Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 145

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 145 av 197 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 175 185 195 ... SisteSiste
Viser resultater 2,881 til 2,900 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skulle skrevet en god del mere inngående og om egen preferanser for at dette skulle gi mere mening. Men med liten tid gir dette bare en liten pekepinne på hvordan oppsettene låt.

A.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At 205/2 ikke skulle ha bass, stiller jeg meg meget undrende til. Dette må skyldes romavhengige ting eller rett og slett en mismatch med elektronikk. Har selv hatt denne høyttaleren i eget rom, og den imponerte på en mengde områder. Bass hadde den massevis av koblet til Naim, mens når jeg koblet på Ayon ble det fullstendig mismatch og all bass var borte som dugg for sola.

At 205/2 ikke takler Rammstein er jeg heller ikke enig i, "Heirate Mich" låt foruroligende bra når jeg hadde 205/2 hjemme.

Dessuten; det er en flåsete ting å si at engelske høyttalere ikke passer til slik musikk. Det minner jeg om manglende kunnskap. At 205/2 fortjener bedre elektronikk enn en hjemmekinoreceiver er jeg derimot helt enig i. Forsøk den høyttaleren på Naim, Exposure eller Roksan-elektronikk, og jeg er sikker på at resultatet blir en god del annerledes.... :-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    At 205/2 ikke skulle ha bass, stiller jeg meg meget undrende til. Dette må skyldes romavhengige ting eller rett og slett en mismatch med elektronikk. Har selv hatt denne høyttaleren i eget rom, og den imponerte på en mengde områder. Bass hadde den massevis av koblet til Naim, mens når jeg koblet på Ayon ble det fullstendig mismatch og all bass var borte som dugg for sola.

At 205/2 ikke takler Rammstein er jeg heller ikke enig i, "Heirate Mich" låt foruroligende bra når jeg hadde 205/2 hjemme.

Dessuten; det er en flåsete ting å si at engelske høyttalere ikke passer til slik musikk. Det minner jeg om manglende kunnskap. At 205/2 fortjener bedre elektronikk enn en hjemmekinoreceiver er jeg derimot helt enig i. Forsøk den høyttaleren på Naim, Exposure eller Roksan-elektronikk, og jeg er sikker på at resultatet blir en god del annerledes.... :-)

Jeg tror i dette tilfellet hadde noe med en ikke fullt så kompetent opperatør å gjøre. Reciveren var brukt som for-forsterker mens EC AW400 stod for musklene. Sitter med følelsen at han ikke hadde satt frontene i large som han bekreftet og ha gjort. Har jo hørt mindre KEF på Naim som låt betydlig bedre en ovennevnte oppsett.

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniet på KEF er heller ikke en kombinasjon jeg vil anbefale...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så er ikke det forklaringen på totalt fraværende bass. Det må ha vært rom eller noe feil ellers. Hverken den simpleste receiver eller et effekttrinn i AW400's klasse mangler helt bass uavhengig av match lydmessig.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på her. Jeg hørte KEF 203/2 på Naim HDX å Naim Supernait i Stavanger, å det spilte så rått, flott, fint, brutalt ja - man kan bruke de adjektiver man kan, for her var det ikke mangel på noe. Å bassen: Jeg måtte en stund klø meg i hodet, for 203/2 produserte så flott kvalitet bass, med så kontant, fast å veldig trykk at jeg ble helt overveldet.

Det finnes nok flere kombinasjoner som fungerer flott med KEF, men Naim tipper jeg stiller i en egen klasse. Jeg har også hørt at Bladelius skal være bra.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2000

Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Slenger meg på her. Jeg hørte KEF 203/2 på Naim HDX å Naim Supernait i Stavanger, å det spilte så rått, flott, fint, brutalt ja - man kan bruke de adjektiver man kan, for her var det ikke mangel på noe. Å bassen: Jeg måtte en stund klø meg i hodet, for 203/2 produserte så flott kvalitet bass, med så kontant, fast å veldig trykk at jeg ble helt overveldet.

Det finnes nok flere kombinasjoner som fungerer flott med KEF, men Naim tipper jeg stiller i en egen klasse. Jeg har også hørt at Bladelius skal være bra.
    Det inntrykket hadde også jeg av tidligere KEF høyttalere med litt størelse på. EC er iallefall ikke bassfattig.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygge BAT cave noen??

Vedlegg 62199

Newcomer Jeandaniel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Bygge BAT cave noen??

Vedlegg 62199
    Se her ja! Noen som har hatt ett utrolig kjekt prosjekt på gang!

Skal vi bygge!?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo bættere :-D Må vel te å bøgg om underholdningsromet jo ja :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Uansett så er ikke det forklaringen på totalt fraværende bass. Det må ha vært rom eller noe feil ellers. Hverken den simpleste receiver eller et effekttrinn i AW400's klasse mangler helt bass uavhengig av match lydmessig.
    Mente heller ikke at det var den hele forklaring. Kun en kommentar om at KEF Reference/EC er langt i fra en optimal kombinasjon.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg må begynne å se etter ny processor eller pre til cinema Ambiance. Etter en hyggelig telefon samtale med en annen AV-forum bruker, kan det se ut til at han vurderer kjøp av Halcro noe seriøst.
    Lydmessig skal det en del til for å overgå Halcroen, så tanken er å skaffe en mellomløsning med pre.processor i en og samme box. Men hva skal man satse på? Jeg stilte dette samme spm for en liten stund tilbake, men nå kan se ut til at jeg må gjøre alvor av dette, og finne en erstatter.

Så langt er det tre processorer som kan være aktuelle, og ingen av de har jeg lyttet til. Så det er egentlig nyskjerigheten som trekker mest mot disse tre. Hvilken er mest musikkalsk og hvilken er best til film?

-Anthem Statment D2v.
    -Denon AVCHDI
    -Arcam AV-P888

A.

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg må begynne å se etter ny processor eller pre til cinema Ambiance. Etter en hyggelig telefon samtale med en annen AV-forum bruker, kan det se ut til at han vurderer kjøp av Halcro noe seriøst.
    Lydmessig skal det en del til for å overgå Halcroen, så tanken er å skaffe en mellomløsning med pre.processor i en og samme box. Men hva skal man satse på? Jeg stilte dette samme spm for en liten stund tilbake, men nå kan se ut til at jeg må gjøre alvor av dette, og finne en erstatter.

Så langt er det tre processorer som kan være aktuelle, og ingen av de har jeg lyttet til. Så det er egentlig nyskjerigheten som trekker mest mot disse tre. Hvilken er mest musikkalsk og hvilken er best til film?

-Anthem Statment D2v.
    -Denon AVCHDI
    -Arcam AV-P888

A.
    Hva med cary sin cinema 11..
    Lyric hifi & bilstereo as

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam må vel spesialbestilles isåfall siden klubben ikke vil ta den inn
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-Anthem Statment D2v.
    -Denon AVCHDI
    -Arcam AV-P888

A.

Uten at jeg har hørt noen av dem, så leste jeg mye, og satte meg mye inn i Anthem og Arcam før jeg gjorde mitt valg. At jeg ikke kjøpte noen av dem var prismessig, og at jeg ble litt advart når det gjaldt feilprosenten til Arcamen. For det var Arcamen jeg var mest interesert i. Ut i fra det jeg leste meg frem til så skal denne være den beste til musikk, mens Anthem har flest muligheter og derfor skal være best til film.

Det er en utrolig god test av Arcamen på Stereophile.

To grunner til at jeg til slutt valgte bort Arcamen var 1. ingen mulighet for å teste før kjøp. Enten klubben, måtte bestille, eller bestille fra en forhandler i England. 2. At jeg ble advart når det gjalt feilprosent. Dette behøver ikke å være riktig, og det var kunn en som sa det til meg, men da jeg hadde tenkt å importere selv så ble det tungtveiende.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt endel Arcam produkter gjennom tiden, og det er ingen tvil om at det har vært endel småproblemer med dem. Dette var ikke vært noe problem da tidligere importør Akustikk utøvde veldig god service. Litt mer skeptisk nå som Klubben har overtatt uten å være villig til å ta inn noe annet enn lifestyle produkter.
    Lydmessig er Arcam noe av det beste jeg har hatt i hus
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har hatt endel Arcam produkter gjennom tiden, og det er ingen tvil om at det har vært endel småproblemer med dem. Dette var ikke vært noe problem da tidligere importør Akustikk utøvde veldig god service. Litt mer skeptisk nå som Klubben har overtatt uten å være villig til å ta inn noe annet enn lifestyle produkter.
    Lydmessig er Arcam noe av det beste jeg har hatt i hus
    Hva slags problemer er det som dukker opp? Tror selv Arcam er mest musikkalsk av disse tre, og det er på bakgrunn av testen i Hjemmekino på Anthem og etter å ha hørt Denon på messe. Halcroen har fungert feilfrit så lenge jeg har hatt den, og kan ikke se for meg å kjøpe noe som det mest sansynlig kan bli feil med.

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sviktende lasere, skuffmotor som fusker, lekkasje mellom kanaler etc. Ting som enkelt og raskt har blitt fikset på garanti, men likevel har krevd service. Uavhengig av dette ville jeg sterkt vurdert Arcam sin nye prosessor pga den svært gode lydkvaliteten. Utfordringen blir jo om klubben ikke vil ta den inn eller stå for service
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Sviktende lasere, skuffmotor som fusker, lekkasje mellom kanaler etc. Ting som enkelt og raskt har blitt fikset på garanti, men likevel har krevd service. Uavhengig av dette ville jeg sterkt vurdert Arcam sin nye prosessor pga den svært gode lydkvaliteten. Utfordringen blir jo om klubben ikke vil ta den inn eller stå for service

Nå her jeg også undersøkt litt rundt Arcam processoren. Den har noen barnesykdomer, men de går å fikse på med firmware.

Hatt kontakt med et par stykker som har hatt både Anthem og Arcam processor, og begge sier Arcam er den beste til musikk, og til film er det litt bobb bobb.. ikke sant!

Hadde første demo i dag nede i kinoen, og det var gode tilbakemeldinger jeg fikk. Han som var her har vært her en del ganger før, og konstanterte kjapt forbedringer til film og musikk. Godt å høre at innvesteringene var helt bortkastet.

Ellers går jeg med tanker om og innvitere til demo i kinoen når jeg finner en dato som passer. Det blir nok ikke før om ca 4 ukers tid.

A.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at innvesteringene var helt bortkastet
    Ja, det er alltid godt å høre at man har kastet bort pengene..

Må jo få tatt en tur ned til deg en dag jeg også? Kanskje om det skulle passe nærmere sommeren.

Side 145 av 197 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 141 142 143 144 145 146 147 148 149 155 165 175 185 195 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •