Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 153

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 153 av 197 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 183 193 ... SisteSiste
Viser resultater 3,041 til 3,060 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av countryroad
    det var jo synn at du ikke rakk det da.de panelene så fine ut hvem selger disse ? ser du vurderer nye høytalere har du hørt på dem ?
    Panelene er EHED forhandler av. Morten har fått inn et parti han skal demonstrere ganske snart. Tenkte å dra for å sjekke de ut da.

Jas har jeg ikke hørt, men håper på å få til en tur ila neste uke for en lytteseanse. Jeg er skeptisk på å handle disse da de er så veldig ny og ukjent på markedet.

A.

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du en link til hans hjemme side?
    ja sant det jas er ikke noe kjent merke her til lands.
    men er jo altid spennende med nye merker.som ikke er a4 produkt her:-D
    dem ser jo veldig fine ut.
    selv angrer jeg ikke for at jeg valgte for adam tensor alpha:-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Countryroad: EHED finner du her http://ehed.no/

Mange spennende funderinger i cinema Ambiance om dagen.
    Kom gjerne med en kommentar på hva du/Morten mener om disse platene sammenlignet med de vanlige Rockwoolplatene han har hatt mye av.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av countryroad
    har du en link til hans hjemme side?
    ja sant det jas er ikke noe kjent merke her til lands.
    men er jo altid spennende med nye merker.som ikke er a4 produkt her:-D
    dem ser jo veldig fine ut.
    selv angrer jeg ikke for at jeg valgte for adam tensor alpha:-D
    Ser at noen var før meg med link til EHED.

De virker seriøse både på byggkvalitet og element valg. Så det skal bli spennende å høre de. Problemet er at Norge er fullstendig A4 når det kommer til elektronik. Må gies bort ved salg. :???:

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Countryroad: EHED finner du her http://ehed.no/

Mange spennende funderinger i cinema Ambiance om dagen.
    Kom gjerne med en kommentar på hva du/Morten mener om disse platene sammenlignet med de vanlige Rockwoolplatene han har hatt mye av.

Skal komme med noen ord etter jeg har vært på besøk til Morten.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har WIFI Extender, eller erfaringer rundt disse?

Vurderer å kjøpe Linksys WRE54g extender slik at netverket til kinoen blir bedre. Det begynner å bli en del komponenter som benytter seg av denne tjenesten, og da er det ukurant med ustabilt netverk.

A.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morten/EHED har en fornuftig holdning til både lyd og priser, og så vidt jeg vet har de en del produkter som vanligvis benyttes i lydstudioer. I praksis betyr det ofte at produktene har en fornuftig pris, proffene i lydstudioene betaler ikke dyrt for noe som ikke virker eller bare ser stilig ut. Blir spennende å høre om inntrykkene, du får hilse ham fra meg

Ja, og for øvrig, siden du sliter med bassen, så har jeg et par bassfeller som du kunne teste. De er faktisk helt gratis og jeg er stadig i Oslo-området og kunne tatt de med nedover

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Morten/EHED har en fornuftig holdning til både lyd og priser, og så vidt jeg vet har de en del produkter som vanligvis benyttes i lydstudioer. I praksis betyr det ofte at produktene har en fornuftig pris, proffene i lydstudioene betaler ikke dyrt for noe som ikke virker eller bare ser stilig ut. Blir spennende å høre om inntrykkene, du får hilse ham fra meg

Ja, og for øvrig, siden du sliter med bassen, så har jeg et par bassfeller som du kunne teste. De er faktisk helt gratis og jeg er stadig i Oslo-området og kunne tatt de med nedover
    Tols1

Ja det skal bli morsomt å se/høre de og Mortens mening om disse panelene.

Bassfeller sa du. Kunne vært greit å testet de. Så du fikk resultater med de. Hvor endte du opp med å plassere de?

A.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ganske gode resultater, kikk i byggetråden http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post1465954 for grafer og målinger.

Jeg prøvde en del frem og tilbake med plassering og endte opp med best resultat med den ene i hjørnet foran og den andre langs den ene sideveggen. Estetisk er det langt fra optimalt. Jeg har også bassfeller i begge hjørnene bak, i tillegg til at frontveggen består av 20 cm Glava med en bod bak, altså ikke veggplater på frontveggen, og dette fungerer også som en slags bassfelle. Men jeg planlegger å bygge om litt og vurderer litt andre og mer skjulte absorbenttiltak i bassen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En repeater ville nok gjort nytta der kanskje. Men uansett anbefaler jeg at du kanskje bytter ut rutern du har, og kjøper noe "dyrere" som ofte er bedre på det meste.

Vurderer selv denne:
    Komplett.no - Cisco SB Pro AP541N Wireless-M AccessP

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ganske gode resultater, kikk i byggetråden http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post1465954 for grafer og målinger.

Jeg prøvde en del frem og tilbake med plassering og endte opp med best resultat med den ene i hjørnet foran og den andre langs den ene sideveggen. Estetisk er det langt fra optimalt. Jeg har også bassfeller i begge hjørnene bak, i tillegg til at frontveggen består av 20 cm Glava med en bod bak, altså ikke veggplater på frontveggen, og dette fungerer også som en slags bassfelle. Men jeg planlegger å bygge om litt og vurderer litt andre og mer skjulte absorbenttiltak i bassen.
    Jeg er på det planet der jeg også, synes ikke det skal vises så alt for mye av romtuningen. Når man holder på slik er det lurt å tune rommet til høyttalene du skal bruke, kjedelig med overdemping også. Er du på disse kanter en gang, og du gidder å drasse med deg fellene. Hadde det vært morsomt å teste hvordan de ville hjulpet rommet mitt. :-D

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    En repeater ville nok gjort nytta der kanskje. Men uansett anbefaler jeg at du kanskje bytter ut rutern du har, og kjøper noe "dyrere" som ofte er bedre på det meste.

Vurderer selv denne:
    Komplett.no - Cisco SB Pro AP541N Wireless-M AccessP
    Jeg kjøpte en repeter med ethernet tilsluttninger itilegg til RF. Får håpe den gjør susen.

A.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Jeg er på det planet der jeg også, synes ikke det skal vises så alt for mye av romtuningen. Når man holder på slik er det lurt å tune rommet til høyttalene du skal bruke, kjedelig med overdemping også. Er du på disse kanter en gang, og du gidder å drasse med deg fellene. Hadde det vært morsomt å teste hvordan de ville hjulpet rommet mitt. :-D

A.
    Tja, det skal jo litt til for å overdempe et passe stort rom, men du vil sikkert få noen tips av Morten.

Er nok dessverre sjelden jeg er i Vestfold-traktene, men i Oslo er jeg ofte.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det skal jo litt til for å overdempe et passe stort rom, men du vil sikkert få noen tips av Morten.

Er nok dessverre sjelden jeg er i Vestfold-traktene, men i Oslo er jeg ofte.

Har vært til en kar som hadda overdempet rommet sitt, det ble i mine ører tamt å lytte til. Men likevel smak og behag.

Vet du om du skal til Oslo ila neste uke, kanskje jeg kunne lånt og testet bassfellene dine da?

A.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært til en kar som hadda overdempet rommet sitt, det ble i mine ører tamt å lytte til. Men likevel smak og behag.

Vet du om du skal til Oslo ila neste uke, kanskje jeg kunne lånt og testet bassfellene dine da?

A.
    Hmm meg du sikter til?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hmm meg du sikter til?
    Hehe. Det var da voldsomt som fulgte med da!! Har du kommet nermere målet hos deg?

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Det var da voldsomt som fulgte med da!! Har du kommet nermere målet hos deg?

A.
    , er godt på vei i mål med bassen hvertfall, frontveggen gjorde (til tross for en del kommentarer her på forumet) jobben. Andrè har vært sykemeldt, så vi har ikke fått kikket på dempingen - som er neste mål. Har tatt opp filten så skal vel prøve å fjerne noen og flytte litt vil jeg tro.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    , er godt på vei i mål med bassen hvertfall, frontveggen gjorde (til tross for en del kommentarer her på forumet) jobben. Andrè har vært sykemeldt, så vi har ikke fått kikket på dempingen - som er neste mål. Har tatt opp filten så skal vel prøve å fjerne noen og flytte litt vil jeg tro.
    Et lite prosjekt skjønner jeg. Har du noe tidsplan?

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite prosjekt skjønner jeg. Har du noe tidsplan?

A.
    Andrè og tidsplan er lite forenelig

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andrè og tidsplan er lite forenelig
    Hehe..

Ventet den ja.. Lykke til Hans Petter! Sikkert godt å være på veien mot målet.

A.

Side 153 av 197 FørsteFørste ... 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 149 150 151 152 153 154 155 156 157 163 173 183 193 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •