Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 149

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 149 av 197 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 ... SisteSiste
Viser resultater 2,961 til 2,980 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Har en god kart leser i Einar

Hehe.. Einar er som poteten.... Kan brukes til alt!!

A.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ka f a e n... e de nedgradering på gang te den utskræmte trønder ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ka f a e n... e de nedgradering på gang te den utskræmte trønder ?
    Ja. Noe er på gang.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MBL fest til Arnt M.

Siden demo ble nevnt i MBL-venner tråden på sentralen har jeg hatt noe å se fram til ved neste jobb reise til Tr.heim.
    Med dagen endelig her og det er første gangen jeg gleder meg til å reise med jobben. Ved ankomst Værnes får jeg mulighet til å sende mail til Arnt. Kort tid etter får vi avtalt besøk av undertegnede, og det på selveste bursdagen til Arnt sin kone.

Etter en rask hilserunde på Arnt og kona faller samtalen raskt over til MBL og en kort historie om utskiftnings historik. Nå kjenner jeg rastløsheten begynner å ta overhånd og da begynner Arnt å snakke om radial prinsippet, noe som jeg kjenner til fra forskjellig lesestoff men uten noe praksis om emnet.

Vel nede i sweetspot får jeg servert både kaffe og kake mens musikken starter. Her blir alt fra klasisk, jazz til Rock spillt, først etter fire sanger merker jeg kaffen og kaka som har vært urørt i hendene mine siden musikk start.
    Bare det forteller litt om inntrykkene på et så majestetisk oppsett gir både lydmessig og visuelt. Timene gikk fort og jeg fikk sette på en CD jeg kjøpte på veien til Arnt. Fo Fighter fikk prøve seg med kjente sanger, først da får jeg virkelig inntrykk av hva dette kropslige oppsettet presanterer. Trommeanslagen går rett inn til ryggmargen, mens vokalen setter stolen i bevegelse. Fett!! Detaljene fyller rommet med velbalansert fylldig klang og høyde.
    Hvis man kunne blitt hifi frelst, så har jeg blitt det nå. Makan til kontroll og analog lydfølelse har jeg neppe opplevd noen annen plass, men er det noe jeg skulle kunne sette fingeren på, er det pinpointing. Selv har jeg høstet pinpointing i eget oppsett og til sammenligning flyter vokaler og plasseringer noe mere ut, noe som Arnt poengterte før vi startet demoen. Med så få ord som mulig ang demoen ønsker jeg å takke for hyggelig hifi snakk og inntrykk som skal ta lang tid før de dør hen.

MVH A.

Vedlegg 67020

Vedlegg 67021

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... X-trønder`n burde skamme seg...

--> Vernes <-- ??? ... Værnes sier vi i trøndelag da ;-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hmm... X-trønder`n burde skamme seg...

--> Vernes <-- ??? ... Værnes sier vi i trøndelag da ;-)
    Ja det gjør vi.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var første demo over i cinema amniance.

Veldig hyggelig selskap med 8X12 Tom, BEF og Devilej som besøkende. Vi fikk testet det meste av lyd som er verdt å høre på. Startet med rør hifien i stuen for så å bevege oss til kinoen hvor vi fortsatte med musikk og sluttet med filmklipp.

Takk for besøket!

A.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    MBL fest til Arnt M.

Siden demo ble nevnt i MBL-venner tråden på sentralen har jeg hatt noe å se fram til ved neste jobb reise til Tr.heim.
    Med dagen endelig her og det er første gangen jeg gleder meg til å reise med jobben. Ved ankomst Værnes får jeg mulighet til å sende mail til Arnt. Kort tid etter får vi avtalt besøk av undertegnede, og det på selveste bursdagen til Arnt sin kone.

Etter en rask hilserunde på Arnt og kona faller samtalen raskt over til MBL og en kort historie om utskiftnings historik. Nå kjenner jeg rastløsheten begynner å ta overhånd og da begynner Arnt å snakke om radial prinsippet, noe som jeg kjenner til fra forskjellig lesestoff men uten noe praksis om emnet.

Vel nede i sweetspot får jeg servert både kaffe og kake mens musikken starter. Her blir alt fra klasisk, jazz til Rock spillt, først etter fire sanger merker jeg kaffen og kaka som har vært urørt i hendene mine siden musikk start.
    Bare det forteller litt om inntrykkene på et så majestetisk oppsett gir både lydmessig og visuelt. Timene gikk fort og jeg fikk sette på en CD jeg kjøpte på veien til Arnt. Fo Fighter fikk prøve seg med kjente sanger, først da får jeg virkelig inntrykk av hva dette kropslige oppsettet presanterer. Trommeanslagen går rett inn til ryggmargen, mens vokalen setter stolen i bevegelse. Fett!! Detaljene fyller rommet med velbalansert fylldig klang og høyde.
    Hvis man kunne blitt hifi frelst, så har jeg blitt det nå. Makan til kontroll og analog lydfølelse har jeg neppe opplevd noen annen plass, men er det noe jeg skulle kunne sette fingeren på, er det pinpointing. Selv har jeg høstet pinpointing i eget oppsett og til sammenligning flyter vokaler og plasseringer noe mere ut, noe som Arnt poengterte før vi startet demoen. Med så få ord som mulig ang demoen ønsker jeg å takke for hyggelig hifi snakk og inntrykk som skal ta lang tid før de dør hen.

MVH A.

Vedlegg 67020

Vedlegg 67021
    hvordan opplevde du spredningen av lyden? er dette mer eller mindre knyttet til forsterkeri? eller er det mer avhengig av høyttaleren? Har hørt noe av MBL elektronniken som Arnt-M har på Tannoy Definition DC10. De presenterte et holografisk lydbilde som jeg ikke trodde var mulig for en høyttaler til 50k. Så lurer på om det er elektronikken som får dette frem eller om det er rent høyttalermessig?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hvordan opplevde du spredningen av lyden? er dette mer eller mindre knyttet til forsterkeri? eller er det mer avhengig av høyttaleren? Har hørt noe av MBL elektronniken som Arnt-M har på Tannoy Definition DC10. De presenterte et holografisk lydbilde som jeg ikke trodde var mulig for en høyttaler til 50k. Så lurer på om det er elektronikken som får dette frem eller om det er rent høyttalermessig?

Det er nok en kombinasjon, og match som må til for å få det bra. Men rundtsråle høyttalere har en enorm spredning, ikke til å sammenligne med tradisjonelle konstruksjoner.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var en liten epoke over for cinema ambiance.

Halcro processoren har fått ny eier og ble hentet i dag. Nå er veien målet. 8)

A.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig hyggelig selskap med 8X12 Tom, BEF og Devilej som besøkende. Vi fikk testet det meste av lyd som er verdt å høre på. Startet med rør hifien i stuen for så å bevege oss til kinoen hvor vi fortsatte med musikk og sluttet med filmklipp.

Takk for besøket!

A.

Tusen takk for igår og takk for at vi fikk komme. Var veldig gøy å få oppleve kinoen din. Det er vel en av de største hjemmekinoene jeg har vært i, et meget flott og gjennomført rom!

Ambiance selger Franck Tchang Tango Red!-_mg_6192-jpg

Ambiance selger Franck Tchang Tango Red!-_mg_6193-jpg

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for besøket!

A.
    Alltid hyggelig med sånne småtreff der vi utveksler ideer og tanker rundt hobbyen vår. Pressa meg på sånn litt som femte hjul på vogna, men håper det var greit.
    Da gutta (BEF/Devilej) hadde en liten stopp her hjemme før veien deres gikk videre ned mot Sandefjord , så jeg mulighetene til å snike meg med på en liten tur ned i den fantastiske kinoen til ambiance, siden jeg også skulle samme vei etterpå.
    I stuen blir vi møtt av ett flott lite oppsett med rør på forsterkersiden og selvbygg på høyttelersiden ( helt umulig å se att dette er hjemmelaget)-imponerende!!! og som i tillegg leverte en veldig fin og behagelig lyd
    Og i kjelleren står kremkomponentene i kø. Helt rått!
    Vi bytter alle litt på plassen i ss og blir enig om at det er litt for mye lyd fra midten og direkte fra høyttalerene
    Etter vi drar sofaen frem 50cm blir helheten i lydbildet mye bedre.
    Det er ikke ekstrem pinnpoiting, for det er det for mye refeksjoner og etterklang, men det tonale er veldig riktig i hele mellomtonen og oppover.
    I bassområdet ville ikke høytalere spille helt på lag med rommet og da hjelper det ikke med all verdens kraftreserver. Mangel på mellombass gjør bassen litt slapp. Dette problemet har jeg også hatt hjemme, og var en av grunnene til de store forandringene jeg måtte gjøre med rommet.
    En vis mann har sagt (SVS dag) : hvis ikke høyttaler og rom spiller på lag blir det aldri helt bra:wink:
    Takker for at jeg fikk bli med på dette, og tar gjerne en tur til.

Mvh-
    Tor

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe i det du sier Tor.

Snudde oppsettet 90 grader etter at processoren ble solgt. Da ble bunnen reversert på en måte. 100hz ble veldig tydlig og morsom, men 20hz mistet 13db og forsvinner i mengden av andre toner. Det er nok en høyttaler som ikke kler rommet mitt helt, da disse er anbefalt brukt i udempet rom.

A.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt det før, men jeg sier det igjen: Du har en fantastisk flott kino Ambiance

Er det lov å forhøre seg om hva som kommer til å komme inn hos deg, om alle salgene dine går som planlagt?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg har sagt det før, men jeg sier det igjen: Du har en fantastisk flott kino Ambiance

Er det lov å forhøre seg om hva som kommer til å komme inn hos deg, om alle salgene dine går som planlagt?
    Det kommer litt ann på hva som blir solgt. Slik som det ligger ann nå, så er det ikke noe nytt som er på tur inn. Nå bruker jeg regulerbare utgangene på Classe CDP 102 Delta til å styre volum.
    Jeg har et par sikle høyttalere jeg har lyst på, men jeg vil ikke komme ut med noe mere en det før eventuelt VSA blir solgt. Forterkerene ligger for salg kun for å frigjøre kapital, blir disse solgt før VSA så blir det helomvending på både høyttalere og forsterkere. Da går jeg muligens for et reint to kanals oppsett og rør. Lenge hatt lyst til å prøve Coinsident, da dette er vanvittig god høyttaler til rør forsterkere og med en klang jeg liker veldig godt. Enten går det opp, eller så går det ned.

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sen men stor takk for at du tok imot oss forrige helg. Har vært på vestlandet på jobb, så jeg har hatt svært sene kvelder uten noen større nett tid. Alltid like hyggelig å få invilget en visitt i cinema Ambiance, og som alltid er det noe nytt og spennende i oppsettet. De andre gutta har allerede skrevet det meste så jeg skal ikke fylle tråden din meg gjentagelser, men alt tyder på at jeg også ved neste besøk vil finne noe nytt i frontrekken. Husk tilbudet mitt om å bytte din Classè mot min Consonance cd-spiller så du får en som matcher i stua. Jeg burde vel strengt tatt bedt om litt imellom, men siden det er deg kan jeg strekke meg til et rent bytte
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    En sen men stor takk for at du tok imot oss forrige helg. Har vært på vestlandet på jobb, så jeg har hatt svært sene kvelder uten noen større nett tid. Alltid like hyggelig å få invilget en visitt i cinema Ambiance, og som alltid er det noe nytt og spennende i oppsettet. De andre gutta har allerede skrevet det meste så jeg skal ikke fylle tråden din meg gjentagelser, men alt tyder på at jeg også ved neste besøk vil finne noe nytt i frontrekken. Husk tilbudet mitt om å bytte din Classè mot min Consonance cd-spiller så du får en som matcher i stua. Jeg burde vel strengt tatt bedt om litt imellom, men siden det er deg kan jeg strekke meg til et rent bytte
    Hehe. :twisted:

Mulig det blir noe nytt i frontrekken men før det skjer må det frigjøres en del mere kapital i kinoen.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestandig er det noe som skal prøves og oppgraderes. Nå er det jaggu noe nytt på tur inn i kinoen!! :twisted:

A.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestandig er det noe som skal prøves og oppgraderes. Nå er det jaggu noe nytt på tur inn i kinoen!! :twisted:

A.
    Fortell!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A.
    For et sjokk Bjørn, kanskje på tide å åpne pakkene så vi andre kan se og?

Side 149 av 197 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •