3,260 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Flott at du har fått elementene dine, ambiance. Det er en lettelse kan jeg tenkte meg. Får håpe ikke den nye Anthemen blåser de på nytt nå da

Det er en stor lettelse å høre høyttalerene spille fullbyrdes. Uten å uttale meg for mye så tidlig, blir jeg fasinert over hvor mye "struktur" Plato har i lyden, en detaljerikdom oppover i registeret uten å bli hissig.

Jeg har liten tro på at denne episoden med Anthem vil gjenta seg. Skjer det en gang til så vet jeg ikke mine arme råd!! Bortsett fra at Anthem blir historie i cinema Ambiance!

A.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som ble sprengt og hvordan?

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Det er jo veldig synd hvis en slik hendelse skal ødelegge ryktet til Anthem. De lager stortsett solide produkter som lydmessig imponerer meg. ARC systemt på D2V er vel noe av det beste jeg har hørt. Sammenlignet med Audyssey er det ikke sammenlignbart. ARC fjærnet rommet fra ligningen og åpnet en ny verden både til film og musikk.
    Skal være ærlig å si jeg ble meget skuffet over hendelsen samtidig som frusturasjon spant meg til en høyde jeg aldri har vært i før. Men etter noen dager med chatting på nettet med andre D2V eiere så har det vært bare noe småfix de har vært borti, og kan tyde på et engangs tilfelle hos oss, noe som kan skje hvilken som helst annen elektronik.
    Vurderer du HD processor så hadde jeg ikke unnlat å teste D2V.

A.
    har ikke utelokket d2v helt ennå men usikker.får vente og se hvordan dem hånterer saken med deg.synes foresten det er rart at ikke if kunne dekke dette men anthem også burde ta ansvar i denne saken også¨.
    fint at du har fått nye elemetter og kan begynne og spille dem in igjen.
    den nye d2v fungerer uten noen problem?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hva som ble sprengt og hvordan?
    Når jeg brugte ARC systemet for å finne beste setting til rommet så sendte Anthem en pulse gjennom systemet og ut til frontene slik at de ble ødelagt. Lagde ulyd på gitte frekvenser..

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av countryroad
    har ikke utelokket d2v helt ennå men usikker.får vente og se hvordan dem hånterer saken med deg.synes foresten det er rart at ikke if kunne dekke dette men anthem også burde ta ansvar i denne saken også¨.
    fint at du har fått nye elemetter og kan begynne og spille dem in igjen.
    den nye d2v fungerer uten noen problem?
    Den nye har ikke kommet enda. Venter spent.

IF er jeg ikke ferdige med heller. Skal prøve en gang til.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt en HåkonN.

Nå skal det poleres høyttalere med Fender polish.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt en HåkonN.

Nå skal det poleres høyttalere med Fender polish.

-
    hvor bestilte du disse fra ? va kom disse på med frakt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -
    hvor bestilte du disse fra ? va kom disse på med frakt.

Jeg kjøpte gjennom e-bay. Kostet 28USD pluss frakt. Tror frakten med USPS blir 6USD. Har en bror som bor der borte, etter som de sender fraktfritt innenlands og ikke har internasjonal shipping, så sender han de videre til meg. Mulig du kan finne noen som sender internasjonalt, eller kanskje på en musikkforretning her hjemme?

A.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk er vist ingen i norge som forhandler disse.
    så får sjekke litt på nettet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Contryroad.

Gå inn på profilen til HåkonN og spør hvordan han fikk det hit.

A.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk flott tråd og ikke minst rom og utstyr dette kunne jeg tenke og fått hørt om anledningen skulle by seg. Nå er jo jeg en stereo freak men jeg er sikker på at det kinorommet spiller musikk på en fortryllende måte..:-D

(Svarer deg likegodt i din tråd om nevnte emne..)

Angående demo hos meg så ser det ut som en byggeplass hos meg for øyeblikket da jeg bygger om kjøkkenet i skrivende stund. Mine Bird skimter jeg såvidt toppen av der de står med trekket pent trukket over seg
    Jeg tenker om en 3-4 ukers tid begynner vel ting å gå over mot normalen her hjemme så da vil det ikke være noen problemer med å en lytt her om du ønsker det. Jeg holder til på Skedsmo utenfor Lillestrøm.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Fantastisk flott tråd og ikke minst rom og utstyr dette kunne jeg tenke og fått hørt om anledningen skulle by seg. Nå er jo jeg en stereo freak men jeg er sikker på at det kinorommet spiller musikk på en fortryllende måte..:-D

(Svarer deg likegodt i din tråd om nevnte emne..)

Angående demo hos meg så ser det ut som en byggeplass hos meg for øyeblikket da jeg bygger om kjøkkenet i skrivende stund. Mine Bird skimter jeg såvidt toppen av der de står med trekket pent trukket over seg
    Jeg tenker om en 3-4 ukers tid begynner vel ting å gå over mot normalen her hjemme så da vil det ikke være noen problemer med å en lytt her om du ønsker det. Jeg holder til på Skedsmo utenfor Lillestrøm.
    Du bor der oppe i nord.

Ja det hadde vært veldig gøy og høre oppsettet ditt da det ser veldig spennende ut. Vi kan jo snakkes når du har fått kjøkkenet på plass og kaffetrakteren plugget i veggen, så kan jeg ta med noe til kaffen sammen med musikk.

Spent på hvordan Marten har satt opp filter delingen på dine høyttalere kontra mine. Så vidt jeg har forstått, så er det nedover vendt bassport på Marten med omtrent samme høyttaler løsningen fra Accuton som på mine?

A.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da finner vi en dag etter at byggeprosjektet mitt er ferdigstilt.

Bassporten står vendt nedover ja, i tillegg går ikke mine lenger ned en 28Hz mens dine ligger mot 20 tallet om jeg leste riktig ? Diskantløsningen er jo også forskjellig ellers er de vel rimelig like tenker jeg.

Har en tråd gående her om du finner det interresant..

På besøk hos Johnnnygrandis

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært på siden til Johnnygrandis på sentralen fattet jeg innteressen for en lignende tråd på avforum. En "besøks tråd" hvor de som har vært på besøk hos noen legger inn sine inntrykk av oppsettet de har vært og lyttet til.

Vet ikke om det er en slik tråd på AVforum, men det kunne vært en grei måte å lese om inntrykk av forskjellig utstyr og rom.

Noen som har sett en slik tråd her?

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tenker på den tråden hvor sentralgutta krangler om hvem som har mest feil i oppsettene sine? Personlig ser jeg ikke at den tråden bidrar med spesielt mye positivt for forumdeltagerene.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Du tenker på den tråden hvor sentralgutta krangler om hvem som har mest feil i oppsettene sine? Personlig ser jeg ikke at den tråden bidrar med spesielt mye positivt for forumdeltagerene.

Det var vel ikke helt det jeg ser for meg, men heller noen inntrykk om personene og deres inntrykk av opplevelsen til oppsettet/settingen hos verten. Det skal være morsomt, og ikke handle om det som er mest likt "real life" i lyden. Skal være slik som folk flest referer til demoer i dag, men denne skal være dedikert til bare det!
    Noen er mere ihuget når det kommer til bytting i komponenter i systemet sitt, og holder noen demoer mellom hvert bytte. I den forbindelse kunne det vært morsomt å sammenligne sine egene inntrykk mot besøkende sine inntrykk og hvem som har vert på besøk osv. Drittslengingen kan vi vel bruke de andre trådene til selv om at jeg synes folk flest skulle klare å moderere seg, og holde en god tone.

Edit: spesifisering.

A.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel ikke helt det jeg ser for meg, men heller noen inntrykk om personene og deres inntrykk av opplevelsen til oppsettet/settingen hos verten. Det skal være morsomt, og ikke handle om det som er mest likt "real life" i lyden. Skal være slik som folk flest referer til demoer i dag, men denne skal være dedikert til bare det!
    Noen er mere ihuget når det kommer til bytting i komponenter i systemet sitt, og holder noen demoer mellom hvert bytte. I den forbindelse kunne det vært morsomt å sammenligne sine egene inntrykk mot besøkende sine inntrykk og hvem som har vert på besøk osv. Drittslengingen kan vi vel bruke de andre trådene til.

A.
    Har litt funnet ut av den "Bruktkjøptråden" at ved å sette visse retningslinjer så kan man til en viss grad moderere hva som blir lagt inn i tråden. Synes konseptet høres interessant ut

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ventet en stund på forandringer i lyden på Plato nå. Satte på noe kjent referanse musikk i dag, og er det mulig med så store forandringer på ca 130 timer. Det har blitt en enormt tyngde i lyden likså som mellomtonen har blitt fyldigere og mye mere til stedet. Nå har de blitt vedlig lik butikkoppsettet jeg lyttet til, bare kanskje enda mere i bunn. Diskanten har lagt seg litt mere bakpå og setter opp et stort bildet i front. Høyttalerene forsvinner mer og mer i lydbildet samtidig som dynamiken faller på plass.
    Mye på en gang her nå, og nervene stiger litt nå som bassen har satt seg så veldig. Håper disse ikke blir for store till rommet mitt når alt er ferdig innspilt. :???:

For å avrunde disse inntrykkene så kan jeg komentere tennene mine som begynner å bli vel tørre etter så mye glising.
    Synd jeg blir opptatt de nermeste dagene, men til uken hadde det vært gøy om Devilej og/eller BEF hadde tatt seg tid til en kaffe i fjorden.

A.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye på en gang her nå, og nervene stiger litt nå som bassen har satt seg så veldig. Håper disse ikke blir for store till rommet mitt når alt er ferdig innspilt. :???:.
    Da har du samme tankerekke som jeg hadde med P37. Det er sjelden at en høyttaler får mindre bass etterhvert som den blir innspilt.... ;-)

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig denne gjør samme nytten
    Cory Piano Polish - Super High Gloss

Side 163 av 197 FørsteFørste ... 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 159 160 161 162 163 164 165 166 167 173 183 193 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •