Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 156

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 156 av 197 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 176 186 196 ... SisteSiste
Viser resultater 3,101 til 3,120 av 3926
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med salg av dine Von S. høytalere og ikke minst masse grattiser igjen for et voldsomt rått kjøp, dette var noe ukjent for min del og håper disse kommer til å få mange timer i din flotte kino. Det er en stor glede å se at salget ditt gikk til slutt, men det moro de store bare peiser på med godsaker og følgerne dine blir bare mere og mere nysgjerrig. Hva er prisen på disee i DK?

Welldone Bjørn, we looking for the hot stuff.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn, du satser sprekt på såpass kostbare og ukjente høyttalere. Baller har du i vert fall... :-)

Gleder meg til å lese mer om din erfaringer, og kanskje jeg kan stikke innom når jeg er på dine kanter etterhvert. Tråler jo hele sør-vestlandet i bil for tiden, så noe tid skulle jeg vel kunne avse (vel og merke om du tillater.....)

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Grattis med salg av dine Von S. høytalere og ikke minst masse grattiser igjen for et voldsomt rått kjøp, dette var noe ukjent for min del og håper disse kommer til å få mange timer i din flotte kino. Det er en stor glede å se at salget ditt gikk til slutt, men det moro de store bare peiser på med godsaker og følgerne dine blir bare mere og mere nysgjerrig. Hva er prisen på disee i DK?

Welldone Bjørn, we looking for the hot stuff.

Takker Raymond. VSA var ikke noe byrde om jeg hadde blitt sittende med dem. Jeg fikk rod en god del i havn med ARC, men uansett hva Anthem mener den ikke skal gå utover headroom, så tar de feil. Ikke mye ble stjålet, og ei ble det lille et savn. Men tanken på å hente inn opp til 10db gjorde meg slitsom.

Plato er den dyreste komponenten i oppsettet mitt, så mye kan jeg si.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Damn, du satser sprekt på såpass kostbare og ukjente høyttalere. Baller har du i vert fall... :-)

Gleder meg til å lese mer om din erfaringer, og kanskje jeg kan stikke innom når jeg er på dine kanter etterhvert. Tråler jo hele sør-vestlandet i bil for tiden, så noe tid skulle jeg vel kunne avse (vel og merke om du tillater.....)

Hehe.. Og dem er med stålull på.

Du er da hjertlig velkommen Rune. Hyggelig med kaffe besøk, og det er lenge siden sist. Bare send meg et vink en dag før du tenker å ta turen, så kanskje det bli "nåkå atåt kaffen også"

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Takker Raymond. VSA var ikke noe byrde om jeg hadde blitt sittende med dem. Jeg fikk rod en god del i havn med ARC, men uansett hva Anthem mener den ikke skal gå utover headroom, så tar de feil. Ikke mye ble stjålet, og ei ble det lille et savn. Men tanken på å hente inn opp til 10db gjorde meg slitsom.

Plato er den dyreste komponenten i oppsettet mitt, så mye kan jeg si.

A.
    Bare hyggelig Bjørn

Det blir moro å se bilder av alt dette utstyret komme i hus, men desto heftigere demoer i vente da. Du må nesten glede deg som en unge når slik kommer i hus, når det blir dyrest så er vi nok godt over 100k så kjenner jeg deg rett så er det nye kjøpe laaaaaaaaaaaangt fra low end. Du har jo holdt høy standard heletiden mens jeg har fulgt med på dine trekk altså, men følger med deg vi serru så du får poste noen bilder og kanskje lytteopplevelser som kommer ut av dette kjøpet.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Dette så veldig spennende ut. Med den vekta der er det jo fristende å bytte ut spikes med to europaller og ei jekketralle. To 9" i hver og respons ned i 20hz ,så har du nok rett i at disse kommer til å JASSE opp stua8-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sprekt valg Ambiance. Kun død fisk følger strømmen.

Blir spennende å lese dine erfaringer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tokanals spilling kom en gammel kjening tilbake. Noe skarpe sèr på kvinnevokaler. Men jeg tror rom EQ vil gjøre noe med dette kombinert med lydplater bak i rommet og på sidevegger.

A.
    Hei Ambiance.

Ble du kvitt dette? Og hva gjorde prossessoren for å dempe disse isåfall?

Synes enkelte sanger, spesiellt med kvinnestemmer, kan stikke litt.. - men det kan kanskje ofte tilskrives opptaket?!

PS Gratulerer med nye høyttalere!

Johan

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Bare hyggelig Bjørn

Det blir moro å se bilder av alt dette utstyret komme i hus, men desto heftigere demoer i vente da. Du må nesten glede deg som en unge når slik kommer i hus, når det blir dyrest så er vi nok godt over 100k så kjenner jeg deg rett så er det nye kjøpe laaaaaaaaaaaangt fra low end. Du har jo holdt høy standard heletiden mens jeg har fulgt med på dine trekk altså, men følger med deg vi serru så du får poste noen bilder og kanskje lytteopplevelser som kommer ut av dette kjøpet.

Jeg skal komme med noen ord når roen har satt seg litt.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Gratulerer! Dette så veldig spennende ut. Med den vekta der er det jo fristende å bytte ut spikes med to europaller og ei jekketralle. To 9" i hver og respons ned i 20hz ,så har du nok rett i at disse kommer til å JASSE opp stua8-)

Disse kommer faktisk ikke med spikes. De har konstruert noen merkelige puter under bunnsokkelen som de kaller "air-kushin" denne skal vist nok koble fra høyttalerene fra gulvet. Vi får se om det virkelig er slik?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Sprekt valg Ambiance. Kun død fisk følger strømmen.

Blir spennende å lese dine erfaringer.

Takk.

Hehe. Stemmer. Men å bli pioneer kan være mye for langt?!

Nå har jeg tikket på Devilej ang sette opp høyttalerene, tror det kan være greit med to til denne jobben. Erfaringer kommer etter det.

A.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse kommer faktisk ikke med spikes. De har konstruert noen merkelige puter under bunnsokkelen som de kaller "air-kushin" denne skal vist nok koble fra høyttalerene fra gulvet. Vi får se om det virkelig er slik?

A.
    Er det gjennomført riktig fungerer det meget bra. "Vibration Control" kalles det, og kan gjøre underverker for lydgjengivelsen. Benytter selv føtter som fungerer på denne måten (må riktignok tilpasses høyttalerens vekt/vektfordelig).

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Er det gjennomført riktig fungerer det meget bra. "Vibration Control" kalles det, og kan gjøre underverker for lydgjengivelsen. Benytter selv føtter som fungerer på denne måten (må riktignok tilpasses høyttalerens vekt/vektfordelig).

Det er vist nok ikke det som er primær funksjon til disse. Tanken er at sokelen ikke skal ripe/ødelegge underlaget de skal stå på. Sekundær funksjon er å dempe viberasjoner.

ATTENTION 3
    The weight of the Plato woofer-unit makes movement difficult, especially on the rigid floor. Be careful not to scratch the wood or tile floor by moving the speaker without installing the
    [ Air-Cushion-Pads * ] (see upper left picture).

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thiel Elementer? Snacks

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er elementer fra Accuton. De het tidligere Thiel & Partner, men i dag er Thiel et selvstendig merke som ikke bruker Accuton.

MVH
    Nerdeper.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer som Snickers sier. Det er Tyske Accuton som produserer disse elementene.

Åpnet eskene her om dagen og tok noen mobil bilder av de enorme treeskene de er pakket i.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her snakker vi TUNG hifi8)

Gleder meg til å lese om første lytte erfaring

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vist nok ikke det som er primær funksjon til disse. Tanken er at sokelen ikke skal ripe/ødelegge underlaget de skal stå på. Sekundær funksjon er å dempe viberasjoner.

ATTENTION 3
    The weight of the Plato woofer-unit makes movement difficult, especially on the rigid floor. Be careful not to scratch the wood or tile floor by moving the speaker without installing the
    [ Air-Cushion-Pads * ] (see upper left picture).
    Kan du ikke bare montere hjul på de da?

Btw: Vi trenger flere bilder!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbel Postering.

Newcomer overland sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Ambiance! spennende og følge med på tråden din!
    Mvh
    Overland

Side 156 av 197 FørsteFørste ... 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 152 153 154 155 156 157 158 159 160 166 176 186 196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •