Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 197 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hvilke høyttalere er det du skal ha deg nå ambiance?

Edit; så nå over at det blir Usher?

Usher er det.

Jeg hadde veldig lyst til å handle Usherene av Devilej når han solgte, men da var det så uvist ang skatten, så jeg turte ikke å handle så dyrt da.
    Men med penger tilbake, og et strøkent par på hifisentralen, endte det godt allikevell.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Så da blir det nye hærligheter i kinoen med det første. Vakkert blir det.
    En slik lytterunde kan være svært farlig for "lommeboken" - så det gjelder å holde hodet kaldt. Usher får svært pen omtale så dette bør bli bra.
    Takker for hjelp med å finne belysning i kinoen, jeg mener å ha funnet løsningen nå. Dette etter tipz fra deg.
    Fint jeg kunne være behjelpelig. Spennende å se når du får ting på plass!

Det blir en tur over fjellet på torsdagen neste uke, for å hente gull(et).

Gleder meg som en unge på Julaften. :-D Og Lommeboken skriker av sult.. hehe

Skal skrive mere om de når de har vært i hus en stund.

A.

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Usher ja 8)

Ser du valgte å gå for usher 8) gode ht det.
    Er det 8571 du hadde tenkt å gå for eller er det de 8871 på bilde du tenkte på? Tror uansett det vil bli rått i kino sammenheng. Skal du ha cp 777 som senter og bakhøytalere da eller? hehe.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Ser du valgte å gå for usher 8) gode ht det.
    Er det 8571 du hadde tenkt å gå for eller er det de 8871 på bilde du tenkte på? Tror uansett det vil bli rått i kino sammenheng. Skal du ha cp 777 som senter og bakhøytalere da eller? hehe.

Hmm det har jeg ikke tenkt på, men til å begynne med blir det Von Schweikert som senter og bak.

Frontene blir de som er på bildet, 8871/II Beo.
    Litt usikker på om forsterkeren jeg har er kraftig nok?
    Har du noen formeininger om det?

Har du hatt noen sammenligner mellom 8571 og 8871?

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance

A.
    Jeg tror nok du har krefter nok i Rotelen om bare lydsignaturen passer. Jeg testet som vi snakket om en 1080 på de jeg hadde. Denne leverte et imponerende trykk, men når den ble sammenlignet med A21 var det klart at Parasound gjorde en bedre jobb med mellomtone/diskant. Dette dog med P3 som pre. Jeg vet at Snickers kjørte 8871 på Midgard Oberon 6.1 med svært godt resultat.

Ta med 2 par 8571 og sett de opp som liggende center og 3 stk surround. Da får du norges heftigste hjemmekino
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm det har jeg ikke tenkt på, men til å begynne med blir det Von Schweikert som senter og bak.

A.
    Ok.Har aldri hatt gleden av å høre 8871. 8) Etter det jeg har erfart vil jeg si at rotel 1080 er for liten til 8871. Det fungerer selvfølgelig som en evt mellomstasjon. Har selv Aw400 på 8571 og synes ikke akkurat det er for mye. (Liker å ha nok krefter da) 8)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Ok.Har aldri hatt gleden av å høre 8871. 8) Etter det jeg har erfart vil jeg si at rotel 1080 er for liten til 8871. Det fungerer selvfølgelig som en evt mellomstasjon. Har selv Aw400 på 8571 og synes ikke akkurat det er for mye. (Liker å ha nok krefter da) 8)
    1080 testet jeg bare for morro skyld da en kompis hadde denne i hende for å prøve den som forsterker til bak-kanalene hans. Det manglet ikke på krefter til "normal" spilling, men det er klart at 8871 trives bedre med en bedre forsterkerløsning. Det jeg ville teste ut var lydsignaturen på Rotel kontra Parasound. Vi tok også en runde på B&W 802N, og fikk samme resultat der
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok 1095 er en del mere kraft full en 1080.

Så jeg håper det blir en fin match. Snakket med importør, og de mener 8871 ikke går noe serlig under 4ohm, og har en nominel impedanse på 6 ohm. Hvis dette stemmer, er nok 1095 en bra match.
    Hvis det skal la seg gjøre en dag, så hadde det vert fint om Devilej kunne tatt turen over til meg med Parasound forsterkeren, for en aldri så liten sammenligning?

Nå er det bare få dager igjen til jeg henter beistene hjem fra Stavanger. :-D
    Det blir helt rått, og få prøve de, og bli fortrolig med de!
    Var veldig usikker på handelen til å begynne med, men nå som det ser ut til at Sonus og VR4 er solgt, er jeg lettet, og går bare å gleder meg til å få de hjem.
    Fortalt min noe konservative far om kjøpet, han bare ristet på hodet mens han grep tak i døren for å ikke falle over ende, etter han hørte prisen på de. :-? Men når ha så de, og leste litt om de, ble smillet større og større! Måtte fortelle han det forde jeg skal låne tilhengeren av han når de skal hentes.

A.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen spesiell årsak til at du vil ha Rotel?

De er meget bra men ikke akkurat kjent som kremforsterkere når det gjelder high-end stereolyd. Rimelig grovkornet og uoppløst diskant i forhold til en del andre har jeg ihvertfall sett har gått igjen når jeg har hørt om rotel i forhold til en del annet utstyr. Men men, dette finner du jo ut selv

Gratulerer med nye kremhøytalere i hvertfall!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok 1095 er en del mere kraft full en 1080.

Så jeg håper det blir en fin match. Snakket med importør, og de mener 8871 ikke går noe serlig under 4ohm, og har en nominel impedanse på 6 ohm. Hvis dette stemmer, er nok 1095 en bra match.
    Hvis det skal la seg gjøre en dag, så hadde det vert fint om Devilej kunne tatt turen over til meg med Parasound forsterkeren, for en aldri så liten sammenligning?

Nå er det bare få dager igjen til jeg henter beistene hjem fra Stavanger. :-D
    Det blir helt rått, og få prøve de, og bli fortrolig med de!
    Var veldig usikker på handelen til å begynne med, men nå som det ser ut til at Sonus og VR4 er solgt, er jeg lettet, og går bare å gleder meg til å få de hjem.
    Fortalt min noe konservative far om kjøpet, han bare ristet på hodet mens han grep tak i døren for å ikke falle over ende, etter han hørte prisen på de. :-? Men når ha så de, og leste litt om de, ble smillet større og større! Måtte fortelle han det forde jeg skal låne tilhengeren av han når de skal hentes.

A.
    Får du fint vær er det en super tur over Haukelifjell. Ikke lenge siden jeg passerte over der med 270 kg emballert Usher på hengeren selv. Hadde sol og blå himmel hele veien ) Glemte dessverre kamera på turen.

Så Sonusene og VR4 er solgt.... Det gikk jo overraskende fort. Hva gjør du da i hifirommet??

Klart jeg hiver A21 i bilen og kommer over en tur når alt er på plass. Slike kvelder med testing og sammenligning er utrolig morsomt så det er bare å sende en PM når det blir aktuelt.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at du vil hjelpe meg med Usherene, og at det blir testing av A21 blir morsomt.

Ikke bestemt meg for hifi rommet enda, tar det litt etterhvert.

Fikk på lørdag min lenge etterlengtet harmony 1000 fjernstyring. Tok ikke lange tiden fra bestilling til leveranse, bare 3mnd.
    Pakken veide 3kg, og esken for seg veide 2kg. Veldig heftig innpakking, bildet av styringen på koveret er utstående fra selve esken, nesten som styringen stikker opp av pakningen.

Programert den i går, og testet den ut litt. Den fungerer bra, en del forbdringer på softvare siden, og nedlastninge gikk en del fortere på denne kontra 880èn. Bedre RAM på 1000èn?

Virker som en solid konstruksjon, og pen å se til.
    Når det gjelder etter virkninger av raske tastetrykk, så har de ikke fått helt bukt med det, men den er ikke så ettervirkende som 880èn.
    Tutch screen er noe mere fokusert og følsom, motsettning til sunvawe sine kontrolere, dette i possitiv rettning for harmony, ikke på noen måte overfølsom, mere lik faste knapper.

Vedlegg 19301

Vedlegg 19302

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Er det noen spesiell årsak til at du vil ha Rotel?

De er meget bra men ikke akkurat kjent som kremforsterkere når det gjelder high-end stereolyd. Rimelig grovkornet og uoppløst diskant i forhold til en del andre har jeg ihvertfall sett har gått igjen når jeg har hørt om rotel i forhold til en del annet utstyr. Men men, dette finner du jo ut selv

Gratulerer med nye kremhøytalere i hvertfall!

Takk for det.

Ønsker å kjøre oppsette uniformert med tanke på utseende.
    Så hvis jeg skal bytte ut elektroniken blir det det så veldig dyrt.
    Får gjøre det beste ut av det jeg har nå, og vente til noen kommer med HD-prosesorer om tid å stunder. kanskje svi av noen tusen da..

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg tror nok du har krefter nok i Rotelen om bare lydsignaturen passer. Jeg testet som vi snakket om en 1080 på de jeg hadde. Denne leverte et imponerende trykk, men når den ble sammenlignet med A21 var det klart at Parasound gjorde en bedre jobb med mellomtone/diskant. Dette dog med P3 som pre. Jeg vet at Snickers kjørte 8871 på Midgard Oberon 6.1 med svært godt resultat.

Ta med 2 par 8571 og sett de opp som liggende center og 3 stk surround. Da får du norges heftigste hjemmekino

Hehe...

Det skal jeg gjøre når neste milion kommer inn... Må vel vinne i lotto eller noe først tenker jeg.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens VR4-jr venter på nye eier skal komme å hente de, står de å trekker noen rør watt.

Når jeg kjøpte VR4, prøvde jeg de på Earen, men det ble ikke noe suksess, klarte ikke å dra fram bassen i de. Jeg MÅTTE jo prøve det!

Nå et år etter, og ferdig innspilt, ble det en helt annen opplevelse.
    Det er detaljer i musikken jeg ikke har hørt før. Mangler dog en del i effekten for å dra fram det beste i de.

De skal stå her til nye eier kommer, og de ikke står i veien når Usheren kommer inn.

Måtte ta noen siste bilder av de... :cry:

Vedlegg 19323

Vedlegg 19324

Vedlegg 19325

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke bestemt meg for hifi rommet enda, tar det litt etterhvert.

Siden dette rommet ikke er så stort kunne kansje en stativløsning være noe. VR-4 så utrolig lekre ut der inne. Ikke så store og dominante som jeg trodde de skulle bli
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Siden dette rommet ikke er så stort kunne kansje en stativløsning være noe. VR-4 så utrolig lekre ut der inne. Ikke så store og dominante som jeg trodde de skulle bli

Nei, de kler rommet ganske bra, lyden her inne ble overraskende bra. Detaljer jeg ikke hadde hørt før kom fram på en herlig måte. Heldigvis avbestile kjøper VR4 høyttalerene. De trives i preview rommet.
    Du må ta turen inn igjen, tror du vil like alt som er her og kinoen.

Cp8871 har fått sin plass i kinoen og i hjertet, bokstavelig talt!

Fikk hjelp av Sound man for bæring, utpakking og montering.. Heldigvis, ellers har de stått i garagen i natt!

Vedlegg 19431

Vedlegg 19432

Vedlegg 19433

Vedlegg 19434

A.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8871 er bare så porr! Gratulerer så meget, Ambiance!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Gratulerer med nye høyttalere ambiance, de er utrolig lekker de høyttalerne der!

Edit: Fjernet en unødvendig setning.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare få gratulert deg.. Håper på at du ikke blir bitt av oppgraderingsviruset på en stund nå.. Kos deg med go'lyd!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer
    Det er litt av en jobb å få disse ut av eskene, men godt når de endelig står på gulvet. Hvordan er førsteinntrykket??
    Det jeg husker best fra første dag med de jeg hadde var hvor godt de spilte med en gang jeg satte dem på gulvet. De enkleste høyttalerene jeg har vært borti plasseringsmessig.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 15 av 197 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •